Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Marirea randamentului pentru motoarele cu adere interna
Last Updated: Aug 30 2013 20:17, Started by
Fanel_T
, May 18 2011 23:20
·
0
#37
Posted 19 May 2011 - 23:27
Presupun ca n-ai observat ca la designul axial din link-ul dat de mine poti desena pe ax ce curba de raspuns vrei intre cursa pistonului si rotatia axului in funtie de momentul ciclului.
E mult mai usor sa fii sentimental si sa ataci aiurea omul care-ti da informatia relevanta pentru tine. |
#38
Posted 20 May 2011 - 00:42
Fanel asta era mare psiholog, il ajuta pe Huidu sa se vindece, in alt post tinea apararea tiganilor (mandru ca el insusi e tigan), acum e mecanic si inventator?
Clicket in motor? C'moooon, ar rezista o fantezie din aia cat vaca la alergat 500m plat. Fanelu', asa-i ca te plictisesti rau de tot? Iti dadusera astia ban, ti-ai facut cont clona sau ai primit doar suspend? |
#39
Posted 20 May 2011 - 01:01
Fanel_T, on 19th May 2011, 00:20, said: Mecanismul principal al motoarelor cu ardere interna este transformarea miscarii liniare, in miscare de rotatie. Acest mecanism nu este mecanismul perfect, transformarea energiei s-ar putea face mult mai eficient in lucru mecanic daca s-ar gasi alta metoda de a transforma miscarea liniara intr-una de rotatie. Calci pe un teren minat.Foarte multi au incercat in ultimele sute de ani sa aduca imbunatatiri. Nu voi raspunde direct la solutia ta de marire a randamentului(presupun) dar am sa-ti spun cum stau lucrurile cu pierderile intr-un motor pe benzina: -Randamentul teoretic la un raport de compresie(impus de cifra octanica a combustibilului) intre 10...12 este intre 60%...63%. -Un motor obisnuit cu carburator are randamentul este in jur de 25%. -La cele cu injectie poate ajunge pana la 30%. -Pierderile sunt cam 35% in gazele de ardere,30%...35% pierderi in sistemul de racire al motorului si 5...10% frecari. Dupa cum vezi chiar prin absurd daca ai reduce frecarile/aprinderea s-ar face la alt unghi randamentul real al unui motor pe benzina nu ar depasi eficienta unuia cu aprindere prin compresie. De aceea de-a lungul zecilor de ani cercetarile s-au indreptat in urmatoarele directii: -Cea mai practica a fost folosirea sistemului asistat electronic de injectie. -S-a studiat eliminarea pierderilor din sistemul de racire folosind materiale ceramice.Metoda promitea randamente mari dar temperaturile inalte din motor(peste 1000 gradeC) ardeau lubrifiantul lucru ce impiedica ungerea/etansarea ansamblului piston/cilindru. -O alta metoda studiata a fost introducerea stratificata de amestecuri de benzina si aer.Initial se injecta un amestec sarac(ce nu se aprindea de la o bujie) urmat de un amestec bogat cu rol de amorsare a aprinderii.Metoda este in studiu de vreo 20 ani si totusi nu s-a ajuns la o solutie practica. -In Marea Britanie pe la inceputul anilor 1990 s-a studiat o metoda de folosire a amestecului sarac de benzina,aprinderea facandu-se catalitic.Totusi deoarece aprinderea era dependenta de calitatea benzinei solutia nu s-a dovedit a fi practica. -O alta solutie este recuperarea caldurii gazelor de ardere printr-un schimbator de caldura ceramic si refolosirea ei pentru a antrena un piston sau turbina.Metoda se pare ca are viitor,fiind folosita la motoarele in 6 timpi. Dupa cele cateva solutii expuse mai sus se vede ca studiile sunt indreptate catre reducere/recuperarea caldurii eliminate/pierdute de motor. Edited by asterix1, 20 May 2011 - 01:21. |
#41
Posted 20 May 2011 - 18:34
ccf_cristi, on 20th May 2011, 17:00, said: Motoare in 6 timpi?? Un link sa am ce studia, te rog! Motoarele in 6 timpi pot reduce consumul de combustibil cu cel putin 40%. Te mai poti uita si pe Google Patent pentru detalii despre brevetele indicate de Wikipedia. |
#42
Posted 20 May 2011 - 22:52
sa nu uitam pierderile datorate fortelor de inertie. Adica, pistonul pleaca, accelereaza, apoi brusc e franat si porneste in sens contrar. Aici apare, teoretic, avantajul motorului Wankel, cu piston rotativ.
Cand toata lumea se zbate sa usureze sistemul piston-biela, pt a reduce aceste pierderi, Fanel al nostru, nu numai ca lungeste biela, ii mai adauga si-o cremaliera, care actioneaza o coroana care si ea se invarte inainte-inapoi, marind socurile din motor si fortele de inertie. Daca mai adaugam si aprinderea la 90 de grade, cand amestecul n-apuca sa arda in totalitate si va fi evacuat in atmosfera, mai abitir ca la motoarele in 2 timpi, pe langa poluare excesiva, v-om obtine un motor de tico ce consuma cat un tanc sovietic, care din cauza cremalierei si clichetior va functiona maxim 5 minute. |
#43
Posted 21 May 2011 - 01:36
Lucian_M, on 20th May 2011, 00:42, said: Fanel asta era mare psiholog, il ajuta pe Huidu sa se vindece, in alt post tinea apararea tiganilor (mandru ca el insusi e tigan), acum e mecanic si inventator? Clicket in motor? C'moooon, ar rezista o fantezie din aia cat vaca la alergat 500m plat. Fanelu', asa-i ca te plictisesti rau de tot? Iti dadusera astia ban, ti-ai facut cont clona sau ai primit doar suspend? Nu mi-o lua in nume de rau, acelasi raspuns l-ai fi auzit si daca veneai la mine la cabinet si ai fi platit pentru asta. N-am vrut sa te jignesc, sunt dator sa-ti spun adevarul. @rumegus. Pana la tine eu n-am auzit de "forte de inertie". Esti sigur ca ai terminat 4 clase? N-am nimic cu tine pentru faptul ca nu te pricepi la motoare. Ma deranjeaza ca te bagi in fasole atunci cand esti racit. Mai pe intelesul tau, trantesti muci'n fasole. Tu chiar intelegi ceea ce scrii? Eu nu....si fac pariu ca nici altii de pe-aici. @asterix1 Doar de dragul tau as continua discutia aici. Daca n-ar mai interveni vanatorii de posturi, totul ar fi ok, si am putea avea o discutie constructiva. L.E. Inca un motiv de stres (si inferioritate) pentru domnul Lucian_M. Mai inainte de contul asta, am avut un cont care se numea "Poetul". Deci, pot fi si poet. Am uitat aderesa de mail pe care l-am facut, si am uitat ce parola am. CIteste-mi poeziile si minuneaza-te. Ti-ai dracu' de simpatici Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 01:55. |
#44
Posted 21 May 2011 - 02:12
Secretul "bielei-cremaliera" il voi dezvalui maine. Doar daca nu cumva, domnul Lucian nu-si va arata muschii, si nu-mi va da ban invocand ca motiv cele spuse de mine ceva mai sus. Fiecare are un inger pazitor, iar eu il am pe Courage, care, cu toate ca nu stapaneste indeajuns gramatica limbii romane, ma va apara si ma va pastra ca membru activ al acestei comunitati.
Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 02:12. |
#45
Posted 21 May 2011 - 08:46
Nu ma mir ca n-ai auzit inca de "forte de inertie", se studiaza abia in clasa a VI-a, la fizica. Dac-ai fi auzit, nu desenai bazaconii. Dar se pare ca tu nici de google n-ai auzit, ca altfel, tastai si tu acolo "forta de inertie", inainte sa te faci, din nou, de ras.
|
#46
Posted 21 May 2011 - 09:15
OK.Ai dreptate. Faptul ca eu nu am stiut de ea (de forta), nu insemna ca nu exista. Nimeni nu-i perfect. Nici macar eu.
Asa cum am promis, maine o sa incep sa detaliez sistemul biela-cremaliera. P.S. Am facut cunostinta cu google. Merci de sfat. RUMEGÚȘ s.n. (Colectiv) Deșeuri de lemn în formă de așchii mărunte, asemănătoare cu tărâțele, rezultate din tăierea lemnului cu ferăstrăul; rumegătură (2). ? Rumega + suf. -uș. Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 09:17. |
|
#47
Posted 21 May 2011 - 10:05
Eu cred ca stai prost cu numarul de pacienti si iti storci neuronul la maximum, doar-doar o iesi cremaliera din el. Vad ca te simti superior pe aici, jignesti in stanga si-n dreapta cu talentele tale si faci caz cu "dezvaluirea". Pe mine unul nu ma intereseaza reusitele tale in domeniul mecanicii, vad ca rade lumea de tine. N-am sa te bag in seama si atata timp cat n-am sa te vad la geamul masinii, cu sticla de detergent intr-o mana si cu buretele in cealalta- eventual urcat pe capota si spunand ca ti-am rupt maini/picioare- chiar voi considera ca esti un insignifiant ignorant si nesimtit, cu lipsa de pacienti si timp mult la dispozitie pentru a debita tot felul de ineptii. Am facut print-scrren cu pagina si am postat unde trebuia, sa vadem cum sta treaba.
