Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91
 

Curatare si lubrifiere lant bicicleta

- - - - -
  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#73
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007

View PostCutzu, on 7th June 2011, 22:44, said:

unde m-am contrazis? asta nu mi-ai explicat
nu vezi ca esti penibil
O tii langa cu contrazisul, eu nu-mi amintesc sa fi scris ca te-ai contrazis Te rog aminteste-mi numarul postului sau da un citat.


View PostCutzu, on 7th June 2011, 22:44, said:

cand foloseam eu motorina se decanta parafina pe fund, acum e mai subtire, contine 5% biodiesel si este cu continut foarte scazut de sulf, inainte era plina de asa ceva. Acum ce imi demonstrezi?Ca am dreptate. Multumesc, In continuare esti penibil. Din cauza asta am zis 3 parti motorina o parte ulei. Dar in continuare ma contrazic nu?
Ce varsta ai nu te supara?


View PostCutzu, on 5th June 2011, 18:50, said:

Dupa curatarea cu motorina, sau in baie de motorina a lantului si a pioanelor, ce rost mai are sa dai cu un ulei de orice fel?
Uleiul atrage praful, nisipul. Daca il ungi doar cu motorina, cu ajutorul unei pensule e de ajuns. Se vede dupa cateva zile daca s-a uscat motorina sau nu, mai dai iar o pensula de motorina si l-ai rezolvat.
Motorina e cel mai bun gresant pentru lanturile bicicletelor, mai ales ca lucreaza fara protectie, in aer liber, in praf.
Pai motorina e cel mai bun gresant sau era candva odata, pe vremea cand se decanta parafina pe fundul rezervorului ca nu mai inteleg?


View PostCutzu, on 7th June 2011, 22:44, said:

Mai adu niste teste facute de bosch, in special pentru lanturile de bicicleta.
In urma testelor facute pe pompa de injectie, fraierii aia de la Bosh au constatat ca proprietatile de ungere ale motorinei sunt mai scazute decat toleranta acceptata. Presupun ca in cazul asta motorina nu e buna nici macar la uns balamaua de la usa toaletei si nu trebuie sa faca Bosh teste la balama ca sa imi dau seama.


View PostCutzu, on 7th June 2011, 22:44, said:

Ca si coincidenta, fix in 2003 a fost anul in care am inchiriat ultima data biciclete. Dupa care le-am aruncat in pod pe toate, ca nu-mi mai permiteam sa le scot la produs.
Management defectuos?


View PostCutzu, on 7th June 2011, 22:44, said:

Deci iar am dreptate, motorina este o solutie foarte buna pentru lanturi. Nici o noutate, doar nu ma contraziceam de amorul artei.
Bineinteles, in combinatia data de mine, pac pac 3 parti motorina o parte ulei ;).
Multumesc pentru pont! Nevrednicii astia de constructori de biciclete habar nu au ce e bun cu adevarat pentru lant. Cred ca intentionat ung lantul cu toate prostiile ca sa se uzeze repede si sa cumparam altul deja sabotat si tot asa. Pe mine m-ai convins ce sa mai zic.

Edited by iunicu, 07 June 2011 - 22:59.


#74
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006

View Postiunicu, on 7th June 2011, 23:44, said:

O tii langa cu contrazisul, eu nu-mi amintesc sa fi scris ca te-ai contrazis Te rog aminteste-mi numarul postului sau da un citat.

Scuze bre, tarziu cu scuzele, acum vad ca razvi ii tragea cu contrazisul :D. Din nou scuze, aici m-ai prins.


Ce varsta ai nu te supara?

decat 29


Pai motorina e cel mai bun gresant sau era candva odata, pe vremea cand se decanta parafina pe fundul rezervorului ca nu mai inteleg?


Da. Era atunci, acum o fi mai cheala in propietati de ungere, din cauza asta am zis ca ar merge niste ulei in amestec. Dar in nici un caz sa bagi doar ulei pe lant. Mi se pare o cel putin tampenie sa faci asta. Motivele le-am expus mai sus, nu ma mai repet.


In urma testelor facute pe pompa de injectie, fraierii aia de la Bosh au constatat ca proprietatile de ungere ale motorinei sunt mai scazute decat toleranta acceptata. Presupun ca in cazul asta motorina nu e buna nici macar la uns balamaua de la usa toaletei si nu trebuie sa faca Bosh teste la balama ca sa imi dau seama.

Ce treaba are asta cu un lant trist de pe bicicleta? Functioneaza cumva cu pompa de injectie sa aduci in discutie testele celor de la bosch? Ajunge lantul la temperatura motorului cu combustie interna?


Management defectuos?

Management defectuos, taxe, chirii prea mari, concurenta, uzura morala si lipsa castigului la 6/49. Asa poate intram pe ramura de agrement cu scule noi.





Multumesc pentru pont! Nevrednicii astia de constructori de biciclete habar nu au ce e bun cu adevarat pentru lant. Cred ca intentionat ung lantul cu toate prostiile ca sa se uzeze repede si sa cumparam altul deja sabotat si tot asa. Pe mine m-ai convins ce sa mai zic.


Nu trebuie sa-mi multumesti.
Pai motorina miroase urat, nu poti baga o bicicleta la vanzare cu miros de motorina. Logic. Asa ii pune un ulei subtire sa prinda lantul nou nout aspect comercial.

Edited by Cutzu, 07 June 2011 - 23:28.


#75
bogdanel249

bogdanel249

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 26.05.2011
Cu toate ca ma bag intr-o cearta,imi dau si eu cu parerea:

Pe vechile biciclete ungeam lantul cu ulei de motor.Vreau sa va zic ca praful era la el acasa pe butuci/spite/janta si mai rau puteam cu greu sa indepartez acel ulei ticsit de praf plus ca la viteza relativ maricica ma umpleam de ulei pt. ca nu aveam aripi.Anyway la fel este si cu motorina ...

Deci pana la urma,omenirea a mai evoluat si nu e chiar ok sa iti ingrijesti bicicleta prin metode antice.Motivul: O sa fii nevoit sa bagi sute de lei pentru a-ti repara bicicleta . ( o zic din propria experienta ).

Asta a fost parerea mea,numai bine :)

Edited by bogdanel249, 08 June 2011 - 06:48.


#76
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
Metoda propusa de cutzu  : mergi la petrom ,cumperi o canistra de motorina, ca de nu-ti dau aia la sticla de un litru , mergi acasa , torni 2/3 motorina intr-o sticla 1/3 ulei , iei o pensula ( unde pana mea am pus pensula?!) . O gasesti , dai cu solutia facuta pe lant, iesi p-afara , e ok.  

Metoda mea : Cumperi un lubrifiant, dai cu el, iesi afara , e ok.

Pret metoda 1 ~= Pret metoda 2.
Timp pierdut metoda1  ~= 2x metoda 2
Nervi ? Pai nu gasesti pensula , pai nu gasesti o sticla , pai pai.

Ce-ati alege? :)

Edited by pg-soare, 08 June 2011 - 12:58.


#77
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011
[quote name='Cutzu' date='7th June 2011, 22:44' post='9983719']
Faci cum vrei,dar sa nu te miri dupa aceea daca ti se uzeaza angrenajul mai repede.Dupa logica ta uleiurile probabil au fost inventate degeaba.Astea fiind spuse cred ca nu mai are rost sa pierdem vremea certandu-ne. :nonobad:

Edited by razvi007, 08 June 2011 - 13:29.


#78
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006

View Postpg-soare, on 8th June 2011, 13:56, said:

Metoda propusa de cutzu  : mergi la petrom ,cumperi o canistra de motorina, ca de nu-ti dau aia la sticla de un litru , mergi acasa , torni 2/3 motorina intr-o sticla 1/3 ulei , iei o pensula ( unde pana mea am pus pensula?!) . O gasesti , dai cu solutia facuta pe lant, iesi p-afara , e ok.  

Metoda mea : Cumperi un lubrifiant, dai cu el, iesi afara , e ok.

Pret metoda 1 ~= Pret metoda 2.
Timp pierdut metoda1  ~= 2x metoda 2
Nervi ? Pai nu gasesti pensula , pai nu gasesti o sticla , pai pai.

Ce-ati alege? :)
exagerezi
jumatate de litru de motorina te tine o luna cel putin

razvi
nu intelegi o chestie, lantul nu lucreaza intr-un mediu inchis, daca era asa puneai ulei, lucra in baie de ulei, etc
dar in aer liber ce faci tu cu uleiul? nu faci nimic
si ca sa gasesti un ulei destul de subtire si sa aibe si propietati de ungere foarte buna, sigur costa foarte mult, mai bine iei motorina si ai rezolvat problema
eu la axele rotilor si pedalierelor mai foloseam ulei de frig, pe langa vaselina obligatorie

#79
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
Eu ma refeream la inceput, ca nici lubrifiantul  nu-l iei de fiecare data. Nu mi se pare deloc optima solutia ta.
Totusi ,voi  la ce ulei va referiti ?  ulei = lubrifiant? EU cand degresez, chiar nu mi se pare umplut foarte mult de praf.

