Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

Chestiuni de prioritate, spete, etc.

- - - - -
  • Please log in to reply
1255 replies to this topic

#1063
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,097
  • Înscris: 28.02.2006
Fiecare merge pe banda lui. Cel alb trebuie sa reduca viteza pana la nivelul la care se poate incadra pe banda desemnata (separata clar cu linie continua).
In cazul unui accident, cel mai probabil se va da culpa comuna, unul a schimbat banda fara se asigure, celalalt nu a dat prioritate.

#1064
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,236
  • Înscris: 19.03.2007

View PostVajan, on 22 octombrie 2019 - 13:04, said:

Cine are prioritate? Cel rosu are cedeaza, cel albastru nu are niciun semn dar trebuie sa treaca peste linia continua fiindca drumul se ingusteaza.
Pe ce distanta e linia aia continua ? Pe drumul respectiv vad ca au loc 2 masini in paralel . Daca cel rosu are semn de cedeaza si celalalt nu are niciun semn, ce rost mai are intrebarea. Si daca nu avea niciunul semn se aplica prioritatea de dreapta, caz in care tot albastru avea prioritate.

#1065
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017
Speta este urmatoarea
Auto negru care vine de pe accesul  interzis are semnul STOP.
Problema e ca cel care ar avea prioritate trebuie sa treaca imediat linia continua fiindca banda lui dispare.
In caz de accident vinovatul este cel cu STOP sau cel cu linia continua?
Eu zic ca e cel cu STOP dar astept alte pareri argumentate.

Attached Files


Edited by greenlife, 26 June 2020 - 15:37.


#1066
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,097
  • Înscris: 28.02.2006
Vezi pe pagina anterioara, aceiasi problema, din alt unghi.

#1067
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,674
  • Înscris: 10.10.2011

View Postgreenlife, on 26 iunie 2020 - 15:35, said:

Speta este urmatoarea
Auto negru care vine de pe accesul  interzis are semnul STOP.
Problema e ca cel care ar avea prioritate trebuie sa treaca imediat linia continua fiindca banda lui dispare.
In caz de accident vinovatul este cel cu STOP sau cel cu linia continua?
Eu zic ca e cel cu STOP dar astept alte pareri argumentate.

ti-ai dat raspunsul singur

#1068
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017
O speta in care vreau sa aflu parerea voastra:
Un autoturism depaseste un cortegiu funerar care se deplaseaza pe partea dreapta a unui drum comunal.
Brusc un copil iese din grup si trece pe partea cealalta a drumului. Auto il loveste. Copilul e dus la spital, se recupereaza. Soferul are alcolemie 0. Se stabileste ca a avut o viteza de 55km/h.
Ce risca soferul?

#1069
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,236
  • Înscris: 19.03.2007
Se deplaseaza in localitate sau in afara ei ? Teoretic se va solutiona cu neinceperea urmaririi penale. Practic depinde de avocati, judecatori.

#1070
rex

rex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,619
  • Înscris: 16.06.2004
ceva amenda si suspendarea dreptului de a conduce pe 6 luni-1 an

#1071
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017
In localitate a fost accidentul.

#1072
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017

View Postrex, on 19 ianuarie 2021 - 01:52, said:

ceva amenda si suspendarea dreptului de a conduce pe 6 luni-1 an
Aproape.
In fapt la sentinta 6 luni cu suspendare.
Dupa aia s-a inteles cu victima si a facut recurs.
Toata cheltuiala si tot stresul i s-a tras de la
obligatia de a circula cu 30km/ora  la trecerea pe lângă grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent dacă acestea se află în mers sau staționează pe partea carosabilă a drumurilor cu o singură bandă de circulație pe sens;

https://www.jurispru.../speta-ls36mel/

#1073
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,968
  • Înscris: 03.12.2005
Si ce nu ti se pare echitabil la treaba asta?

#1074
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 29.07.2017

View Postsebulbus, on 28 ianuarie 2021 - 12:31, said:

Si ce nu ti se pare echitabil la treaba asta?
Tu de unde ai tras concluzia ca nu mi se pare ceva echitabil?

Doar voiam sa atrag atentia zmeilor la ce ii poate duce faptul ca nu circula cu viteza legala in anumite situatii. Din habarnism sau din alte motive.
Asta cu 30 la ora cand trec pe langa un grup de oameni o aplica putini soferi. Restul nu. Iar in caz de accident li se pare ca-s neindreptatiti.
La fel si cu alte situatii in care spune legea ca este necesara reducerea vitezei. Putini soferi le cunosc.
Daca un sofer ramane cu ceva din patania celui de mai sus inseamna ca postarea nu a fost degeaba.

#1075
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,236
  • Înscris: 19.03.2007
Stai linistit ca depinde de avocat, de judecator ,de rezultatul expertizei , sentinta poate fi diferita pentru fiecare caz in parte.

#1076
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
Cine are prioritate in aceste doua cazuri?
Ambele intersectii sunt nesemnalizate, nu exista absolut nici un indicator.

Codul rutier zice asa:

Art. 54
Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe intreaga durata a manevrei.



Art. 57
La intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, in conditiile stabilite prin regulament.

Attached Files



#1077
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,997
  • Înscris: 09.05.2009
Prioritate de dreapta clar in primul caz. In al doilea daca vehiculul verde e in pozitia din desen trebuie in primul rand sa se asigure la iesirea din locul de parcare iar abastrul nu are cui sa dea prioritate.

Edited by DannyMC, 26 February 2021 - 13:37.


#1078
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
În desenul 2 se vede absurditatea parcărilor până în intersecție. Cel care iasă din parcare (verde) trebuie să dea prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe strada din stânga intersecției (adică niciun vehicul) și intră în intersecție venind din dreapta celui cu mașina albastră, dar care nu are timp să-l evite sau să-i acorde prioritate. Aici o mare importanță are reglementarea cu reducerea vitezei la intrarea într-o intersecție nedirijată, adică nici cu mașina verde nu are voie să țâșnească ca din pușcă, iar cel cu mașina albastră trebuie să reducă viteza și să se asigure. Dacă totuși mașina verde forțează norocul și legea, e posibil să i se dea (sau nu) dreptate post-mortem, pentru că ușa șoferului ar fi în calea mașinii albastre.

#1079
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
In primul caz:
- conform art 57  la "...virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic", cel albastru schimba directia deci "este obligat sa se asigure.."
- conform art 54, venind din partea dreapta, albastru are prioritate
In caz de ciocnire, cine plateste? Posted Image

In al doilea caz:
- verde vine practic din dreapta fata de albastru, totusi conform art 57 este obligat sa se asigure.. daca se ciocnesc, cine e vinovat?

Zilele trecute l-am avut pe cel verde din imaginea 2 care a tasnit din parcarea respectiva prin fata mea; el considera ca vine din dreapta, eu consideram ca iese din parcare... din fericire s-a terminat doar cu cateva "urari de bine", inca merg franele ok.

Situatia din poza 1 o am si o vad de la fereastra aproape zilnic (eu fiind verde sau albastru) si merge de regula la mica intelegere; de cele mai multe ori verdele "primeste" prioritate Posted Image deoarece merge inainte (albastrul fiind si obligat sa se opreasca din cauza masinilor parcate pe colt, lipsa de vizibilitate).

Edited by aeon, 01 March 2021 - 12:07.


#1080
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
In acest al treilea caz, cine are prioritate?

Ambele masini vin de pe sens unic catre giratoriu, ambele fac la dreapta, semnele sunt pozitionate exact ca in poza, giratoriu inainte de trecerea de pietoni, cedeaza imediat dupa trecere.

Attached Files


Edited by aeon, 01 March 2021 - 12:26.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate