Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Firma web design
Last Updated: Aug 29 2007 16:48, Started by
MisterM
, Aug 24 2007 09:09
·
0
#1
Posted 24 August 2007 - 09:09
Doresc infiintarea unei firme avand ca obiectiv principal web design-ul. Firma vreau sa o infiintez alaturi de prietena si as dori cateva sfaturi daca se poate.
- cum e mai bine sa fie firma in acest caz: platitoare sau neplatitoare de TVA? - e bine sa o fac microintreprindere? daca nu, si vom fi doar noi doi asociati, care va fii statutul nostru? Va trebui sa ne dam salarii sau nu? - ce banca ne recomandati pentru capitalul social? Deocamdata atat, desi probabil o sa mai imi vina in minte. Multumesc anticipat. P.S. Poate ca raspunsurile se afla in thread-urile anterioare, insa sunt atat de mult, iar cel cu infiintare srl e cam vechi din cate am vazut. |
#2
Posted 24 August 2007 - 09:18
Iti raspund la doua intrebari.
Cum e mai bine sa fie firma in acest caz: platitoare sau neplatitoare de TVA? Platitor de T.V.A pentru ca vei gasi persoane care vor dori sa-si deduca TVA'ul. Nu iti recomand Raiffeisen datorita comisioanelor si taxelor ascunse. |
#3
Posted 24 August 2007 - 09:41
Cum zicea și Daniel21, neapărat platitoare de TVA.
Eu lucrez cu BancaTransilvania și sunt mulțumit; oricum să nu-ți închipui că scapi fără taxe și comisioane, însă unele bănci au un nivel decent al acestora, altele... Dacă te interesează strict pentru capitalul social, nu contează foarte mult pentru că după depunere îți poți retrage integral banii. Îți mai recomand raportare trimestrială sau semestrială - crede-mă că nu vrei să faci cărare pe la instituțiile românești. Nu este nevoie să vă angajați (deși este posibil). Oricum va fi microîntreprindere (asta dacă nu cumva preconizezi cifră de afaceri cu muuulte zero-uri sau o armată de angajați) Ultimul sfat, și poate cel mai important, planifică-ți foarte bine vânzările. Este mult mai greu să vinzi decât să produci. Succes ! |
#4
Posted 24 August 2007 - 10:06
E si o alta optiune in afara de microintreprindere? Putem sa fim doar noi doi cei care au infiintat firma si atat, fara sa fim si angajati ai aceleasi firme?
Cat despre productie, e vorba de webdesign, nu produc numai daca am client, cu care in prealabil am semnat un contract, nu? A, legat de tva, daca nu sunt platitor, atunci nici nu voi taxa client-ul cu TVA, pentru a avea ce recupera si e si el oricum castigat, nu? |
#5
Posted 24 August 2007 - 11:01
MisterM, on Aug 24 2007, 11:06, said: E si o alta optiune in afara de microintreprindere? Putem sa fim doar noi doi cei care au infiintat firma si atat, fara sa fim si angajati ai aceleasi firme? Cat despre productie, e vorba de webdesign, nu produc numai daca am client, cu care in prealabil am semnat un contract, nu? A, legat de tva, daca nu sunt platitor, atunci nici nu voi taxa client-ul cu TVA, pentru a avea ce recupera si e si el oricum castigat, nu? daca vreti puteti sa fiti asociati si sa luati anual dividende, dupa plata unui impozit de 16% pe profit, profit pe care puteti sa-l impartiti cum vreti sau in functie de participarea fiecaruia inscrisa in statutul societatii. |
#6
Posted 29 August 2007 - 12:44
Cineva nu intelege care e treaba cu TVA-ul. De ce sa vrea clientul sa isi deconteze TVA-ul daca tu nu i-l pui din start. Adica sa zicem ca faci un site din care tu vreo 1000 EUR. Daca esti platitor de TVA, la client ii facturezi 1000 EUR + TVA adica 1190 EUR, urmand ca clientul sa isi recupereze TVA-ul (190 EUR).
Daca nu esti platitor de TVA, ii facturezi direct 1000 EUR, si el nu isi mai bate capul cu recuperarea TVA-ului. (plateste tot 1000) Avantajul TVA-ului e altul. Ca tu poti sa facturezi cu TVA, dar cand vine vremea sa platesti TVA la stat faci o somocareala si scoti firma in pierdere si nu il mai platesti. Partea nasoala e ca daca vrei sa iei un credit de ex... mucles. N-ai profit n-ai credit. Cat despre modul de impozitare nu mai stiu cum e acum. Inainte era 3% din profit sau 16% din venit. Acum cum mai de cand cu cota unica ? Nu sunteti obligati sa fiti angajati la firma nici unul din cate stiu eu, dar tre sa aveti minim un angajat. (poate fi altul decat voi). |
#7
Posted 29 August 2007 - 15:13
RAGE, on Aug 29 2007, 13:44, said: Inainte era 3% din profit sau 16% din venit. Acum cum mai de cand cu cota unica ? Ai incurcat putin borcanele cu impozitele . Este 3% impozitul pe venit, sau 16% impozit pe profit. Recomandat este sa intri ca si firma noua cu impozit pe profit NEplatitor de T.V.A. (pana sa fii obligat sa treci la RO ai de papat pana la 100k EUR C.A.). Impozitul pe profit te avantajeaza cand este vorba de cheltuieli: primele voastre cheltuieli vor fi chiar cele de constituire a firmei, pe urma sunt calculatoarele, licente la soft-uri, papetaria, si de ce nu spatiul unde veti desfasura activitatea daca veti cumpara sau construi (amortizare -> despre cum se amortizeaza o cheltuiala majora intreaba un contabil) , daca nu 100% din chirie si cheltuieli intretinere (apa, curent, etc.) intra tot pe cheltuieli in cazul ca este folosit doar ca sediu/punct de lucru, daca sediul/punctul este folosit si pentru firma si in interes personal (cum ar fi dormitul ) intra pe cheltuieli doar 33% din valoare cheltuielilor de intretinere. Acestea sunt detalii, cel mai important este sa ai clienti, nu neaparat multi, dar buni, cu care sa poti colabora un timp indelungat. Un mic sfat in acest sens: lucreaza cu exteriorul pentru ca firmele romanesti in proportie de 70% sunt varza in mentalitate vis-a-vis de imaginea online. Binenteles, cel mai bine te poti sfatui cu un contabil sau cu o persoana care se ocupa de infiintari S.C., P.F., P.F.A. Bafta multa ! |
#8
Posted 29 August 2007 - 15:57
Stiam ca e 2% de anul asta la micro.
Anyway: 1. Daca platesti TVA: La majoritatea achizitiilor vei plati TVA. Daca ai ca si clienti tinta firme, majoritatea sunt cu TVA, deci vei incasa TVA-ul, iti pastrezi ce ai platit la achizitii, restul dai la stat. Daca ai persoane fizice, vor avea pretul marit cu 19%. Dar tu recuperezi ce ai platit. 2. Acum, daca esti neplatitor: La majoritatea achizitiilor tot vei plati TVA. Daca ai ca si clienti tinta firme, nu-ti vor plati TVA-ul. Pentru ei este irelevant, nu-ti dau tie TVA-ul, o sa-l dea la stat. Daca ai ca tinta persoane fizice ii scutesti pe ei de TVA, pret mai mic pentru ei, dar tu tot nu o sa recuperezi TVA-ul platit. Iar achizitii pe firma o sa faci la greu, pentru a scoate banii din firma. Eu n-am inteles care este motivul pentru care este recomandat sa fii neplatitor.... inca. |
#9
Posted 29 August 2007 - 16:04
domedia, on Aug 29 2007, 16:13, said: Ai incurcat putin borcanele cu impozitele . Este 3% impozitul pe venit, sau 16% impozit pe profit. Da, am incurcat borcanele. Tipul de impozitare depinde de investitia initiala. Daca aceasta este mare, poate merita 16% din profit, desi sfatul meu este sa mergi pe 3% din venit. De ce ? Pt. ca odata ce ai cumparat calculatoarele si licentele si toate alea, nu prea mai ai cheltuieli majore. Sa zicem ca vinzi intr-o luna de 100 000 RON. Daca mergi pe 3% din venit platesti 9000 RON. Daca mergi pe 16% din venit scazi din 100 000 chiria si restul cheltuielilor, sa zicem 5000 RON. Deci platesti 16% din 95 000, adica aproximativ 14 000 RON. Neavand materie prima, ca la productie unde cumperi fier de ex sa faci o balustrada, sau ca in comert unde cumperi painea cu 1 si o dai cu 1.5, profitul tau e ft apropiat de venit, si nu vrei sa ti-l impoziteze cu 16%. Deci, sfatul meu este sa mergi pe 3% din venit, NEplatitor de TVA. Bineinteles eu nu cunosc toate etaliile firmei, si pot sa ma insel. Bafta ! |
#10
Posted 29 August 2007 - 16:11
TLGsoft, on Aug 29 2007, 16:57, said: Stiam ca e 2% de anul asta la micro. Anyway: 1. Daca platesti TVA: La majoritatea achizitiilor vei plati TVA. Daca ai ca si clienti tinta firme, majoritatea sunt cu TVA, deci vei incasa TVA-ul, iti pastrezi ce ai platit la achizitii, restul dai la stat. Daca ai persoane fizice, vor avea pretul marit cu 19%. Dar tu recuperezi ce ai platit. 2. Acum, daca esti neplatitor: La majoritatea achizitiilor tot vei plati TVA. Daca ai ca si clienti tinta firme, nu-ti vor plati TVA-ul. Pentru ei este irelevant, nu-ti dau tie TVA-ul, o sa-l dea la stat. Daca ai ca tinta persoane fizice ii scutesti pe ei de TVA, pret mai mic pentru ei, dar tu tot nu o sa recuperezi TVA-ul platit. Iar achizitii pe firma o sa faci la greu, pentru a scoate banii din firma. Eu n-am inteles care este motivul pentru care este recomandat sa fii neplatitor.... inca. Ai postat intre timp, Am spus si eu, daca vrei sa scoti bani din firma, sau sa scoti firma in pierdere ca sa tii TVA-ul este mai bine cu. Daca nu, fara. Cheltuielile pe firma sunt foarte mici in comparatie cu cat vinzi. Investitia initiala e cea mai mare cheltuiala, dupa aia nu mai prea sunt. Nu cumperi calculatoare in fiecare luna si nici licente. Repet, conteaza si cat vinzi. Daca vinzi de 100 000 RON/luna, chiria e o cheltuiala mica. Daca vinzi 5000 RON/luna, atunci cheltuiala pe chirie conteaza. |
|
#11
Posted 29 August 2007 - 16:17
#12
Posted 29 August 2007 - 16:19
#13
Posted 29 August 2007 - 16:48
RAGE, on Aug 29 2007, 17:19, said: Poate omu vrea sa fie in super legalitate Pai legal, of course. Cu bonuri fiscale, facturi, diurne... etc Doar vrei reduci profitul la maxim pentru a plati impozit cat mai mic pe dividende la sfarsitul anului. Exemplu : Cumperi pe luna benzina de 119 RON. (100 pret + 19 TVA) Nu bagi cheltuiala pe firma, deci platesti TVA de 19 RON pe care nu ii recuperezi. Rezulta ca 1 milion ramane in firma ca profit la care vei plati 16% la sfarsitul anului, deci 16 RON. Am zis ca esti micro si oricum platesti impozit lunar la venit, daca nu, mai platesti 16% din milionul ala. Deci te costa minim 35% din buzunarul tau fiecare cheltuiala pe care nu o inregistrezi pe firma. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users