Motocultor sau tractoras
Last Updated: Apr 30 2024 14:45, Started by
liviumircea
, Oct 26 2010 13:17
·
4
#1423
Posted 06 August 2014 - 13:57
Tare chestia ''nerulat in romania'' la al 2-lea link...deci...numa' pregatit pt vanzare in Ro
|
#1424
Posted 06 August 2014 - 14:06
Deci,dupa 2 luni de cautari tractoare,vad ca se cam profileaza urmatoarele:ori foton nou,ori un 445 in stare buna (cu conditia sa nu fi atehnic) ori ceva japonez 4x4 cit de mare si cit de ieftin,totul in functie de banii disponibili.
Cit despre "nerulat in .ro" mi se pare pe undeva normal atat timp cit sint aduse de afara.Nu sint toate folosite in tara Edited by alexbjorg, 06 August 2014 - 14:09. |
#1425
Posted 06 August 2014 - 14:26
Da, se gasesc la vanzare tractoare nerulate in tara. Se vede pe ele.
Cele de afara se dau cum sunt, cam totul original pe ele, rulaj mic sau mare, uneori cu mici disfunctionallitati ici-colo. De exemplu unele freze nu au dom'le nevoie de rotile de reglare a adancimii, ca alea sunt roti de transport de fapt, in caz ca-ti pica hidraulicul De exemplu Hinomota postat de mine mai devreme. Cat despre cele "rulate in tara". In cel mai bun caz au niste adaptari cum ar fi contact de Dacie sau de automacara, cauciucuri resapate Danubiana, mici functionalitati scoase din functie ca nu sunt necesare etc. |
#1426
Posted 06 August 2014 - 16:04
Am inteles.
@til strict persoana ta:daca ar fi alegi intre un 445 si acel hynomoto 4x4,eventual si acelasi an de fabricatie,ce ai alege?Pnetru un maxim de 2ha (existente,ca de lucrat ar fi cred cam 75 ari,2 ani la rand ca al 3lea este de paioase,cu schimb de parcele) si,cei ar fi mai important,de ce?Cu precizare ca nu am sera,gradina o fac cu motosapa,deci mie mi-at trebui doar in camp intins,insa in panta si vale. Intreb in acest fel pentru ca inca nu am avut tractor,nu stiu cu ce se maninca,nici ce inseamna la casa omului. |
#1427
Posted 06 August 2014 - 16:55
Grea alegere.
Sau poate nu. Primul gand s-ar indrepta care 445. E varianta mai sigura, pentru ca stii ca poate face fata. Despre japo mici, eu nu stiu daca fac fata la lucrul in camp , la deal. Nu neaparat din cauza puterii, cat a greutatii reduse. Multe nu au nici jumatate din greutatea unui 445 (2 tone). Deci la munca grea in camp (plug) poate ca japo s-ar descurca cu un plug cu o trupita. Poate. Si trebuie sa-i gasesti plugul ala zdravan, care nu se rupe cand il pui la munca. Eventual un plug de 445 caruia ii lasi doar o trupita. Dupa cum vezi, sunt ceva semne de intrebare. La freza probabil s-ar descurca orice japo mic: Uite ce face un Shibaura de 5-600kg si 15 cp: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jMp7qczke_Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] E teren arat, usor, dar daca-l pui pe o treapta de viteza mult redusa, ar trebui sa mearga in orice teren greu. Dar, te multumesti cu freza? Nu cred. Poti sa intri cu freza in orice teren? Iar, nu cred. Cine-ti da cu plugul inainte? Un plug adanc pentru japo mici, trebuie sa-ti mesteresti. Ca sa clarific: N-am avut 445. Hinomoto albastru din anunt e doar cu tractiune spate. Al meu e Mitsu 4x4. Mitsu pe care inca nu l-am incercat la munci grele, doar o freza superficiala in gradina, motor la 1000 rpm ca sa nu bolboroseasca prea tare in radiator. Stand sa ma gandesc, hinomoto albastru a fost cel mai bun tractoras pe care l-am incercat inainte sa iau Mitsu. Foarte manevrabil, fasnet, fortos, cauciucuri f bune. Dar m-a vrajit 4x4 lui Mitsu. Si cei 4 cilindri, care poate nu sunt musai un avantaj. Regele aratului pentru mine ramane plugul pe teava, in teren usor, bine reglat, face treaba de nu mai e nevoie sa intri cu discul. La asta se rezuma experienta mea, U650 cu PP4 si GD 3.4 pe 5 ha in 2012 si atat. Pana atunci nici eu nu condusesem tractor. Avantajul pe care-l vad la un Japo e ca ai mari sanse sa iei unul si daca-l intretii bine il ai o viata. Dar e mai degraba potrivit la curte si gradina. Cu rabdare, il poti folosi oriunde. Edited by til, 06 August 2014 - 17:03. |
#1428
Posted 06 August 2014 - 19:03
Multumesc de parerile personale.
Avantajul "pe viata" l-am intels si eu,cit si piesel dubioase si foarte slabe calitativ pentru 445. Intr-adevar,este grea decizia,tocmai din cauza terenului in panta (nisipos-pietros) si a pretului pe cp in functie de calitatea utilajului. Cred ca va fi o decizie pe moment cind voi avea banii in mana. |
#1430
Posted 06 August 2014 - 22:31
til, on 06 august 2014 - 13:22, said: Uite ceva bun si ramai si cu bani de rezerva sa-ti mai iei unul daca se strica primul si nu vrei sa-l repari http://olx.ro/oferta...html#06e0ba190e http://www.tocmai.ro...0-17838724.html Si dupa ce le iei pe-amandoua tot iti mai raman bani de-o vacanta (de parca ai avea timp). Edited by gabrielleonard, 06 August 2014 - 22:34. |
#1431
Posted 07 August 2014 - 11:45
Alex, cu placere, sper sa fie de folos
Nu stiu cat e impozitul, presupun ca maxim 80 lei. Auzisem la un tractoras mic mic de 8 (opt) lei pe an. Depinde de ce stabileste functionarul de la primarie. Si el o face probabil in functie de politica stabilita in consiliu. Nu trebuiesc inscrise, impozitul se plateste doar daca-l inscrii. Cel putin eu asa am facut. Acum nu stiu daca o sa-l inscriu pentru ca probabil nu pot, avand buletin de Bucuresti si tractor departe intr-un sat, unde nu am frati/surori sa-l ia in evidenta. Nu stiu daca primaria de acolo o sa mi-l inscrie la ei doar pentru ca am o curte acolo. Edited by til, 07 August 2014 - 11:46. |
#1432
Posted 07 August 2014 - 12:58
Daca e inscris la primarie ai dreptul de a circula ocazional pe drum public .
Ar fi aiurea sa nu`l inscrie din moment ce ai acolo o proprietate, pun pariu ca pe aia platesti taxe la primarie. Grig |
|
#1433
Posted 07 August 2014 - 14:42
Mda, o sa vad. Pentru 650 am facut acte pe numele fratelui meu ca sa-l inscriu acolo la ai mei.
|
#1434
Posted 19 August 2014 - 14:45
wtf - si tractoras si motosapa
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/h7ZTu5OumSE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#1435
Posted 19 August 2014 - 19:36
Uite si noua mea achizitie, motocultor Antonio Carrara-Carrarino-Nardin (ce o fi insemnand ?), 14 cp, diesel, sape aproape noi, parca scos din cutie.
Porneste usor la sfoara-pentru cei tineri, are decompresor, destul de linistit adica nu zgomotos, poti vorbi si intelege cand motorul este pornit, o mica proba facuta in gradina si in pamant intelenit unde s-a descurcat bine cu frezele, un mic tauras. Am dat pe l aprox. 4500 ron, adus la tara (300 km). Doresc ajutor sa cumpar un dinam auto pentru pornire. Am incercat pe net la dezmembrari, dar nu am avut noroc. Intre fulia de pornit la sfoara si motor se afla o fulie pentru curea trapezoidala de 13 mm. |
#1436
Posted 19 August 2014 - 19:52
Uite si noua mea achizitie, motocultor Antonio Carrara-Carrarino-Nardin (ce o fi insemnand ?), motor Lombardini 3 LD511, 14 cp, diesel, sape aproape noi, parca scos din cutie. Despre cutia cu viteze nu gasesc nicio relatie pe net, 6 viteze inainte, 3 viteze inapoi, maneta pentru turatie marita la priza de putere, blocaj total al cutiei printr-o maneta ce se afla langa butucul rotii dreapta si maneta pentru cuplarea ambelor roti (ceva 4x4)
Porneste usor la sfoara-pentru cei tineri, are decompresor, destul de linistit adica nu zgomotos, poti vorbi si intelege cand motorul este pornit, o mica proba facuta in gradina si in pamant intelenit unde s-a descurcat bine cu frezele,...un mic tauras. Am dat pe l aprox. 4500 ron, adus la tara (300 km). Doresc ajutor sa cumpar un dinam auto pentru pornire. Am incercat pe net la dezmembrari, dar nu am avut noroc. Intre fulia de pornit la sfoara si motor se afla o fulie pentru curea trapezoidala de 13 mm. Scuze pentru postare multipla. Attached FilesEdited by vasilemet, 19 August 2014 - 19:53. |
#1437
Posted 19 August 2014 - 20:13
Ai pus aceiasi problema si aici :
http://forum.softped...4#entry15701055 ,,Doresc ajutor sa cumpar un dinam auto pentru pornire..." Poate vrei sa spui demaror(electromotor) auto... Edited by cristian68n, 19 August 2014 - 20:35. |
|
#1438
Posted 19 August 2014 - 20:35
Este adevarat ca ampostat si unde ai mentionat, dar nu am primit nimic sa ma ajute, daca te-a deranjat postarea te rog sa ma scuzi.
Demarorul auto are si bendix care cupleaza la o coroana dintata. Coroana dintata Nu exista pe motocultor, nici macar mascata, dar exista o fulie pentru curea trapezoidala,intre fulia de sfoara si motor. Dinamul auto (Dacia 1100, Trabant =6 V, fiat 500, 600, 800, 1400 si altele), poti sa-i spui si electromotor. Dar acesta dupa pornirea motorului se va invarti odata cu motorul, tot timpul functionarii, ce nu este recomandat la un electromotor cu perii (demaror cu bendix). Apostrofarea a venit, astept acum ajutorul =sfatul. Edited by vasilemet, 19 August 2014 - 20:37. |
#1439
Posted 19 August 2014 - 21:02
Unele masini (chiar vechi, ex Mercedes, Audi...) au ventilatorul actionat electromagnetic, de un termostat. Fulia cupleaza in urma unui contact electric apoi, la decuplare se mai invarte usor doar antrenata superficial de rulment, adica uzura minima. Vezi la fier vechi un astfel de cuplaj pentru ceea ce-ti trebuie si nu mai ai nevoie de intinzator de curea, pe care va trebui s-o scoti apoi ca sa nu se uzeze, prin patinare.
Edited by mar-dmt, 19 August 2014 - 21:04. |
#1440
Posted 20 August 2014 - 07:08
vasilemet, on 19 august 2014 - 20:35, said:
Este adevarat ca ampostat si unde ai mentionat, dar nu am primit nimic sa ma ajute, daca te-a deranjat postarea te rog sa ma scuzi. Demarorul auto are si bendix care cupleaza la o coroana dintata. Coroana dintata Nu exista pe motocultor, nici macar mascata, dar exista o fulie pentru curea trapezoidala,intre fulia de sfoara si motor. Dinamul auto (Dacia 1100, Trabant =6 V, fiat 500, 600, 800, 1400 si altele), poti sa-i spui si electromotor. Dar acesta dupa pornirea motorului se va invarti odata cu motorul, tot timpul functionarii, ce nu este recomandat la un electromotor cu perii (demaror cu bendix). Apostrofarea a venit, astept acum ajutorul =sfatul. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users
Facebook (1)