Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

720/25p la Panasonic HMC 151

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010
Salut,

Va rog sa ma ajutati intr-o problema, pe mine ma depaseste.
Detin o camera Panasonic HMC 151, dar de ce cand trag 720/25p am tot 50 fps? Acest lucru imi da o mare stare de confuzie, este vorba de o setare pe care nu o fac sau camera mea are o problema?
De fapt, nu sunt singurul care se confrunta cu asta, am mai intrebat un posesor de HMC 151, dar nu am reusit niciunul sa gasim o explicatie.

Cand trag 720/50p am 50 fps, dar cand trag 720/25p de ce am tot 50 fps??? Adica unde mai este diferenta?
Informatia ca am 50 fps este afisata atat in programul de editare, cat si la Media Info in player-ele pe care le folosesc.

Ce se intampla de fapt? Explicati-mi va rog, sunt foarte nedumerit.
Multumesc.

#2
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Pentru ca 25p/i este "recorded over 50p/i"? Camera este nativa 24p, celelalte framerate sunt facute artificial... Poate iesi mai bine (sau cel putin la fel de bine) tragand la 24p. Toate TV-urile din ziua de astazi stiu de 24p/50/60... nu are rost sa te craponezi de 50 doar ca sa umpli niste fisiere acolo.

Posted Image

Attached Files


Edited by SuperDuper, 22 October 2010 - 13:59.


#3
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010

View PostSuperDuper, on 22nd October 2010, 14:48, said:

Pentru ca ai 25p si 50i?

Ce legatura are 50i aici?
Nu m-am referit deloc la 1080/50i.
Vorbeam strict de 720/25p care imi este aratat cu 50 fps, fie in programul de editare, fie in orice player din computer.

Daca sunt eu cel care nu a inteles, este firesc, raspunsul tau este foarte evaziv.
Fii bun si dezvolta. Credeam ca 25p inseamna 25 frame-uri scanate progresiv, nu din 2 campuri interlaced (pare si impare) ca la 50i.

View PostSuperDuper, on 22nd October 2010, 14:48, said:

Pentru ca 25p/i este "recorded over 50p/i"?
Posted Image

Intre timp ai editat postul. Dupa ce am postat la randu-mi, am vazut ca ai modificat si dezvoltat putin.
Incep sa inteleg.
Acel 25p este realizat de fapt din 50i?

#4
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Cred ca toate frecventele sunt rezultate din modificarea celor 24p nativi. Numai 24p este compus din frameuri active, restul au si interpolate.
Nu stiu exact de ce trebuie sa "incapsuleze" 25FPS in fisierul de 50FPS si de ce nu se poate amesteca 50 cu 60 pe acelasi card... dar asta pare ca au fost nevoiti sa faca din oarece motive tehnice. Formatele fisierelor video probabil?

Oricum daca 24 este nativ, probabil fluiditatea maxima a miscarii o vei obtine la framerate-ul ala.

Edited by SuperDuper, 22 October 2010 - 14:06.


#5
CristianAdrian

CristianAdrian

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,573
  • Înscris: 11.08.2009

View PostBizarre_Vision, on 22nd October 2010, 14:58, said:

Acel 25p este realizat de fapt din 50i?
Nu, e realizat din 50p. probabil ocupa acelasi spatiu asa ca poti trage direct 50p si sa-l folosesti in proiecte 25p, rezultatul fiind similar, cu avantajul ca la slowmotion ai avea miscarea mai fluenta in cazul asta.

Edited by CristianAdrian, 22 October 2010 - 14:13.


#6
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010
Intre 720/50p si 720/25p sunt diferente doar de dinamica, 50p-ul se vede, se simte mai cursiv, ca la filmarile intretesute, pe cand 25p-ul are acea sacadare specifica, aproape de 24p-ul peliculei.
Deci clar sunt diferente, eu eram doar confuz vis-a-vis de cei 50 fps pe care mi-i afiseaza, nu intelegeam de ce.
Si atunci, cand voi avea doua fisiere, unul tras in 50p si altul in 25p, eu cum le disting? Doar dupa dinamica?

Edited by CristianAdrian, 22 October 2010 - 14:38.
scos citat inutil


#7
CristianAdrian

CristianAdrian

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,573
  • Înscris: 11.08.2009
Pai altfel nu vad cum.

#8
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010
Este deci ceva obisnuit ce se intampla? M-am "speriat" degeaba? E totul in regula?

#9
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Eu sugeram ca sa tragi la 24p nativ, sa prelucrezi la 24p si sa faci exportul la 50 numai in faza finala. Asa cum faci, ai o gramada de cadre de umplutura (interpolate de camera) care ocupa spatiu si resurse la prelucare.

#10
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010
Nu este o idee rea, ma gandeam si eu sa incep sa trag 24p, dar aici iar am nevoie de lamuriri/sfaturi.
Stiu ca pentru a trage 24p, trebuie sa trec pe frecventa 60 Hz. Exact asta am facut, si totusi ma intrebam de ce totusi nu vad niciun 24p.
Am mai studiat problema si am aflat ca daca am tras pe card pe frecventa 50 Hz si nu am formatat cardul inainte de a trece pe frecventa de 60 Hz, nu pot sa trag 24p. Este adevarat ce zic sau am inteles prost?
Ei bine, am facut acel test acasa, de dimineata, am aflat intre timp de formatarea cardului pentru a trece pe 60 Hz, nu sunt acasa si nu am camera cu mine, voi incerca diseara. Dar asa stau lucrurile sau altfel?

In acelasi context, intalnesc peste tot faptul ca este vorba de a seta Syncro Scan la 1/59.9, dar de la 1/59.8 imi sare direct la 1/60. Tot cu formatarea cardului rezolv problema?

Ok, apoi spui sa export la 50p. Care este avantajul? Nu te contrazic, este doar o intrebare de incepator in ale filmarii AVCHD.
Vad ca toti prefera acest 50p, este evident ca unii prefera sa traga 50p pentru a avea un slowmotion mai curat, dar cand spui sa export 50p, care este avantajul?

Edited by CristianAdrian, 23 October 2010 - 13:31.
scos citat inutil


#11
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Nu ai nici un avantaj cu 50p. Poti trece direct la 60 fara grija, toate TV-urile HD stiu de asa ceva si ai avantajul ca de la 24 la 60 se pastraza mai bine fluenta imaginii, sunt multipli mai "apropiati".
Camera ta se pare ca este nativa 24 FPS. Adica numai 24 cadre sunt active, restul sunt interpolate - poti intreba suportul tehnic ca sa te convingi mai bine. Decat sa le interpoleze camera si sa ocupe spatiu mai mare pe SD si sa ingreuneze editarea cu frameuri inutile, mai bine le interpolezi (export) la finalul editarii.
Si da, se pare ca nu poti "mixa" doua filmari pe card cu FPS-uri diferite. Nu ma intreba de ce, asa zic ei :)

Edited by SuperDuper, 23 October 2010 - 00:51.


#12
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010

View PostSuperDuper, on 23rd October 2010, 01:50, said:

Nu ai nici un avantaj cu 50p. Poti trece direct la 60 fara grija, toate TV-urile HD stiu de asa ceva si ai avantajul ca de la 24 la 60 se pastraza mai bine fluenta imaginii, sunt multipli mai "apropiati".
Camera ta se pare ca este nativa 24 FPS. Adica numai 24 cadre sunt active, restul sunt interpolate - poti intreba suportul tehnic ca sa te convingi mai bine. Decat sa le interpoleze camera si sa ocupe spatiu mai mare pe SD si sa ingreuneze editarea cu frameuri inutile, mai bine le interpolezi (export) la finalul editarii.
Si da, se pare ca nu poti "mixa" doua filmari pe card cu FPS-uri diferite. Nu ma intreba de ce, asa zic ei :)

Da, capata sens ce spui mai sus, ca de altfel in toate posturile tale, ai raspunsuri destul de pertinente, tu si alti cativa, va urmaresc de ceva vreme.
Eu sunt foarte rutinat pe Panasonic DVX 100B, filmez de 3 ani cu ea, aproape zilnic. Din acest motiv am ales Panasonic HMC 151, sunt camere foarte apropiate din punct de vedere ergonomic, al greutatii si al multor butoane si setari. Plus multe alte calitati pe care le-am descoperit la HMC 151 si pe care nu are rost sa le mai enumar.

Insa pe partea de HD sunt incepator, acum incep sa experimentez si sa aprofundez. Nu-mi va lua mult insa :D

Astazi am facut multe teste, am incercat si 24p, iar la schimbarea frecventei am observat si "incapatanarea" de a nu filma pe acelasi card unde s-a filmat sub o alta frecventa. Am formatat asa cum spune manualul si s-a rezolvat.

Da, e foarte ok 24p, ma incanta ideea ca este nativ (desi nici celelalte formate nu-mi displac, sunt pe deplin satisfacut de tot ce scoate aceasta camera, mai departe post-productia face diferenta, si inca una colosala, decisiva chair.
Voi apela cu siguranta la 24p si il voi exporta tot 24p, dar voi tine cont si de exportul in 60p, pe care mi l-ai sugerat (este normala compatibilitatea lor, ca doar sunt multipli de 6).
Spuneam ca voi exporta fie 24p, fie 60p pentru ca depinde foarte mult destinatia filmarii (eu nu ma ocup de NBC, absolut deloc, sunt regizor de film si editor, am luat aceasta camera pentru ca voi avea foarte multe proiecte importante, incepand din aceasta toamna, si nu vreau sa mai depind de nimeni si de nimic, eu filmez scurt-metraje, in viitorul apropiat am in plan si lungi metraje, filmez de asemenea videoclipuri, spoturi publicitare si documentare), deci nu filmez neaparat pt TV-ul meu, ba as zice mai degraba dimpotriva, eu le voi vedea pe computer, ca doar aici le editez.

Nu te intreb de ce nu suporta cardul filmari de frecvente diferite, simultan. Pt ca nu asta ma intereseaza, este suficient ca mi-ai spus, astazi am citit asta si in manual, mi-am confirmat si prin teste, e ok, iau situatia ca atare si nu-mi mai pun intrebari inutile  :P

Merci inca o data, daca mai am nelamuriri voi reveni cu intrebari.
Bafta!  :thumbup:

#13
vgabi

vgabi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,449
  • Înscris: 07.08.2008
Și totuși dacă filmările tale vor fi difuzate în Ro sau Europa ar fi bine să stai pe standardul PAL. Unele televiziuni nu acceptă alt standard.
Eu personal nu văd nici o diferență majoră între 24p și 25p.

Edited by vgabi, 23 October 2010 - 08:43.


#14
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010
Da, deocamdata in Romania si Europa, pentru festivaluri de film (acolo nu se cere un standard, este proiectie, nu televiziune), iar pentru celelalte doar in Romania si da, voi ramane pe PAL, voi filma chiar 50p si il export la fel.
SuperDuper ma sfatuise sa export 60p doar in cazul in care as filma 24p, pentru ca ambele valori sunt multipli de 6 si deci algoritmul ar fi mai simplu si mai firesc, dar asta o voi face doar daca productia este destinata televiziunii si nu proiectiei de film.
Dar pot la fel de bine sa filmez de la inceput 25p sau 50p si sa export intocmai, repet, depinde de destinatia productiei.

Eu acum vin cu alta intrebare, desi banuiesc raspunsul, explicatia. Sunt sigur ca este de la sistemul meu, trebuie sa fac un upgrade rapid.
Am bagat bani in camera si accesorii, este inevitabil si un upgrade - sa vad de unde bani :P
Pentru editarea filmarilor SD nu aveam niciun fel de problema cu un Intel Dual Core E 5300, jonglam cu ele foarte bine, si nu editare simpla cut/cut, am un stil foarte avangardist si umblam la multe caracteristici ale imaginii, deci apelam la multe pluginuri, pentru efecte vizuale, si totul era impecabil.
Dar acum intampin unele probleme, imi trebuie cel putin un Quad Q9650 sau i7, dar trebuie sa mai adun bani.

Asadar, cand filmez 50p, la redarea clipului imaginea imi "zvacneste", nu stiu la ce alt cuvant sa apelez, zvacneste pur si simplu, nu sacadeaza.
Fie la redare in player (VLC de pilda, desi culmea, KMP-ul il vede cursiv, impecabil), dar si in programul de editare (Sony Vegas 9.0) unde de fapt conteaza cel mai mult sa il vad fluent.

Sper ca este vorba de configuratia slaba a sistemului si nu fisiere corupte datorate unei proaste functionari a camerei.
Voi ce ziceti? Acea "zvacnitura" poate avea si alta cauza?

#15
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
1. Sunt convins ca festivalele de filme in EU proiecteaza tot cu 24 sau 60 FPS (asa sunt toate proiectoarele nativ), nu au treaba cu PAL-ul. PAL este un sistem analogic de distribuitie a imaginii color, nu mai are decat o legatura de "mentalitate" cu video HD. 50p este doar o risipa, mai ales ca nu este nici nativ pentru camera aia, este facut prin interpolare.
Am facut recent proiectul pentru instalatia electrica la un proiector de acest gen - care sunt folosite din ce in ce mai mult la cinematografe comerciale in toata lumea (permit Real3D - 4K la 48Hz). Daca DL specificatiile PDF vei vedea la formatele imaginii 2K (adica HD-ul "normal" nu cel 4k) urmatoarele:
Posted Image

2. Unele playere folosesc la redare numai CPU. Altele folosesc hardware-ul din placile video pentru a degreva CPU - accelerare video. Placile nVidia si ATI sunt suportate de toate softurile, Intel HD au si ei ceva suport.
La EDITAREA fisierelor HD, unel esofturi au inceput sa utilizeze GPU - in special CUDA de la nVidia. Atentie, este ceva total diferit de redarea video care este limitata doar la redare si atata tot (engine-ul din placile video este diferit).
Adobe, Corel intra in aceasta categorie. Sony au anuntat si ei suport in viitoarea versiune. Poate te orientezi catre o placa video suportata de softul tau preferat.

Attached Files

  • Attached File  Sony.jpg   171.98K   13 downloads

Edited by SuperDuper, 23 October 2010 - 18:00.


#16
Bizarre_Vision

Bizarre_Vision

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 05.10.2010
Foarte utile informatiile de la tine, multumesc, voi tine cont de ele, atat legat de proiectoare, cat si de placile video si acceleratoare.

Acum, sa ne intoarcem putin la acel 50p.
Spui ca este inutil pentru ca foloseste interpolarea campurilor si nu este nativ pt aceasta camera.
Adica nu vorbim de 50 fps reale? Asta inseamna ca nici nu se pune problema ca o filmare folosind acest 50p sa conduca la un slowmotion frumos, asa cum am fi tentati sa credem, nu?
Eu oricum nu il pot folosi deocamdata pt ca nu ma ajuta resursele din computer, dar vreau sa stiu o data pt totdeauna. Nu vorbim deloc despre acel slowmotion?

#17
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Intreaba producatorul cum este realizat 50p in camera ta. Eu am un "educated guess" ca sunt generate din cei 24Hz nativi, prin adaugarea de cadre interpolate. Ceea ce poti face si pe PC ulterior.
Dar eu nu am decat specificatiile lor de pe net in fata, ei poate au alte informatii.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate