Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente
 Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute
 Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!
 Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 

1.4 v 1.4 16V

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
badmania98

badmania98

    Nenea

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,662
  • Înscris: 28.11.2001
Am un Seat Cordoba Vario din 2002 cu motorul de 1.4 16V. Fac apel la cunoscatori sa-mi spuna si mie prin ce se diferentiaza motorul meu fata de unul simplu 1.4. Adica e mai puternic, pot sa-l turez mai tare. Habar n-am ce sa intreb. Ideea e : cum sa ma port cu el?

#2
addicted

addicted

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,723
  • Înscris: 18.07.2003
are mai multe supape. la turatii mici nu difera de cel 8v, dar la turatii mari se folosesc si restul supapelor, ca sa poata ajunge mai mult amestec in cilindri (coeficient de umplere mai bun) care iti da mai multa putere/cuplu la turatii mari, fata de sora cu 8v.

cu alte cuvinte, mai multa siguranta in depasiri, in pante si la incarcare mare.

oricum, las-o incet, n-o omori prea tare. 1.4 e la limita pentru masa acelei masini.

#3
badmania98

badmania98

    Nenea

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,662
  • Înscris: 28.11.2001

addicted, on Jul 10 2005, 20:43, said:

oricum, las-o incet, n-o omori prea tare. 1.4 e la limita pentru masa acelei masini.

<{POST_SNAPBACK}>


Mi-am dat seama de asta dar asa s-a nimerit sa fie. Oricum nu-s vitezoman. Ce-nseamna turatii mari la chistocul asta al meu?

#4
addicted

addicted

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,723
  • Înscris: 18.07.2003
probabil peste 3000. ar trebui sa fie in cartea masinii explicat. eventual iti dai seama dupa curba de putere unde incepe sa creasca iar mai accentuat.

#5
badmania98

badmania98

    Nenea

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,662
  • Înscris: 28.11.2001
Multumesc.

#6
Byt

Byt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,234
  • Înscris: 05.02.2002
Nu in ultimul rand un motor in patru cilindri 16v consuma mai putin decat unul similar cu 8v .

#7
MGX

MGX

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 16.08.2005

Byt, on Jul 21 2005, 11:33, said:

Nu in ultimul rand un motor in patru cilindri 16v consuma mai putin decat unul similar cu 8v .

<{POST_SNAPBACK}>

Aham....si marmota o invelea ca sa aiba mai multe alune in lapte cu ciorba de fasole... 16v inseamna 4 valve pe cilindru,2 admisie-2 evacuare.Aceste valve functioneaza identic ca la un motor cu 8 v ,nu se deskid sau se inkid la turatii mai mici sau mai mari,ele functioneaza normal ca la un motor pe 8V in skimb randamentul motorului este crescut deoarece admisia si evacuarea sunt mai bune.Nu trebuie sa te comporti in nici un mod mai special cu un motor de 16v.Din contra...daca ii place sa fuga....DA-I PEDALA!!!  :D

#8
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Da, Byt are dreptate: pentru acelasi stil de condus chiar consuma mai putin. Logic, chiar tu MGX ai spus ca are randament mai bun.

De ex, site-ul de unde se vinde kalos pe paine zice ca ala cu motor 1.4/8v are consum urban mai mare decit 1.4/16v

#9
autox

autox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 18.02.2005
Am si eu o intrebare... Pe Audi A2-ul meu am motorul VAG 1.4 16v de 75 CP.

Intr-a IV-a la 4000 rpm am 100km/h, iar intr-a V-a 140 km/h. Pe autostrada nu merg cu mai putin de 140km/h (am mers si cu 185 km/h pe ceas, constructiv manualul spune ca masina prinde 173 km/h). Asta inseamna ca de fiecare data cand prind autostrada (fie a Soarelui, fie spre Pitesti), o tin cam 45 min la 4000 rpm relativ constant. E periculos pentru motor ?! De schimbat vitezele, le schimb in general pe la 2500 - 3000 si la 4000 in depasiri, iar diferenta de turatie intre o viteza inferioara si cea imediat superioara este de aproximativ 7-800 rpm.

Mai adaug ca masina incepe sa traga frumos de la 3000-3300 rpm incolo. In manual spune ca modul economic inseamna 2200 rpm (astea le-am adaugat doar ca sa stiti mai multe despre ce e cu motorul asta)

Ce ma sfatuiti ?
Multumesc mult

#10
cata.s

cata.s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 248
  • Înscris: 08.06.2005
Nu e periculos sa mergi cu un motor pe benzina la 4000 de ture, mai ales ca la motorul tau cei 75 Cp o sa-i ai doar la 5000 de ture. de unde si senzatia ca trage mai tare dupa 3300 .......

Dar sa mergi cu orice masina peste viteza constructiva declarata de producator e cam rau pentru motor daca o faci in mod constant

Iar sa mesgi cu A2 cu 185 Km/h ............. nu mai fa asta  :D

#11
autox

autox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 18.02.2005

cata.s, on Aug 18 2005, 18:15, said:

Nu e periculos sa mergi cu un motor pe benzina la 4000 de ture, mai ales ca la motorul tau cei 75 Cp o sa-i ai doar la 5000 de ture. de unde si senzatia ca trage mai tare dupa 3300 .......

Dar sa mergi cu orice masina peste viteza constructiva declarata de producator e cam rau pentru motor daca o faci in mod constant

Iar sa mesgi cu A2 cu 185 Km/h ............. nu mai fa asta  :D

<{POST_SNAPBACK}>



Thanks for zee advice. M-am linistit :) Pot merge cu 150 linistit.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate