Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar
 

BYD F3DM, primul Plugin Hybrid din lume a fost lansat pe piata

- - - - -
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#1
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004
S-A SPART GHEATA !!!

http://www.treehugge...ybrid-china.php

BYD F3DM, primul Hybrid Plugin din lume a inceput sa se comercializeze. Acesta este un produs real, nu este un concept sa o promisiune.
Si arata ca un autovehicul si nu ca masina de inghetzata ;).
Primii beneficiari ai independentei de petrol (sau alte surse de energie controlabile cum ar fi hidrogenul), vor fi insitutiile statului chinez, incepand ca de la mijlocul lui 2009 sa poata fi achizitionat si de catre populatia chineza. Din 2010 va fi disponibil (sa speram) si in SUA dar si in Europa. BYD va mai produce in curand si alte variante plugin hybrid, sau chiar doar plugin electric.

Mie personal mi-ar place mai mult F6DM sau chiar F6E. Deasemenea mi-e indiferenta asemanarea cu orice model european din principiu.

#2
Campers

Campers

    Just ..tired of this shit ..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 24.04.2006
era de asteptat  chinezii sa sparga gheata ;)


le : nu merge site-ul
le2 : acuma merge :

superbe ca design ! (adica masini normale)

21k $ , e chiar un pret f ok ..

Edited by Campers, 28 December 2008 - 02:52.


#3
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Acum sa vedem ce au de zis Toyota , Honda si GM .

Pe "galbejiti" ii felicit pentru initiativa curajoasa de a avea un asemenea vehicul la un asa pret , oricum ei au fost primi care au avut un tren Maglev disponibil pentru publicul larg (nu doar la teste) , deci in China se poate afla viitorul auto .

Autonomia aia pentru electric e de vis , plec de acasa , ajung la servici , o incarc , plec cu ia fresh , ajung acasa , a doua zi este buna pentru naveta (a se citi pe scurt , merge si moka , fara benzina ) .

Curiozitatea mare este conformitatea cu normele CE si ce puncte scoate la EuroNCAP.

#4
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006

View Postconnectorxp, on Dec 28 2008, 10:20, said:

Pe "galbejiti" ii felicit pentru initiativa curajoasa de a avea un asemenea vehicul la un asa pret , oricum ei au fost primi care au avut un tren Maglev disponibil pentru publicul larg (nu doar la teste) , deci in China se poate afla viitorul auto .
Se afla acolo ca ei au bani! Linia MagLev e facuta de ingineri germani pe banii chinezilor.

#5
Campers

Campers

    Just ..tired of this shit ..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 24.04.2006

View Postconnectorxp, on Dec 28 2008, 10:20, said:

ce puncte scoate la EuroNCAP.

avand in vedere ca tehnologia e la inceput , si marele plus e "hybridizarea" , cred ca am putea trece cu vederea peste primele modele daca nu scot mai mult de 2 pct ncap ..

#6
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004

View Postconnectorxp, on Dec 28 2008, 10:20, said:

Autonomia aia pentru electric e de vis , plec de acasa , ajung la servici , o incarc , plec cu ia fresh , ajung acasa , a doua zi este buna pentru naveta (a se citi pe scurt , merge si moka , fara benzina ) .
Pai ce ai 100km pana la servici ? Majoritatea oamenilor fac mult sub 50km pana la serviciu si inapoi. Iar varianta doar electrica a lui F6, F6E, nehibrida, merge 300km doar electric, adik moca ;).

#7
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004

View Posttownkat, on Dec 28 2008, 18:01, said:

Pai ce ai 100km pana la servici ? Majoritatea oamenilor fac mult sub 50km pana la serviciu si inapoi. Iar varianta doar electrica a lui F6, F6E, nehibrida, merge 300km doar electric, adik moca ;).


Cam 45 de Km fac , doar ca am pus acele planuri simple dpdv al "zgarceniei" , ca de ce sa consum curentul acasa , cand la firma e gratis :D .

Ramane de vazut , daca vor fi aduse si la noi , ca asa poate uit de Prius si alte hibride "de marca" :) .

#8
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004

View Postconnectorxp, on Dec 28 2008, 18:09, said:

Cam 45 de Km fac , doar ca am pus acele planuri simple dpdv al "zgarceniei" , ca de ce sa consum curentul acasa , cand la firma e gratis :D .

