Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8227 replies to this topic

#2323
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,059
  • Înscris: 30.04.2007

View Postmalmoth, on 15 octombrie 2017 - 17:51, said:

Asta e singura cladire care a ramas in picioare
asta nu este cumva un fost comisariat militar, sau cladirea de care vorbesc a fost prin imprejurimi ? stiu ca pe orhideelor "am recrutat" ..

#2324
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006

View Postr_murphy, on 15 octombrie 2017 - 18:56, said:

asta nu este cumva un fost comisariat militar, sau cladirea de care vorbesc a fost prin imprejurimi ? stiu ca pe orhideelor "am recrutat" ..
era o policlinica. aici am facut vizita medicala la recrutare. comisariatul era pe str. Pompiliu Eliade
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

o fotografie aeriana cu zona Izvor in preajma anilor '33 - '35
https://www.facebook...?type=3

Attached Files



#2325
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
S-au dus şi coloanele fostei benzinării de la intersecţia Bd. Ferdinand (Dimitrov) cu Mihai Bravu şi dispare şi fosta fabrică de oţet de pe Str. Titu Maiorescu (bine, asta era parţial arsă).

#2326
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 11.10.2006
De duminica avem din nou echipa 73, 74 si 76 la Piata Unirii, dupa 31 de ani de absenta (bine, ca 76 a mai mers o vreme la Piata Unirii pana au inceput pasajul de la piata Sudului si pasajul Mihai Bravu).
Si istoricul celor trei linii:
- in 1968 se o serie de troleibuze circula ca ranforsare pentru 83, intre str. Paris si cartierul Berceni sub indicativul 83 barat; din 1981 primeste numarul 73.
- In 1980 se infiinteaza linia 94 barat intre Gara de Nord si cartierul Berceni dar cu traseu prin calea Vacaresti si bd. Pionierilor, in rest acelasi traseu ca 94; in 1981 capata numarul 74.
- 76 se infiinteaza ca ajutor pentru 95 intre Piata Unirii si Piata Resita (1982).
Pana in 1981 pe bd. Metalurigei circula 94 si varianta sa barata, iar pe Emil Racovita 83 si varianta lui barata - imediat dupa renumerotare se muta variantele intre ele astfel incat fiecare zona sa beneficieze in mod egal de accesul la Gara de Nord si spre Piata Victoriei. (Metalurgiei - 73[83b], 94, Emil Racovita - 74[94b], 83)

In urma lucrarilor din centru - pasaj subteran Unirii, metroul spre Pipera, liniiile de troleibuze se scurteaza in 1986 la podul Mihai Bravu (cele trei in discutie, restul se desfiinteaza gradat in lunile mai-iunie   82, 83, 94 si 95 ia 87 este retezat pur si simplu la piata Sf. Voievozi*); spre sfarsitul anilor 80 se scurteaza la Piata Sudului.

* in 1989 se numea practic Voivozilor, fara sfinti, asa s-a intamplat cu multe strazi din ale caror nume s-au eliminat grade bisericesti sau au fost redenumite complet (Maica Domnului, Sf. Vineri a primit inca din 1987 cel mai nevinovat nume cu putinta, Lapusna).

Edited by malmoth, 21 October 2017 - 00:09.


#2327
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,042
  • Înscris: 20.12.2007
Au evitat cu gratie sa spuna CARE Lapusna. Ca pe langa cea din Mures e si una destul de maricica in Rep. Moldova aflata pe atunci la Marele Frate

#2328
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Se apucaseră de schimbat nume de străzi pe motiv de propagandă anti-reglioasă sau de ce? Nici măcar în timpul stalinismului nu făcuseră asta. Sfântul Ştefan parcă devenise Albăstrelelor.

#2329
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 11.10.2006
Li se facuse frica Ceausestilor de cele sfinte, Denumiri de Sfanta cutare, Mitropolitul Cutarescu, Bisericii le aducea aminte ca sfarsitul e aproape, ca o sa ajunga (oricum) la "loc cu verdeata si racoare". Strada (Mitropolit) Ghenadie Petrescu s-a  redenumit inca de la sfarsitul anilor 60 in Labirint, strada Vasile Lascar a rezistat eroic pana in 1964 cand se redenumeste simplu, elegant si eficient in Galati. Unele nume impuse, cu forta, in anii de dupa 1948 - Stalin, Kuibasev, Kirov, Suvorov, Vorosilov, Tolbuhin etc, au disparut de pe scena nomenclaturii stradale si institutionale in perioada 1961-1963; singur, Lenin a mai rezistat, ca monumenr pana in 1989 (in provincie existau bulevarde cu numele lui, Bucurestiul a avut doar raion pana la reorganizarea administrativa din 1968.

#2330
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Bd. Magheru la Cinema "Patria" (1972). Se observă și Barul "Melody". Spațiul ăla verde de la intersecția Bd. G-ral Gh. Magheru cu Str. Pictor Arthur Verona se pare că devenise parcare...

Attached File  Cinema ARO (Patria) si Barul Melody (1972) Magheru cu Pict. Verona 22279679_2413589918865136_4000009218125071711_n.jpg   221.22K   36 downloads

Interesant filmul ce rula... căci în el apar aspecte din București. Pe la 39:26 e un bar, dar care o fi? Pe la 53:40 de pe ce latură a Palatului de Justiție se suie personajele în autobuzul 32 (un "Leyland" carosat în Israel) - interesantă evoluția acestui traseu, prin 1954 avea aproximativ o parte din viitorul traseu a lui (1)31 - vezi aici imaginea 4 (dacă nu cumva e erată cicrculația prin Șos. G-ral P.D. Kisellef, că
în 1954 apărea pe Aviatorilor). După scenele cu autobuze urmează unele la Gara de Nord - cei cu banderolele cu TRU erau de la Miliția Transporturi?  :huh:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CPDzBuNLIM4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Rămânând prin apropiere, un bilet de intrare de la dispărut Ștrand Izvor (fost Bragadiru) de prin 1964.
La "scuipătoarea" de la P-ța Senatului (Națiunilor Unite) a fost vreodată cineva?   :huh:

Attached File  Bilet intrare Strandul Izvor (fost Bragadiru) circa 1964 20140033_2362684850622310_3951038775593815433_n.jpg   61.55K   33 downloads

Revenind pe traseul primei poze, semafoare din ale mari la Universitate. Nu prea mai sunt din astea în București  :(
Da' pasajul pietonal de la P-ța 1848 (Sf. Gheorghe) când a apărut?   :huh:

Attached File  Semafoare rond Universitate Bucuresti, anii '70-'80 20245938_2364108910479904_3878269477789331972_n.jpg   260.81K   33 downloads


Pasajul Bucur Obor în construcție (1978-1979)

Attached File  21371311_2396796337211161_2961177678254688989_n.jpg   168.27K   35 downloads


Iar la final troleibuz "T.V." 2E în Drumul Taberei, în zona Romancierilor/Poiana Muntelui

Attached File  Drumul Taberei Nord - Romancierilor - Poiana Muntelui 20264791_2368050713419057_3063751879443417581_n.jpg   94.52K   34 downloads

#2331
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Acum studiind mai cu atenţie poza cu construcţia pasajului am observat cele 3 imobile de locuinţe care din păcate nu au mai supravieţuit lărgirii Şos. Ştefan cel Mare. Pe terenul viran au făcut blocuri... pe undeva prin spate de Ştefan cel Mare e o ieşire de parcare... aia e conectată cu cea de la pasaj?   Posted Image

În prima poză apare benzinăria din Drumul Taberei, dar în a 2-a tot aceea e?  Posted Image

Attached File  Benzinaria Drumul Taberi 19884072_2357612544462874_5728276421748909264_n.jpg   174.28K   35 downloads

Attached File  22196157_362003987588188_8606073384737897365_n.jpg   292.37K   35 downloads

Edited by djl, 23 October 2017 - 20:59.


#2332
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017
Da , tot aia ... https://www.google.r...!7i13312!8i6656

Edited by 86-APP, 23 October 2017 - 22:33.


#2333
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Ah, e aia dintre Drm. Taberei şi Bd Timişoara?  :huh:

#2334
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017
Corect .

#2335
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006

View Postdjl, on 23 octombrie 2017 - 22:38, said:

Ah, e aia dintre Drm. Taberei și Bd Timișoara?  Posted Image
14 ianuarie 1972

Attached Files



#2336
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Imaginea cred că am pus-o şi eu mai demult prin altă parte.
Cam pe când au fost scoase din uz firmele luminoase din Bucureşti pe motiv de ieconomie? 1980, 1982?

#2337
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006
tramvaiul de pe linia 14 (foto 3) presupun ca e in apropierea capatului de la stavilarul ciurel... dar celelalte?

Attached Files



#2338
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
1 e pe Şos. Gării Căţelu
2 şi 5 sunt pe Cal. Giuleşti
4 la intersecţia Buzeşti/Berzei cu Popa Tatu (am verificat cu "Google" Maps şi aşa e, căci apar acele clădiri).
6 nu-mi dau seama. Posibil pe Dr. Felix sau Dr. Sergiu... nu ştiu cât de largă era Str. Uranus, dar nu cred că e pe acolo.

Da' de unde tot e scoţi nene?   :w00t:

Edited by djl, 27 October 2017 - 14:34.


#2339
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,846
  • Înscris: 11.10.2006
Ultima e pe Dr. Sergiu - reiese si din pozitia soarelui si a strazii pe care circula tramvaiul (evident linia 3 inca un indiciu) dar si a strazii din fund care este Dr. Felix.
Le gasesti pe transira la "Istoria ilustratata a tramvaielor" sau pe ebay (acolo unde mai exista - surse sunt destule, spor la sapat: fpd7, trotskee, bzmotman)

Edited by malmoth, 27 October 2017 - 17:24.


#2340
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Heh-heh, deci am intuit corect că în fundul pozei era o bifuracție. Dar Uranus a avut porțiuni așa de înguste?  Posted Image
Cineva mi-a împrumutat un scanner cu adaptor de impedanță. Am scanat ceva poze, dar din păcate, la scanare dă o tentă de roșu (la previzualizare nu face asta), așa că nu am scanat decât câteva poze.
Dacă nu ar fi avut acea tentă roșiatică, ar fi ieșit chiar ceva retro... filmele color negative noi (proces C41) au niște culori foarte reci  :(
Plus că nici calitatea imaginii nu e super... poate pe viitor voi face rost de un scanner foto (că la câte filme am de scanat mă costă enorm mersul la centrele foto). Pozele sunt făcut de mine prin 2006 (cred).
Deci, 1) + 2) autobuz Ungro-Sârbsc "Ikarus" Zemun/"Ikarbus" IK4 pe Bd. Nicolae Grigorescu (fost Leontin Sălăjan), lângă Centrala Telefonică Titan (poșta e cea de pe Liviu Rebreanu). Cred că era al firmei care se ocupa de reamenajarea bulevardului. Probabil provenit de la R.A.T.B. (nu e 100% sigur, căci ar fi putut fi luat și din altă sursă).

Attached File  Autobuz utilitar IK4 pe Bd. N. Grigorescu (L. Salajan) langa Centrala telefonica Titan (cca. 2006) p1.jpg   335.64K   25 downloadsAttached File  Autobuz utilitar IK4 pe Bd. N. Grigorescu (L. Salajan) langa Centrala telefonica Titan (cca. 2006) p2.jpg   263.34K   27 downloads

Un tramvai "Rathgeber" M5.65 + m5.65 pe linia 27, pe Str. Liviu Rebreanu, probabil la stația Barajul Sadului, probabil venind dinspre Bd. 1 Dec. 1918 și mergând spre Poșta Titan

Attached File  Tramvai Rathgeber M5.65 + m5.65 pe linia 27, Str. Liviu Rebreanu, statia Barajul Sadului, circa 2006.jpg   264.29K   31 downloads


Iar tramvaiul mai sus menționat mergea în direcția Cal. Dudești. Pe Cal. Dudești la nr. 188C se afla "Uzitex" (mai era cea de lângă, dinspre Mihai Bravu; ambele interbelice). Am vrut să depun cerere pentru făcut poze pe dinăuntru, dar individul ăla scârbos numit pompos paznic mi-a zis "vezi pe unde ai intrat; pe acolo să ieși". Nici nu mai știu dacă a mai rămas ceva din cele 2 fabrici.

Attached File  Fabrica de textile Cal. Dudesti nr. 188C.jpg   391.5K   29 downloads Attached File  Fabrica de textile Cal. Dudesti nr. 188C p2.jpg   354.99K   22 downloads


Rău îmi pare că nu am făcut mai multe poze pe atunci. Și rău îmi pare că am făcut burtă mare... în 2006 m-am plimbat 2-3 ore cu aparatul foto (un S.L.R. - cel cu care am făcut și pozele astea) prin zona Timpuri (vai de) Noi ca să fotografiez fabrici și uzine... acum m-ar lua durerile de mijloc dacă aș face asta.
Dacă aș fi făcut din blocul de pe Al. Lungulețu nr. 5 (Șos. Mihai Bravu nr. 112) o poză panoramică spre Agricultori/Mătăsari, ar fi rămas un document foto interesant, căci ceva schimbări au avut loc față de acum 10-17 ani (și să fi făcut cu un aparat foto compact, tot era ceva).

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate