Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 

Firmele nu vor mai putea deduce TVA la achiziția de autovehicule

- - - - -
  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#37
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postterratec, on Apr 10 2009, 12:56, said:

Toata lumea va fi corecta. Angajatul va lasa masina la firma si se va duce acasa cu bicicleta, nu va mai consuma benzina nimeni in interes personal.

Cred ca astia de fapt au gasit solutia la traficul din Bucuresti...  :lol:

#38
Horsie

Horsie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,372
  • Înscris: 10.06.2002

Quote

Initiativa Finantelor de a impune TVA pe masinile cumparate in leasing de companii ar putea provoca falimente in industria auto si in piata de leasing, in conditiile in care 60-70% din vanzarile auto se fac prin acest sistem, estimeaza jucatorii din piata.
Guvernul cauta sa stranga mai multi bani la buget, in contextul in care incasarile s-au redus puternic, pe fondul crizei economice. Ministerul Finantelor a pregatit un proiect de ordonanta ce include, la pachet, prima rectificare bugetara din acest an, ce prevede reducerea cheltuielilor bugetare cu 1,1% din PIB, dar si o serie de masuri fiscale, ce vor fi aplicate de la 1 mai - introducerea impozitului forfetar, eliminarea exceptarii de la plata TVA a leasingului auto si a cheltuielilor cu carburantii, si reducerea la 30% a cheltuielilor deductibile pentru reparatia automobilelor.

Masurile fiscale au starnit reactii virulente in mediul de afaceri, guvernul fiind acuzat ca ia masuri fara un minim studiu de impact.

Potrivit expertilor, daca controversatul impozit forfetar va afecta in principal sectorul micro-intreprinderilor, eliminarea exceptarilor de la plata TVA va afecta negativ majoritatea companiilor din economia romaneasca, indiferent de puterea financiara.

Specialistii spun ca, in conditiile in care 70% din vanzarile auto din Romania se realizeaza pe leasing, este de asteptat ca firmele care platesc rate companiilor de profil sa isi acopere aceste cheltuieli in plus (19% - nivelul TVA-ului) in preturi, iar sectorul distributiei si retailul vor fi primele afectate. Efectul va fi unul multiplicator in economie, iar cresterea inflatiei va fi doar una dintre consecinte.

In plus, pusi sa plateasca mai multi bani pentru masinile cumparate in leasing, patronii se vor gandi de doua ori daca vor mai cumpara masini in leasing si daca vor mai pastra automobilele achizitionate deja. Si asta in conditiile in care numarul masinilor intoarse la firmele de leasing a crescut foarte mult de la inceputul anului.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile a lansat ieri un protest oficial, afirmand ca, daca vor fi introduse, masurile anuntate de guvern vor determina "un dezastru in piata auto", iar Asociatia Societatilor Financiare din Romania se asteapta la un faliment generalizat, in contextul in care 60% din business-ul firmelor de leasing vizeaza sectorul auto.

Efectele pentru bugetul de stat? In loc sa stranga mai multi bani, guvernul probabil va trebui sa se multumeasca cu incasari mai reduse.

"Pentru bugetul public, aceste masuri nu vor avea efectul dorit, deoarece vor transmite o presiune fiscala pentru o anumita parte a transportatorilor, care nu poate fi suportata si care va duce la incapacitate de plata a ratelor, in cazul in care ei sunt clienti ai unor companii de leasing", a declarat Adriana Ahciarliu, secretarul general al Asociatiei Societatilor Financiare.

"Masura este abuziva, in conditiile in care nu este legal sa se introduca modificari intr-un contract aflat in derulare, asa cum este prevazut in propunerile fiscale ale MFP", a adaugat secretarul general al ALB.

"Avem deja reactii de la unii clienti, care au ales sa-si amane investitiile", a declarat Dan Constantinescu, managing director la Unicredit Leasing.

"Adoptarea acestor modificari la Codul Fiscal in vigoare va genera o mare gaura in bugetul de stat si un blocaj al activitatii economice", spune Brent Valmar, directorul Porsche Romania, cel mai mare importator auto de pe piata romaneasca.

Vor "inflori" afacerile cu masini second si afacerile "mesterilor auto"

Propunerea specialistilor din Ministerul de Finante nu se va resfrange numai asupra vanzarilor. In conditiile in care autoritatile vor sa reduca la 30% platile deductibile pentru reparatia masinilor, specialistii spun ca firmele care detin automobile vor apela tot mai mult la piata neagra, la reparatiile auto fara factura.

"Efectul va fi ca majoritatea beneficiarilor vor dori sa lucreze ''la negru'' in unitati
neautorizate. Aceasta va duce la asezarea activitatii de service pe baze concurentiale
neloiale, deoarece in costul de productie al unei firme nu va fi reflectat costul real
generat de aceste cheltuieli", spun reprezentantii APIA.

In plus, limitarea sau anularea deductibilitatii cheltuielilor de service va duce si la o scadere a business-ului pe acest segment, iar multe service-uri legale vor avea de ales -vor lucra la negru sau vor testa falimentul.

"Deductibilitatea limitata a cheltuielilor de service in limita a 30% va duce la solutii de reparatii improvizate, in ateliere neautorizate, in contextul in care partenerii nostri investesc anual milioane de euro in aparatura, personal si pregatire, in centre de service pregatite corect sa deserveasca masinile noastre", a declarat Bernd John, director general BMW Group Romania.

Brent Valmar crede ca "vom asista la un salt inapoi cu 20 de ani, iar toate investitiile in retelele autorizate de service si in instruirea de personal calificat se vor duce pe apa sambetei".

Ce spun autoritatile?

Guvernul justifica introducerea noilor masuri fiscale prin necesitatea de a strange mai multi bani la buget, in contextul in care incasarile au scazut cu aproape 20% in primul trimestru al anului, fata de perioada similara a anului trecut. In plus, expertii FMI au cerut Romaniei sa faca mai mult in domeniul fiscal, in contextul in care exista domenii, precum sectorul alimentar, unde afacerile nefiscalizate reprezinta peste o treime.

Ministrul Finantelor, Gheorghe Pogea, a declarat ca ordonanta de guvern privind rectificarea bugetara, ce include si modificarile fiscale ce ar urma sa intre in vigoare de la 1 mai, este perfectibila si de aceea a initiat consultari cu mediul de afaceri.

Dan Constantinescu, managing director la Unicredit Leasing, crede ca masuri anuntate de MFP ar trebui nuantate, astfel incat "sa nu impovareze firmele romanesti cu mai mult decat pot duce", sa nu franeze dezvoltarea economiei si sa asigure venituri la bugetul de stat.

"Credem ca Guvernul Romaniei ar avea numai de castigat dintr-o consultare cu un grup de experti din industria auto, reprezentanti ai companiilor care opereaza in aceasta piata. Suntem insa convinsi ca putem gasi solutii care sa nu presupuna atat de multe riscuri", a declarat Michael Grewe, CEO si presedinte al Mercedes-Benz Romania.

http://www.dailybusi...e-leasing-24606

#39
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003
Vad ca toata lumea este intrigata de impozitul forfetar iar partea cu nedeductibilitatea cheltuilor nu prea doare.
Dupa parerea mea mult mai grava este aceasta masura decat prima.
Afecteaza direct aproape toate firmele care se folosesc de transportul auto.

#40
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postterratec, on Apr 15 2009, 12:47, said:

Vad ca toata lumea este intrigata de impozitul forfetar iar partea cu nedeductibilitatea cheltuilor nu prea doare.
Dupa parerea mea mult mai grava este aceasta masura decat prima.
Afecteaza direct aproape toate firmele care se folosesc de transportul auto.

Si indirect pe toata lumea. Ai dreptate, doare mult mai tare. De aceea am contracarat prin achizitia unui C5 luna asta cu plata integrala pentru a deduce TVA-ul.  B)

Iar la cheltuieli curente au lasat o portita, poti deduce cheltuielile in limita unei masini/persoana.

#41
Horsie

Horsie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,372
  • Înscris: 10.06.2002
Mda... si uite cum se "scapa".

1. E incurajat leasingul (ca pe vremuri, cand daca cumparai in leasing masini non-ue plateai taxa vamala (30%) doar la rata reziduala.
2. Pentru a recupera totusi TVA, se face asa (pentru firmele mici):
- se vinde masina unei persoane fizice
- persoana fizica cumpara combustibil si realizeaza reparatii pe persoana fizica
- intre firma si persoana fizica se face un contract de comodat de folosiinta a masinii, iar TVA-ul se va deduce...

Sa vedeti iar manarii :)

#42
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostHorsie, on Apr 15 2009, 13:33, said:

Mda... si uite cum se "scapa".

1. E incurajat leasingul (ca pe vremuri, cand daca cumparai in leasing masini non-ue plateai taxa vamala (30%) doar la rata reziduala.
2. Pentru a recupera totusi TVA, se face asa (pentru firmele mici):
- se vinde masina unei persoane fizice
- persoana fizica cumpara combustibil si realizeaza reparatii pe persoana fizica
- intre firma si persoana fizica se face un contract de comodat de folosiinta a masinii, iar TVA-ul se va deduce...

Sa vedeti iar manarii :)

La contract de comodat nu se pot deduce reparatiile, doar consumabilele. Iar impozitul pe masina, asigurarea, etc.. sunt pe persoana fizica.

#43
More

More

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 269
  • Înscris: 23.04.2007

View PostTLGsoft, on Apr 15 2009, 13:45, said:

La contract de comodat nu se pot deduce reparatiile, doar consumabilele. Iar impozitul pe masina, asigurarea, etc.. sunt pe persoana fizica.
Se pot deduce TOATE cheltuielile specificate in contractul de comodat (deci si reparatiile), mai putin asigurarile, impozitul si rovinieta.

#44
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostMore, on Apr 15 2009, 13:53, said:

Se pot deduce TOATE cheltuielile specificate in contractul de comodat (deci si reparatiile), mai putin asigurarile, impozitul si rovinieta.

Mie mi-a spus contabilul ca aia de la fisc nu o sa recunoasca reparatiile pe contract de comodat, posibil pe cel de inchiriere. Daca am masina pe persoana fizica, fac contract de comodat o luna de zile, si imi repar masina pe banii firmei fara sa platesc nimic pe persoana fizica. Nu cred sa inghita galusca.

Depinde de la inspector la inspector.

Edited by TLGsoft, 15 April 2009 - 13:02.


#45
More

More

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 269
  • Înscris: 23.04.2007

View PostTLGsoft, on Apr 15 2009, 14:02, said:

Mie mi-a spus contabilul ca aia de la fisc nu o sa recunoasca reparatiile pe contract de comodat, posibil pe cel de inchiriere. Daca am masina pe persoana fizica, fac contract de comodat o luna de zile, si imi repar masina pe banii firmei fara sa platesc nimic pe persoana fizica. Nu cred sa inghita galusca.

Depinde de la inspector la inspector.
Si pe inchiriere ar fi aceeasi poveste. Contract de inchiriere pe 1 luna, 50 euro chiria si faci reparatii pe firma de 3.000 euro. Nu ar fi la fel?

#46
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostMore, on Apr 15 2009, 14:05, said:

Si pe inchiriere ar fi aceeasi poveste. Contract de inchiriere pe 1 luna, 50 euro chiria si faci reparatii pe firma de 3.000 euro. Nu ar fi la fel?

Ba da. Dar deja trebuie declarat contractul la finante de catre persoana fizica pentru a plati impozit si se vede intentia (sunt batuti in cap, dar nu idioti). Iar la control inspectorul va decide ca respectiva cheltuiala nu este deductibila.

#47
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,478
  • Înscris: 14.04.2002
Pentru cei ce vor monitorul il gasiti atasat

#48
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View PostTLGsoft, on Apr 6 2009, 14:14, said:

Vor veni cu o "imblanzire": se vor deduce dar in proportie de 30%. Si noi ar trebui sa rasuflam usurati "Pfiu, ce era sa patim...e mai bine asa" :lol:

Sa vezi cum infloreste traficul de bonuri de benzina.

Eu nu vad in OUG34/2009 acest procent.

#49
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostBebeluska, on Apr 15 2009, 19:57, said:

Eu nu vad in OUG34/2009 acest procent.

A fost o idee la un moment dat, care s-a transformat in deducere doar la anumite categorii (agenti vanzari, agenti resurse umane, ...)

Era chiar inuman sa nu se mai deduca deloc cheltuielile auto. Asa este doar bataie de joc.

#50
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View PostTLGsoft, on Apr 15 2009, 20:12, said:

A fost o idee la un moment dat, care s-a transformat in deducere doar la anumite categorii (agenti vanzari, agenti resurse umane, ...)

Era chiar inuman sa nu se mai deduca deloc cheltuielile auto. Asa este doar bataie de joc.

Unde scrie ca doar la agenti de vanzari si de resurse umane? Nu vad articolul... Am vazut doar unde scrie de masina directorului.

#51
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostBebeluska, on Apr 15 2009, 20:26, said:

Unde scrie ca doar la agenti de vanzari si de resurse umane? Nu vad articolul... Am vazut doar unde scrie de masina directorului.

Punctul 10., (adaugarea Art 145', litera a)

#52
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View PostTLGsoft, on Apr 15 2009, 20:38, said:

Punctul 10., (adaugarea Art 145', litera a)


Pai eu vad asa:

Quote



ART. 1451Limitări speciale ale dreptului de deducere

(1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate care o greutate maximă autorizată care să nu depășească 3.500 kg și care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând și scaunul ?oferului, nu se deduce taxa pe valoarea adăugată aferentă achizițiilor acestor vehicule și nici taxa aferentă achizițiilor de combustibil destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleași caracteristici, aflate în proprietatea sau în folosința persoanei impozabile, cu excepția vehiculelor care se înscriu în oricare dintre următoarele categorii:

a) vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenție, reparații, pază și protecție, curierat, transport de personal la și de la locul de desfășurare a activității, precum și vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenți de vânzări și de agenți de recrutare a forței de muncă;

[font="Arial"][b]
Transportul asta se poate considera transportul meu propriu catre sediul clientului? Oricum, paragraful acesta se refera doar la TVA.

Edited by Bebeluska, 15 April 2009 - 19:55.


#53
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostBebeluska, on Apr 15 2009, 20:51, said:

Pai eu vad asa:
[font="Arial"][b]
Transportul asta se poate considera transportul meu propriu catre sediul clientului? Oricum, paragraful acesta se refera doar la TVA.

Da, 10 este TVA, vezi punctul 7.

Oricum, este stupid. De exemplu, ca asociat unic esti administrator, si agent de vanzari, si femeie de serviciu...

#54
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View PostTLGsoft, on Apr 15 2009, 21:04, said:

Da, 10 este TVA, vezi punctul 7.

Oricum, este stupid. De exemplu, ca asociat unic esti administrator, si agent de vanzari, si femeie de serviciu...


Pai la administratori oricum se deduc cheltuielile cu o singura masina (reparatii, intretinere, combustibil). La PFA nu exista termenul de administrator, dar ca sa-ti castigi clientii, oarecum prestezi si munca de agent de vanzari. Apoi inchei contractul cu clientul si prestezi munca cf. caen, la sediul clientului. Cu ce te deplasezi, cu RATB? ...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate