Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar
 

Sa construim o casa - Rezistenta

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
2201 replies to this topic

#739
dorindanescu

dorindanescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 04.04.2007
Ok , pana aici am inteles.Multumesc din suflet!

#740
cosmin_sn

cosmin_sn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 29.04.2009

 dorindanescu, on 18th April 2011, 20:04, said:

Tu ai placa de beton turnata odata cu centurile sau ai zidarie , centuri si plafon  de lemn?

Am placa turnata cu centurile simultan.

#741
valentinsm

valentinsm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 19.04.2011

 dorindanescu, on 17th April 2011, 22:22, said:

Multumesc pentru raspuns.Eu credeam ca pot merge pe lemn ca sa reduc si costurile si manopera , care o fac eu si un cumnat.Casa va fi pentru ai mei , eu am in lucru o alta casuta cu parter si mansarda , la care merg pe planseu de beton .Nu avem prea multi bani disponibili pentru amandoua , va fi foarte greu .Cea  pe parter am inceput-o efectiv singuri ( 2 persoane am lucrat la ea ...suntem la centuri deja , am turnat stalpii acum 2 saptamani...Ne-ar veni mult mai usor sa facem plafon de lemn , ca executie ma refer ...si pana la urma aici in Transilvania unde stam noi , sunt case de caramida , fara centuri sau alte treburi de beton , cu plafoane de lemn  , facute acum 50 -60 de ani si inca se prezinta foarte bine ...Am locuit inainte intr- casa jidaneasca din 1890 , de caramida , 65 cm grosime zidul , fundatie pe zguri de la furnale , fara pic de beton , acoperita cu tigla solzi , foarte foarte grea si doar tencuiala exterioara a trebuit refacuta.Casa era foarte mare , avea camerele inalte de 3,5 m .
Salutare.
Tinand cont ca in cazul casei de care vorbesti este vorba doar de parter se poate face un planseu de lemn, mai ales ca aceasta casa va avea stalpi la colturi de zidarie si centuri peste zidarie. Planseul de beton armat este recomandat pentru a asigura rezistenta si rigiditate sporita in plan orizontal si de "lega" foarte bine peretii intre ei, dar un grad satisfacator de conlucrare si de legare a zidariei il realizeaza si centurile. Daca se facea o mansarda locuibila deasupra as fi preferat placa de beton pentru a motivele prezentate mai sus. Sa aveti grija la alegerea dimensiunilor pentru grinzile de lemn, as putea sa va fac propunere daca imi spuneti lungimea/deschiderea cea mai mare a lor.
Am vazut ca discutati si despre armarea centurilor. Daca acestea sunt centuri propriu-zise dispuse peste pereti de zidarie din caramida plina presata, centurile pot fi armate cu minim 2 bare de fi 12 sus si 2 bare de fi 12 jos cu etrieri fi8/15.
Succes.

#742
Dodo03

Dodo03

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 13.03.2007
Am o intrebare despre cofrat:este mai bine sa inchiriem cofraje profesionale sau sa cumparam scandura si apoi sa o folosim la astereala?

#743
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
este mai ieftin cu scandura si daca vorbim de buget limitat, in general cei care inciriaza cofrajele cer garantie, iar ele sunt foarte scumpe asa ca garantia e pe masura.
la o casa ca a ta, varianta cu scandura cred ca se preteaza cel mai bine.

#744
dorindanescu

dorindanescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 04.04.2007

 proiectant_com, on 19th April 2011, 10:17, said:

Salutare.
Tinand cont ca in cazul casei de care vorbesti este vorba doar de parter se poate face un planseu de lemn, mai ales ca aceasta casa va avea stalpi la colturi de zidarie si centuri peste zidarie. Planseul de beton armat este recomandat pentru a asigura rezistenta si rigiditate sporita in plan orizontal si de "lega" foarte bine peretii intre ei, dar un grad satisfacator de conlucrare si de legare a zidariei il realizeaza si centurile. Daca se facea o mansarda locuibila deasupra as fi preferat placa de beton pentru a motivele prezentate mai sus. Sa aveti grija la alegerea dimensiunilor pentru grinzile de lemn, as putea sa va fac propunere daca imi spuneti lungimea/deschiderea cea mai mare a lor.
Am vazut ca discutati si despre armarea centurilor. Daca acestea sunt centuri propriu-zise dispuse peste pereti de zidarie din caramida plina presata, centurile pot fi armate cu minim 2 bare de fi 12 sus si 2 bare de fi 12 jos cu etrieri fi8/15.
Succes.
Multumesc! Casa va avea doar parter , deschiderile cele mai mari ar fi la sufragerie 5X7m ( aici grinzile se vor aseza paralel cu latura scurta , in rest 3 camere de 4X4 , baie 2.80X3, hol 2X3.Daca putei va rog sa-mi dati niste dimensiuni minime pentru grinzile de lemn care vor sustine tavanele si ce scandura sa folosesc pentru podit?Casa e din BCA, fundatie beton armat cu fi 12 si stalpi la colturi din pc fi 14 , etrieri de 6.Pentru centuri am ob de fi 12.Acoperis probabil de tabla tip Lindab in 2 ape si ceva cornisa peste intrare.M-ar interesa si dimensiuni grinzi pentru acoperis , casa e 8,90X 14 m amprenta sol.

#745
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
eu folosesc in general la podiri dulapi de 5 cu 20  si din 3 in 3 ii mai dublez adica vine o sectiune compusa10 cu 20.

Edited by septimiu80, 19 April 2011 - 23:18.


#746
valentinsm

valentinsm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 19.04.2011

 dorindanescu, on 19th April 2011, 20:51, said:

Multumesc! Casa va avea doar parter , deschiderile cele mai mari ar fi la sufragerie 5X7m ( aici grinzile se vor aseza paralel cu latura scurta , in rest 3 camere de 4X4 , baie 2.80X3, hol 2X3.Daca putei va rog sa-mi dati niste dimensiuni minime pentru grinzile de lemn care vor sustine tavanele si ce scandura sa folosesc pentru podit?Casa e din BCA, fundatie beton armat cu fi 12 si stalpi la colturi din pc fi 14 , etrieri de 6.Pentru centuri am ob de fi 12.Acoperis probabil de tabla tip Lindab in 2 ape si ceva cornisa peste intrare.M-ar interesa si dimensiuni grinzi pentru acoperis , casa e 8,90X 14 m amprenta sol.
Am verificat un pic o grinda de lemn cu lungimea de 5m, sectiunea 10x25 cm, dispusa la 70cm de celalalte grinzi, iar rezultatele au fost in regula pentru incarcari de depozitare 200kg/mp si o pardoseala de lemn+vata minerala peste grinzi. Eu cred ca o sa folositi spatiul pentru depozitare.
Si la case vechi de 50-70 ani cam astfel de grinzi am gasit destul de des la planseele de lemn.

Cat despre folosirea BCA-ului nu prea ma incanta, dar stiu ca este mai ieftin decat caramida.

Pentru calculul grinzilor de acoperis este un pic mai multa bataie de cap, pentru ca intra in calcul unghiul de inclinare al acoperisului, zapada, vantul si sunt necesare mai multe date despre casa: tipul de structura al acoperisului, modul de dispunere al popilor, capriorilor si panelor. Poti intreba si mesterii cu experienta care realizeaza lucrarile astea de lemn.

#747
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010
Bunã ziua. M-am pricopsit de curand cu o casuta in rosu. Are suprafata de 100 mp construit (are numai parter). Toate bune si frumoase insa are o problema: nu are turnata placa de la parter, adica pe jos am doar un strat de pamant, nu placa de beton.Stiu ca turnarea placii de parter e esentiala in rezistenta unei case si ca o sa fiu certat rau de catre veterani dar la momentul respectiv consider ca a fost cea mai buna solutie pentru familia mea. Nu de alta dar dupa 12 ani in chirie, la un mic calcul am ajuns la concluzia ca am cam aruncat pe geam o suma frumusica. In fine, ce a fost a fost.

Am ajuns la doua variante de rezolvare a situatiei.
Varianta I:umplutura cu pietris, polistiren pana aproape de nivelul elevatiei dupa care o placa armata cu sprijin pe elevatie.
Varianta II :  umplutura de pietris pana la nivelul elevatiei, polistiren pe elevatie si placa armata.


Asa ca va rog cand aveti putin timp sa ma lamuriti ce varianta sa aleg. Sau sa-mi dati alta solutie.
Multa sanatate si Sarbatori fericite tuturor. Iar pentru mine si putina ingaduita. E primul post :worthy: . Salutare.

Attached Files


Edited by ticusor, 22 April 2011 - 19:57.


#748
dorindanescu

dorindanescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 04.04.2007
Esti un fericit, asa nu are ce sa se mai lase pe viitor, toarna linistit , baga plasa si e ok.Toate casele pe care le-am vazut eu in constructie, inclusiv a mea au problema golului care se formeaza sub placa parter .Asta datorita timpului scurt de executie, toti ne grabim sa umplem fundatia elevatia sa sa turnam...Oricat ai tasa si uda umplutura tot se lasa , chiar daca nu a fost bagat pamantul din sapaturi (ceea ce e o eraoare si mai mare).Eu am turnat in toamna placa parter , am bagat pietris , balast , piatra etc , ca la carte ,vibrat si batut 1 saptamana, udat succesiv etc...si acum daca bati in placa pe unde nu sunt fundatii dedesupt suna a gol , nu rau dar se aude.Si probabil se va mai lasa

#749
valentinsm

valentinsm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 19.04.2011
@ticusor

Pentru a nu avea probleme cu infiltrarea apei direct prin placa de beton si sa ai betonul mereu umed este indicat un strat de pietris asa cum spuneai si tu, apoi polistiren pentru izolatia termica, dupa care ma gandesc ca nu ar strica un strat hidroizolant - un carton bituminos care nu este asa scump. Iar inainte de a monta armatura pune si o folie de plastic pentru ca sa nu se scurga laptele de ciment direct pe cartonul bituminos.
Am vazut ca peste elevatii este pus un carton bituminos ceea ce este un lucru bun pentru ca impiedica apa sa urce pe peretii de zidarie, asa ca ma gandesc ca ar trebui ca si cartonul pe care daca il pui sub placa sa urce un pic pe elevatii ca apa sa nu aiba acces pe acolo.
Cat despre realizarea unor goluri sub placa in timp datorita tasarii pamantului, eu cred ca daca se realizeaza o tasare buna, se adauga pietris peste pamant, iar placa are 10-12cm grosime poate si cu 2 randuri de plasa fi6/10 (ceea ce as recomanda) nu vor aparea probleme cu fisurarea si craparea placii de beton.
Succes.

#750
misu78

misu78

    Din viata scapa cine poate!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,907
  • Înscris: 12.03.2009
Eram azi la un depozit de materiale de constructii si pana sa apuce baietii sa-mi incarce cimentul ma uit un pic si pe la fier.
Scria pe el P BG. Intreb daca e romanesc, sigur ca da!!!
Oare????
Arata a fier romanesc, striatiile erau autentice.....
Sa isi scrie bulgarii stanta pe el?

#751
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010
Multumesc pentru incurajari. Si @proiectant_ctii, super ideea cu izolarea laterala a placii. La mine aceasta izolare s-ar face intre lateralul placii si zidarie in cazul in care as face placa avand sprijin pe elevatie. Probabil voi alege aceasta solutie insa am intalnit mai multe pareri cum ca in caz de cutremur placa ar exercita presiune asupra peretilor si i-ar fisura. Pe de alta parte daca fac placa la acelasi nivel cu elevatia atunci nu s-ar lasa in timp deoarece nu se sprijina de nimic ?

