Noua impozitare auto
Last Updated: May 05 2011 22:42, Started by
Highlander91
, May 04 2011 18:54
·
0
#1
Posted 04 May 2011 - 18:54
Noua metoda de calcul a impozitului auto, in functie de valoarea masinii
Senatorii au adoptat, cu 45 de voturi "pentru", 40 "impotriva" si o abtinere, o propunere legislativa privind modificarea modului de calcul al impozitului pe autovehicule. Proiectul de lege initiat de deputatul PSD Robert Sorin Negoita propune calcularea birului pe masini in functie de marca, tip, vechime, motorizare si dotari. Conform propunerii votate de senatori, impozitul auto ar urma sa aiba un cuantum de 0,75% din valoarea masinii. Aceasta valoare ar urma sa fie stabilita anual, in functie de mai multi parametri de devalorizare, de catre Ministerul de Finante (MF), sumele si coeficientii urmand sa fie publicati intr-un catalog. Metoda aminteste de sistemul de taxare din Germania sau de cel folosit de asiguratori, unde pentru fiecare tip de automobil in parte exista o schema de devalorizare si plafoane maxime de despagubire. Senatul nu este camera decizionala in acest caz, asa ca proiectul va trebui sa treaca si de deputati. Iar Comisia de buget a intocmit deja un raport nefavorabil in ceea ce priveste proiectul lui Robert Negoita, argumentant ca propunerea legislativa nu indeplineste normele de tehnica legislativa, iar catalogul cu valorile masinilor ar trebui intocmit de experti tehnici si nu de MF. Totusi, daca proiectul va ajunge lege, pentru o masina de, sa spunem, 10.000 de euro, impozitul anual se va ridica la 75 de euro. Conform legislatiei in vigoare, impozitul se calculeaza doar in functie de capacitatea cilindrica si de norma de poluare. Ceea ce inseamna ca, de exemplu, pentru o masina de 2.000 cmc, Euro IV, fie ca e noua, fie ca are trei ani vechime, se plateste acelasi impozit, desi valoare de piata variaza cu peste 30%. UPDATE Pe site-ul senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici. In plus, Guvernul precizeaza ca Ministerul Finantelor nu detine capacitatea de a intocmi un catalog in care sa stabileasca valoarea autoturismului in functie de marca, tip si motorizare. UPDATE 2 In propunere, impozitul anual ar fi 0,75% din valoarea masinii pentru autoturismele Euro 5 de pana la 1650 cc, 1,5% pentru cele cu cilindree intre 1650 si 2000 cc si 6% din valoare pentru cele intre 3001 si 5000 cc, tot Euro 5. Maximul, 7,5% din valoare, ar fi pentru masinile cu motoare de peste 5000 cc. Pentru masinile Euro 4 valorile impozitului vor fi cu 25% mai mari decat la Euro 5, la Euro 3 vor fi cu 50% mai mari decat la Euro 5, iar la non-euro vor fi de trei ori mai mari decat la Euro 5. http://www.a1.ro/men...nii-151969.html Attached Files
Edited by Courage, 04 May 2011 - 23:28.
|
#2
Posted 04 May 2011 - 19:50
Eu devin bulgar, pt ca pt masini scumpe impozitul va fi de nesuportat.
Va fi o penalizare mult prea mare, aberant de mare. Piata SH se va prabusi si ea pt masinile premium. Ce va castiga idiotul stat roman? Nimic, pt ca nu va da nimeni intre 6000-3000 euro/an Cine va castiga? Statul bulgar. PSD & Co sunt cretini si autoflagelanti. De aia e totusi bine sa fie parlament bicameral, pt ca asa se va repara imbecilitatea asta, propusa de Negoita (aKa cartiere si blocuri pe persoana fizica). https://www.senat.ro....aspx?cod=15618 Vedeti formula atasata. Attached Files |
#3
Posted 04 May 2011 - 20:08
consider ca un impozit optim e inca odata valoarea de nou a bunului in durata maxima de exploatare. Pentru bunurile imobile se considera 100 de ani. Asta inseamna 1% pt apartamente si terenuri. si 4-5% an pt auto. Daca ai masina de 100.000 mii euro, mi se pare normal impozit de 4-5000. numai in Romania, tara unde bastanii dau tunuri, si in rest traiesc din ajutorul social, un asemenea impozit este de nesuportat.
Iar coeficientul pentru poluare este consecinta strategiei UE: Poluatorul plateste! Taxa de poluare trebuie distribuita intre costul detinerii, al uzarii drumului si al carburantului. Vechea modalitate de impozitare mi se parea nejusta deoarece: Scumpea masnile noi Ii impiedica pe cei mai saraci sa faca un upgrade cu o masina pe bugetul lor, din afara, perpetuand insa poluarea cazanelor autohtone. Exista metode legislative atat pentru imiedicarea circulatiei auto volan dreapta, cat si auto strain pe termen lung si fara costuri semnificative. Depinde de vointa politica! Edited by Highlander91, 04 May 2011 - 20:08. |
#4
Posted 04 May 2011 - 20:12
Eu plătesc actual 180 impozit.
Păi, să vedem. 1997 cmc deci 1.5%. Euro 2 înseamnă 1.5% x 1.75 = 2.625%? Articolul nu menționează. 2.625% din, să zicem, 4000? euro = 105 euro Mărit impozitul de 2.4 ori! Highlander, dă-ți o palmă și părăsește-ne. De fapt, dă-ți mai multe. |
#5
Posted 04 May 2011 - 20:17
Acum vad atasamentul. Din pacate idiotii inca nu s-au saturat de valoarea cilindrica neimportanta.
Pt impozit, taxa a primariei este suficienta valoarea de nou indexata cu inflatia. Cat a costat Dacia super nova in medie? 4% impozit. Cat Logan? atat impozit. Eventual impusa in vigneta, carburant si impozitul primariei indexare pt euro si gramale de co2 respectiv puterea masinii... sau cilindreea daca asa vor idiotii, insa asta inseamna o dubla penalizare a masinilor vechi. Puterea este valoarea adaugata pe care masina o produce. Astia iau valoarea de piata, care pentru rable tinde la 0 si pt unicaturi la infinit, si aplica coeficiente |
#6
Posted 04 May 2011 - 20:25
Însăși justificarea pt. impozit anual d. p. d. v. al poluării și uzurii cauzate infrastructurii e imbecilă. Nu ține cont de cât circulă mașina respectivă (sau cât stă la relanti în ambuteiaje).
Dar, ca de obicei, avem aplaudaci. |
#7
Posted 04 May 2011 - 20:27
Highlander91, on 4th May 2011, 19:54, said: Metoda aminteste de sistemul de taxare din Germania sau de cel folosit de asiguratori, unde pentru fiecare tip de automobil in parte exista o schema de devalorizare si plafoane maxime de despagubire. |
#8
Posted 04 May 2011 - 20:32
SonyAD, on 4th May 2011, 21:23, said: Însăși justificarea pt. impozit anual d. p. d. v. al poluării și uzurii cauzate infrastructurii e imbecilă. Nu ține cont de cât circulă mașina respectivă (sau cât stă la relanti în ambuteiaje). Nu ma injurati pe mine pentru politica UE. Nu eu am semnat la kyoto. Totusi, trebuie o metoda corecta si nediscriminatori de a o aplica. Uite, pe mine masinile nu ma intereseaza; insa in tranzactiile cu terenuri, mereu m-am lovit de preturi aberante si de vanzatori ce nu vor sa vanda. Si normal, daca pamantul sau casa "nu cere de mancare" Un impozit de 1% pe valoarea terenului sau a apartamentului este suficient pentru a stabili in scurt timp o ierarhie sociala clara, si sa elimine timpii morti in care activele nu produc. |
#9
Posted 04 May 2011 - 20:37
Highlander91, on 4th May 2011, 20:08, said: consider ca un impozit optim e inca odata valoarea de nou a bunului in durata maxima de exploatare. Pentru bunurile imobile se considera 100 de ani. Asta inseamna 1% pt apartamente si terenuri. si 4-5% an pt auto. Daca ai masina de 100.000 mii euro, mi se pare normal impozit de 4-5000. numai in Romania, tara unde bastanii dau tunuri, si in rest traiesc din ajutorul social, un asemenea impozit este de nesuportat. Iar coeficientul pentru poluare este consecinta strategiei UE: Poluatorul plateste! Taxa de poluare trebuie distribuita intre costul detinerii, al uzarii drumului si al carburantului. Vechea modalitate de impozitare mi se parea nejusta deoarece: Scumpea masnile noi Ii impiedica pe cei mai saraci sa faca un upgrade cu o masina pe bugetul lor, din afara, perpetuand insa poluarea cazanelor autohtone. Exista metode legislative atat pentru imiedicarea circulatiei auto volan dreapta, cat si auto strain pe termen lung si fara costuri semnificative. Depinde de vointa politica! De unde le scoti, frate ? In primul rand propunerea aia legislativa e complet aiurea si nu are nici o legatura cu poluarea. O masina euro 5 cu motor de 5000 cm3 de 100.000 euro, polueaza mai putin ca un Golf 2-3 GTi din 96 cu valoare de piata de 1000 euro. Conform propunerii astea aberante ala cu masina de 100.000 euro ar trebui sa plateasca 7.5%=7500 euro iar cel cu golf-ul 1.5%x3x1000 euro=45 euro. Unde e spiritul eco al legii ? Sau considera si varianta cealalta : un Corvette de 7 litri din 82 cu valoare de piata 500 euro . Ar avea de plata 7.5x3x500 euro=112.5 euro , ceea ce nu e extraordinar de mult avand in vedere cat polueaza. Cu ce impiedica circulatia auto cu volan pe dreapta legea aia ? Astia nu sunt in stare sa faca o baza de date cu evidenta populatiei sau pentru sanatate si tu vrei sa faca un catalog cu valorile ( inclusiv devalorizarea) la toate modelele de masini din ultimii 30 ani ? Consecinta legii daca se va vota asa cum e scris in propunere: O sa-i atinga putin pe cei cu masini de lux noi (deja impozitul e mare), dar nu prea mult si o sa se umple strazile de SL500, 750il si tot felul de masini cu motor mare vechi de 15-20 ani, care in momentul de fata valoreaza 3000-7000 euro si impozitul e 3000 euro. Daca tot esti pus la punct cu strategia UE, afla ca nicaieri in Vestul Europei continentale, nu se plateste mai mult de 2000-2500 euro impozit pentru o masina de 4000-5000 cm3 indiferent de valoare si varsta. Stau in Olanda si platesc 920 euro pe an, pentru o masina de 4400 cm3, ia vezi cat e impozitul in Romania acum la motorul asta ? De puterea de cumparare si salarii nu mai vorbim. Cine se imbata cu apa rece si crede ca da cineva din guvernul Romaniei , 2 lei pe ecologie se inseala amarnic, tot ce conteaza e sa creasca taxele ca vine campania electorala anul viitor. |
#10
Posted 04 May 2011 - 20:41
pana la urma de exemplu un civic de 2 ani de la ce baza pleaca (20000 eur cat e nou sau 14000 eur cat e sh sau 11000 eur chilipir) ?
oricum la mine iese 1,85X baza care va fi de ??? |
|
#11
Posted 04 May 2011 - 20:43
Highlander91, on 4th May 2011, 21:32, said: Nu neaparat. Nu trebuie sa practici filozofia ca sa iti dai seama ca o masina daca exista polueaza, ca ala care a cumparat-o a luat-o sa mearga. Iar usura e consecinta a poluarii. Cum mergi tu cu masina fara sa poluezi, ca as incerca si eu. Numai ce ai citit explicația de ce o anumită idee e proastă și o și reafirmi, de parcă asta ar schimba-o cumva. Ok, repet și eu explicația: De ce să plătesc același impozit ca unul cu aceeași mașină și motorizare care face de 3 sau mai multe ori mai mulți kilometri ca mine pe an? Poluăm sau uzăm la fel de mult infrastructura? Explică-mi cum vezi tu că e echitabil. Că așa îți dorești am înțeles deja, nu e nevoie să repeți. Highlander91, on 4th May 2011, 21:32, said: Nu ma injurati pe mine pentru politica UE. Nu eu am semnat la kyoto. Totusi, trebuie o metoda corecta si nediscriminatori de a o aplica. Ba bineînțeles. Ți-ai asumat din proprie inițiativă și nesilit de nimeni calitatea de aplaudac. Highlander91, on 4th May 2011, 21:32, said: Uite, pe mine masinile nu ma intereseaza; insa in tranzactiile cu terenuri, mereu m-am lovit de preturi aberante si de vanzatori ce nu vor sa vanda. Si normal, daca pamantul sau casa "nu cere de mancare" Mdea, gândire de comunist. Ca să iei tu terenuri și case ieftin sprijini jecmăneala vânzătorului de către stat. Nu te gândești că poate casa aia a costat muuult mai puțin de ridicat la vremea ei decât valorează acum pur și simplu pt. că așa a evoluat prețul piesei. Nu te gândești că oamenii mai rămân și fără slujbe, contracte, venituri. Tu să iei teren și casă ieftin, asta contează. Highlander91, on 4th May 2011, 21:32, said: Un impozit de 1% pe valoarea terenului sau a apartamentului este suficient pentru a stabili in scurt timp o ierarhie sociala clara, si sa elimine timpii morti in care activele nu produc. Poate nu vrea mușchiul meu să vândă. Poate casa a fost ridicată pt. mai multe generații, pentru o familie ce va crește, nu speculații imobiliare. Că se umflă prețul pe piață al imobilului independent de voința și interesele mele înseamnă că trebuie să plătesc eu impozit de să nu îmi mai permit să locuiesc în ea ca să ți-o vând ție ieftin, nu? Dă-ți niște palme și du-te nene tare de tot. Edited by SonyAD, 04 May 2011 - 20:45. |
#12
Posted 04 May 2011 - 20:49
aalinn, on 4th May 2011, 20:41, said: pana la urma de exemplu un civic de 2 ani de la ce baza pleaca (20000 eur cat e nou sau 14000 eur cat e sh sau 11000 eur chilipir) ? oricum la mine iese 1,85X baza care va fi de ??? |
#14
Posted 04 May 2011 - 20:57
SonyAD, on 4th May 2011, 20:43, said: Numai ce ai citit explicația de ce o anumită idee e proastă și o și reafirmi, de parcă asta ar schimba-o cumva. Ok, repet și eu explicația: De ce să plătesc același impozit ca unul cu aceeași mașină și motorizare care face de 3 sau mai multe ori mai mulți kilometri ca mine pe an? Poluăm sau uzăm la fel de mult infrastructura? Explică-mi cum vezi tu că e echitabil. Că așa îți dorești am înțeles deja, nu e nevoie să repeți. Nu ti-as dori sa apuci sa vezi cum e cu un sistem din asta de platesti cat conduci. In 2014-2015 se introduce astfel de sistem pentru taxe de drum in Olanda. Platesti cat circuli pe autostrada si tariful depinde de ora ( Mai scump in orele de varf cu trafic intens ca sa reduca congestionarile de trafic ). Sistemul se bazeaza pe un aparat montat in masina ( probabil pe cheltuiala proprietarului) care are GPS si emitator GSM. La sfarsitul lunii iti vine factura acasa cat ai de platit. Problema e ca la orice ora din zi si noapte poti fi localizat de catre "organele statului" cu o precizie de 5-10 metri ceea ce nu prea e linistitor pentru dreptul fiecarui cetatean la intimitate. Lasand la o parte faptul ca daca sistemul e compromis si cineva il hack-uieste or sa-si aleaga hotii de masini tintele direct prin google maps. |
#15
Posted 04 May 2011 - 21:06
N62B44, on 4th May 2011, 21:49, said: Vreo 12-13 mii ar fin normal, dar la cum se misca aia de la taxe ( vezi intamplarile de acum 2-3 ani cand cursul de schimb oficial pentru taxa auto era vechi de 1-2 ani, sau octombrie anul precedent ) s-ar putea sa considere baza valoarea de noua. la 20.000 eur impozit cam 370 eur ,adica 1500 ron |
|
#16
Posted 04 May 2011 - 21:07
Deci cu cat masina e mai veche => valoare mai mica a impozitului. Adica eu daca mi-as cumpara maine un mini din 1984 cu motor euro 1 as plati muuuult mai putin decat tatal meu cu Ford focus din 2007 (euro 4). Cool. Imi indeplinesc visul de a avea in garaj si asa ceva. Si poluez si mai mult ca el.
Astia-s tampiti??? Ma incurajeaza sa cumpar rable. |
#17
Posted 04 May 2011 - 21:09
2 ani rable, 2 ani noi ... tot asa dupa cum e nevoie de buget la stat
|
#18
Posted 04 May 2011 - 21:09
am spus ca nu-s de acord cu impozitarea dupa cilindree si dupa valoarea de piata a masinii. Prefer valoarea de nou, care a unui 600 sel e semnificativa, raportat cu norma euro si puterea sau cantitatea co2 pt masini mai noi.
Valoarea de nou si indexarea cu inflatia sunt usor de facut decat stabilirea cataloagelor cu preturi sh. Nu sunt de acord cu metode buletproof. e dreptul meu sa pot sa incalc legea. Eu acum daca vreau, pot lua pistolu si sa fac masacru. nu am sa fac asta niciodata, insa gandul ca nu am aceasta libertate ma nelinisteste. la fel si cu GPSul de care depind prea multe. E bine de stiut ca detonarea unui focos nuclear in zona libera de radiatii de LEO ar curata tot ce inseamna satelit, si vreme destul de indelungata ar impiedica lansarea altora. Totusi, e un sistem prea fragil... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users