Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8300 replies to this topic

#2377
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,706
  • Înscris: 13.06.2004
2 poze color de prin 1957-1958
1) Toamnă în Grădina Botanică (între pg. 80 și 81)
2) Sala de artă apuseană a Muzeului de Artă al R.P.R. (între pg. 176 și 177)

Attached File  H. Stapf - Arta fotografica (1958) intre pg. 80 si 81 toamna in Gradina Botanica din Bucuresti.jpg   589.11K   11 downloadsAttached File  H. Stapf - Arta fotografica (1958) intre pg. 176 si 177 Sala de arta apuseana din Muzeul de arta al R.P.R..jpg   250.09K   11 downloads


Cartea
Helmult Stapf "Tehnica Fotografică", Ed. Tehnică, București (1958)

Traducere din Limba Germană după ediția a III-a revăzută
Ediția din Lb. Germană: Hemult Stapf   "Fotografische praxis"
3., verbessserte Auflage
Fachbuchvelarg Leipzig, 1956

Traducător: Ing. Bălan Virgil
Controlul științific al traducerii:  Ing. Silitrianu Cornleiu și Ing. Bedighian Leon
Responsabil de carte: Ing. Beghidian Leon
Tehnoredactor: Kollschberg Alfred
Corector reponsabil: Bălăuș Luiza

Dat la cules: 01.09.1958
Bun de tipar: 19.11.1958
Tiparul executat la Întreprinderea poligrafică nr. 4 Cal. Șerban Vodă nr. 133-135, București, R.P.R.


pg. 378 cu ce și cum au fost realizate pozele. Restul de 2 poze le-am pus pe aici: https://forum.softpe...8#entry21995589

Attached File  H. Stapf - Arta fotografica (1958) pg. 378 explicatii poze color.jpg   233.74K   6 downloads

Edited by djl, 17 November 2017 - 22:15.


#2378
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006
Apropo de tramvaiul 41, cînd eram copil, în anii 80, îl știam drept „tramvaiul cu 2 capete”. Chiar mi se părea o curiozitate, o ciudățenie, un tramvai cu uși pe ambele părți și cabină de conductor la fiecare cap.
Cred că îl vedeam la Piața Scînteii, cînd veneam în Herăstrău dinspre Clăbucet, pe Expoziției.
Care era traseul lui atunci și de ce era „cu două capete”? Mai știe cineva? Bănuiesc că mergea în Crîngași și avea vreun cap provizioriu din cauza șantierelor din epocă.
Nu cumva era și vopsit mai special? Sper să nu încurc amintirile.

#2379
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,706
  • Înscris: 13.06.2004
Nu se lucra, ăla era traseul iniţial.

#2380
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006
Care? Unde era capul din Crîngași de era nevoie să fie bidirecțional?

#2381
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,706
  • Înscris: 13.06.2004
Se dăduse în folosinţă noul Pod Grant, se dorea ieconomie la conmbustibili fosili, nu ştiu dacă apăruseră blocurile din Crângaşi şi Turda sau erau încă în construcţie, într-un tramvai încap mai mulţi oameni, posibil să se fi gândit de la început la o prelungire spre Militari.

#2382
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,859
  • Înscris: 11.10.2006
In chestiunea tramvaiului 41  - noile vagoane bidirectionale realizate de URAC special realizate pentru trasee ce nu pot avea bucla au fost puse in exploatare pe proaspata linie 41 Piata Scanteii - calea Crangasi deoarece indepllinea aceste conditii - aprilie 1983, dupa unele surse la sfarsitul anului 1982 (sept - oct) in probe experimentale de la Scanteii pana la baza podului pe str. Turda. Imi amintesc dalele care urcau podul si parca tavalite de noroi, nefiind inca data in functiune linia peste pod. In toata istoria acestor tramvaie nu a exista un traseu cu 2 rebrusmente ci numai cu bucla la unul din capete. Timelineul traseului este destul de simplu: sfarsitul 1982 intra in probe experimentale pana la str. Turda, in 1983 se prelungeste peste podul Grant pana pe sos. Crangasi (debutul oficial al liniei si al vagoanelor bidirecitonale, asa cum apare si in presa), in 1984 se prelungeste tot in rebursment la Piata Crangasi, sf 84 sau in 1985 se creeaza o bucla in apropierea statiei de metrou (prevazuta cu racorduri si spre Ciurel in ideea prelungirii viitoare a liniei), in noiembrie 1986 tramvaiul se prelungeste pe noua artera rectificata a inelului de circulatie Crangasi - Drumul Taberei (cu desfiintarea buclei de tramvai de la Crangasi*), pana la bd. Uverturii (rebrusment). La Inceputul anului 1987 apar si bidirectionalele V3A - am vazut unul de pe geamul clasei unde invatam, o aparitie inedita, era albastru, semana cu un V3A, dar avea 2 capete !. In iunie 1987 se deschide pasajul Lujerului si linia se prelungeste pana in Ghencea (cart. Tudor Vladimirescu), linie inaugurata cu Tatra ce aveau pe lateral in locul cadrului original rama neagra de pe V3A-uri. Atunci a incetat suprematia "tramvaielor bicefale" si s-a instaurat "gradina zoologica": Tatre, V3A, V2A (pe 42), Ep/V3A, V3A-93 "Pantera Roz". Pana la transformarea liniei in metrou usor (teoretic, practic e un tramvai cu cale proprie, traseu unic - nu are racorduri decat la capete) in 2002; s-a vrut ceva atunci iar acum este o palida amintire.

Cel mai cel, legat de bidirectionale, mi s-a parut in vara lui 1986 (lucrarile din Militari, etc), cand am vazut din tramvai la Leul unul "de pe 41" cu un mare 51 rosu, linie noua, ce e cu ea, de abia asteptam sa ajung acasa sa-i descos pe ai mei ce e cu aia si pe unde circula - eram la bunici in vacanta de vara si nu eram la curent cu ce se mai intampla cu ce s-a modificat prin cartier (nici nu mi-a cazut ziarul cu modificarea respectiva in mana). Atunci am vazut ce este o "linie naveta" - pentru ca asa scria si pe placa traseului "Linie naveta 51 xyz"**. Am avut ocazia sa circul cu "caruta" ulterior, linia aia naveta de tramvai nu se prea grabea, mergea alene de la Basarab pana la Fabrica de Lapte. Mai era autobuzul naveta 639 de la Lujerului la depoul Militari, prelungit la piata Leul prin septembrie, cand s-au apucat de linia de pe Armata Poporului - stiau ei ceva de au lasat nefacuta bucata de la APACA la Leui.

*Fostul amplasament este pe locul Mega si Tip top de azi
** fotografii cu impricinatul sunt ceva pagini in urma, daca nu pe transira, la istorie.

#2383
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,859
  • Înscris: 11.10.2006
Bidirectionalele se pot vedea in filmul Acasa (filmari din vara anului 1984) - inca mai aratau asa cum iesisera din fabrica si cum doreau sa fie proiectantii. Cu ele s-a inaugurat noua sigla ITB, mare; pictogramele din interior si exterior de la fiecare usa erau vizibile (cu ce e voie si nu in tramvai). Vagonul era luminos si datorita usilor cu doua randuri de ferestre ce copiau designul celor de Tatra (asa au fost si in varianta unidirectionala, pana la  primele reparatii capitale). Cand au inceput cu RK=urile au disparut pictogramele, sigla s-a mai micsorat, atasandu-i-se si numarul de parc pana atunci pus pe bot, au devenit si rosii, cu usile fara geam la partea de jos, albe/crem sau in culoarea schemei, hodorogite, deselate, botite, pana la urmatoare cosmetizare.

#2384
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006

View Postabancor, on 17 noiembrie 2017 - 22:22, said:

Apropo de tramvaiul 41, cînd eram copil, în anii 80, îl știam drept „tramvaiul cu 2 capete”. Chiar mi se părea o curiozitate, o ciudățenie, un tramvai cu uși pe ambele părți și cabină de conductor la fiecare cap.
Cred că îl vedeam la Piața Scînteii, cînd veneam în Herăstrău dinspre Clăbucet, pe Expoziției.
Care era traseul lui atunci și de ce era „cu două capete”? Mai știe cineva? Bănuiesc că mergea în Crîngași și avea vreun cap provizioriu din cauza șantierelor din epocă.
Nu cumva era și vopsit mai special? Sper să nu încurc amintirile.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   276.86K   28 downloads
  • Attached File  2.jpg   313.94K   30 downloads
  • Attached File  3.jpg   310.52K   25 downloads
  • Attached File  4.jpg   342.31K   22 downloads


#2385
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,706
  • Înscris: 13.06.2004
Prima poză unde e făcută mai exact? Pe ce linie e otobelul din poza 2? (mai circula 138 pe atunci?)

#2386
cris_ncs

cris_ncs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,807
  • Înscris: 12.01.2007
Dupa cum arata poza, am impresia ca este in  dreptul parcului Regina Maria.


#2387
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,706
  • Înscris: 13.06.2004
Să fi fost Str. Turda în proces de lărgire?   :huh:

#2388
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006
Mersi malmoth și anelka. Mi s-au limpezit niște amintiri foarte vechi și mi s-au lămurit niște întrebări la fel de vechi.
Io nu vedeam tramvaiul decît la capătul de la Piața Scînteii, unde mergea el mai departe era o necunoscută.
În filmul Acasă, tramvaiul apare între 1h10min și 1h20 min, în destule scene. Era albastru, nu mai știam, țineam minte numai că arăta altfel decăt restul tramvaielor. Că era „special”, dar nu mai știam în ce consta deosebirea. Văd că a fost gîndit ca un produs nou, facelift.
E bună precizarea „cum au dorit proiectanții”. Pe atunci mai nimic nu se producea cum fusese el gîndit de proiectanți și ingineri. Din motive de economie de resurse. Cunosc un caz în care un inginer a fost amenințat cu închisoarea pentru subminarea economiei naționale, pentru că „desenase” un vehicul nou, care nu îngloba nimic din vechile proiecte.

Edited by abancor, 18 November 2017 - 12:44.


#2389
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006

View Postdjl, on 18 noiembrie 2017 - 11:50, said:

Să fi fost Str. Turda în proces de lărgire?   Posted Image
da, prima poza cred ca e pe Turda, in apropierea podului

#2390
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,859
  • Înscris: 11.10.2006
E pe calea Crangasi, in statia de la Ceahlau.

#2391
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,706
  • Înscris: 13.06.2004
Ce îngustă era pe vremuri!

#2392
cris_ncs

cris_ncs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,807
  • Înscris: 12.01.2007
Nu ai vazut cand era vechiul pod Grant, si da era ingusta. Imi aduc aminte de strandul Ciurel (vechi), cum arata din masina. Mai rau ca o balta, verde, de parca era plin de 'matasea broastei'.

O zona destul de naspa inainte de razboi.
Nu departe de 'Cutarida' din romanul Groapa al lui Eugen Barbu.

#2393
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006
Adevărul e că nu e departe nici geografic de Cuțarida. Fosta groapă e astăzi străbătută pe mijloc de linia lui 41. Groapa pica cumva între Parcul Sf Maria (de fapt tot parcul e pe teritoriul fostei gropi) și strada Petru Maior, pe lîngă actuala stradă Lugoj.

#2394
korr41

korr41

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,891
  • Înscris: 27.06.2007

View Postmalmoth, on 18 noiembrie 2017 - 18:31, said:

E pe calea Crangasi, in statia de la Ceahlau.

Corect

https://www.google.r...12!8i6656?hl=ro

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate