Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8274 replies to this topic

#2269
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,849
  • Înscris: 11.10.2006
Inca o sursa de fotografii cu Bucurestii de alta data.

Infruntare pe strazile Bucurestiului din anii '20 (fotografia nu e vizibila/disponibila in format mai mare)

Attached Files


Edited by malmoth, 09 July 2017 - 01:24.


#2270
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,849
  • Înscris: 11.10.2006
Impartirea Bucurestiului si limitele orasului in 1966.
inainte de de raioane au fost sectoarele colorate, intai 5 si dupa aceea au ramas 4, pana in 1950 cand se face impartirea pe raioane - din vechile sectoare au rezultat 8 noi unitati teritoriale. In 1968 cele 8 raioane se transforma in sectoare, care se reorganieaza prin comasari in1979, ramanand cele 6 sectoare pe care le cunoastem azi.

Attached Files



#2271
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
În Ghidul din 1969 se găsesc sectoarele de atunci.
Într-un bloc comunist de pe Str. G-ral Gh. Manu (aproape de intersecţia cu Cal. Victoriei) mai există o plăcuţă cu Str. Lt. Dumitru Lemnea (cum a fost denumită strada de comunişti; la denumirea de Manu a revenit în anii '90; iniţial parcă se numea Strada Verde) Sect. 8
Apropos de ghidul din 1969, are ceva greşeli din păcate   :(

#2272
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Erau 2 poze cu autobuze "Ikarus" Zemun ("Ikarbus") IK4  la Gara de Nord, unul pe linia 38, celalaltă cu 2 "rachetate". Le are cineva?   :rolleyes:

#2273
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,849
  • Înscris: 11.10.2006
Un nou episod cu Bucurestiul vazut de sus
http://www.muzeuldef...vion/#more-6714

Bucurestiul de alta data - setul este datat eronat ca fiind din 1925, foto cu Hala Mare si podul Izvor sunt din perioada 1938-1940 pentru ca apar noile autobuze STB.
https://bucurestiulm...f3-53c6592b13d5

Edited by malmoth, 17 July 2017 - 21:41.


#2274
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Trenuleţul din Parcul Tineretului când fusese instalat?   :huh:

#2275
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Din revista "Arhitectura" nr. 6/1972 (anul XX * nr. 139) pg. 37-38 "Ne întrebćm... un cotež, ca ŗi o catedralć" de Stud. Arh. Ileana ŗi Oni Enescu. Articol pe tema chioŗcurilor.

* anul XX žinându-se cont de nr. 1 al revistei "Arhitectura R.P.R."

Attached File  Arhitectura nr. 6 pe 1972 (anul XX, nr. 139) pg. 37-38 Ne intrebam ... un cotet ca si o catedrala.jpg   523.01K   46 downloads

#2276
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,849
  • Înscris: 11.10.2006
Dar erau ale statului, in diverse forme si culori. Tonetele de loz in plic nu erau diferite de cele pentru bilete ITB, mai claustrofobice decat o cabina de lift (existau "agentiile" Lotoprono gazduite in constructii mai spatioase - una din asta a functionat ca si librarie in fata Muzeului Literaturii Romane, erau folosite si pentru mici magazine, pentru suveniruri pe litoral sau la munte). Era o adevarata colectie de stiluri mostenite de-a lungul timpului, ultima gaselnita a anilor 70 erau bateriile de chioscuri din aluminiu - erau multe prin centru, in zona statiilor ITB, cu servire la geam sau chiar mini-terase. Articolul prefigureaza tavalugul ce va sa vina, "marea debandada" de chioscuri, de toate natiile si oriunde; ce ni se prezinta acolo e chiar aerisit.

Edited by malmoth, 25 July 2017 - 17:18.


#2277
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Tramvai "Thompson"-"Huston" pe linia 1 pe Cal. Moşilor "nouă" la staţia Ardeleni, în 1970.
Poză postată de userul nbirna pe forumul tramclub.
În afară de oameni (cei care mai trăiesc), nimic din poză nu cred că mai există.

Attached File  Tramvai Thomson-Huston pe linia 1 pe Cal. Mosilor noua la statia Ardeleni (1970) 2231_1502304044.jpg_332.jpg   117.43K   42 downloads

Edited by djl, 09 August 2017 - 23:57.


#2278
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,849
  • Înscris: 11.10.2006
Garile Bucurestiului in 1944 si acum
Triajul Bucuresti - vedere de la gara de Nord si pana in Chitila; se distinge si vechiul traseu al tramvaiului 10 care mergea de la pasajul Grivita pana la fosta linie de centura - bucla este intre cele doua linii ferate. Linia a functionat intre 1943 si 1948 (in 1945 se prelungeste la Clabucet) si dupa o pauza de cativa ani din cauza lucrariilor de modernizare a sos. Chitilei, in 1952 se reia circulatia tramvaiului intre Chitila si centrul orasului, dar cu capat in dreptul strazii Fagului (Mezes).

Vedere aeriana a Bucurestiului la 19.08.1943, de la nord la sud dinspre Chitila, zona centrala si calea Serban Voda si portiunea de dincolo de sos. Mihai Bravu - sos. Iancului, sos. Pantelimon si sos. Vergului (Basarabia)
Chitila - Serban Voda, vazuta cu susul in jos (nu exista buton de rotate - cel care seamana este pentru return)
Partea de est
La zoom maxim detaliile sunt mai mult decat satisfacatoare, se distinge chiar si pe ce linie (sens) se deplaseaza tramvaiele.
Piata Unirii, Bariera Vergului (aici nu stiu pana unde merge zoomul, mai era putin si rondul umplea tot ecranul)
Attached File  piata unirii zoom.png   2.09MB   39 downloads Attached File  bariera vergului.png   1.52MB   39 downloads

Piata Sf. Vineri - acolo unde era bucla de intoarcere a tramvaielor s-a aflat pana la inceputul anilor '30 Hala de Vechituri, dupa demolarea ei s-a construit un parculet ce s-a extins dupa demolarea caselor dinspre intersectia caii Vacaresti cu str. Sf,. Vineri in anii '50. Acel grup de case ingusta str. Sf. Vineri. Tramvaiele circulau in sens unic prin calea Vacaresti (dinspre Baratie) si str. Sf. Vineri (spre str. Decebal). Legatura cu calea Mosilor s-a facut de abia in 1957, pana atunci tramvaiul 1 ocolea vrand-nevrand pe la Sf. Gheorghe, pe intortocheatele si ingustele strazi Baratiei si Decbal. Situatia dureaza pana in 1964 cand se dubleaza linia de pe str. sf. Vineri (se inchide circulatia tramvaielor pe bulevardele centrale pe directia nord-sud) iar in parculetul din spatele Scolii Herasca (Judecatoria sect.3, ex-primarie) se creaza o bucla de intoarcere pentru tramvaie ce a dainuit pana in februarie 1987 - pana in iunie acelasi an cand se demoleaza Biserica Sf. Vineri, tramvaiele au circulat mai departe spre piata 1848 (din 1986 s-a modificat majoritatea traseelor centrale de tramvai, troleibuz si autobuz). Din vechea linie ce venea dinspre Baratie s-a mai pastrat segmentul de pe inceputul caii Vacaresti, folosit ocazional pentru intoarcerea unor linii de tramvai. Numarul maxim de linii care-si aveau capatul aici s-a inregistrat in 1983, sase linii - 7, 17, 18, 19, 22 si 40.
Dupa 1986 stim ce a urmat si ce se gaseste azi pe acele locuri.
Attached File  piata sf vineri.png   2.1MB   36 downloads Attached File  bucurestiul-de-alta-data-comert-3-728.jpg.jpeg   129.89K   26 downloads Attached File  sf vineri 1974.jpg   706.45K   26 downloads

#2279
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Capace de canal : http://www.simplybuc...d3807&paged=307

#2280
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,079
  • Înscris: 07.07.2006

View Postdjl, on 09 august 2017 - 23:55, said:

Tramvai "Thompson"-"Huston" pe linia 1 pe Cal. Moşilor "nouă" la staţia Ardeleni, în 1970.
Thomson, nu Thompson.

#2281
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006
podul izvor - gradina podului - anii '70
foto: Paul Filip

https://www.delcampe...i&view=&page=13

Attached Files


Edited by anelka, 23 August 2017 - 19:52.


#2282
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Va fi în Cişmigiu un festival I.L. Caragiale. Până pe 3 Septembrie.
A mai avut aşa ceva loc pe la începutul anilor '90, dar în zona Bălcescu - Batiştei - Str. C.A. Rosetti.

Heh-heh, poza cu înfruntarea dintre tramvaiul cu cai (probabil linia 12) şi cel electric (linia 14) e chiar pe la Cişmigiu... se vede clădirea Primăriei şi clădirea unde funcţionează acum Teatrul Elisabeta... şi pe atunci era teatru acolo! Nu ştiam că a fost tramvai pe Str. Anghel Saligny.
Dar în locul Hotelului "Central" - clădirea lipită de cea cu Teatrul "Elisabeta", care au "McDonald's" la parter şi are latură şi pe Brezoianu ce o fi fost înainte?
Blocurile de pe Regina Elisabeta şi M. Kogălniceanu au farmecul lor... chiar şi cele comuniste (afară de cel post-1977 Cal. Victoriei colţ cu Bd. Regina Elisabeta). Oare ce magazine erau pe bulevard în perioada comunistă pe bulevard şi cam ce se găsea la Magazuinul "Beldiman"?  :huh:

Edited by djl, 25 August 2017 - 23:08.


#2283
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Do ya remember the times when?   :rolleyes:   http://tramclub.org/...efa32e50e42b764

#2284
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,078
  • Înscris: 20.12.2007

View Postdjl, on 30 august 2017 - 10:30, said:

Do ya remember the times when?   Posted Image   http://tramclub.org/...efa32e50e42b764
Acele vremuri cand ...

Din păcate, toate aceste troleibuze articulate, atât cele produse la Atelierele Centrale ITB, cât şi cele două prototipuri produse de "Autobuzul", nu au fost decât nişte improvizaţii pe baza produselor existente la acea dată. Distanţa dintre axa vehiculului tractor şi axa articulaţiei era mult prea mare, semiremorca avea oscilaţii în plan vertical foarte mari, ceea ce a şi condus la montarea captatorilor pe vehiculul tractor, aducând la rândul său o proastă urmărire a firelor de contact. Înscrierea în curbe nu se realiza corect tot din cauza acelei distanţe prea mari dintre axa vehiculului motor şi axa articulaţiei, consola spate a vehiculului tractor ieşind prea mult de pe traiectoria curbei, rezultând o rază de curbură mult prea mare faţă de lungimea totală a troleibuzului, având totodată oscilaţii mari şi în plan orizontal. Au fost echipate cu motoare electrice de tracţiune de serie de 74kW, nu cu motoare mai puternice, cum se preconiza.

#2285
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Au încercat să rezolve cu mijloacele de atunci problema aglomeraţiei.
Însă sunt curios dacă e adevărat că autobuzele alea Ceheşti pe care le articulaseră ai noştrii se mai rupeau, uneori rezultând şi morţi.
Iar link-ul de mai sus era şi pentru nearticulate.

Edited by djl, 04 September 2017 - 17:52.


#2286
grrrrr

grrrrr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,007
  • Înscris: 02.12.2016
Judecand dupa hartile vechi de mai sus, Bucurestiul avea cam 1kmp sub Vlad si Mihai, cam 3kmp sub Brancoveanu, 10 sub Vladimirescu, 50 sub Carol.
Locuitori, probabil 3-4.000, 30.000, 100.000 si 300.000 respectiv.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate