Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoțel

Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...
 Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire

Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn
 Vot europarlamentare

Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania
 AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului
 

Ambreiaj

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#19
Visatoru'

Visatoru'

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 673
  • Înscris: 30.05.2006
Cred ca ar mai fi util de spus ca nu trebuie sa turezi motorul atunci cand ambreiajul este calcat.

#20
Gabriel_Ion

Gabriel_Ion

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 27.12.2007
eu zic sa nu iti faci atatea griji pentru ambreiaj. Un cunoscut de al meu instructor auto, foloseste o solenza pentru scoala si are 80.000 km pe bord masina fiind folosita ca scoala de noua. Pana acum nu da semne ca s-a uzat si nici nu patineaza deloc. Avand in vedere ca este totusi o solenza ma gandesc ca masinile mai bune n-ar trebui sa aibe probleme deloc chiar la utilizari mai putin ortodoxe. Va dati seama de cate ori a fost abuzata masina aia si de cate ori i s-a calat motorul :P Grija celor care o cumpara :))

#21
liloldme

liloldme

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 26.06.2008
Am un Opel Vectra B din 98 1.6 si in 180.000 de km am schimbat o singura data ambreiajul.. dar din cauza ca nu l-am menajat. Mi-a cedat saracu si pe undeva pe langa Braila, daca stie cineva podul care duce din Braila spre Galati-Sendreni. Si a cedat  luand foc placa de presiune care a dus si la schimbarea bendixului ca se pare ca bucati din ambreiaj au ajuns si acolo :P. Anyway, unde vreau sa ajung, am dat in jur de 15 mil pe bendix + ambreiaj nou in 180.000KM  ... asa ca unde e scopul menajarii? :P

P.S.: pentru discutia cu privitul turometrului, modelul meu n-are turometru si m-am invatat sa schimb dupa vibratia si sunetul motorului si acum chiar daca as merge cu o masina cu turometru ( mai am un opel astra sedan 2008) tot dupa ureche schimb :)
Tin sa precizez ca sunt un "fan" al ambreiajului, folosindu-l la plecarea din parcare si la parcarea cu spatele fara sa apas acceleratia :)

#22
IVAN_V

IVAN_V

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 570
  • Înscris: 02.04.2008
La scosul din viteza, pe liber nu mai folositi ambreiajul, ci reduceti putin acceleratia pana iese lejer din viteza. Sau sa zicem ca e un moment in care e prea mare frana de motor...si chiar nu iese doar din acceleratie + mana..atunci ciupesti putin ambreiajul..nu-l mai du pana la capat...doar cat sa iasa din treapta. Altceva: cand e un moment critic...calci frana pana o rupi!!!(desigur ca nu se va rupe)...si nu te atingi sub nici un caz de ambreiaj !!!..asa vei avea si frana si frana de motor..deci calci pana se opreste masina, chit ca moare motorul..decat sa dai peste vreun om sau ceva ..neastepta..un copil...
Ca am vazut genii care apasau ambreiaj si frana la max..dar pierzi bonusul dat de frana de motor..Daca cumva mai apuci pe final, deci a trecut pericolul sau anticipezi ca vei opri in siguranta, poti in ultima fractiune de secunda sa izbesti si ambreiajul ca sa nu mai moara motorul inutil...dar repet doar daca a fost evitat periculul sau stii ca va fi destula frana.
Poate s-a mai spus, dar repetitia e mama invatarii :D ...sau ceva de genul asta.

Edited by IVAN_V, 04 July 2008 - 20:00.


#23
manuel11g

manuel11g

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 09.08.2007
Salut.
Eu sunt incepator in domeniul auto. Astazi am avut prima lectie de condus.
In special am facut plecarea de pe loc plus cunoasterea bordului.
Ceva ma tot nelinisteste. Din ce am citit eu aici, la plecarea de pe loc in timp ce ridici ambreiajul apesi si acceleratia.
Instructorul nu m-a pus sa folosesc si acceleratia la plecarea de pe loc. Cu toate astea plecarea a fost lina si :) nu mi s-a oprit motorul niciodata.

Care este diferenta intre cele doua metode?

P.S. Scoala o fac pe un Matiz - 5 viteze si fara turometru.

#24
bugsiiy

bugsiiy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 694
  • Înscris: 26.11.2006
@IVAN_V ma sperii!  :scared: Treaba cu scosul/schimbatul vitezelor fara ambreiaj ii total nerecomandata mai ales pentru incepatori, cine avea dacie acu multi ani se putea distra asa.

@manuel11g Din pacate ai prins unul din instructorii din ziua de azi, care eu cred ca sunt imbecili. Nu stiu cine dracu ii pune sa invete omul sa porneasca fara ambreiaj. Nu-i de mirare ca ii tot mai greu traficul, se face verde la semafor si toti pornesc cu viteza melcului ca deh, ei nu stiu decat daca lasa din ambreiaj intai si apoi accelereaza.

#25
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 manuel11g, on Jul 14 2008, 16:39, said:

Salut.
Eu sunt incepator in domeniul auto. Astazi am avut prima lectie de condus.
In special am facut plecarea de pe loc plus cunoasterea bordului.
Ceva ma tot nelinisteste. Din ce am citit eu aici, la plecarea de pe loc in timp ce ridici ambreiajul apesi si acceleratia.
Instructorul nu m-a pus sa folosesc si acceleratia la plecarea de pe loc. Cu toate astea plecarea a fost lina si :) nu mi s-a oprit motorul niciodata.

Care este diferenta intre cele doua metode?

P.S. Scoala o fac pe un Matiz - 5 viteze si fara turometru.
esti sigur ca nu apasa instructorul acceleratia daca ai plecat lin?
la ce motor are matizul... daca mai e si putina rampa moare motoru :D  La diesel da, se pleaca din ambreiaj pentru ca are cuplu mare la turatii mici.

 bugsiiy, on Jul 14 2008, 19:17, said:

@IVAN_V ma sperii!  :scared: Treaba cu scosul/schimbatul vitezelor fara ambreiaj ii total nerecomandata mai ales pentru incepatori, cine avea dacie acu multi ani se putea distra asa.

@manuel11g Din pacate ai prins unul din instructorii din ziua de azi, care eu cred ca sunt imbecili. Nu stiu cine dracu ii pune sa invete omul sa porneasca fara ambreiaj. Nu-i de mirare ca ii tot mai greu traficul, se face verde la semafor si toti pornesc cu viteza melcului ca deh, ei nu stiu decat daca lasa din ambreiaj intai si apoi accelereaza.
1. metoda este aproape valabila... la mine nu ajunge ambreiajul pana la fund decat la plecarea de pe loc si schimbarea treptei catre una superioara. In rest abia ating ambreajul si deja schimb treapta.

2. in mod normal, instructorii merg primele ore pe strazi laturalnice, mai putin aglomerate, pentru a se acomoda invatacelul cu masina (numai un idiot poate baga un elev la prima sau a doua ora de conducere in trafic intens).

#26
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006

 IVAN_V, on Jul 4 2008, 20:58, said:

La scosul din viteza, pe liber nu mai folositi ambreiajul, ci reduceti putin acceleratia pana iese lejer din viteza. Sau sa zicem ca e un moment in care e prea mare frana de motor...si chiar nu iese doar din acceleratie + mana..atunci ciupesti putin ambreiajul..nu-l mai du pana la capat...doar cat sa iasa din treapta. Altceva: cand e un moment critic...calci frana pana o rupi!!!(desigur ca nu se va rupe)...si nu te atingi sub nici un caz de ambreiaj !!!..asa vei avea si frana si frana de motor..deci calci pana se opreste masina, chit ca moare motorul..decat sa dai peste vreun om sau ceva ..neastepta..un copil...
Ca am vazut genii care apasau ambreiaj si frana la max..dar pierzi bonusul dat de frana de motor..Daca cumva mai apuci pe final, deci a trecut pericolul sau anticipezi ca vei opri in siguranta, poti in ultima fractiune de secunda sa izbesti si ambreiajul ca sa nu mai moara motorul inutil...dar repet doar daca a fost evitat periculul sau stii ca va fi destula frana.
Poate s-a mai spus, dar repetitia e mama invatarii :D ...sau ceva de genul asta.
Parerea mea si nu numai a mea, cred, este ca tu nu ai nici o treaba, dar nici una cu condusul unei masini, sincer acuma.
Care e faza cu scosul din viteza fara sa calci ambreiajul sau cu ambreiajul calcat partial? Aici este loc de dat sfaturi despre cum sa faci sa nu strici masina, nu cum sa faci sa o strici!! Asta chiar a fost tare. Stiai ca o cutie de viteze este mai scumpa decat un kit de ambreiaj, muuult mai scumpa??
La faza cu frana de urgenta, asa este, nu se calca ambreiajul, DAR, nu se franeaza ca nemancatul sa rupi pedala de frana! Daca nu ai ABS mai rau faci: pierzi aderenta si te duci sanie. Iar daca faci asta nu mai conteaza daca sau nu ai apasat ambreiajul(asta legat de ce ziceai tu cu frana aia de motor la franarea de urgenta). Orice sofer trebuie sa se invete sa simta masina si sa incerce sa franeze la pragul de aderenta(Threshold braking), aici eficienta franarii fiind cea mai mare iar faptul ca masina este inca intr-o treapta de viteza te-ar putea ajuta. Oricum, ideal ar fi sa se practice franarea asta concomitent cu retrogradare si apoi cu debraiere, cand viteza a scazut drastic(10-15km/h) pentru a nu lasa motorul sa se opreasca iar rotile sa se blocheze! Numai la dacie frana cea mai eficienta era cand se ducea sanie, avand doua moduri de franare: aproape deloc sau taras!
Te rog eu, nu mai da sfaturi pe aici, poate unii chiar te cred.

#27
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

 closchkutza, on Jul 17 2008, 09:57, said:

Parerea mea si nu numai a mea, cred, este ca tu nu ai nici o treaba, dar nici una cu condusul unei masini, sincer acuma
Tocmai d'aia a fost banat.  :rolleyes:

#28
manuel11g

manuel11g

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 09.08.2007

 darkangelbv, on Jul 14 2008, 20:11, said:

esti sigur ca nu apasa instructorul acceleratia daca ai plecat lin?
la ce motor are matizul... daca mai e si putina rampa moare motoru :D  La diesel da, se pleaca din ambreiaj pentru ca are cuplu mare la turatii mici.


1. metoda este aproape valabila... la mine nu ajunge ambreiajul pana la fund decat la plecarea de pe loc si schimbarea treptei catre una superioara. In rest abia ating ambreajul si deja schimb treapta.

2. in mod normal, instructorii merg primele ore pe strazi laturalnice, mai putin aglomerate, pentru a se acomoda invatacelul cu masina (numai un idiot poate baga un elev la prima sau a doua ora de conducere in trafic intens).

     Instructorul sigur nu apasa pe acceleratie pentru ca nu are decat pedale pentru ambreiaj si pentru frana. La urmatoarea lectie, cand eram in intersectie am inceput sa apas si pe acceleratie ca sa plec mai repede, dar asta numai dupa ce ridicam ambreiajul suficient ca masina sa o ia foarte incet in fata. Plecarea a ramas lina, dar totusi am plecat relativ repede din intersectie.

     In legatura cu iesitul in trafic de la prima ora. Sa stii ca a avut efect. In a doua ora cand am iesit iarasi in trafic nu am mai avut aceleasi emotii ca prima data si am mers mult mai degajat. M-am putut concentra mai mult la manevrele care le faceam, si mai putin la "masinile care veneau spre mine".

#29
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008
ok....sa va explic putin

ambreiajul este conceput pt plecarea de pe loc. Primele masini nu aveau nevoie de ambreiaj decat pt debraiere si cam atata , restul se facea din turatie. Bineinteles nu existau cutii de viteza sincronizate.

Cu exceptia Diesel unde ambreiajul este necesas 100% , masinile pe benzina folosesc ambreiajul doar la plecarea de pe loc , vitezele pot fi schimbate stiind turatia motorului si viteza. Astea se aplica pe drum drept si la viteze mai mici. In panta sau in coborare nu pot fi aplicate.

Este de recomandat ca atunci cand vrei sa lasi masina pe liber sa pui frana pana scade turatia si poti sa scoti masina din viteza f usor fara ambreiaj.

de asemenea mergand cu vreo 5 sau 6 km pe ora poti sa bagi masina in viteza 1 fara probleme.

Ca sa protejezi ambreiajul foloseste l cat mai rar , dar in acelasi timp sa nu lasi masina subturata sau supraturata.

Aceste principii sau spuse e adevarat ca se regasesc pe masinile mai vechi. Cu toate ca ele nu s au schimbat , tehnologia din ziua de azi nu prea mai permite libertatea masinilor vechi.

#30
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006

 manuel11g, on Jul 18 2008, 02:38, said:

Instructorul sigur nu apasa pe acceleratie pentru ca nu are decat pedale pentru ambreiaj si pentru frana. La urmatoarea lectie, cand eram in intersectie am inceput sa apas si pe acceleratie ca sa plec mai repede, dar asta numai dupa ce ridicam ambreiajul suficient ca masina sa o ia foarte incet in fata. Plecarea a ramas lina, dar totusi am plecat relativ repede din intersectie.

     In legatura cu iesitul in trafic de la prima ora. Sa stii ca a avut efect. In a doua ora cand am iesit iarasi in trafic nu am mai avut aceleasi emotii ca prima data si am mers mult mai degajat. M-am putut concentra mai mult la manevrele care le faceam, si mai putin la "masinile care veneau spre mine".

Matizul pleaca fara probleme de pe loc cu treapta 1, doar din ambreiaj. Lasa "specialistii", motorul o fi mic, dar cutia este destinata motorului asta si cutia face toata masina.

 supramax, on Jul 18 2008, 08:28, said:

Matizul pleaca fara nici un fel de problema de pe loc, in treapta 1, doar din ambreiaj, daca ii dai drumul fara sa bruschezi. Nu mai asculta toti "specialistii". O fi avand motor mic, dar cutia este gandita pentru motorul ala.
ok....sa va explic putin

ambreiajul este conceput pt plecarea de pe loc. Primele masini nu aveau nevoie de ambreiaj decat pt debraiere si cam atata , restul se facea din turatie. Bineinteles nu existau cutii de viteza sincronizate.

Cu exceptia Diesel unde ambreiajul este necesas 100% , 1. masinile pe benzina folosesc ambreiajul doar la plecarea de pe loc , vitezele pot fi schimbate stiind turatia motorului si viteza. Astea se aplica pe drum drept si la viteze mai mici. In panta sau in coborare nu pot fi aplicate.

2. Este de recomandat ca atunci cand vrei sa lasi masina pe liber sa pui frana pana scade turatia si poti sa scoti masina din viteza f usor fara ambreiaj.

3. de asemenea mergand cu vreo 5 sau 6 km pe ora poti sa bagi masina in viteza 1 fara probleme.

4. Ca sa protejezi ambreiajul foloseste l cat mai rar , dar in acelasi timp sa nu lasi masina subturata sau supraturata.

Aceste principii sau spuse e adevarat ca se regasesc pe masinile mai vechi. 5.Cu toate ca ele nu s au schimbat , tehnologia din ziua de azi nu prea mai permite libertatea masinilor vechi.


1. Arata-mi o masina moderna la care se poate asta.
2. Recomandat de cine si la masini din ce an???
3. Incearca asta pe o masina moderna, fara ambreiaj, sa vezi ce culegi bucati din cutia de viteze cu farasul;
4. Dar ca sa protejezi cutia de viteze ce trebuie sa faci? Cumva sa procedezi corect la schimbarea treptelor de viteza? Si cumva daca faci asta, protejezi si ambreiajul? Ca sa vezi..
5. Pana la urma, hotaraste-te. Este valabil doar la Volga(sa zicem, exemplu aiurea) sau este valabil si la BMW din 2008?

Mai fratilor, regulile de exploatare corecta a ambreiajului sunt putine si foarte simple:
- nu se merge cu pedala semi-apasata;
- nu se sta la stop, cate 2 minute, cu ambreiajul apasat;
- nu se bruscheaza comanda ambreiajului. Regula pentru o schimbare de treapta corecta, in orice directie, este urmatoarea: ambreiajul se apasa repede si se elibereaza lin.
- nu se pleaca cu scart de la semafor;
Lasati experimentele de genul celor de mai sus.

Edited by closchkutza, 18 July 2008 - 08:54.


#31
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008

 closchkutza, on Jul 18 2008, 09:52, said:

Matizul pleaca fara probleme de pe loc cu treapta 1, doar din ambreiaj. Lasa "specialistii", motorul o fi mic, dar cutia este destinata motorului asta si cutia face toata masina.




1. Arata-mi o masina moderna la care se poate asta.
2. Recomandat de cine si la masini din ce an???
3. Incearca asta pe o masina moderna, fara ambreiaj, sa vezi ce culegi bucati din cutia de viteze cu farasul;
4. Dar ca sa protejezi cutia de viteze ce trebuie sa faci? Cumva sa procedezi corect la schimbarea treptelor de viteza? Si cumva daca faci asta, protejezi si ambreiajul? Ca sa vezi..
5. Pana la urma, hotaraste-te. Este valabil doar la Volga(sa zicem, exemplu aiurea) sau este valabil si la BMW din 2008?

Mai fratilor, regulile de exploatare corecta a ambreiajului sunt putine si foarte simple:
- nu se merge cu pedala semi-apasata;
- nu se sta la stop, cate 2 minute, cu ambreiajul apasat;
- nu se bruscheaza comanda ambreiajului. Regula pentru o schimbare de treapta corecta, in orice directie, este urmatoarea: ambreiajul se apasa repede si se elibereaza lin.
- nu se pleaca cu scart de la semafor;
Lasati experimentele de genul celor de mai sus.

colega nu te enerva

eu vb din principii...am si spus ca nu se preamai aplica in zia de azi

cat despre aceste principii ia o dacie si vezi ca o sa mearga.

tine minte ca principiul motorul cu combustie interna nu s a schimbat de la inventie , doar s a perfectionat.

Asa si cu restul.

#32
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006
Man, noi nu vorbim aici de principii, vorbim, sau ar trebui sa vorbim, despre bune practici. Ceea ce ai scris tu nu stiu ce legatura mai are cu partea de bune practici, la fel cum nu vad nici legatura dintre o cutie de viteze de la o masina de acum 50 de ani si o cutie de viteze de la o masina din prezent, sau dintre un motor de acum 50 de ani si unul din prezent, in ceea ce priveste exploatarea. Sigur, principiul a ramas acelasi, este si normal, dar detaliile s-au schimbat si detaliile astea cam fac diferenta.

Edited by closchkutza, 18 July 2008 - 09:18.


#33
Adi-BV

Adi-BV

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 22.07.2008
Eu cred ca ar trebui sa incerci si alte masini, in ideea ca ar trebui sa conduci o alta masina decat a ta si sa mergi cu a 4-a pana la 20 km/h si sa vezi daca nu trepideaza...

 supramax, on Jul 18 2008, 08:28, said:

ok....sa va explic putin

ambreiajul este conceput pt plecarea de pe loc. Primele masini nu aveau nevoie de ambreiaj decat pt debraiere si cam atata , restul se facea din turatie. Bineinteles nu existau cutii de viteza sincronizate.

Cu exceptia Diesel unde ambreiajul este necesar 100% , masinile pe benzina folosesc ambreiajul doar la plecarea de pe loc , vitezele pot fi schimbate stiind turatia motorului si viteza. Astea se aplica pe drum drept si la viteze mai mici. In panta sau in coborare nu pot fi aplicate.

Este de recomandat ca atunci cand vrei sa lasi masina pe liber sa pui frana pana scade turatia si poti sa scoti masina din viteza f usor fara ambreiaj.

de asemenea mergand cu vreo 5 sau 6 km pe ora poti sa bagi masina in viteza 1 fara probleme.
Ia mai gandeste-te putin...cu franatul. Ideea e ca si pt diesel se poate face asta, o stiu de la tatal meu, care are 30 de ani de experienta in ale sofatului profesionist. Si nu - nu a distrus nicio cutie de camion pana acum! Totusi nu se recomanda sa faci asta decat daca te pricepi foarte bine si cunosti masina, si nici atunci nu poti fi sigur ca nu rupi ceva in ea. Nu se face...si gata!
Nu e o practica sanatoasa daca vrei sa ai masina multa vreme.

#34
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

 supramax, on Jul 18 2008, 08:28, said:

ok....sa va explic putin

Cu exceptia Diesel unde ambreiajul este necesar 100% , masinile pe benzina folosesc ambreiajul doar la plecarea de pe loc , vitezele pot fi schimbate stiind turatia motorului si viteza. ................................................................................
.................

Parca te laudai ca lucrezi in domeniu...masini alea alea.  <_<
Vrei sa-ti arat eu cum se schimba treptele la dizal fara ambreaj?  :rolleyes:
Si asta nu la camioane si autobuze vechi (ca la aia nu prea mai stiu ce e ambreaju decat la plecare).

Edited by Octavian___28, 23 July 2008 - 09:36.


#35
ijohnnyboy

ijohnnyboy

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 22.03.2008

 darkangelbv, on Jul 14 2008, 19:11, said:

esti sigur ca nu apasa instructorul acceleratia daca ai plecat lin?
la ce motor are matizul... daca mai e si putina rampa moare motoru :D  La diesel da, se pleaca din ambreiaj pentru ca are cuplu mare la turatii mici.


1. metoda este aproape valabila... la mine nu ajunge ambreiajul pana la fund decat la plecarea de pe loc si schimbarea treptei catre una superioara. In rest abia ating ambreajul si deja schimb treapta.

2. in mod normal, instructorii merg primele ore pe strazi laturalnice, mai putin aglomerate, pentru a se acomoda invatacelul cu masina (numai un idiot poate baga un elev la prima sau a doua ora de conducere in trafic intens).
pai eu am intrat chiar din prima ora in trafic, in centrul orasului(sv)

#36
Adi-BV

Adi-BV

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 22.07.2008
Si eu am intrat in oras de la prima ora de conducere... :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate