Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O mostenire cu (o mica )problema

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus
 Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane
 Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...
 Acest LNB......

Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...
 

Cu Edy prin Europa...

- - - - -
  • Please log in to reply
305 replies to this topic

#1
florin37ro

florin37ro

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.12.2004
Un sms primit de sarbatori.......


Anul trecut, cu ocazia sarbatorilor de iarna am primit un sms.Un sms care m-a surprins si m-a bucurat in acelasi timp pentru ca l-am primit de la un prieten de-al meu, un fost coleg de facultate, despre care nu mai stiam nimic de ceva timp.Auzisem ca s-a angajat la Edy dar nu aveam numarul lui de telefon si nu -l mai puteam contacta.Eram curios sa aflu cum de s-a angajat la Edy  si mai ales cum e sa lucrezi la Edy Spedition pt ca auzisem fel si fel de zvonuri despre firma si nu mai stiam ce sa cred.
Asadar,l-am sunat si l-am intrebat ce mai face.Mi-a confirmat ca s-a angajat sofer si l-am rugat sa ne intilnim la o cafea sa-mi povesteasca cum e.
-Vrei sa vezi cum e?m-a intrebat el.Vrei sa te faci sofer profesionist?
-Da,am confirmat eu.
-Uite daca vrei sa vezi eu te invit la o plimbare si daca dupa ce te intorci o sa-ti mai doresti sa fii sofer pe tir n-ai decit sa mergi la scoala si sa-ti rezolvi toate actele necesare dar pina atunci eu zic sa vii odata cu mine sa vezi ce inseamna viata de tirist si apoi o sa mai stam de vorba.
Dupa doua saptamini m-a sunat si m-a anuntat ca urmeaza sa faca o cursa de Irlanda si ca daca m-am hotarit sa merg cu el sa-i spun si sa ma pregatesc.Ok,am confirmat eu.Merg.Mi-am facut bagajul.Haine de schimb,un sac de dormit,prosoape ,incaltari si multa multa mincare....pentru ca la tir masa se serveste in cabina sau in parcare dupa caz sau dupa starea vremii de afara.Deci totul se prepara pe o butelie de voiaj in citeva craticioare si cani.Apa trebuie carata din belug.In Vest totul e pe bani si cum toate preturile sint in euro si  la noi euro a trecut de 4,3  lei cind stai si calculezi
cit costa un dus
sau o o intrare la wc te cam ia cu dureri de cap ,ca sa nu mai vorbim de alte cheltuieli mai mari.
Duminica dimineata m-am urcat in masina si-am plecat sa-l iau si pe prietenul meu si apoi sa plecam impreuna spre Irlanda.Urma sa parcurgem impreuna peste 6000 de km in aprope doua saptamini de zile.Pentru cei care nu stiu toate tirurile au viteza limitata la 90 de km/ora si asta era viteza maxima cu care ne putem deplasa.Rareori cind coboram, depaseam 100km /ora dar si atunci era grav pt ca aparea pe diagrama.Mi-am luat colegul si-am plecat la Arad, mai precis in localitatea Pecica unde se afla colona.

Attached Files


Edited by florin37ro, 08 February 2009 - 19:45.


#2
florin37ro

florin37ro

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.12.2004
si alte poze din autobaza,locul unde tineam mincarea ,locul soferului si bordul

Attached Files


Edited by florin37ro, 09 February 2009 - 00:04.


#3
michirec

michirec

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 22.01.2009
Asteptam urmarea....

#4
florin37ro

florin37ro

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.12.2004
De la Pecica am plecat spre Nadlag .Am ajuns in vama si mi-am facut rapid o asigurare medicala 20 de ron pe 15 zile.Aici trebuie avut grija la felul in care se completeaza asigurarea.De multe ori ti se trece numele gresit sau alte date pt ca asigurarea sa nu fie valabila.Deasemena trebuie ceruta si chitanta pt ca doamnele "uita" sa ti-o dea.In vama plin de tigani care spala tirurile cu niste maturi cu coada lunga,vind masuta din lemn pentru tiruri.Unu se ofera ,prin statia radio, sa ne incarce butelia cu gaz.Forfota mare .Flora si fauna diversa.La vama cu Ungaria ,cele mai mari probleme din toate vamile.Controlul este mixt romano-ungar.Ungurii se leaga de orice.Fac scandal pentru ca pe atestatul profesional al soferului nu este aplicata poza.Se leaga de orice.Nu le convine ca tirurile lor sa stea si ale noastre sa care marfa prin toata Europa.Intre timp s-a innoptat.

Attached Files

  • Attached File  13.JPG   1.35MB   726 downloads

Edited by florin37ro, 10 February 2009 - 11:36.


#5
michirec

michirec

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 22.01.2009

 florin37ro, on Feb 10 2009, 11:25, said:

De la Pecica am plecat spre Nadlag .Am ajuns in vama si mi-am facut rapid o asigurare medicala 20 de ron pe 15 zile.Aici trebuie avut grija la felul in care se completeaza asigurarea.De multe ori ti se trece numele gresit sau alte date pt ca asigurarea sa nu fie valabila.Deasemena trebuie ceruta si chitanta pt ca doamnele "uita" sa ti-o dea.In vama plin de tigani care spala tirurile cu niste maturi cu coada lunga,vind masuta din lemn pentru tiruri.Unu se ofera ,prin statia radio, sa ne incarce butelia cu gaz.Forfota mare .Flora si fauna diversa.La vama cu Ungaria ,cele mai mari probleme din toate vamile.Controlul este mixt romano-ungar.Ungurii se leaga de orice.Fac scandal pentru ca pe atestatul profesional al soferului nu este aplicata poza.Se leaga de orice.Nu le convine ca tirurile lor sa stea si ale noastre sa care marfa prin toata Europa.Intre timp s-a innoptat.


Ai plecat iar sau ce? de ce nu continui?

#6
MAVERICK_SS

MAVERICK_SS

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 25.08.2005
Astept si eu continuarea povestirii.

#7
florin37ro

florin37ro

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.12.2004
nu,n-am plecat,dar am crezut ca nu intereseaza pe nimeni povestioara mea si de aceea m-am lasat  pagubas

Edited by florin37ro, 28 February 2009 - 09:10.


#8
florin37ro

florin37ro

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.12.2004
dar daca spuneti ca vreti sa aflati cum a fos am sa povestesc in continuare
Deci:Am trecut in Ungaria si am traversat-o pe toata in acea noapte.Mare lucru n-am vazut(noapte,deh!) dar se vedea deja diferenta dupa modul in care era iluminat, marcat si semnalizat totul ca sa nu mai spun de calitatea soselelor care sint net superioare alor noastre.De fapt ce mi s-a parut foarte important ,ceea ce ne diferntiaza pe noi de ei, este acea curatenie exemplara pe care o remarci peste tot si acea politete si consideratie pe care ti-o acorda toata lumea.(ma refer aici la toata lumea occidentala,nu in mod special la unguri)In plus totul e marcat toate sint bine puse la punct.NU poti sa spui ca nu ai vazut sau ca nu ai stiut.Chiar daca nu cunosti limba multe marcaje sint sub forma de pictograma ca sa intelega toata lumea.Totul e reglementat la marele fix, toate se desfasoara dupa reguli bine stiute.Toata lumea se conformeaza si nimeni nu se cearta si se infurie ca la noi.E o alta lume.La noi e tiganie.

Ne-am indreptat catre Viena .Am iesit prin vama din Nadlag apoi Mako Szeged,Kecsemet(E75),Budapesta,Gyor,Viena.Apoi a urmat pauza mare de 11 ore,ne-am pregatit de culcare.Pt cine nu stie ,trebuie respecat un program de lucru.Totul se inregistreaza pe diagrama din tahograf iar amenzile pentru nerespecarea programului de lucru sint foarte mari asa ca am tras perdelutele peste parbriz am rabatat patul si am mai stat o vreme de povesti inainte de a ne culca.Seara mai faceam un cite ceai ,luam butelia in cabina(afara era foarte frig) mincam si mai stateam de povesti.

Attached Files

  • Attached File  unga.JPG   1.49MB   632 downloads

Edited by florin37ro, 28 February 2009 - 10:01.


#9
moki

moki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 15.01.2007
Foarte frumoasa povestirea ta florin.
Asteptam sa vedem ce se intampla mai departe  :)

#10
sir.roko

sir.roko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 343
  • Înscris: 20.09.2004

 florin37ro, on Feb 28 2009, 09:09, said:

nu,n-am plecat,dar am crezut ca nu intereseaza pe nimeni povestioara mea si de aceea m-am lasat  pagubas

Tu fa un bine si continua  :D . Chiar daca nu raspunde lumea, multi doar citesc (ca mine :D ). Asa ca da-i bataie si cu poze cat mai multe.

#11
adrian1956

adrian1956

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 227
  • Înscris: 16.03.2007
Hai continua.......

#12
trompix

trompix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 22.04.2005
si pe mine ma intereseaza

#13
florin37ro

florin37ro

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.12.2004
Colegul(in lumea tiristilor acesta este apelativul cu care se adreseaza toata lumea la toata lumea:Colegu')se dezbraca in fiecare seara in ideea ca se pregateste sa se schimbe dar raminea intotdeauna in chiloti si se apuca sa studieze diagramele.Le scoate dintr-o cutiuta le rasfira pe toate si se tot uita la ele minute in sir de parca in mina avea un set de carti de tarot si incerca sa giceasca in ele.Intr-o seara la-am intrebat:Ce faci frate cu diagramele ale de te tot uiti la ele si le tot studiezi si le tot intorci de pe o parte pe alata?Ba,zice el,ma tot uit ca e problema mare cu astea.Daca te prind ca nu esti in regula cu ele poti sa iei amenda de mii de euro.Pe un polonez l-a oprit si i-a dat amenda 20000 de euro.S-a dus ala s-a urcat in vagonu de la tir si s-a spinzurat.Da cum te controleaza?l-am intrebat eu.Pai foarte simplu zice el.Apare o dubita din spatele tau de la ADR (cum ar fi la noi ARR) te depaseste,intra in fata ta si pe spate are un afisaj cu cristale lichide pe care apare un mesaj: follow me(cred ca e corect) si te duce pina la prima parcare .Apoi vine la tine si zice:control taho sau control total.Trebuie sa ai la tine 28 de diagrame + diagramele din saptamina in curs si toate trebui sa fie STAS.

#14
4rings

4rings

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 250
  • Înscris: 07.04.2008
si eu sunt curios

#15
florin37ro

florin37ro

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 155
  • Înscris: 13.12.2004
Programul de lucru al soferului de TIR(si nu numai).Se conduce 9 ore pe zi ,6 zile pe saptamina.Ai dreptul ca de doua ori pe saptamina sa conduci 10 ore pe zi.Saptaminal conduci 45 de ore sau maxim 56 de ore cu conditia ca in doua saptamini consecutive programul de lucru sa nu fie mai mare de 90 de ore.Zilnic se conduce maxim 4,5 ore neintrerupt dupa care urmeaza o pauza de 45 de minute.Pauza de 45 de minute poate fi luata si in doua reprize de 15 si respectiv 30 de minute.Pauza mare (de obicei se face nopatea)este de 11 ore.In general am circulat pe autostrazi si foarte putin pe alte categorii de drumuri.Pe autostrada nu ai voie sa opresti nici macar pe banda de urgenta.Trebuie sa urmaresti tot timpul indicatoarele si sa vezi cind urmeaza o parcare si la ce distanta.In Germania in general se gasesc greu locuri libere in  parcari si de multe ori ne apropiam de sfirsitul perioadei de 4,5 ore de condus si colegul meu era disperat ca nu va gasi loc de parcare sa poata opri ca sa poata respecta timpii de lucru.Totul se inregistreaza pe diagrama si chiar daca ai gresit intr-o alta tara poti fi amendat in tara in care te afli.

In drum spre Viena am  trecut pe linga rafinaria OMV o rafinarie foarte mare, luminata in intregime cu neoane.Semana cu combinatul nostru de la o OLTCHIM daca stiti cum e (pe timp de noapte)Colegul a coborit ambele geamuri de la cabina si a zis: Ia miroase! Simti ceva? NU,zic eu. Pai vezi ? Desi sintem linga rafinarie nu se simte nici un fel de poluare totul e facut cu cap.Daca tot veni vorba de iluminat mi-am amintit ca in Belgia toata autostrada era toata iluminata .Sute de  km de autostrada ilumina cu neoane galbene,puteai sa mergi doar cu pozitia de la masina.Deasemenea toate autostrazile sint foarte bine ingradite prin panouri de lemn sau de sticla pentru a impidica patrunderea animalelor pe sosea si pentru a proteja localitatile situate in apropierea autostrazii de zgomot.Din loc in loc erau usi pentru  ca oamenii sa poata iesi de pe autostrada.Din cauza acestor panouri de multe ori nu poti vedea sau fotografia ce este in imediata apropiere a autostrazii.

Asa cum am spus,pe seara am ajuns la Viena.Am parcat tirul intr-o mare parcare situata linga o benzinarie OMV.Cred ca erau zeci  de tiruri acolo din toata lumea.In spatele nostru tronau citeva instalatii eoliene de produs energie electrica.Sint foarte mari.In apropiere aeroportul,din cind in cind avioanele aterizau sau decolau pe el.Ne-am culcat si a doua zi ,pe lumina am vazut mai bine locul in care ne aflam

Attached Files



#16
conu71

conu71

    Termopanist

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,081
  • Înscris: 22.06.2004
asteptam continuarea. multumim

#17
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
foarte frumos povetit. mai vreau :)

#18
michirec

michirec

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 22.01.2009
Apropos de autostrazi iluminate public, sin-n Olanda este la fel, o adevarata placere sa mergi noaptea......

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate