Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Turbo pe benzina
Ultima postare: dec 30 2010 02:20, Inițiat de
wall
, dec 24 2010 00:07
·
0
#1
Publicat: 24 decembrie 2010 - 00:07
Salut,
O intrebare simpla care poate avea un raspuns complex. Cum se conduce un turbo pe benzina? Trebuie luate aceleasi precautii ca la turbo diesel? Motorul este cuplat cu o cutie automata si la mers normal sta sub 2000 ture (are cuplu maxim pe la 3500). La diesel parca se cam duce turbina daca o tii sub 2000 de ture (dar la diesel pe la 2000 e cuplu maxim). Multumesc. |
#4
Publicat: 24 decembrie 2010 - 10:36
Daca cutia automata tine motorul la turatia aia, stie ea ce face. Si la un diesel automat se intampla acelasi lucru, dar in momentul unei accelerari sau unui mers putin mai in sarcina creste turatia la "normal". Doar la mers constant se intampla sa stea in "subturat".
Editat de dan84, 24 decembrie 2010 - 10:36. |
#5
Publicat: 24 decembrie 2010 - 12:24
mersul subturat nu face nimic daca nu este sarcina mare.
problema e daca se merge cu sarcina (trepte superioare sau greutate sau deal) subturat sau daca se accelereaza. pe langa asta, benzina nu arde cu funingine ca motorina deci problemele gen depuneri pe pale sunt mai mici. in schimb tot trebuie sa racesti turbina inainte de opresti motorul daca ai mers mai mult si sa schimbi uleiul mai des decat la o aspirata pentru ca turbina isi face ungerea cu uleiul motorului. Editat de undercoverbrother, 24 decembrie 2010 - 12:25. |
#6
Publicat: 24 decembrie 2010 - 12:40
Handicarpati, on 24th December 2010, 08:26, said: Nu cred. De cand o tin doar in 2500-4500 rpm nici macar nu este murdara tubina. Mai am un prieten cu un Audi A4 cu motor de 2L turbo. Anul trecut a avut un accident frontal si cei de la service au crezut ca masina nu are mai mult de 20.000 (de fapt are in jur de 100.000) dupa cum arata turbina si galeria de evacuare. La mers constant poti conduce si cu 1500 rpm dar fara accelerari bruste, ca atunci intra turbina in surge si viata ii este scurtata dramatic. |
#7
Publicat: 24 decembrie 2010 - 16:37
wall, on 24th December 2010, 00:07, said: Motorul este cuplat cu o cutie automata si la mers normal sta sub 2000 ture (are cuplu maxim pe la 3500). A doua intrebare: de ce iti bati capul cu ce au conceput altii ? Te-ai intrebat de ce automata aia tine motorul in acel regim de turatie ? Asta a fost a treia |
#8
Publicat: 24 decembrie 2010 - 20:31
DarkAngelBv, on 24th December 2010, 05:40, said: De cand o tin doar in 2500-4500 rpm nici macar nu este murdara tubina. Turbinele sunt o moda actuala, impusa de idiotii de politicieni care au pus taxele la masini functie de capacitatea cilindrica nu functie de puterea reala. Cand trebuie schimbata turbina se vede adevarata economie. Si la achizitie cand platesti suplimentar. Tu crezi ca acum o sa te tina mai mult acum decat prima, ce sa zic... iti urez succes. |
#10
Publicat: 24 decembrie 2010 - 23:20
SuperDuper, on 24th December 2010, 20:31, said: Cum faci asta la drum lung? Tii masina in a treia? Turbinele sunt o moda actuala, impusa de idiotii de politicieni care au pus taxele la masini functie de capacitatea cilindrica nu functie de puterea reala. Cand trebuie schimbata turbina se vede adevarata economie. Si la achizitie cand platesti suplimentar. Tu crezi ca acum o sa te tina mai mult acum decat prima, ce sa zic... iti urez succes. Consumul este si el maricel, dar nu ma plang. 6.3% in conditiile de mers sportiv ma multumeste pe deplin. Si da, o sa ma tina mai mult turbina asta pentru ca o scutesc de surge si de diferente mari de turatii. EGR-ul fiind anulat, turbina nu mai lucreaza suplimentar daca iau piciorul pentru scurt timp de pe acceleratie (de exemplu la o retrogradare din 5 in 4). Tu vorbesti despre masini americane, cu motoare mari... si eu mi-as fi dorit un motor de 3.x-4.5L, dar la ce taxe sunt la noi 1.7 deja este la limita bunului simt. Am mers si cu 1.6 turbo benzina cu 192 CP pe o corsa D. Motorul pur si simplu prinde viata cand atingi acceleratia si nu l-as da pe un motor mare dar cu cai putini. Consumul unui astfel de motor este si el acceptabil. 9-11L/100 Km la mers in oras si 7-8% in afara. |
|
#11
Publicat: 25 decembrie 2010 - 16:53
cristi.r, on 24th December 2010, 16:37, said: Ce motor turbo benzinar ai tu care are cuplul maxim la 3500 de ture ? A doua intrebare: de ce iti bati capul cu ce au conceput altii ? Te-ai intrebat de ce automata aia tine motorul in acel regim de turatie ? Asta a fost a treia Lancer Ralliart. O sa fac un jurnal de bord cat de curand. Prin oras o tine cutia sub 2000 ture in general. In modul normal. Ca daca o trec pe sport nu mai coboara sub 3500-4000 ture. Cand ies afara sta pe la 2000-2500 (nu mai stiu exact cat am la 120 km/h, ori 2500 ori 3000 ture). Daca insa vreau sa fac o depasire si accelerez, retrogradeaza instantaneu si ma baga in scaun. Consumul dat in carte e cat se poate de cinstit (ei zic 13.6 in oras, iar eu am scos 12.8 in Bucuresti bara la bara - probabil ca se facea 13.6 daca o tineam pe sport, dar e inutil cand ai viteza medie de 19km/h). |
#13
Publicat: 26 decembrie 2010 - 23:39
wall, on 23rd December 2010, 23:07, said: Salut, O intrebare simpla care poate avea un raspuns complex. Cum se conduce un turbo pe benzina? Trebuie luate aceleasi precautii ca la turbo diesel? Motorul este cuplat cu o cutie automata si la mers normal sta sub 2000 ture (are cuplu maxim pe la 3500). La diesel parca se cam duce turbina daca o tii sub 2000 de ture (dar la diesel pe la 2000 e cuplu maxim). Multumesc. La benzina nu e asa pregnanta problema cu subturatul ( benzina arde mai curat si nu se produc asa multe depuneri pe turbina, iar la diesel majoritatea turbinelor au geometrie variabila care e foarte sensibila la depuneri. La benzina stiu ca nu sunt asa de des intalnite turbinele cu geometrie variabila (s-ar putea sa ma insel , nu prea stiu nimic despre motoarele turbo recente)). Ce poti sa faci ca sa previi depunerile e ca atunci cand ai o sosea libera sa o calci cativa km in 4000-5000 ture ca sa elimine depunerile. ( la diesel se vede imediat cum se curata mai ales daca in restul timpului mergi subturat , scoate fum negru la prima forja si apoi nu ar trebui sa mai fumege deloc daca e motorul in toate mintile si nu ai filtru de particule). Cand o alergi trebuie sa ai grija ca inainte sa fi mers cel putin 20-25 km cu masina ( ca motorul sa fie la temperatura optima, iar uleiul din cutie sa urce 40-50 grade si asta dureaza mai mult ca incalzirea motorului). Dupa ce o forjezi mai mergi 5-10 km normal ca sa se raceasca turbina si e recomandabil sa astepti cu motorul la relanti 1-2 minute inainte sa-l opresti din acelasi considerent . ( Au aparut alarme destepte care tin motorul pornit alea 1-2 minute si dupa aia il opresc) Un alt stres pentru turbina e calcarea la blana de la turatia de relanti. La o cutie automata nu prea se intampla fenomenul asta pentru ca la apasare brusca cutia retrogradeaza 1,2 viteze pentru a asigura turatia corespunzatoare, chiar daca apare un lag al turbinei pana atinge boost-ul necesar. Daca esti in viteza 1 si vrei sa pleci tare calc-o usor pana in 2200-2400 ca sa aiba timp turbina sa se tureze putin si dupa aia kick-down. Sau alta metoda cam DISTRUCTIVA folosita la liniute, drag race etc : dreptul pe acceleratie pana la 2500-3000 ture, stangul pe frana si dai drumul cand vrei sa pleci si dupa aia accelerezi tare. Metoda asta ultima cam omoara convertorul de cuplu, la restul de cutii automate cu ambreiaje sau conexiune directa (SMG,DKG, CVT,astea de pe grupul VW) cred ca "damage"-ul e mult mai pregnant. (dar n-are rost daca ai punct Neutru la cutie). Nu stiu Lancerul ala cum pleaca, dar in functie de cat de puternic e motorul e posibil ca masina sa plece de pe loc in Drive cu viteza a-2-a , sau chiar a-3-a. De aceea e foarte bine s-o treci in Sport sau pe Modul manual si apoi sa cuplezi viteza 1, cand vrei sa pleci tare. ( eviti 1,2 retrogradari de trepte in conditiile in care motorul e sus in ture) Oricum noile generatii de cutii automate sunt cam "idiot proof", nu prea iti permit sa faci lucruri care ar dauna motorului sau cutiei. Electronica cutiei se sincronizeaza cu managementul motorului si reduce cuplul motor in momentul schimbarii de treapta pentru a nu produce socuri, schimba automat la limita chiar si in mod manual ,etc. Ce "omoara" cutiile automate si conex "turbinele" e forja la rece , plecarile tari de pe loc si opritul motorului imediat dupa ce ai oprit masina ( mai ales daca ultimii km au fost parcursi la blana). Ca intretinere : uleiul trebuie schimbat mai des ( turbina si motorul folosesc acelasi ulei), la cutia automata schimbat uleiul ( chiar daca dealerul zice ca e lifetime. Exista filtre de ulei in cutie si niste magneti pentru captarea depunerilor metalice care se curata). Stiu ca se pot demonta turbinele si curata la un anumit interval de km, dar am auzit mai mult de la posesorii de masini diesel. P.S. Pacat de masina, o strica cutia aia automata, manuala trage mult mai bine. Editat de N62B44, 26 decembrie 2010 - 23:52. |
#15
Publicat: 27 decembrie 2010 - 01:03
Multumesc pentru sfaturi. Pot schimba si manual daca o trec in mod manual, ca functioneaza si asa, am si padele la volan. Dar sincer e mult mai placut sa o lasi pe automat, nu as fi crezut sa zic asta dupa 18 ani de condus manuale.
Are si pozitia N pe cutie si am inteles ca la stop e bine sa o trec in N ca sa nu stau in D si cu piciorul in frana. Nu sunt sigur daca la revenirea din N in D mai trebuie apasata frana sau nu. Oricum in oras este minunat sa nu mai ai grija vitezelor. In rest nu am luat masina asta, desi e mai sportiva, nici sa o accelerez blana, nici sa fac curse cu ea, ci doar sa merg normal. Ce m-a interesat mai mult a fost sistemul de tractiune integrala, si mi-a convenit mai mult decat ce oferea Subaru din cauza pretului de achizitie. Faptul ca face suta in 7 secunde e OK dar nu am de gand sa vad daca e adevarat. In schimb vreau sa vad cum iau curbele de parca as fi pe sine si sa simt cum vine spatele dupa mine ascultator. Din cauza configuratiei zonei in care stau, ultimii 500 m ii merg cu max 10km /h asa ca in principiu nu am cum sa opresc motorul niciodata dupa ce as veni cu viteza acasa. La plecare de asemenea trebuie sa merg incet, deci are timp sa se incalzeasca putin. Oricum am retinut ideea, nu mergem pe A2 cu 130km/h si oprim brusc in parcare sa fugim la WC, ca facem buba la turbina |
|
#16
Publicat: 27 decembrie 2010 - 18:26
Fiecare miscare a manetei schimbatorului se face cu piciorul pe frana. Si nu e recomandat sa o freci prea mult din N in D si invers. Spre ex, poti sta in D la rosu pentru maxim, sa zic, 20 secunde. Dar mai degraba citeste manualul de utilizare.
P.S. Sa o stapanesti sanatos! |
#17
Publicat: 27 decembrie 2010 - 20:45
BadBoyBlue, on 27th December 2010, 17:26, said: Fiecare miscare a manetei schimbatorului se face cu piciorul pe frana. Si nu e recomandat sa o freci prea mult din N in D si invers. Spre ex, poti sta in D la rosu pentru maxim, sa zic, 20 secunde. Dar mai degraba citeste manualul de utilizare. P.S. Sa o stapanesti sanatos! Cutia de pe Lancerul ala nu e automata clasica cu convertor de cuplu , e cu dublu ambreiaj Twin-Clutch Sportronic Shift Transmission (TC-SST). La automata clasica nu conteaza daca o tii in D cu piciorul pe frana sau in N, la inventiile astea noi trebuie intrebat la dealer sau citit manualul . |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi