Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Info, Probleme centrale Protherm

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
1052 replies to this topic

#487
julienalbu

julienalbu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 30.10.2015
prothem lynx montata in 2003 noua.fara termostat de ambient.nu are coduri de avarie.doar un led rosu.ea functioneza cca 24 ore apoi incep problemele.cand ar trebui sa se opreasca nu se mai opreste.se aprinde flacara cca 2 sec apoi sta oprita cca 2sec.face chestia asta cca 5-10 min.dupa care intra pe avarie.led rosu.daca in perioada asta dau drumul la apa calda functioneaza dupa care iar functioneaza cateva ore pe incalzire.

#488
AlexAFC

AlexAFC

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 09.03.2006
Buna ziua, am si eu o problema cu o centrala Protherm Lynx 24. De 2 ani de cand e instalata a mers foarte ok, insa acum imi da o eroare F08 (eroare supratemperatura senzor TUR) cand folosesc apa calda menajera la dus. La bucatarie sau la chiuveta din baie e ok, insa la dus tot porneste flacara, incalzeste putin apa si apoi se opreste si intra rece. Si tot continua asa, cu sunete destul de ciudate.

Edited by AlexAFC, 09 November 2015 - 16:14.


#489
bejandn

bejandn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 28.01.2007

 AlexAFC, on 09 noiembrie 2015 - 15:56, said:

Buna ziua, am si eu o problema cu o centrala Protherm Lynx 24. De 2 ani de cand e instalata a mers foarte ok, insa acum imi da o eroare F08 (eroare supratemperatura senzor TUR) cand folosesc apa calda menajera la dus. La bucatarie sau la chiuveta din baie e ok, insa la dus tot porneste flacara, incalzeste putin apa si apoi se opreste si intra rece. Si tot continua asa, cu sunete destul de ciudate.
Schimbator in placi colmatat!Trebuie facuta curatire chimica.Se demonteaza de pe centrala si se curata cu ajutorul unor adaptoare speciale si al unei pompe de recirculare,atat pe circuitul de apa calda cat si pe cel de agent termic.Cu alta metoda este frectie la picior de lemn si in maxim 2-3 luni fenomenul reapare.Succes

#490
luuc

luuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 18.11.2007
Salutari!

Pana in urma cu cateva zile as fi spus:"am o centrala Protherm Leopard 24 BTV"dar adevarul este ca acum...ea ma are pe mine!!Trebuie sa-i dedic timp, precum unui copil mic.
Lasand gluma la o parte, va descriu urmatoarea situatie:

ANTECEDENTE: cam de doua ori pe saptamana manevram robinetul acela albastru de sub centrala pentru a creste presiunea; scadea la 0.9-0.8.

CRIZA: presiunea crestea, atat cand prepara apa calda pentru robinet, cat si cand incalzea apa din calorifere. Scadeam presiunea prin deschiderea robinetului de aerisire a caloriferului situat in cel mai inalt punct al instalatiei. La un moment dat, chiar si cu centrala oprita de la butonul ON/OFF tot stateam cu ligheanul sub centrala. Am inchis robinetul de alimentare cu apa al centralei.

REMEDIU PARTIAL/INTERVENTIE: a venit un delegat al societatii de service autorizat(cei care au realizat si verificarile tehnice periodice), a introdus aer cu pompa in centrala iar pe robinetul de la chiuveta din bucatarie(la 2 metri de centrala) a iesit o negreala precum cea de la toba de esapament. S-a si auzit ca si cum ar fi fost inlaturat un "dop". A fixat presiunea la 1 si mi-a spus "daca mai creste presiunea, trebuie sa schimbam piesa x sau...centrala".

STAREA ACTUALA: Robinetul de alimentare cu apa al centralei fiind inchis si centrala pornita si in functie pentru a incalzi apa din calorifere, presiunea creste doar pana la 1.8-1.9. Daca deschid robinetul de alimentare cu apa al centralei sau prepara apa calda pentru robinet, creste presiunea pana cand ligheanul de sub centrala este servit. Ligheanul este de asemenea servit si cand centrala este inchisa de la butonul ON/OFF si deschid robinetul de apa calda! Cand functioneaza pentru a incalzi apa din calorifere, daca deschid robinetul de apa calda( robinetul de alimentare cu apa al centralei fiind inchis) curge apa: vreo 2 secunde debit aproape normal, apoi un "firicel" permanent.
Am citit in paginile anterioare despre intretinere prin spalari chimice, aspirari etc. Centrala caruia ii sunt inca sclav, nu a beneficiat din pacate de asa ceva. Veneau, deschideau capacul, priveau, lasau rapoartele de verificare semnate si cam atat.

INTREBARI/SOLUTII:
1)Oare de unde a stiut, delegatul respectiv, ca nu este defect robinetul albastru de unde cresteam presiunea, chiar de la convorbirea pentru programarea interventiei?
2)Care ar fi diagnosticul dumneavoastra, de la distanta?Sau...locuiesc in Cluj-Napoca, poate vreun "doctor" priceput se incumeta, la ceea ce mie imi pare un paradox.
3)Piesa x pe care mi-a indicat-o costa 860 la SECPRAL. Centrala poate functiona pe termen lung doar pentru a incalzi apa din calorifere, date fiind simptomele actuale? As fi tentat mai degraba decat sa inlocuiesc piesa x, sa montez doua boilere electrice, la baie si bucatarie, pentru incalzirea apei de la robinet.
4)Ce parere aveti despre aceasta struto-camila: centrala pentru caldura si boilere pentru apa de la baie si bucatarie? Eventual daca puteti sa-mi recomandati niste boilere pentru situatia descrisa...

Va rog ajutati-ma sa scap de sclavia albei electrocasnice, prin solutii mai pertinente decat "Schimb-o!" !!!
Multumiri anticipate!

#491
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
- Slabe sanse sa ai robinetul albastru defect, deoarece in general robinetul respectiv nu se strica. (Poti incerca sa schimbi doar robinetul, in speranta ca scapi mai ieftin)
- Chiar daca ai schimbatorul bitermic spart, poti folosi mult si bine centrala doar pe incalzire. (La o adica o poti folosi si pe apa calda daca-i montezi pe intrare apa rece un reductor de presiune bun, sa zicem ca un Watss de 1/2 la ~135 ron, fixat / reglat pe 1,5bar )
- Merge si sa-ti cumpri boilere. (Costa mai mult sa faci apa calda cu un boiler electric decit cu gaz, dar teoretic creste confortul. Zic teoretic pentru ca la baie nu o sa ai foarte multa apa calda si trebuie sa astepti 1-2 ore sa se refaca stocul dupa ce ai consumat tot din boiler)

#492
luuc

luuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 18.11.2007
- Slabe sanse sa ai robinetul albastru defect, deoarece in general robinetul respectiv nu se strica. (Poti incerca sa schimbi doar robinetul, in speranta ca scapi mai ieftin)



Mda, m-am cam lamurit: norocul nu este albastru, de data aceasta :) L-am inchis-deschis si il simt ca si pana acum, functionabil.



- Chiar daca ai schimbatorul bitermic spart, poti folosi mult si bine centrala doar pe incalzire. (La o adica o poti folosi si pe apa calda daca-i montezi pe intrare apa rece un reductor de presiune bun, sa zicem ca un Watss de 1/2 la ~135 ron, fixat / reglat pe 1,5bar )



Se pare ca aceea este piesa defecta. 1.Cum pot verifica aceasta? Multumesc pentru vestea cea buna(nu-i dracu' chiar asa de negru, daca tot nu-i...albastru :) ). Foarte simpla si eficienta ideea cu reductorul de presiune !!! 2.Oare de ce nu se monteaza de la inceput? 3.Ce lungime are acel reductor? 4.Unde trebuie montat in urmatorul ansamblu: teava Henko verticala, cot la 90 apoi robinet,asadar montat orizontal, apoi filtrul acela din plastic transparent, ca si un pahar, apoi cot la 90 urmat de o bucata de 9 cm de teava Henko, apoi iar robinet montat vertical, urmat de filtru Y si filtrul acela ca o cutiuta(filtru magnetic, am impresia) si...intrarea in centrala ? 5.Este recomandata o pozitie anume, vertical/orizontal ?
2bis Oare de ce nu se monteaza aceasta minunata piesa de la inceput :) ?



- Merge si sa-ti cumpri boilere. (Costa mai mult sa faci apa calda cu un boiler electric decit cu gaz, dar teoretic creste confortul. Zic teoretic pentru ca la baie nu o sa ai foarte multa apa calda si trebuie sa astepti 1-2 ore sa se refaca stocul dupa ce ai consumat tot din boiler)



6.Cele denumite "instant" sunt doar politica de marketing? Un singur model exista pe cel magazin e-lectronic.
Ma gandeam la un boiler montat sub chiuveta, in bucatarie, unul de 10 l iar in baie unul de 50 vs 80 de l,in functie de ceea ce ma sfatuiti voi(mai intra in discutie 1500 vs 1800W si altele pe care voi le stitti mai bine).
Multumesc!

#493
bejandn

bejandn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 28.01.2007
Nu stiu daca e buna ideea cu doua boilere!Trebuiesc alimentate prin cablu de calitate care nu costa putin,direct din panoul electric daca instalatia nu e de calitate,daca faci calculul,boilere+alte accesorii necesare racordarii+factura curent+altele....nu prea merita afacerea.Reductorul de presiune il montezi pe intrarea de apa rece din centrala(aceasta este insa o solutie de compromis).In Cluj am vazut ca sunt o gramada de probleme cu schimbatoare bitermice sparte,probabil aveti presiunea foarte mare in retea.

Edited by florin71_skoda, 10 November 2015 - 22:46.


#494
julienalbu

julienalbu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 30.10.2015
ma puteti va rog sa ma ajutati si pe mine?am scris mai sus problema.

#495
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
@julienalbu, din pacate ai dat prea putine informatii ca sa fi ajutat.
Daca excludem varianta de placa defecta, ai varinta de senzor incalzire decalibrat. Cind o ia centrala razna ce temperatura indica afisajul ? Oare temperatura indicata de afisaj corepunde cu temperatura reala a turului centralei ?

@luuc, reductor de presiune nu se monteaza pentru ca .... nu se monteaza de obicei... Nu monteaza nimeni asa ceva daca nu stie ca ar fi probleme cu reteaua de apa rece a orasului. Alt raspuns nu am. (Reteaua orasului nu are voie sa depaseasca 5 bar. Da-i in judecata daca poti)
Acum daca ma iau dupa @bejandn, este posibil ca in anumite cartiere din Cluj sa aveti peste 5 bar (sau pe aproape) in mod frecvent. Cei de la Secpral ar fi trebuit sa stie daca exista sau nu o astfel de problema si sa impuna cumva montarea reductoarelor de presiune la PIF in cazul centralelor cu schimbator bitermic. Insa nu le poti reprosa nimic, ca nu-i treaba lor (este treaba lor doar in masura in care vor sa-si protejeze brandul si sa-si vinda centralele)

Tu ai deja schimbatorul bitermic fisurat. Asta inseamna ca uneori la robinet curge apa provenita din radiatoare in amestec cu apa rece incalzita de centrala. Daca montezi reductor de presiune, o sa te speli mai departe si cu apa provenita din radiatoare. Pentru ca bagi multa apa "proaspata" in centrala, In timp schimbatorul tau va muri. Deaia spunea mai sus colegul @bejandn ca "aceasta este insa o solutie de compromis"
Doar prostesti centrala si amini inevitabilul pina ce aduni bani de una noua.

---
- La baie boiler de 80 litri cu rezistenta de 1800W.
- Ca sa-l incalzesti de la 20grd la 60 grd dureaza peste 2 ore.
- O vana cam are peste 80 litri si ai cam terminat stocul si dupaia astepti 2 ore ca sa ai iar apa calda
- La dus curge ~8-10litri/minut si in 10 minute ai cam consumat apa. Dar pentru ca nu faci dus cu apa de 60grd, probabil ca te tine cam 15 minute un boiler. (sau poate ca 20 minute vara cind nu faci dusuri asa de fierbinti). Urmatorul la dus asteapta 2 ore.

- La bucatarie boiler 10 litri.
- Aici nevasta decide si nu noi :D
- La spalta vase se consuma 5-6litri/minut. Asa ca duce cam 3-4 minute boilerul asta.

Obisnuit cu apa de la centrala 24 din 24, timp de curgere nelimitat, nu stiu cum o sa faci trecerea la boiler electric.

#496
luuc

luuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 18.11.2007
Nu stiu daca e buna ideea cu doua boilere!Trebuiesc alimentate prin cablu de calitate care nu costa putin,direct din panoul electric daca instalatia nu e de calitate,daca faci calculul,boilere+alte accesorii necesare racordarii+factura curent+altele....nu prea merita afacerea.


Imi pare foarte ciudat ca, in anul de gratie 2015, sa fie atat de in urma, aceasta tehnologie a boilerelor electrice, atat de neconforma cu realitatea si caracteristicile ei.
Itr-adevar nu prea este o afacere, poate undeva in mediul rural unde nu este varianta gaz. Sau oare varianta centrala electrica schimba fundamental situatia?






Reductorul de presiune il montezi pe intrarea de apa rece din centrala(aceasta este insa o solutie de compromis).


Pe intrarea de apa rece am inteles, daca ai timp sa-mi indici exact locul in "ansamblul" descris mai sus...in care conteaza. Conteaza daca este pe verticala sau orizontala? Conteaza daca este inainte sau dupa robinetele care imi permit curatarea filtrului-pahar?
Cred ca voi incerca acest compromis pana la urmatoarea centrala; m-am convins si ca, decat sa investesc intr-un schimbator nou, cu riscul de a ceda din nou, vand centrala de-acum piesa cu piesa si mai amortizez viitoarea investitie.




In Cluj am vazut ca sunt o gramada de probleme cu schimbatoare bitermice sparte,probabil aveti presiunea foarte mare in retea.


Situatie confirmata de cel putin un instalator; asadar, daca cineva care nu a patit-o cu schimbatorul bitermic si locuieste in Cluj-Napoca il sfatuiesc sa investeasca urgent 135 Ron intr-un reductor de presiune. Este frustrant ca cel care a montat centrala nici macar nu mi-a pomenit despre asa ceva. Stimati instalatori, va rog macar informati-va clientii, daca nu-i puteti chiar...educa. :)

Multumesc!

@luuc, reductor de presiune nu se monteaza pentru ca .... nu se monteaza de obicei... Nu monteaza nimeni asa ceva daca nu stie ca ar fi probleme cu reteaua de apa rece a orasului. Alt raspuns nu am. (Reteaua orasului nu are voie sa depaseasca 5 bar. Da-i in judecata daca poti)
Acum daca ma iau dupa @bejandn, este posibil ca in anumite cartiere din Cluj sa aveti peste 5 bar (sau pe aproape) in mod frecvent. Cei de la Secpral ar fi trebuit sa stie daca exista sau nu o astfel de problema si sa impuna cumva montarea reductoarelor de presiune la PIF in cazul centralelor cu schimbator bitermic. Insa nu le poti reprosa nimic, ca nu-i treaba lor (este treaba lor doar in masura in care vor sa-si protejeze brandul si sa-si vinda centralele)



Nu-i dau in judecata pentru ca nu lucrez in preajma Tribunalului...sa-mi fac veacul pe-acolo, dar voi incerca sa constat cu acte prejudiciul si sa stau la panda, pana cand, un avocat odihnit, va creea un precedent.



Tu ai deja schimbatorul bitermic fisurat. Asta inseamna ca uneori la robinet curge apa provenita din radiatoare in amestec cu apa rece incalzita de centrala. Daca montezi reductor de presiune, o sa te speli mai departe si cu apa provenita din radiatoare. Pentru ca bagi multa apa "proaspata" in centrala, In timp schimbatorul tau va muri. Deaia spunea mai sus colegul @bejandn ca "aceasta este insa o solutie de compromis"
Doar prostesti centrala si amini inevitabilul pina ce aduni bani de una noua.


Exista vreo metoda care nu presupune interventie fizica asupra acelui ansamblu de teava in teava, care din cate am inteles reprezinta acel schimbator?
As mai prosti-o macar pana ies din iarna. :)



---
- La baie boiler de 80 litri cu rezistenta de 1800W.
- Ca sa-l incalzesti de la 20grd la 60 grd dureaza peste 2 ore.
- O vana cam are peste 80 litri si ai cam terminat stocul si dupaia astepti 2 ore ca sa ai iar apa calda
- La dus curge ~8-10litri/minut si in 10 minute ai cam consumat apa. Dar pentru ca nu faci dus cu apa de 60grd, probabil ca te tine cam 15 minute un boiler. (sau poate ca 20 minute vara cind nu faci dusuri asa de fierbinti). Urmatorul la dus asteapta 2 ore.

- La bucatarie boiler 10 litri.
- Aici nevasta decide si nu noi Posted Image
- La spalta vase se consuma 5-6litri/minut. Asa ca duce cam 3-4 minute boilerul asta.



Dureroase calcule. Si toate aceste incoveniente pe bani mai multi, banui.




Obisnuit cu apa de la centrala 24 din 24, timp de curgere nelimitat, nu stiu cum o sa faci trecerea la boiler electric.

Lamurit ca nu. Dar oare centrala electrica?

Multumesc!

#497
bejandn

bejandn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 28.01.2007

 luuc, on 11 noiembrie 2015 - 13:37, said:



Centrala electrica nu face apa calda absolut de loc iar in plus este de 3 ori mai scumpa incalzirea ca si pe gaz.Concluzie,total nerentabila!Asa cum ti-au spus si ceilalti colegi ai doua variante:schimbator de caldura nou sau inlocuit centrala bitermica pe care o ai cu una monotermica cu doua schimbatoare de caldura,mult mai rezistenta la presiune si altele!Daca alegi sa inlocuiesti schimbatorul,obligatoriu trebuie si reductor de presiune de calitate(atentie sa nu aiba si rol de supapa de sens ca atunci pe incalzire creste presiunea in circuitul de acm si crapa iar schimbatorul!!!)Succes!

Edited by florin71_skoda, 11 November 2015 - 21:56.


#498
julienalbu

julienalbu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 30.10.2015
nu stiu ce informatii sa mai dau.reiau.lynx montata in 2003.noua la data respectiva.nu stiu ce cod sau altceva despre ea.nu mai am cartea ei.este de 24kw.are afisaj electronic pt.presiune si temp.Nu am montat termostat de ambient.Pe incalzire dau mai tare sau mai incet din butonul eiPt apa calda este fixat butonul la jumatate.Pe incalzire face probleme dupa ce functioneaza cateva ore cca.10-20ore in continuu.Butonul de incalzire este dat pe 2,merge flacara o perioada apoi se stinge si merge doar pompa.Dupa cateva ore cand ar trebui sa mearga doar pompa se aprinde flacara cca2sec.apoi se stinge 2sec.Face asta cca 5-10 min,dupa care intra pe avarie.Se aprinde ledul rosu apoi se opreste.Afisajul arata o temp de cca 40-60grade.Daca dau drumul la apa calda inainte de a intra pe avarie functioneaza,Apoi opresc apa calda functioneaza iarasi pe incalzire o perioada pana cand iar o apuca.Daca este pe avarie si dau reset iar functioneaza o perioada.Cu cat sta mai mult oprita dupa avarie,cu atat functioneaza mai mult apoi.Altceva nu stiu ce sa mai scriu.Nu as vrea sa o schimb pt ca cred ca este o centrala buna.

#499
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
Asta e? vezi manualul

Attached Files


Edited by dicdobre, 11 November 2015 - 21:35.


#500
bejandn

bejandn

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 28.01.2007

 julienalbu, on 11 noiembrie 2015 - 21:21, said:

nu stiu ce informatii sa mai dau.reiau.lynx montata in 2003.noua la data respectiva.nu stiu ce cod sau altceva despre ea.nu mai am cartea ei.este de 24kw.are afisaj electronic pt.presiune si temp.Nu am montat termostat de ambient.Pe incalzire dau mai tare sau mai incet din butonul eiPt apa calda este fixat butonul la jumatate.Pe incalzire face probleme dupa ce functioneaza cateva ore cca.10-20ore in continuu.Butonul de incalzire este dat pe 2,merge flacara o perioada apoi se stinge si merge doar pompa.Dupa cateva ore cand ar trebui sa mearga doar pompa se aprinde flacara cca2sec.apoi se stinge 2sec.Face asta cca 5-10 min,dupa care intra pe avarie.Se aprinde ledul rosu apoi se opreste.Afisajul arata o temp de cca 40-60grade.Daca dau drumul la apa calda inainte de a intra pe avarie functioneaza,Apoi opresc apa calda functioneaza iarasi pe incalzire o perioada pana cand iar o apuca.Daca este pe avarie si dau reset iar functioneaza o perioada.Cu cat sta mai mult oprita dupa avarie,cu atat functioneaza mai mult apoi.Altceva nu stiu ce sa mai scriu.Nu as vrea sa o schimb pt ca cred ca este o centrala buna.
Curatati camera de ardere,arzatorul,electrozii si lamelele schimbatorului de caldura!Verificati presostatul de aer daca nu s-a decalibrat,curatati ventilatorul de praf si verificati daca se invarte usor,verificati evacuarea.Inclin sa cred ca pe incalzire,in momentul in care functioneaza pe flacara minima nu sesiseaza flacara sau presostatul nu ramane cuplat.

 dicdobre, on 11 noiembrie 2015 - 21:34, said:

Asta e? vezi manualul
Aceasta este modelul din 2010 in sus,omul are varianta mai veche cu schimbator bitermic din 2003.

#501
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 julienalbu, on 11 noiembrie 2015 - 21:21, said:

nu stiu ce informatii sa mai dau....

Pai cele cerute deocamdata

 florin71_skoda, on 10 noiembrie 2015 - 23:14, said:

Daca excludem varianta de placa defecta, ai varinta de senzor incalzire decalibrat. Cind o ia centrala razna ce temperatura indica afisajul ? Oare temperatura indicata de afisaj corepunde cu temperatura reala a turului centralei ?


#502
julienalbu

julienalbu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 30.10.2015
cea din poza e modelul nou.a mea e mai veche.2003.

#503
catalin_crack

catalin_crack

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 28.07.2012
salutare meseriasi, va stresez si eu cu o problema: am o centreala protherm lynx 24  categorie: ll 2H3B/P  TIP: C12-C32-C42-C52-C82-B22P cumparata in decembrie 2012 tot atunci si montata, azi am luat un termostat de ambient wireless computherm Q7RF si am observat ca centrala mea a mers fara conexiune in regleta unde vine conectat termostatul si implicit nu asculta comanda termostatului, acum marea intrebare, are un jumper pe undeva sa il scot, o conexiune ceva, orice ?

#504
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
Pag.9  a acestui topic daca o citesti ...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate