Crash test de uzina Sandero, LIVE
#1
Posted 14 July 2009 - 16:31
Am fost invitat la Uzina Dacia impreuna cu mai multi ziaristi pentru a vedea centrul Renault Technologies de la Mioveni.
Printre cele vazute s-a numarat si un crash test live cu un Sandero echipat cu motorul diesel Euro5 care va dota masinile Dacia din 2011. Filmul impactului frontal il puteti vedea aici. Acuma... Am vazut de-a lungul timpului multe filmulete cu impacturi frontale si laterale ale EuroNCAP-ului (testul filmat de mine e facut fix cu aceeasi viteza: 65km/h, offset 40% pe bariera deformabila). Dar prezenta la fata locului te umple de respect. Zgomotul impactului este infernal, iti ingheata sangele in vine. Desi habitaclul ramane intreg (chit ca usor deformat la Sandero-ul testat), si pasagerii din testul de fata era clar ca vor iesi pe picioarele lor din masina, forta si energia degajata sunt greu de descris in cuvinte. Invataminte: desi la 65km/h cand esti in masina abia ti se pare ca te misti, in realitate majoritatea masinilor abia rezista la un impact frontal la acea viteza. Daca si cel din fata vine cu 65km/h si intra pe contrasens, e de rau. Sfatul cel mai calduros dat de femeia care se ocupa cu organizarea acestor crash-teste de ani buni: PURTATI CENTURA DE SIGURANTA. Pe toate locurile. Copiii mici trebuie sa stea in scaune Isofix pe bancheta din spate, sau daca sunt mai marisori cu centura de siguranta pusa. Mai sunt unii care cred ca daca pasagerii din spate nu poarta centura de siguranta se vor opri oricum in scaunele fata. Pai da. Se vor LOVI de ele cu viteza de impact (in cazul de fata cu 65km/h), ceea ce e totuna cu a lua scaunul respectiv si a li-l tranti in fata cu toata forta (x4). Copiii mici pot zbura chiar prin parbriz, murind la impactul cu acesta prin comprimarea vertebrelor gatului. Soferul si pasagerul fata care nu poarta centura pot muri de la impacturi chiar la viteze de sub 40km/h. Airbagul NU te ajuta daca nu porti centura de siguranta, ba chiar dimpotriva. Asadar atentie cum mergeti si purtati intotdeauna centura de siguranta. Filmul: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FQZfP-57anM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by blindshutter, 14 July 2009 - 16:33. |
#2
Posted 15 July 2009 - 07:11
blindshutter, on 14th July 2009, 17:31, said: Desi habitaclul ramane intreg (chit ca usor deformat la Sandero-ul testat), si pasagerii din testul de fata era clar ca vor iesi pe picioarele lor din masina, forta si energia degajata sunt greu de descris in cuvinte. Ce ? Tu ai vazut ce cap a dat soferul manechin de stalp? E mort. Edited by pstefan, 15 July 2009 - 07:12. |
#3
Posted 15 July 2009 - 07:16
Eu vad ca da cu capul de airbag .
[ http://img233.imageshack.us/img233/7309/60548748.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#5
Posted 15 July 2009 - 07:20
N-am inteles de ce s-a aplaudat dupa, ca la spectacol.
As fi curios sa vad si de jur imprejur masina, am mai vazut de dimineata filmuletul lor filmat din alt unghi si nu mi-am dat seama prea bine cum arata zona usilor / stalpul A dupa impact. Se pot deschide lejer usile? In interior, e comprimat spatiul soferului mult (in special la picioare)? P.S. Ce motor? Cumva cel de 105 cai? |
#6
Posted 15 July 2009 - 07:44
Stapanul_clonelelor, on 15th July 2009, 08:16, said: Eu vad ca da cu capul de airbag . [ http://img233.imageshack.us/img233/7309/60548748.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Clipboard01.jpg 38.34K 146 downloads |
#7
Posted 15 July 2009 - 07:48
Fumul iese din airbaguri. Si nu este fum, este o pudra speciala care sa lubirfieze airbagurile sa diminueze frecarea in momentul deschiderii. Asta imbunatateste si timpul de deschidere si airbagul nu este gata fierbinte cand dai cu moaca de el.
Edited by SPF, 15 July 2009 - 07:50. |
#8
Posted 15 July 2009 - 07:48
AlexIP, on 15th July 2009, 08:20, said: N-am inteles de ce s-a aplaudat dupa, ca la spectacol. ............................................................. |
#9
Posted 15 July 2009 - 07:49
din cate am citit intr-un alt articol referitor la testul asta, singurul scop a fost validarea motorului. iar aplauzele banui ca au fost pt. reusita testului
|
#10
Posted 15 July 2009 - 07:50
SPF, on 15th July 2009, 08:48, said: ............................... si airbagul nu este gata fierbinte cand dai cu moaca de el. Un prieten a avut accident nasol, si el si pers din dreapta au suferit arsuri pe fata si pe maini de la airbag. Edited by Octavian___28, 15 July 2009 - 07:51. |
|
#11
Posted 15 July 2009 - 07:54
S-o fi spart airbagul. Sau a fost unul de foarte proasta calitate si conceptie. Am vazut pe discovery un nene care face crash teste live prin america. Adica conduce el masina si o loveste intentionat. Da cu fata de macar 2-3 ori pe zi de airbag si nu are nicio arsura.
|
#12
Posted 15 July 2009 - 08:05
AlexIP, on 15th July 2009, 08:20, said: N-am inteles de ce s-a aplaudat dupa, ca la spectacol. Ba nu, mai e una, adica asta: AlexIP, on 15th July 2009, 08:20, said: P.S. Ce motor? Cumva cel de 105 cai? AlexIP, on 15th July 2009, 08:20, said: As fi curios sa vad si de jur imprejur masina, am mai vazut de dimineata filmuletul lor filmat din alt unghi si nu mi-am dat seama prea bine cum arata zona usilor / stalpul A dupa impact. Se pot deschide lejer usile? In interior, e comprimat spatiul soferului mult (in special la picioare)? Asta nu inseamna ca testul ala de la mioveni are alt scop decat cel comercial/marketing. Cel putin eu nu ma "umezesc" asa repede la ce spun francezii, pentru ca, in general, ei sunt mari maestri in manipulare. Dar filmuletul asta arata totusi ca pentru 7-8 mii de iepuroi, poti avea o masina in care poti fi cat de cat sigur. Nu stiu cum naiba, prin franta, olanda si alte tari posesorii de logan/sandero se intalnesc, petrec, se simt bine, picnic, iarba verde, muzica, fac "schimburi de experienta", se bucura de achizitia facuta, iar noi ne pricepem atat de bine sa aruncam cu rahat. |
#14
Posted 15 July 2009 - 08:16
Atunci au avut arsuri din frecarea cu airbagul. Ca daca il iei in centru nu se intampla nimic. L-am vazut pe ala de pe discovery, omul in momentul impactului dadea jos mainile de pe volan pe langa corp si se incorda astfel incat sa nu ii vina capul in fata ca o mamaliga. Practic venea cu tot bustul inspre airbag.
Banuiesc ca iti trebuie o oarecare experienta sa stii cum sa se infigi intr-un airbag. Daca duci manile in fata intr-un gest disperat de a te propti de bord cred ca faci cea mai mare greseala. La faza asta manechinele sunt inutile pentru ca ele nu au nicio reactie anterioara impactului. Oamenii au. Iar asta ii poate costa viata daca se agita inutil in loc sa stea intr-o pozitie corecta pentru impact. Am vazut odata un accident live in care o masina a lovit alta masina in lateral. Cel din masina care urma sa fie lovita in lateral a sarit de pe scaun si s-a rasucit 180 de grade cu intentia de a sari pe bancheta din spate (nu purta centura). Evident ca nu a avut timp si l-a prins impactul intr-o pozitie in care a dat cu coloana vertebrala in stalpul masinii. Impactul a fost la viteza foarte mica, de genul 15-20kmh si nu a patit nimeni nimic, dar altfel cred ca iesea rau de tot. Oricum masina nu avea niciun fel de airbag (matiz) deci oricum soferul iesea sifonat rau de tot oricum ar fi stat in masina. Edited by SPF, 15 July 2009 - 08:21. |
#15
Posted 15 July 2009 - 08:25
SPF, on 15th July 2009, 09:16, said: ................................................................................ .... Banuiesc ca iti trebuie o oarecare experienta sa stii cum sa se infigi intr-un airbag. Daca duci manile in fata intr-un gest disperat de a te propti de bord cred ca faci cea mai mare greseala. ............................................................................... Si in cazul soferului, daca mai are timp de reactie inainte de impact, 99% din soferi se proptesc puternic cu mainile de volan (chiar il indoaie), de unde cum spui (cam asta e defapt) apar arsurile pe antebrate cum a avut prietenul meu, se deschide airbagu si-l freaca pe maini, i le arunca de pe volan. |
|
#16
Posted 15 July 2009 - 08:31
Mda. Proptitul in volan/bord in momentul impactului e ca si cum te-ai arunca de la etajul 2-3 si ai incerca sa cazi in maini.
Evident ca centura si airbagul sunt singura ta scapare, nu mainile. Doar daca, stiu eu, poti sa impingi la piept vreo 1000-2000 de kilograme Edited by SPF, 15 July 2009 - 08:32. |
#17
Posted 15 July 2009 - 08:34
Pai...mai bine imi rup mainile decat sa-mi crap capu/craniu sau sa-mi rup gatu...mai atenueaza oarecum (asta cu caderea de la etaju doi, desi la crash test cred ca s-ar traduce prin etaju 3 sau 4...)
Doamne fereste pe toti, dar discutam discutii |
#18
Posted 15 July 2009 - 08:37
Nu atenueaza nimic. Oricum airbagul este proiectat sa iti preia capul/bustul si sa il decelereze cat mai lent posibil. Cu sau fara maini in volan el face aceeasi treaba. Bonusul este ca nu iti mai rupi/julesti/arzi mainile.
In cazul in care nu ai airbag si/sau centura cu pretensionare, la 65 de kilometri la ora oricum se lasa cu chirurgie maxilofaciala in cel mai bun caz. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users