|
#48
Posted 21 May 2011 - 12:49
Stii ce-mi poate face mie un moderator? In cel mai rau caz, ma pune jos si-mi trage frana de mana.
OK. Acum ca te-ai racorit, ne lasi in pace sa vorbim linistiti despre motoare? Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 12:52. |
#49
Posted 21 May 2011 - 13:22
Ideea de baza este conceperea unui motor care sa functioneze pe benzina (sau orice alt combustibil lichid), care sa produca curent alternativ necesar propuilsarii. Dece sa produca curent?. Pentru ca acesta poate fi inmagazinat, Mare parte a curentului alternativ produs de motor va fi folosit pentru propulsie, restul va fi inmagazinat. Il vom inmagazina doar atunci cand coboram o panta, cand stam la semafor, cand vom frana (frana de motor).
Nu in toate cazurile avem nevoie de cei o suta si ceva de cai pe care ii are un motor clasic. Pentru demaraj vom folosi curentul alternativ produs, plus curentul stocat in 3-4 acumulatori, curent care intra intr-un invertor si da un plus de putere atunci cand este cazul. Cand masina a ajuns la viteza pe care ne-o dorim, va functiona doar cu curent alternativ produs de motor. Biela-cremaliera, cuiul lui Pepelea in cazul nostru, va actiona direct un alternator (generator de curent electric alternativ mai exact) A doua varianta pe care nu v-am spus-o pana acum, este inglobarea in piston a unui magnet, cilindrul va fi bobinat si va avea rol de stator. Ce nu-mi place la biela-manivela o sa incerc sa reprezint grafic intr-un desen. Acolo o sa arat ce nu este bun la acest mecanism. Am rugamintea sa nu-mi criticati iarasi desenele. |
#51
Posted 21 May 2011 - 14:30
Asta e, din lipsa de pacienti, etnia lucreaza in forta si scoate brevet dupa brevet. Este ca ti-e oleaca de ciuda? Mie imi este .
|
|
#52
Posted 21 May 2011 - 15:04
#53
Posted 21 May 2011 - 19:19
Stati usor mai baieti. Stati ca vi se arde filamentul.
Uite cum facem. Fac eu "cinste" cu cate 3 sedinte la mine la cabinet. O sa incerc sa va calmez, sa va aduc pe calea cea buna. Dar tare mi-e teama ca voi trei aveti nevoie de un psihiatru. Mai dom' Courage. Moderatorii au voie sa posteze offtopic?. pentru ei exista sanctiuni?. Toate forumurile au facut curatenia de primavara si au aruncat uscaturile. Pe aici cand faceti curatenie?. Doar din centenar in centenar?. Edited by Fanel_T, 21 May 2011 - 19:21. |
#54
Posted 21 May 2011 - 19:50
Propun crearea unei noi arii: aberatii (fara nici un atac la persoana lui fanel).
Hai sa o luam asa. Ai spus pe la inceput ca ia venit ideea sa montezi biela in asa fel incat pistonul in punctul mort superior sa fie la 90 grade. La prima vedere neavizata, ar fi ok. Apar 2 probleme. In cazul motoarelor noastre, explozia roteste arborele cotit cu 180 grade. la al tau, doar cu 90 de grade. Pe langa asta, nu ai cum sa spui ca e in punctul mort superior, deoarece cand va ajunge la 0 grade va fi mai sus (e normal). Cand ai observat "mica" problema planului tau de a revolutiona motoarele cu ardere interna, ai spus ca pui un piston deasupra cu care muti practic camera de ardere si toate cele. nu stiu cum vei muta chestia aia, dar pe langa faptul ca va trebui un sistem idiot de complicat, mai pierzi si ceva energie. Deci, nu merge. Sau, mai bine, explica-ne tu cum merge asa. si cum misti acel al doilea piston. P.S. Observ ca atunci cand esti contrazis, in loc sa argumentezi, faci atacuri la persoana. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users