#752
blu_angel

blu_angel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 12.10.2006

 misu78, on 26th April 2011, 13:29, said:

Eram azi la un depozit de materiale de constructii si pana sa apuce baietii sa-mi incarce cimentul ma uit un pic si pe la fier.
Scria pe el P BG. Intreb daca e romanesc, sigur ca da!!!
Oare????
Arata a fier romanesc, striatiile erau autentice.....
Sa isi scrie bulgarii stanta pe el?

Si-or fi schimbat strategia de marketing de cand cu actiunea anti-fier bulgaresc.  :)
Si mie a incercat sa-mi vanda cineva un If0n(e) - autentic cica.

#753
blu_angel

blu_angel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 12.10.2006

 ticusor, on 1st May 2011, 21:42, said:

Multumesc pentru incurajari. Si @proiectant_ctii, super ideea cu izolarea laterala a placii. La mine aceasta izolare s-ar face intre lateralul placii si zidarie in cazul in care as face placa avand sprijin pe elevatie. Probabil voi alege aceasta solutie insa am intalnit mai multe pareri cum ca in caz de cutremur placa ar exercita presiune asupra peretilor si i-ar fisura. Pe de alta parte daca fac placa la acelasi nivel cu elevatia atunci nu s-ar lasa in timp deoarece nu se sprijina de nimic ?

Poti sa o fixezi intre elevatii cu ancore chimice si respecti indicatiile producatorului. Plus cele doua plase de care ti-a spus proiectant_ctii si aproape ca poti sa-ti faci beci sub ea.


Asta cu fisurarea peretilor la cutremur e poezie. Daca ti-ai luat casa la rosu facuta fara pardoseala (si nu ca pardoseala ar fi atat de esentiala in rezistenta casei), altele ar trebui sa fie grijile. De exemplu adancimea fundatiei, latimea, terenul de fundare, etc...
Cu pardoseala asta se cam exagereaza de obicei.
Au turnat bunicii mei acum 10 ani o pardoseala nearmata la casa batraneasca si nu are nici pe drq. Un prieten acum 4-5 ani si-a turnat pardoseala tot nearmata, numai ca nu a legat-o de elevatii, ca sa nu ii dea moment si a compactat de le-au iesit ochii din orbita muncitorilor, ca tot ii platea la lucrare.
Mai degraba ai grija la izolare si hidroizolare, ca sa nu ai infiltratii. Si stratul de pietris, ca sa nu ajunga apa spre placa. Si sa ai trotuar etans in jurul casei, cu panta ca sa nu se infiltreze la fundatie apa din precipitatii.

#754
valentinsm

valentinsm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 19.04.2011

 blu_angel, on 3rd May 2011, 03:51, said:

Poti sa o fixezi intre elevatii cu ancore chimice si respecti indicatiile producatorului. Plus cele doua plase de care ti-a spus proiectant_ctii si aproape ca poti sa-ti faci beci sub ea.


Asta cu fisurarea peretilor la cutremur e poezie. Daca ti-ai luat casa la rosu facuta fara pardoseala (si nu ca pardoseala ar fi atat de esentiala in rezistenta casei), altele ar trebui sa fie grijile. De exemplu adancimea fundatiei, latimea, terenul de fundare, etc...
Cu pardoseala asta se cam exagereaza de obicei.
Au turnat bunicii mei acum 10 ani o pardoseala nearmata la casa batraneasca si nu are nici pe drq. Un prieten acum 4-5 ani si-a turnat pardoseala tot nearmata, numai ca nu a legat-o de elevatii, ca sa nu ii dea moment si a compactat de le-au iesit ochii din orbita muncitorilor, ca tot ii platea la lucrare.
Mai degraba ai grija la izolare si hidroizolare, ca sa nu ai infiltratii. Si stratul de pietris, ca sa nu ajunga apa spre placa. Si sa ai trotuar etans in jurul casei, cu panta ca sa nu se infiltreze la fundatie apa din precipitatii.

@blu_angel
Se poate face casa intreaga nearmata si iti spun ca sta in picioare, dar la primul cutremur serios nu te baza foarte tare pe ea , iar ideea in aceste diferente de armare este de cata calitate si performanta sa aiba casa. Aici depinde foarte mult de ce vrea proprietarul. Eu am mai vazut pardoseli si scari armate necorespunzator care au fisurat destul de urat, dar depinde foarte tare de ce fel de pamant este acolo, de cum se misca pamantul, de beton, si de cat de sus este panza freatica.

@ticusor: "Probabil voi alege aceasta solutie insa am intalnit mai multe pareri cum ca in caz de cutremur placa ar exercita presiune asupra peretilor si i-ar fisura. Pe de alta parte daca fac placa la acelasi nivel cu elevatia atunci nu s-ar lasa in timp deoarece nu se sprijina de nimic ?"
1. Tocmai pentru aceste forte orizontale din placa se prevad centuri. Dar fiind vorba de o placa peste pamant a unei case parter nu vor aparea forte foarte mari.
2. Placa pardoselei se poate face si detasata de elevatie cu un rost de polistiren, exact cum spunea si blue_angel pe straturile de pamant+pietris bine compactate.

#755
blu_angel

blu_angel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 12.10.2006

 proiectant_ctii, on 4th May 2011, 09:31, said:

@blu_angel
Se poate face casa intreaga nearmata si iti spun ca sta in picioare, dar la primul cutremur serios nu te baza foarte tare pe ea , iar ideea in aceste diferente de armare este de cata calitate si performanta sa aiba casa. Aici depinde foarte mult de ce vrea proprietarul. Eu am mai vazut pardoseli si scari armate necorespunzator care au fisurat destul de urat, dar depinde foarte tare de ce fel de pamant este acolo, de cum se misca pamantul, de beton, si de cat de sus este panza freatica.

Doamne fereste! Nu am sustinut ca armarea nu este importanta. Am zis doar ca in situatia in care un pamant de sub casa este bine compactat (98% min) si stabilizat, mai poti face economie la armarea de pardoseala. Am vazut de exemplu intr-un proiect pardoseala armata cu plasa de fi8/10/10 sus si jos. Echivalent cu armarea fi 10 / 15. Pai nici la o placa de etaj nu pui fi10 jos pentru deschideri rezonabile si sa nu mai spunem ca sunt calaretii de pe marginea placilor de fi8.

Uite un calcul comparativ:
Placa peste etaj 134 mp - 15cm grosime (deschidere maricica) 1567 kg fier (armare tip - am scos caprele de fi12.) - 20mc beton  --->   ~ 80kg/mc

Sa spunem ca ar fi fost pardoseala de 10cm armata cu plase de fi8/10/10 - 2177 kg - 13.7mc beton ---> ~ 160 kg/mc
Armata cu plase de fi6/10/10 - 1225 kg - 13.7mc beton ---> ~ 90 kg/mc

Mai bine cu diferenta de bani maresti izolatia. :)

#756
valentinsm

valentinsm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 19.04.2011
Oricum fi8/10/10 este deja prea mult pentru o placa peste pamant. Este posibil ca cel care a dat armarea asta sa fi pus fi8 in loc de fi6 pentru ca de multe ori barele de fi6 se deformeaza imediat la montaj cand calca baietii pe ea si tb montata cu grija. Insa putea sa aleaga o plasa cu spatiere mai rara.

In ceea ce priveste economisitul banilor daca pot sa dau un sfat. Oamenii poate ca nu ar trebui sa caute un inginer care are pretul cel mai mic la proiect, pentru ca de multe ori beneficiarul primeste un proiect-tip sau copy/paste din altul, facut cu ceva supraarmari generoase si va cheltui mai mult la executie. Asta doar ca o paranteza la ceea ce discutam in legatura cu economisirea.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate