Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
Last Updated: May 13 2024 09:52, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2377
Posted 17 November 2017 - 21:56
2 poze color de prin 1957-1958
1) Toamnă în Grădina Botanică (între pg. 80 și 81) 2) Sala de artă apuseană a Muzeului de Artă al R.P.R. (între pg. 176 și 177) H. Stapf - Arta fotografica (1958) intre pg. 80 si 81 toamna in Gradina Botanica din Bucuresti.jpg 589.11K 11 downloads H. Stapf - Arta fotografica (1958) intre pg. 176 si 177 Sala de arta apuseana din Muzeul de arta al R.P.R..jpg 250.09K 11 downloads Cartea Helmult Stapf "Tehnica Fotografică", Ed. Tehnică, București (1958) Traducere din Limba Germană după ediția a III-a revăzută Ediția din Lb. Germană: Hemult Stapf "Fotografische praxis" 3., verbessserte Auflage Fachbuchvelarg Leipzig, 1956 Traducător: Ing. Bălan Virgil Controlul științific al traducerii: Ing. Silitrianu Cornleiu și Ing. Bedighian Leon Responsabil de carte: Ing. Beghidian Leon Tehnoredactor: Kollschberg Alfred Corector reponsabil: Bălăuș Luiza Dat la cules: 01.09.1958 Bun de tipar: 19.11.1958 Tiparul executat la Întreprinderea poligrafică nr. 4 Cal. Șerban Vodă nr. 133-135, București, R.P.R. pg. 378 cu ce și cum au fost realizate pozele. Restul de 2 poze le-am pus pe aici: https://forum.softpe...8#entry21995589 H. Stapf - Arta fotografica (1958) pg. 378 explicatii poze color.jpg 233.74K 6 downloads Edited by djl, 17 November 2017 - 22:15. |
#2378
Posted 17 November 2017 - 22:22
Apropo de tramvaiul 41, cînd eram copil, în anii 80, îl știam drept „tramvaiul cu 2 capete”. Chiar mi se părea o curiozitate, o ciudățenie, un tramvai cu uși pe ambele părți și cabină de conductor la fiecare cap.
Cred că îl vedeam la Piața Scînteii, cînd veneam în Herăstrău dinspre Clăbucet, pe Expoziției. Care era traseul lui atunci și de ce era „cu două capete”? Mai știe cineva? Bănuiesc că mergea în Crîngași și avea vreun cap provizioriu din cauza șantierelor din epocă. Nu cumva era și vopsit mai special? Sper să nu încurc amintirile. |
#2380
Posted 18 November 2017 - 00:02
Care? Unde era capul din Crîngași de era nevoie să fie bidirecțional?
|
#2381
Posted 18 November 2017 - 00:06
Se dăduse în folosinţă noul Pod Grant, se dorea ieconomie la conmbustibili fosili, nu ştiu dacă apăruseră blocurile din Crângaşi şi Turda sau erau încă în construcţie, într-un tramvai încap mai mulţi oameni, posibil să se fi gândit de la început la o prelungire spre Militari.
|
#2382
Posted 18 November 2017 - 01:00
In chestiunea tramvaiului 41 - noile vagoane bidirectionale realizate de URAC special realizate pentru trasee ce nu pot avea bucla au fost puse in exploatare pe proaspata linie 41 Piata Scanteii - calea Crangasi deoarece indepllinea aceste conditii - aprilie 1983, dupa unele surse la sfarsitul anului 1982 (sept - oct) in probe experimentale de la Scanteii pana la baza podului pe str. Turda. Imi amintesc dalele care urcau podul si parca tavalite de noroi, nefiind inca data in functiune linia peste pod. In toata istoria acestor tramvaie nu a exista un traseu cu 2 rebrusmente ci numai cu bucla la unul din capete. Timelineul traseului este destul de simplu: sfarsitul 1982 intra in probe experimentale pana la str. Turda, in 1983 se prelungeste peste podul Grant pana pe sos. Crangasi (debutul oficial al liniei si al vagoanelor bidirecitonale, asa cum apare si in presa), in 1984 se prelungeste tot in rebursment la Piata Crangasi, sf 84 sau in 1985 se creeaza o bucla in apropierea statiei de metrou (prevazuta cu racorduri si spre Ciurel in ideea prelungirii viitoare a liniei), in noiembrie 1986 tramvaiul se prelungeste pe noua artera rectificata a inelului de circulatie Crangasi - Drumul Taberei (cu desfiintarea buclei de tramvai de la Crangasi*), pana la bd. Uverturii (rebrusment). La Inceputul anului 1987 apar si bidirectionalele V3A - am vazut unul de pe geamul clasei unde invatam, o aparitie inedita, era albastru, semana cu un V3A, dar avea 2 capete !. In iunie 1987 se deschide pasajul Lujerului si linia se prelungeste pana in Ghencea (cart. Tudor Vladimirescu), linie inaugurata cu Tatra ce aveau pe lateral in locul cadrului original rama neagra de pe V3A-uri. Atunci a incetat suprematia "tramvaielor bicefale" si s-a instaurat "gradina zoologica": Tatre, V3A, V2A (pe 42), Ep/V3A, V3A-93 "Pantera Roz". Pana la transformarea liniei in metrou usor (teoretic, practic e un tramvai cu cale proprie, traseu unic - nu are racorduri decat la capete) in 2002; s-a vrut ceva atunci iar acum este o palida amintire.
Cel mai cel, legat de bidirectionale, mi s-a parut in vara lui 1986 (lucrarile din Militari, etc), cand am vazut din tramvai la Leul unul "de pe 41" cu un mare 51 rosu, linie noua, ce e cu ea, de abia asteptam sa ajung acasa sa-i descos pe ai mei ce e cu aia si pe unde circula - eram la bunici in vacanta de vara si nu eram la curent cu ce se mai intampla cu ce s-a modificat prin cartier (nici nu mi-a cazut ziarul cu modificarea respectiva in mana). Atunci am vazut ce este o "linie naveta" - pentru ca asa scria si pe placa traseului "Linie naveta 51 xyz"**. Am avut ocazia sa circul cu "caruta" ulterior, linia aia naveta de tramvai nu se prea grabea, mergea alene de la Basarab pana la Fabrica de Lapte. Mai era autobuzul naveta 639 de la Lujerului la depoul Militari, prelungit la piata Leul prin septembrie, cand s-au apucat de linia de pe Armata Poporului - stiau ei ceva de au lasat nefacuta bucata de la APACA la Leui. *Fostul amplasament este pe locul Mega si Tip top de azi ** fotografii cu impricinatul sunt ceva pagini in urma, daca nu pe transira, la istorie. |
#2383
Posted 18 November 2017 - 01:16
Bidirectionalele se pot vedea in filmul Acasa (filmari din vara anului 1984) - inca mai aratau asa cum iesisera din fabrica si cum doreau sa fie proiectantii. Cu ele s-a inaugurat noua sigla ITB, mare; pictogramele din interior si exterior de la fiecare usa erau vizibile (cu ce e voie si nu in tramvai). Vagonul era luminos si datorita usilor cu doua randuri de ferestre ce copiau designul celor de Tatra (asa au fost si in varianta unidirectionala, pana la primele reparatii capitale). Cand au inceput cu RK=urile au disparut pictogramele, sigla s-a mai micsorat, atasandu-i-se si numarul de parc pana atunci pus pe bot, au devenit si rosii, cu usile fara geam la partea de jos, albe/crem sau in culoarea schemei, hodorogite, deselate, botite, pana la urmatoare cosmetizare.
|
#2384
Posted 18 November 2017 - 10:05
abancor, on 17 noiembrie 2017 - 22:22, said:
Apropo de tramvaiul 41, cînd eram copil, în anii 80, îl știam drept „tramvaiul cu 2 capete”. Chiar mi se părea o curiozitate, o ciudățenie, un tramvai cu uși pe ambele părți și cabină de conductor la fiecare cap. Cred că îl vedeam la Piața Scînteii, cînd veneam în Herăstrău dinspre Clăbucet, pe Expoziției. Care era traseul lui atunci și de ce era „cu două capete”? Mai știe cineva? Bănuiesc că mergea în Crîngași și avea vreun cap provizioriu din cauza șantierelor din epocă. Nu cumva era și vopsit mai special? Sper să nu încurc amintirile. Attached Files |
#2385
Posted 18 November 2017 - 11:37
Prima poză unde e făcută mai exact? Pe ce linie e otobelul din poza 2? (mai circula 138 pe atunci?)
|
#2386
Posted 18 November 2017 - 11:45
Dupa cum arata poza, am impresia ca este in dreptul parcului Regina Maria.
|
|
#2388
Posted 18 November 2017 - 12:28
Mersi malmoth și anelka. Mi s-au limpezit niște amintiri foarte vechi și mi s-au lămurit niște întrebări la fel de vechi.
Io nu vedeam tramvaiul decît la capătul de la Piața Scînteii, unde mergea el mai departe era o necunoscută. În filmul Acasă, tramvaiul apare între 1h10min și 1h20 min, în destule scene. Era albastru, nu mai știam, țineam minte numai că arăta altfel decăt restul tramvaielor. Că era „special”, dar nu mai știam în ce consta deosebirea. Văd că a fost gîndit ca un produs nou, facelift. E bună precizarea „cum au dorit proiectanții”. Pe atunci mai nimic nu se producea cum fusese el gîndit de proiectanți și ingineri. Din motive de economie de resurse. Cunosc un caz în care un inginer a fost amenințat cu închisoarea pentru subminarea economiei naționale, pentru că „desenase” un vehicul nou, care nu îngloba nimic din vechile proiecte. Edited by abancor, 18 November 2017 - 12:44. |
#2389
Posted 18 November 2017 - 16:38
#2392
Posted 18 November 2017 - 19:04
Nu ai vazut cand era vechiul pod Grant, si da era ingusta. Imi aduc aminte de strandul Ciurel (vechi), cum arata din masina. Mai rau ca o balta, verde, de parca era plin de 'matasea broastei'.
O zona destul de naspa inainte de razboi. Nu departe de 'Cutarida' din romanul Groapa al lui Eugen Barbu. |
#2393
Posted 18 November 2017 - 19:58
Adevărul e că nu e departe nici geografic de Cuțarida. Fosta groapă e astăzi străbătută pe mijloc de linia lui 41. Groapa pica cumva între Parcul Sf Maria (de fapt tot parcul e pe teritoriul fostei gropi) și strada Petru Maior, pe lîngă actuala stradă Lugoj.
|
#2394
Posted 18 November 2017 - 23:18
malmoth, on 18 noiembrie 2017 - 18:31, said:
E pe calea Crangasi, in statia de la Ceahlau. Corect https://www.google.r...12!8i6656?hl=ro |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users