Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
Last Updated: Apr 26 2024 19:10, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2306
Posted 10 October 2017 - 00:19
Se vede şi vila care cam pe locul "InterMacedonia". Deşi cred că ar fi putut s-o lase, că am impresia că venea lângă-
Deci cred că constrcuţia complexului a avut loc în 1964-1965. Ce o fi fost în clădirea aia mai masivă şi ce reclamă era oare pe bloc? Edited by djl, 10 October 2017 - 00:23. |
#2307
Posted 10 October 2017 - 12:47
cladirea aia mai masiva era o fabricuta, ceva cu matasea, un fel de filatura, nu stiu mai multe.
|
#2308
Posted 10 October 2017 - 12:51
Dar aia de ceramică care era pe Matei Voievod ai mai prins-o? Am zis acum câţiva ani că-i fac o poză, dar nu m-am dus şi mai e (cu alte fabrici dispărute în nebunia imobiliară mai am poze).
|
#2309
Posted 10 October 2017 - 18:00
Dar intersectia de la Bellu, mai stie cineva cum arata pana la modernizarile de la inceputul anilor 60? . Nu am gasit deloc material fotografic cu starea de pana in 1961 si chiar din timpul constructiei blocurilor si rearanjarii intersectiei. chiar asa de neinteresant a fost capatul "de la cimitir" pentru cei care au pozat tramvaie in alte zone prin anii 55-60? Tot ce exista sunt foto de propaganda cu blocurile de pe partea metroului, cu cate un autobuz sau tramvai care mai intra in cadru.
|
#2311
Posted 14 October 2017 - 21:27
prin ce zone sunt facute pozele?
sursa foto: ebay.com Attached Files |
#2312
Posted 14 October 2017 - 22:20
Prima nu ştiu... posibil Olteniţei. Tramvaiul avea jos o tăbliţă cu "Şcoală", deci nu vă luaţi după nr. traseului.
A 2-a pe Şos. Chitilia (ei) - 3 care mergea la Mezeş (sau venea de acolo). Înainte de modernizarea căii de rulare (acum circa 10-11 ani) tramvaiele circulau pe marginea străzii A 3-a e pe Cal. Rahovei, între Trafic Greu şi Sebastian/Cal. Ferentari (lor). Se vede şi "ElctroMagnetica" în dreapta. Credeam că blocurilea alea sunt din 1988-1989, dar uite că-s maxim 1987, că încă circula 15 la P-ţa Muncii (Bariera Vergului). Ăla era un tren de 2 x V3A-uri? A 4-a, chiar nu-mi dau seama. În spate se vede ceva de la o instalaţie de răcire, deci vreo fabrică e posibil să fi fost pe acolo. Sau ceva depozit frigorific. Da' ce praf era calea de rularea a tramvaielor Are cineva vreo poză cu reţeaua de contact a troleibuzelor de pe Bd. Lacul Tei, porţiunea dintre Barbu Văcărescu/Bis. Doamna Oltea (e adevărat că demolarea a fost cauzată de un accident produs de Nicu Ceauşescu? ) şi Maica Domnului/Grigore Moisil. Când a dispărut autobuzul 129 ? Edited by djl, 14 October 2017 - 22:30. |
#2313
Posted 14 October 2017 - 22:52
djl, on 14 octombrie 2017 - 22:20, said:
A 3-a e pe Cal. Rahovei, între Trafic Greu şi Sebastian/Cal. Ferentari (lor). Se vede şi "ElctroMagnetica" în dreapta. Credeam că blocurilea alea sunt din 1988-1989, dar uite că-s maxim 1987, că încă circula 15 la P-ţa Muncii (Bariera Vergului). Ăla era un tren de 2 x V3A-uri? Stan Tabara se numea statia ( Trafic Greu ). In blocul ala am locuit eu din 1982 pana in 2013, dar partea care se vede in imagine ( scara 1 ) a fost data in folosinta la sfarsitul lui 1983. Prima poza pare sa fie in Damaroaia, parca vad 24 pe tramvaiul ala. Edited by Tatomir, 14 October 2017 - 22:55. |
#2314
Posted 15 October 2017 - 00:00
1 este pe Bucurestii Noi in apropierea capatului de la Laromet si ambele Skode sunt de pe 77 - Laromet-Piata Romana.
3 si 4 sunt din vara lui1986, poza cu tatra este pe sos. Grozavesti. |
|
#2315
Posted 15 October 2017 - 00:33
Mă gândeam că 4 s-ar putea să fie pe Şos. Grozăveşti, dar erau case pe acolo?
Nu am ştiut că pe Bd. Bucureştii Noi erau spaţii verzi pe mijloc. @ Tatomir : erau mulţi băieţaşi de cartier în zonă pe atunci? |
#2316
Posted 15 October 2017 - 01:51
Pe Grozavesti erau case pe locul unde trece pasajul acum si este Carrefour - dupa ce treceai de linia cf ce intra la fabrica de paine incepea un fel de garaj cu tot felul de betoniere si apoi niste case, era una ca un fel de camin ceva, la strada era un dispensar sau ceva (de pe la salubritate cred). Dupa ea mai era pe colt, unde e Lukoil. Vezi linkul de pe pagina precendenta cu hartile aeriene.
|
#2317
Posted 15 October 2017 - 08:14
#2318
Posted 15 October 2017 - 10:07
Şi când au dispărut acele case?
De-a lungul, Bd. Timişoara (fost Str. Bujoreni, Str. Emil Botnăraş - sau Bondăraş, cum ziceam eu în trecut), pe latura Nordică, de la Braşov/Lujerului spre Vest (marginea oraşului) erau case vechi pe strădueţele alea, reminescenţe ale vechiului cartier. Acum cu nebunia imobiliară mai găseşte vreuna Dar parcă în zona Valea Ialomiţei, după blocuri am văzut o casă veche sau mă înşel eu |
#2319
Posted 15 October 2017 - 13:20
|
#2320
Posted 15 October 2017 - 14:05
confrm si eu ca poza cu tramvaiul 15 e mai veche de 1986. Am facut armata pe Teius si la fiecare invoire circulam cu 15 care deja venea pe Sulea, pana la intrare sat Catelu (impreuna cu 19 si 27 avea capatul aproximativ unde e statia de metrou Anghel Saligny acum).Am apucat si varianta cu traseul prin Unirii - Hala Traian - Pta muncii, dar cred ca i s-a mutat traseul pe la Budapesta-Dudesti-Sulea odata cu lucrarile din zona Unirii, demolarea halei vechi, aparitia fantinilor etc. Pe stil vechi, 15 venea pana la capatul lui 32 urcand apoi spre Sf. Mina, Hala Traian.
|
#2321
Posted 15 October 2017 - 16:40
În 1987 s-a făcut mutarea (deci adios tramvai via P-ţa Unirii, aberaţie necorectată nici la 27 de ani după Loviluţie). Anul în care a fost scos tramvaiul de pe Bd. Iuliu Maniu şi pus pe Bd. Timişoara, scos tramvaiul de pe Şos. Grozăveşti (porţiunea dintre pod şi Leu) şi Şos. Geniului, tramvaiul de pe Cal. Floreasca (mutat pe Barbu Văcărescu) - ocazie cu care au dispărut şi troleibuzele din Floreasca/Tei - Tunari - Icoanei , desfiinţate tramvaiele pe Dr. Sergiu şi Dr. Felix (porţiunea dintre Dr. Sergiu şi N. Titulescu)... anul multor nasolii în ceea ce priveşte transportul în comun.
|
#2322
Posted 15 October 2017 - 17:51
djl, on 15 octombrie 2017 - 10:07, said:
Şi când au dispărut acele case? E vizavi de Spicul. Casele au inceput sa dispara cam dupa 1987 - s-au demolat cele pe Orhideelor spre Basarab pana in calea ferata, restul din zona fabricii au mai ramas pana cand au inceput complexul Orhideea in 2000 si ceva. Nu stiu daca pe locul unde e hotelul Sir mai ramasese ceva. Asta e singura cladire care a ramas in picioare (diametral cu ea pe partea cealalta a strazii a mai ramas un corp de cladire, pe colt, al fostei fabrici de paine) - despre care ziceam ca era un fel de camin sau dispensar. https://www.google.r...!7i13312!8i6656 Edited by malmoth, 15 October 2017 - 18:00. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users