#80
bogdanel249

bogdanel249

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 26.05.2011
Recomandati-mi si mie un lubrifiant pentru bicicleta asta de aici => http://www.firstbike...ent-610--40p264.

#81
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007

View Postbogdanel249, on 8th June 2011, 07:45, said:

Cu toate ca ma bag intr-o cearta,imi dau si eu cu parerea:

Mie imi place sa cred ca nu ne certam sau mai bine zis, nu astfel incat sa ne suparam unul pe celalalt. Avem numai o discutie mai aprinsa vis-a-vis de opiniile noastre diferite.
Eu personal am contrazis o parere nu am combatut pe userul care a expus-o. Raman in continuare la parerea ca uleiurile minerale sau sintetice sunt mai bune lubrifiante iar @Cutzu o sa ramana fidel in continuare combustibilului multifunctional. Si sper ca ne oprim aici cu schimbul de replici acide.
Praful se aseaza si pe motorina. Imi amintesc foarte bine cum la un momendat un ofiter zelos mi-a ordonat sa lustruiesc ARO-ul de armata cu motorina. Arata intr-un mare fel imediat dupa aceia. A doua zi dupa o cursa pe tancodrom caroseria din kaki devenise gri spre caramiziu din cauza prafului care in amestec cu motorina a facut o pelicula pe care cu greu m-am chinuit sa o spal.

View Postpg-soare, on 8th June 2011, 18:41, said:

Totusi ,voi  la ce ulei va referiti ?  ulei = lubrifiant? EU cand degresez, chiar nu mi se pare umplut foarte mult de praf.
Da, uleiurile si vaselinele fac parte din categoria lubrifianti. Nu gasesti mult praf pentru ca probabil ai grija sa stergi uleiul in exces de pe lant si atunci cantitatea de mizerie este redusa.


View Postbogdanel249, on 8th June 2011, 18:56, said:

Recomandati-mi si mie un lubrifiant pentru bicicleta asta.

Pai, uleiul pentru lant este acelasi indiferent de marca sau pretul bicicletei. Poti sa cumperi pe cel mai ieftin sau pe cel mai scump, important este sa nu lasi lantul neuns.

Edited by iunicu, 08 June 2011 - 18:05.


#82
wyo

wyo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 17.04.2005
Inca n-am schimbat nici un lant dar se apropie si ma gandesc la diferite variante. Se zice ca la doua lanturi se schimba pinioanele. Pe motivul asta nici nu se merge cu lantul peste un anumit grad de uzura, ca sa nu strici pinioanele exagerat si sa ai probleme cand pui lant nou. Si chiar daca schimbi lantul la timp se mai zice ca totusi se simte ca nu calca perfect (peste un bloc de pinioane folosit). Ca sa evit chestia asta m-am gandit sa schimb atat lantul cat si pinioanele o data, cu avantajul ca pot lua pinioane mai ieftine, ca nu mai trebuie sa tina viata a doua lanturi, plus ca pot sa merg cu lantul peste limita de uzura fara sa-mi pese ca va uza exagerat  pinioanele, ca tot le schimb o data cu lantul. Voi ce ziceti?
Si ca sa fiu si on topic, il ung cam la 200km cu un amestec de ulei de motor 3/4+1/4motorina. Asta ca am observat ca uleiul de lanturi e foarte fluid. Un mecanic de biciclete recomanda uleiul de masini de cusut. Dezavantajul uleiului fluid e ca stropeste apoi roata din spate in mers. Totusi nu inteleg de ce trebuie sa fie asa fluid, ca lantul nu e mecanism fin. Am si ulei de masina de cusut dar nu mi se pare ca are proprietati lubrifiante asa bune ca uleiul de motor. Daca as avea, as folosi ulei de transmisie dar nu mai dau banii si pe asta. Uleiul de motor imi ramane cand schimb uleiul la masina. Cam la 400km il si spal cu motoirina si o chestie cu perii dedicata, il sterg, il las sa se mai usuce cateva ore sau de pe o zi pe alta si apoi il ung, il invart inapoi de cateva ori in rastimp de cateva ore ca sa apuce sa intre bine uleiul si in final il sterg, dar nu exagerat. Si inca o chestie, cand il ung (cu seringa), tin acul orizontal ca sa se imprastie picatura de ulei pe ac, iar atunci cand il pun pe lant fac si o miscare perpendiculara pe lant, ca sa unga pe toata latimea lantului, nu doar pe mijloc.

#83
gabriel10

gabriel10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 28.09.2010
Intorc bike-ul cu rotile in sus:
1. Motorina pt spalat lantul (treaba cu scuturatul sticlei e buna si o fac si eu, dar f rar, pt ca nu scot lantul de pe bike)
2. Sters f bine cu o carpa lantul pana arata ca nou
3. Intr-o seringa (cu ac): 1 parte motorina, 2 parti ulei.
4. In timp ce invart pedalele, tin seringa cu ac pe lant si invart pana cand se lubrifiaza complet.
5. Sterg din nou surplusul de lubrifiant, infasurand o parte din lant cu o carpa si invartind pedalele.

E corect... nu e corect, eu asa fac si n-am avut probleme cu angrenajul (foi, lant, pinioane).

View Postwyo, on 10th June 2011, 09:34, said:

Inca n-am schimbat nici un lant dar se apropie si ma gandesc la diferite variante. Se zice ca la doua lanturi se schimba pinioanele. Pe motivul asta nici nu se merge cu lantul peste un anumit grad de uzura, ca sa nu strici pinioanele exagerat si sa ai probleme cand pui lant nou. Si chiar daca schimbi lantul la timp se mai zice ca totusi se simte ca nu calca perfect (peste un bloc de pinioane folosit).
Am schimbat doua seturi de angrenaje, dar de fiecare data schimb tot (foile, lantul, pinioanele) indiferent de situatie, pt ca daca schimbi doar lantul nu se va mai pupa niciodata asa cum trebuie cu pinioanele (si sunt sanse mari sa nu se pupe nici cu foile), iar cand vei pedala, vei avea senzatia de nisip la pinioane.

Edited by gabriel10, 10 June 2011 - 09:01.


#84
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007

View Postwyo, on 10th June 2011, 09:34, said:

Si chiar daca schimbi lantul la timp se mai zice ca totusi se simte ca nu calca perfect (peste un bloc de pinioane folosit). Voi ce ziceti?
Pinionul si lantul incep sa se uzeze din momentul in care incep sa lucreze impreuna. Numai ca la inceput uzurile sunt atat de mici incat sunt greu detectabile. Pe parcurs uzura creste si devine din ce in ce mai vizibila la compararea cu o piesa noua. Asadar este corect ce ai auzit.


View Postwyo, on 10th June 2011, 09:34, said:

Dezavantajul uleiului fluid e ca stropeste apoi roata din spate in mers. Cam la 400km il si spal cu motoirina si o chestie cu perii dedicata, il sterg, il las sa se mai usuce cateva ore sau de pe o zi pe alta si apoi il ung, il invart inapoi de cateva ori in rastimp de cateva ore ca sa apuce sa intre bine uleiul si in final il sterg, dar nu exagerat. Si inca o chestie, cand il ung (cu seringa), tin acul orizontal ca sa se imprastie picatura de ulei pe ac, iar atunci cand il pun pe lant fac si o miscare perpendiculara pe lant, ca sa unga pe toata latimea lantului, nu doar pe mijloc.
Dezavantajul uleiului cu o vascozitate mai mica este ca fortele centrifuge aparute in timpul pedalarii il improasca daca este in exces. Lantul trebuie foarte bine sters dupa ungere astfel incat pelicula sa ramana numai in punctele de suprapunere ale zalelor interioare cu cele exterioare si sub rola. Astea sunt punctele supuse uzurii. Spoirea integrala a lantului este inutila. Pentru o ungere corecta a rolei, picatura de ulei se aplica numai pe o latura a acesteia astfel incat uleiul sa patrunda dintr-o parte catre cealalta pe dedesubt, fara a prinde la mijloc punga de aer. Ungerea corecta a lantului este o munca tare laborioasa si recunosc faptul ca niciodata nu am avut rabdare sa procedez ca la carte.


View Postwyo, on 10th June 2011, 09:34, said:

Totusi nu inteleg de ce trebuie sa fie asa fluid, ca lantul nu e mecanism fin. Am si ulei de masina de cusut dar nu mi se pare ca are proprietati lubrifiante asa bune ca uleiul de motor. Daca as avea, as folosi ulei de transmisie dar nu mai dau banii si pe asta. Uleiul de motor imi ramane cand schimb uleiul la masina.
Proprietatile de lubrifiere nu sunt strans legate de gradul de vascozitate. Uleiul de mecanisme fine este subtire pentru a putea intra intre piesele foarte fine care se afla in miscare la un mecanism cu jocuri foarte mici, acolo unde uleiul gros nu ar intra.

#85
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011
Daca picur uleiul in locul unde lantul e pe pinion e ok?

#86
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007
Vezi tu, partea la care privesti cand lantul este asezat pe pinion este partea cea mai murdara a lantului. Partea cealalta, adica cea care atinge pinionul este mai curata. Roata din fata arunca foarte multa mizerie pe partea exterioara a lantului si recomandat ar fi ca ungerea sa se faca pe partea mai curata astfel incat uleiul sa nu antreneze mizerie intre piesele lantului. Daca ai unge fiecare za, pe rand, incepand cu prima care paraseste bratul intinzator al deraiorului cand pedalezi invers, atunci cred ca se numeste ca ungi corect.

#87
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011

View Postiunicu, on 10th June 2011, 22:16, said:

Vezi tu, partea la care privesti cand lantul este asezat pe pinion este partea cea mai murdara a lantului. Partea cealalta, adica cea care atinge pinionul este mai curata. Roata din fata arunca foarte multa mizerie pe partea exterioara a lantului si recomandat ar fi ca ungerea sa se faca pe partea mai curata astfel incat uleiul sa nu antreneze mizerie intre piesele lantului. Daca ai unge fiecare za, pe rand, incepand cu prima care paraseste bratul intinzator al deraiorului cand pedalezi invers, atunci cred ca se numeste ca ungi corect.
Pai atunci nu risc ca uleiul sa curga prin lant daca ung prima za care paraseste schimbatorul?

#88
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007
Ba da. Insa partea care curge este surplus. Cantitatea necesara pentru ungerea unui lant este foarte mica. Practic piesele care sunt in contact si deci care se freaca una de cealalta primesc ulei cat sa formeze o pelicula fina de lubrifiant. Acesta asigura un contact minim intre piese si astfel uzura lor scade. Ce curge jos si ce se ia pe carpa dupa o stergere energica a lantului este excesul de ulei care nu ar face altceva decat sa adune praf. Poti sterge un lant cat vrei ca nu o sa ajungi niciodata sa cureti cu carpa uleiul din locurile unde e nevoie de el.

Edited by iunicu, 10 June 2011 - 21:39.


#89
razvi007

razvi007

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 08.02.2011
[quote name='iunicu' date='10th June 2011, 22:38' post='9998389']
Ba da. Insa partea care curge este surplus. Cantitatea necesara pentru ungerea unui lant este foarte mica. Practic piesele care sunt in contact si deci care se freaca una de cealalta primesc ulei cat sa formeze o pelicula fina de lubrifiant. Acesta asigura un contact minim intre piese si astfel uzura lor scade. Ce curge jos si ce se ia pe carpa dupa o stergere energica a lantului este excesul de ulei care nu ar face altceva decat sa adune praf. Poti sterge un lant cat vrei ca nu o sa ajungi niciodata sa cureti cu carpa uleiul din locurile unde e nevoie de el.
[/quote
Eu verific cat ulei se ia pe lant punand mana pe el si daca se ia cat sa alunece intre degete atunci il las asa,dar din ce ai zis mai sus probabil ca in felul asta pun prea mult si doar aduna praful.

#90
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Personal folosesc urmatoarea solutie solutie, electrocleaner dupa care dau cu WD-40, metoda asta e a naibii de buna deoarece timpul pe care il pierd e minim, nu imi ia mai mult de 15 minute, electrocleaner-ul curata tot ce e praf, actioneaza si ca degresant si se usuca apropae instant, iar wd 40 are are atat rol de curatare cat si de lubrefiere, am doua jafuri de bicle Rich la care a ramas doar cadrul si lantul, restul le-am schimbat datorita incredibilei calitati a pieselor! Alternez metoda uneori si mai folosesc o carpa ca sa sterg lantul dupa ce am dat cu wd 40 si il ung cu ulei ptr biciclete de la Nnigrin. Electrocleaner-ul si WD-40 is moca de la vapor pe Nigrin cred ca am dat in jur de 11 lei.
In general fac astea  cand pun bicicletele in suport ptr ca sunt suspendate si pot sa le misc lantul, respectiv roata din spate fara probleme, dupa ce termin cu prima o asigur si o curat si pe a doua. Pana acasa datorita denivelarilor scap si de excesul de lubrefiant, care ptr muni e o problema deoarece le tin pe amandoua in casa.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate