Firmele nu vor mai putea deduce TVA la achizişia de autovehicule
Last Updated: Jun 17 2009 22:25, Started by
Horsie
, Apr 04 2009 01:22
·
0
#55
Posted 15 April 2009 - 20:48
#56
Posted 15 April 2009 - 20:52
#57
Posted 15 April 2009 - 21:08
Oameni buni, cu chestia cu TVA-ul ne-deductibil am cam scapat... Masina administratorului (directorului, contabilului sef), ale agentilor de vanzari ... etc. conform ordonantei avem voie sa deducem si TVA-ul si combustibilul.
Au facut-o pentru cei care si-au cumparat 5-6 masini pe firma - si la sotie si la amanta si la soacra ... dar nu prea cred c-o sa scoata prea multi bani din chestia asta la buget. Ca majoritatea sunt(em) amarasteni - numai cu o singura masina pentru fiecare ... Auziti, dar cu chestia aia cu "transferarea drepturilor de utilizare ca urmare a unui leasing financiar sau operational", ce vrea sa zica ? Si cele cumparate in leasing sunt deductibile ? Atat la motorina cat si la TVA ... Bebeluska, on Apr 15 2009, 21:52, said: Oricum e irelevant pt mine, ca PFA nu sunt nici administrator, nici director si nici nu am functie de conducere. Pai, PFA-urile nu sunt prinse in ordonanta. La primul articol, alineatul parca 3, face trimitere la codul fiscal si acolo se gaseste incadrarea agentilor economici pentru care e valabila ordonanta. Nu ? |
#58
Posted 15 April 2009 - 21:14
horia66, on Apr 15 2009, 22:08, said: Auziti, dar cu chestia aia cu "transferarea drepturilor de utilizare ca urmare a unui leasing financiar sau operational", ce vrea sa zica ? Si cele cumparate in leasing sunt deductibile ? Atat la motorina cat si la TVA ... Masina este in proprietatea firmei de leasing, nu a utilizatorului. Deci firma de leasing isi deduce TVA-ul platit pe masina. |
#59
Posted 15 April 2009 - 21:28
horia66, on Apr 15 2009, 22:08, said: Pai, PFA-urile nu sunt prinse in ordonanta. La primul articol, alineatul parca 3, face trimitere la codul fiscal si acolo se gaseste incadrarea agentilor economici pentru care e valabila ordonanta. Nu ? Acel articol este despre impozitul pe profit. Art. 21, 48 de ex. cu referire la deductibilitatea cheltuielilor face trimitere la codul fiscal, unde nu mai partajeaza contribuabilii... |
#60
Posted 15 April 2009 - 21:37
#61
Posted 15 April 2009 - 21:37
#62
Posted 15 April 2009 - 21:46
#63
Posted 15 April 2009 - 21:46
#64
Posted 15 April 2009 - 21:47
|
#65
Posted 15 April 2009 - 22:13
#66
Posted 15 April 2009 - 22:21
#67
Posted 15 April 2009 - 22:37
Deci pana la urma la PFA-uri care e situatia? Eu de ex sunt PFA la norma de venit, dar platitor de TVA. Mai pot sa recuperez ceva din TVA sau nu? (pana acum orice cumparam pe PFA, plus cheltuieli cu masina proprietate personala cu care aveam contract de comodat cu PFA-ul, adica benzina, reparatii etc)
|
#68
Posted 15 April 2009 - 22:39
TLGsoft, on Apr 15 2009, 23:21, said: .... yep, ai dreptate. Deci directorul de vanzari trebuie sa-si plateasca benzina (are functie de conducere), agentul de vanzari nu. Laser, frate... Daca sunt prea putine vanzari spre deloc , nenea inspectorul fiscal o sa taie din cheltuieli , pentru ca daca se duce la sef cu actul de control si nu descopera nimic , seful nu semneaza daca vede masini multe si cheltuieli garla , iar la nedeductibile nu e bagat nimic . Plus ca sesizeaza si Garda Financiara , sa vina sa dea si ei o amenda . Din proprie experienta , in 10 ani de cand ma ocup cu contabilitatea sau am ajutat la intocmirea ei , la peste 100 de firme , pot sa spun ca vine garda in control pana gaseste sa-ti dea o amenda . Numai daca este o firma fara activitate sau are doua - trei facturi pe luna si totul la punct , mai scapi cu un avertisment . |
#69
Posted 15 April 2009 - 22:54
buteliearagaz, on Apr 15 2009, 23:39, said: Eu cred ca la un eventual control , trebuie si demonstrat ce vanzari a facut respectivul agent de vanzari , plus ca trebuie prezentata foaia de parcurs . ...coroborat cu cheltuielile pe masina respectiva pentru a face raportul, nu? Deja este exagerat, nu scrie nicaieri ca trebuie tinuta o astfel de evidenta. Multi chiar vor sa o tina, insa nu reusesc. Altii aloca o masina la mai multe persoane, in functie de necesitati. Chiar si asa, se poate intocmi pe loc ceva pentru control. BTW, nu intotdeauna agent vanzari = distribuitor marfa. |
|
#70
Posted 15 April 2009 - 23:03
TLGsoft, on Apr 15 2009, 23:54, said: ...coroborat cu cheltuielile pe masina respectiva pentru a face raportul, nu? Deja este exagerat, nu scrie nicaieri ca trebuie tinuta o astfel de evidenta. Multi chiar vor sa o tina, insa nu reusesc. Altii aloca o masina la mai multe persoane, in functie de necesitati. Chiar si asa, se poate intocmi pe loc ceva pentru control. BTW, nu intotdeauna agent vanzari = distribuitor marfa. Dupa ordonanta asta , inspectorii fiscali o sa fie foarte atenti cu cheltuielile facute cu masinile . |
#71
Posted 15 April 2009 - 23:10
buteliearagaz, on Apr 16 2009, 00:03, said: Sefule , sunt deductibile doar cheltuielile facute in vederea obtinerii de venituri . Dupa ordonanta asta , inspectorii fiscali o sa fie foarte atenti cu cheltuielile facute cu masinile . Foarte corect ce spui. Asa a fost dintotdeauna. Insa sunt cazuri precum: merchendiserul de la Coca-Cola merge la clienti, insa nu livreaza marfa, agentii de vanzari care strang doar comenzile din teren si nu livreaza marfa. Nu ai cum sa demonstrezi ce venituri au adus oamenii astia. Au aport indirect. |
#72
Posted 15 April 2009 - 23:14
TLGsoft, on Apr 16 2009, 00:10, said: Foarte corect ce spui. Asa a fost dintotdeauna. Insa sunt cazuri precum: merchendiserul de la Coca-Cola merge la clienti, insa nu livreaza marfa, agentii de vanzari care strang doar comenzile din teren si nu livreaza marfa. Nu ai cum sa demonstrezi ce venituri au adus oamenii astia. Au aport indirect. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users