Ramane de vazut , daca vor fi aduse si la noi , ca asa poate uit de Prius si alte hibride "de marca" :) .
  :roflmaofast:  , la asta nu m-am gandit.
Oricum, ca idee, curentul electric necesar pentru deplasarea une masini electrice gen F3e costa cam 10 ori mai putin decat combustibilii actuali (benzina motorina). Daca mai adaugi si lipsa reviziilor care la noi au ajuns sa coste enorm, conlcuzia pe planul costurilor este destul de simpla.

"Curiozitatea mare este conformitatea cu normele CE si ce puncte scoate la EuroNCAP."
Vom vedea, oricum merita asteptarea. Oricum dupa ce aflii de BYD nu prea iti mai arde de Prius ;).

#9
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
Nu cred ca chinezii or sa scoata asa ceva si o sa si mearga... daca nu au de la cine copia in faza in care sunt ei in domeniul auto nu au sanse sa faca ceva... deci, praf in ochi si nu cred ca vor scoate ceva care sa fie functional...

#10
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008
nu e viitorul masina asta.

si nici la chinezi care pun in productie tehnologii existente.

viitorul vine de la Honda cu FCX Clarity. nu e nevoie sa o incarci cu curent , doar cu hidrogen. Honda spera ca in 15 ani de zile peste 70% din statiile de petrol sa fie inlocuite pe hidrogen.

Desteptaciunea hidrogenului consta in :

-nu mai e nevoie de baterii poluante , care costa mult si tin putin incarcate. autonomia o sa fie cam aceiasi cu o masina pe benzina...dak nu mai buna
-poluare 0
-tehnologia se poate folosi pe orice masina. Deci nu trebuie concepte si bla bla bla...pur si simplu iei un S classe si in loc de motor pe benzina pui pe curent electric , curentul vine de la hidrogen

chinezii au pus in productie din simplul motiv ca la ei nu prea se aplica anumite reguli i ca vror ei sa fie primii... exact cum au facut si francezii cu primul transplat de fata...nu stiau ei ce fac , dar au fost primii...

#11
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004
Spre deosebire de orice alt combustibil, curentul electric poate fi produs acasa -> independenta. Hydrogenul (sub presiune), lafel ca orice alt combustibil existent deja, nu poate fi produs acasa.

Si nu vad de ce as folosii curent electric ca sa produc hidrogen pe care apoi sa il transform iar in curent electric . Aceasta dubla conversie aduce cu siguranta duble pierderi, dar, fara ca unii sa observe, aduce un avantaj comerciantilor si implicit un dezavantaj utilizatorilor, perpetua dependenta de un combustibil controlabil. Chiar vrei sa vezi iar la stiri "cererea de hidrogen a dus la scumpirea litrului de hidrogen cu ...." ? Si noi sa continuam sa inghitim galusti ?

Bateriile BYD sunt estimate la 2000 de cicluri. Cu o incarcare in fiecare seara asta ar insemna cam 8 ani. Dar daca aceasta piata evolueaza nu vei avea rabdarea sa se uzeze bateriile de tot pentru ca probabil in doar cativa ani vor fii alternative de pachete de baterii, poate chiar aftermarket, care sa ofere autonomii mult mai mari pe care cu siguranta s-i le va dorii orice posesor.


View Postsupramax, on Dec 28 2008, 23:04, said:

Desteptaciunea hidrogenului consta in :
-nu mai e nevoie de baterii poluante , care costa mult si tin putin incarcate. autonomia o sa fie cam aceiasi cu o masina pe benzina...dak nu mai buna
-poluare 0
-tehnologia se poate folosi pe orice masina. Deci nu trebuie concepte si bla bla bla...pur si simplu iei un S classe si in loc de motor pe benzina pui pe curent electric , curentul vine de la hidrogen
:)
- acumulatorii de azi nu sunt deloc poluanti, iar costurile lor de productie nu ne intereseaza pe noi cumparatorii. Oricum pretul unui produs nu mai reflecta demult costurile de productie.
- totusi, un proces chimic are loc..., la ev nu are
- acelasi lucru poate fii spus despre orice alternativa, dar, culmea, tocmai FCX Clarity nu pare sa fie un model vechi cu motorizare noua :D, si este, culmea, bazata pe un CONCEPT. Si, cel mai important... FCX Clarity va intra in productie in ..... 2018  :roflmaofast:

Edited by townkat, 29 December 2008 - 00:19.


#12
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008
bateriile polueaza mai mult cand se fabrica decat polueaza o masina in cativa ani. Bateriile polueaza cand se strica , la accidente de 1000 si ceva de ori mai mult decat un harb non euro pe petrol. Recilcarea bateriilor este destul de costisitoare si de ineficienta.

Fcx Clarity este disponibila la cumparare in Los Angeles , este omologata si se vinde la orice dealer Honda. Motivul pentru care FCX este doar in Los Angeles este acela ca aia au fost suficient de destepti sa faca statii de hidrogen in tot orasul. Odata cu raspandirea metodei de raincarcare cu hidrogen pe suprafete mai mari masinile de tipul asta se vor raspandi f repede.

in fine...ideea de baza este urmatoarea: NU masinile cu baterii sunt viitorul datorita impracticalitatii lor , a tehnologieri si principiului prost. Masinile viitorului sunt acelea care produc curentul electric. Deci nu cele care il retin si il folosesc , cele care il si produc nu au nevoie de tot feluri de cabluri , si retele de curent electric. Cam asta e ideea mea.

#13
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004

View Postsupramax, on Dec 29 2008, 00:20, said:

Fcx Clarity este disponibila la cumparare in Los Angeles , este omologata si se vinde la orice dealer Honda.
Fcx Clarity NU este disponibila la cumparare in Los Angeles.
http://en.wikipedia....nda_FCX_Clarity
"but consumers are not currently allowed to purchase the vehicle"
Este un program de amagire cum a fost si EV-1
Tot acolo mai scrie si ca: "Honda believes it could start mass producing vehicles based on the FCX concept by the year 2018."


View Postsupramax, on Dec 29 2008, 00:20, said:

Masinile viitorului sunt acelea care produc curentul electric. Deci nu cele care il retin si il folosesc , cele care il si produc nu au nevoie de tot feluri de cabluri , si retele de curent electric. Cam asta e ideea mea.
Ceea ce numesti tu productie este defapt doar o conversie. Utilizatorului ar trebuii sa-i fie indiferent daca energia este stocata chimic, mecanic sau prin alta metoda. Pe el il intereseaza doar beneficiile metodei si nu modul ei de functionare.


View Postsupramax, on Dec 29 2008, 00:20, said:

bateriile polueaza mai mult cand se fabrica decat polueaza o masina in cativa ani. Bateriile polueaza cand se strica , la accidente de 1000 si ceva de ori mai mult decat un harb non euro pe petrol. Recilcarea bateriilor este destul de costisitoare si de ineficienta.
mi-ar face placere ca deasemenea atunci cand afirimi ca acumulatorii sunt poluanti sa argumentezi

Dupa mine, Fuell Cell este doar o pista falsa.

ps. ai pm

#14
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007

View Postsupramax, on Dec 28 2008, 17:20, said:

bateriile polueaza mai mult cand se fabrica decat polueaza o masina in cativa ani. Bateriile polueaza cand se strica , la accidente de 1000 si ceva de ori mai mult decat un harb non euro pe petrol. Recilcarea bateriilor este destul de costisitoare si de ineficienta.

Toate bateriile de hibride se recicleaza, asta pentru ca o mare parte din costurile initiale de productie se recupereaza.
Nu mai confundati bateriile pentru electronice cu bateriile pentru masini.

supramax said:

Fcx Clarity este disponibila la cumparare in Los Angeles , este omologata si se vinde la orice dealer Honda. Motivul pentru care FCX este doar in Los Angeles este acela ca aia au fost suficient de destepti sa faca statii de hidrogen in tot orasul. Odata cu raspandirea metodei de raincarcare cu hidrogen pe suprafete mai mari masinile de tipul asta se vor raspandi f repede.

Te uiti la prea mult Top Gear. FCX Clarity nu este disponibila pentru vanzare, in Los Angeles sau oriunde in alta parte.
Numai un numar foarte limitat (sub 1000 de bucati) a fost dat in lease pentru doritori. Termenii contractului sunt foarte asemanatori cu cei de la EV1, in sensul ca nimeni nu-si poate pastra masina la sfarsitul perioadei de lease, iar costurile lease-ului nu acopera nici pe departe costurile masinii sau ale deprecierii ei.

supramax said:

in fine...ideea de baza este urmatoarea: NU masinile cu baterii sunt viitorul datorita impracticalitatii lor , a tehnologieri si principiului prost. Masinile viitorului sunt acelea care produc curentul electric. Deci nu cele care il retin si il folosesc , cele care il si produc nu au nevoie de tot feluri de cabluri , si retele de curent electric. Cam asta e ideea mea.

Masinile cu pila de combustibil (ca FCX Clarity) au un singur avantaj fata de masinile electrice, si anume timpul de incarcare. O masina electrica, in functie de capacitatea bateriilor, ia de la 2 la 4 ore pentru o incarcare. Cata vreme orice masina sta zilnic in garaj pentru o perioada mai mare, problema timpului de incarcare nu este un capat de tara.

Pe de alta parte, masinile cu pila de combustibil, in momentul de fata, sunt chiar mai costisitoare decat cele full electric, din cauza costului pilei care este mai mare decat cel al bateriilor. Pe langa asta costurile de operare (adica costul per plin) sunt mult mai mari la pila de combustibil decat la masinile electrice, in sensul ca sunt putin mai mari decat costurile actuale la masinile pe benzina -- in contrast cu masinile electrice care costa cam de 10 ori mai putin sa fie incarcate pentru aceeasi autonomie.

Situatia reala a masinilor cu pila de combustibil este mult mai putin favorabila decat cea descrisa la TG. In momentul asta singurul vehicul realist de trazitie de la carburantii fosili sunt masinile plug-in hibride, cum este cea discutata pe topicul asta.


View Posttownkat, on Dec 27 2008, 19:17, said:

S-A SPART GHEATA !!!

http://www.treehugge...ybrid-china.php

BYD F3DM, primul Hybrid Plugin din lume a inceput sa se comercializeze. Acesta este un produs real, nu este un concept sa o promisiune.
Si arata ca un autovehicul si nu ca masina de inghetzata ;).
Primii beneficiari ai independentei de petrol (sau alte surse de energie controlabile cum ar fi hidrogenul), vor fi insitutiile statului chinez, incepand ca de la mijlocul lui 2009 sa poata fi achizitionat si de catre populatia chineza. Din 2010 va fi disponibil (sa speram) si in SUA dar si in Europa. BYD va mai produce in curand si alte variante plugin hybrid, sau chiar doar plugin electric.

Mie personal mi-ar place mai mult F6DM sau chiar F6E. Deasemenea mi-e indiferenta asemanarea cu orice model european din principiu.

Problema nu este cine aduce primul tehnologia hibridelor plug-in pe piata, tehnologia exista de cativa ani buni.
Problema este cine face primele hibride plug-in viabile din punct de vedere economic, pentru ca in momentul de fata nu sunt.

Ce fac chinezii aici este doar o lovitura de imagine. Masina evident nu va fi disponibila decat in China (nimic la export) si doar in cantitati foarte limitate (limitate de bugetul de propaganda). Masina nu aduce bani la 21,000 de dolari, cand doar bateriile costa 15,000 de dolari.

In plus, dispretul Chinei fata de proprietatea intelectuala a atins cotele ridicolului, masina asta este o copie evidenta a generatiei trecute de Toyota Corolla. Daca companiile nu sunt in stare sa impuna o conduita comerciala corecta, din cauza intereselor statelor occidentale in China, cel putin eu cumparatorul, pot sa o fac boicotand produsele chinezesti.

#15
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View Postmwlambo, on Dec 28 2008, 10:58, said:

Se afla acolo ca ei au bani! Linia MagLev e facuta de ingineri germani pe banii chinezilor.

pt citeva milioane de euro cistigate de nemti, chinezii pot copia tehnologia fara sa mai trimita spioni la mii de km departare...  :lol:

#16
townkat

townkat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 564
  • Înscris: 29.12.2004

View PostHuck_, on Dec 29 2008, 01:11, said:

Ce fac chinezii aici este doar o lovitura de imagine. Masina evident nu va fi disponibila decat in China (nimic la export) si doar in cantitati foarte limitate (limitate de bugetul de propaganda). Masina nu aduce bani la 21,000 de dolari, cand doar bateriile costa 15,000 de dolari.

In plus, dispretul Chinei fata de proprietatea intelectuala a atins cotele ridicolului, masina asta este o copie evidenta a generatiei trecute de Toyota Corolla. Daca companiile nu sunt in stare sa impuna o conduita comerciala corecta, din cauza intereselor statelor occidentale in China, cel putin eu cumparatorul, pot sa o fac boicotand produsele chinezesti.
Sunt convins ca au un profit enorm in banii aia. Initial pretul de vanzare fusese estimat la 12000$ si probabil acolo va ajunge dupa ce produsul nu va mai fii o raritate. Dar este adevarat ca nu sunt convins ca fenomenul va lua amploarea pe care o merita, magnatii petrolului sunt inca puternici.

Topicul nu a fost deschis pentru a evidentia avansul chinezilor in domeniul tehnologiei. Imi este indiferent cine o face primul, dar abia astept sa pot cumpara asa ceva ca m-am saturat de dependenta de petrol.

Poate tocmai gradul mai ridicat de independenta fata de sistemul de patente permite Chinei sa incerce sa evolueze de sub dependenta petrolului. (Comerciantii petrolului au inregistrat patente importante fara de care nu poti face un EV). Patentul nu este dovada ca tie ti-a venit ideea primul, ci doar ca tu ai inregistrat-o primul, iar patentele costa bani grei.

Chiar credeti ca Dacia degeaba a produs amaratul ala de model 1300 timp 30 de ani ? Oare chiar asa de lipsiti de creativitate pot fii romanii ? Dar aici deja trebuie deschis un topic intreg pe tema excrocheriei patentelor.

Proprietatea intelectuala este aparata suficient de Copyright, iar un produs daca nu este identic cu altul nu se supune copyrightului, ceea ce este dealtfel suficient de corect.

ps. cine vrea sa detaliem pe mess sa-mi lase id-ul pe privat pls ;)

Edited by townkat, 29 December 2008 - 02:11.


#17
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008
prin simplu fapt ca o tehnologie e mai scumpa decat alta nu inseamna ca e o pista gresita.

orice baterie de pe fata pamantului fie ea de casa , fie de masina polueaza. Nici nu vreau sa ma gandesc la un accident cu o masina pe baterii...pai daca pana acum inghiteai niste fum si vomitai 1 ora....acum sa iei o gura de aciduri si nush ce substante chimice cred ca e mai grav.

The widespread use of batteries has created many environmental concerns, such as toxic metal pollution.[51] Battery manufacture consumes resources and often involves hazardous chemicals. Used batteries also contribute to electronic waste. Some areas now have battery recycling services available to recover some of the materials from used batteries.[52] Batteries may be harmful or fatal if swallowed.[53] Recycling or proper disposal prevents dangerous elements (such as lead, mercury, and cadmium) found in some types of batteries from entering the environment. In the United States, Americans purchase nearly three billion batteries annually, and about 179,000 tons of those end up in landfills across the country.[54] In the United States, the EPA's Mercury-Containing and Rechargeable Battery Management Act of 1996, has reduced the amount of mercury in regular household batteries. Recycling programs for lead and cadmium batteries have been put in place.[55]

De ce sunt impotriva masinilor pe baterii? PEntru simplul motiv ca e o pista gresita. Bateriile se incarca greu , au autonomie mica , performante de agilitate a masinii reduse. Practic nici un beneficiu. Cand vine vorba de o noua masina se asteapta ca aceasta sa fie mai buna decat ce a fost pana acum. Ce rost are sa faci o masina pe baterie cu atatea incoveniente? Mai bine imi iau un diesel si merg si mai departe , si nu stau la incarcat ca ultimul om 5 ore.

ontopic , chinezii fac ceva doar cu numele...cum a spus si huck , au copiat o Corolla mai veche si gata masina...si cred ca au mai avut ei o masina copiata dupa smart de mergea pe baterii care a fost un esec total.
Acum e nu spun nimic ofensiv , dar va intreb pe voi daca ati conduce o masina chinezeasca copiata dupa o masina mai veche de la Toyota , fie ea si hibrida sau cu prafuri de pe luna la motor??? sincer mie mi ar fi rusine sa merg cu un look alike

#18
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
se tot vorbeste de independenta fata de resursele fosile insa pana la urma curentul ala tot din resurse fosile e produs de multe ori. Care sunt foarte poluante. Sigur mai exista energia nucleara sau hidrocentrale (o tehnologie destul de curata) insa ideea e ca energia aia nu e chiar asa de curata cum am crede. Si in plus si bateriile alea cred ca is poluante, mi-e imposibil sa cred ca o baterie uzata nu polueaza mediul inconjurator. Iar despre pretul combustibiluilui, sincer nu stiu, chiar ar fi de interesant de facut un calcul pe km intre o masina obisnuita si o masina electrica, nu de alta dar nici energia electrica nu e gratis. Plus ca in blocurile noastre comuniste o sa fie chiar distractiv sa vedem pe unul strigand "Maamaie arunca si mie prelungitorul ala , de la etajul 7 ca sa incarca masina" :D

Nu zic nu, e bine sa evoluam, insa is curios daca masinile electrice sunt solutia. La o prima vedere o masina pe hidrogen pare mai putin poluanta

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate