Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
reconditionare usi interior
#1
Posted 10 July 2007 - 23:53
Buna!
Vreau si eu sa reconditionez usile vechi comuniste, dar tocurile trebuiesc schimbate. Stiti cumva unde as putea apela pentru schimbarea tocurilor (nume, adresa...) Multumesc! |
#2
Posted 12 July 2007 - 15:02
Si pe mine m-ar interesa asa ceva. Are cineva vreo sugestie?
|
#3
Posted 13 July 2007 - 10:27
s-ar putea sa te coste mult doar schimbarea tocurilor si rezultate sa nu fie tocmai de calitate
o usa nou cu tot cu toc cred ca e mai potrivit, iar din acestea gasesti la praktiker, brico, etc. doar pentru tocuri cauta atelier tamplarie/mobila |
#4
Posted 20 July 2007 - 11:50
TheKhan, on Jul 11 2007, 00:53, said: Buna! Vreau si eu sa reconditionez usile vechi comuniste, dar tocurile trebuiesc schimbate. Stiti cumva unde as putea apela pentru schimbarea tocurilor (nume, adresa...) Multumesc! Sfatul meu pentru cei care isi renoveaza casa este sa ia in calcul si varianta reconditionarii usilor vechi mai ales cele din casele vechi de peste 30 de ani, care in general au o timplarie foarte buna si este pacat sa fie schimbata. Sunt putini cei care reconditioneaza deoarece e nevoie de experienta si rabdare. In general cind se renoveaza o casa se da importanta peretilor, izolatiilor,zugravelii, accesoriilor, instalatiilor si pe ultimul loc este timplaria. Dar o timplarie buna va dura mai mult decit toate celelalte iar una proasta mai putin decit acestea. Prin urmare, o timplariedin lemn, peste cate au trecut 30 de ani, si este in buna stare, prin reconditionare i se dubleaza perioada de functionalitate. Pretul reconditionarii unui obiect este reflectat in proportie de 60-70% de manopera, restul fiind materialele. Din cauza faptului ca nici o timplarie nu seamana cu alta, nici timpul de reconditionare nu este acelasi. Diferentele depind de ce finisaj (vopsea sau lac) are timplaria si ce finisaj se doreste dupa reconditionare.Se poate scoate o timplatie finisata initial in vopsea la finisaj lacuit dar acest lucru depinde de cit de bine s-a pastrat lemnul sub stratul de vopsea si mai ales de experienta mesterului. Un avantaj al reconditionarii este ca puteti controla calitatea materialelor (lacuri, chituri, vopsele) care se vor aplica pe timplaria dvs. Produsele cumparate din magazin prezinta finisaje economice ca pret si calitate mai slaba care se vor deteriora intr-un timp de maxim 5 ani. Metodele traditionale de luru pentru finisare (lacuitul, vopsitul de mina la pensula) confera o pelicula mai groasa si deci mai reziztenta in timp fata de vopsirea prin pulverizare iar aspectul este foarte aproape datorita maiestriei in minuirea pensulei. In concluzie, este bine sa cereti si parerea unui specialist in reconditionarea timplariei inainte de a o schimba. Pentru a schimba tocurile trebuie sa va adresati unui atelier de timplarie si apoi unui mester care sa va monteze tocurile si usile . Dar este posibil sa schimbati numai pervazul tocului si restul sa fie reconditionat , la fel si cu usile. Daca aveti usi celulare mai vechi de 1989 este bine sa le pastrati deoarece ele sunt facute altfel decit cele de acum si sunt mult mai rezistente. in plus le puteti acoperi cu un strat nou de furnir (din lemn si nu autocolant) pe care i-l puteti alege personal dintr-o gama foarte mare. Nu recomand autocolant deoarece se zgirie usor si nu mai poate fi retusat, iar deca doriti sa-l schimbati se da jos foarte greu si ramine acel adeziv pe usa care este si el greu de scos. |
#5
Posted 20 July 2007 - 13:04
ciocris, on Jul 20 2007, 12:50, said: Daca aveti usi celulare mai vechi de 1989 este bine sa le pastrati deoarece ele sunt facute altfel decit cele de acum si sunt mult mai rezistente. in plus le puteti acoperi cu un strat nou de furnir (din lemn si nu autocolant) pe care i-l puteti alege personal dintr-o gama foarte mare. Poti sa ne dai mai multe detalii despre procedeul de furniruire a usilor celulare gata asamblate? Edited by Berti, 20 July 2007 - 13:08. |
#6
Posted 21 July 2007 - 09:03
Berti, on Jul 20 2007, 14:04, said: Poti sa ne dai mai multe detalii despre procedeul de furniruire a usilor celulare gata asamblate? Usa se curata de praf si se sterge cu o cirpa umezita. Apoise croieste furnirul pentru o fata astfel incit sa depaseasca suprafata fetei de usa cu 1,5-2 cm pe margini. Este posibil sa nu gasiti furnir dintr-o bucata atiit de lata cit este o usa si atunci trebuie facute imbinari ale furnirului. Pregatirea furnirului: Se aleg fisii de furnir care sa depaseasca lungimea usii deoarece furnirul nu poate fi imbinat decit in lungul fibrei altfel imbinarile se vor vedea. Aceste fisii trebuie imbinate lateral. Deci se ia prima fisie se asaza pe usa(care este asezata la orizontala pe o masuta mai joasa). Linga aceasta se asaza urmatoarea astfel incit sa o suprapunem 1,5 cm peste prima . Se prind cu cirlige de rufe la capete pe portiunea suprapusa. Se trage o linie (de reper) cu creionul de-a lungul fisiei pe centrul zonei de suprapunere de la un capat la altul. Se aplica scoci transparent lat de 3cm.intre cele doua fisii si pe o parte si pe alta astfel incit sa mentinem foarte bine cele doua fisii de furnir suprapuse. Se taie cu o foarfeca mai mare tinind linia trasata cu creionul de la un capat la altul fara sa incercam sa taiem foarte drept ci mai ales dintr-o bucata. Rezulta doua muchii care, desi nu sunt drepte sepotrivesc perfect. Identic se va proceda si cu restul fisiilor. Se prind in final toate fisiile pe rind intre ele doar pe fata cu scoci si rezulta o fisie de dimendiunea usii (+1,5cm pe margini). Se va folosi un adeziv de contact (prenadez) de cea mai buna calitate (ex. cel de la Bison). Se intinde pe dosul fisiei de furnir cu ajutorul unei spatule flexibile din metal acoperind perfect si fara sa incarcam. dupa care se intinde la fel si pe fata de usa. Se lasa 20min . Este bine daca suprafetele adezivate sunt mai poroase sa se mai dea inca o mina de adeziv si dupa alte 20-30min se asaza pe usa transversal citeva fisii de lemn desprafuit (sau teava de PVC pt. instalatii electrice), una pe mijloc ,cite una la capetele usii si intre mijoc si capete alte doua. Peste aceste fisii se asaza furnirul astfel incit el sa nu atinga usa. Adezivii de contact nu permit reasezarea dupa lipire si de aceea trebuie sa fim atenti sa asezam cit maibine fisia in pozitia cea mai optima. Se scoate fisia de lemn din mijloc si furnirul ia contact cu usa numai pe mijloc. Cu ajutorul unui lemn de latime 8 cm (care are fata lata rotunjita laun capat iar la celalalt forma de miner)se apasa pe furnir si incepind din mijloc prin tragere apasata se trage catre margini treptat dar nu inainte de a incalzii locul cu un fier de calcat.Se procedeaza treptat din aproape in aproape inlaturind fisia de scocisi fisiile de lemn inainte de a incalziisi apoi presa. Incalzirea furnirului se face pina simtiti ca e fierbinte la mina si acest lucru e necesar datorita fenomenului de condens(la evaporarea solventului din adeziv se raceste suprafata adezivului si apa din atmosfera poate condensa pe adeziv,ceea ce compromite priza acestuia) In acelas timp furnirul se dilata prin incalzire si se lipeste dilatat. La racire el se intinde prin stringere. Furniruitul cantului usii se face dupa furniruitulfetelor. inlaturarea surplusului de furnir de pe margini se face cu un cutter bine ascutit si prin slefuire manuala. Astfel lipit furnirul se lasa o zi apoi se fac retusuri si se mai chituieste cu chit la nuanta pentru lemn. Dupa uscarea chitului se va slefui suprafata furnirului in totalitate cu slefuitor cu excentric granulatia abrazivului fiind P120. Uniformitatea suprafetei se controleaza cu mina. Se sterge bine de praf si se poate lacui. Nu este bine sa lacuim prea devreme deoarece daca adezivul nu e uscat el poate reactiona cu solventul lacului. Deasemenea nu e bine sa folosim lacuri dure pentru parchet sau cele pe baza de acetona (nitrodiluanti) deoarece sunt contraindicate datorita agresivitatii solventilor. Se recomanda lacurile poliuretanice acrilice si baiturile pe baza de solvent (in special cele italiene) Sper ca am explicat suficient de clar metoda mea de lucru. Mentionez ca in industrie procedeele folosite nu seamana cu acesta. Acest procedeu l-am descoperit si perfectionat de-a lungul anilor obtinind rezultate foarte bune. Succes! |
#7
Posted 21 July 2007 - 09:14
OK, se pare ca omu stie despre ce-i vorba! Puteti sa apelati cu incredere la el!
Poate totusi o sugestie, eu as recomanda slefuirea finala cu 150 si tuderea nu cu cutteru', ci cu un cutit cu lama rigida! Edited by Berti, 21 July 2007 - 09:16. |
#8
Posted 31 July 2007 - 15:01
ciocris, on Jul 21 2007, 09:03, said: Sper ca am explicat suficient de clar metoda mea de lucru. Mentionez ca in industrie procedeele folosite nu seamana cu acesta. Acest procedeu l-am descoperit si perfectionat de-a lungul anilor obtinind rezultate foarte bune. Succes! Nu oferi si servicii de renovare a usilor altora, contra pret evident ? Mailul meu este, daca doresti sa vezi despre ce e vorba, @yahoo.com. Merci. Edited by Astra_rullz, 03 February 2008 - 18:25. |
#9
Posted 07 August 2007 - 11:46
Berti, on Jul 21 2007, 10:14, said: OK, se pare ca omu stie despre ce-i vorba! Puteti sa apelati cu incredere la el! Poate totusi o sugestie, eu as recomanda slefuirea finala cu 150 si tuderea nu cu cutteru', ci cu un cutit cu lama rigida! Cele mai bune cuttere sunt cele metalice de la "Stanley". |
#10
Posted 20 November 2007 - 23:04
Exista alte metode de schimbat numai culoarea usilor de interior ? Inafara de folia autocolanta si furnir ...adica ma gindesc la vreo vopsea-lac, sau vreun amestec conceput pentru asa ceva...Usile la care ma refer sunt dintr-acelea celulare si la exterior furniruite.
|
|
#11
Posted 21 November 2007 - 14:07
ciocris, on Jul 20 2007, 12:50, said: Ma ocup cu reconditionarea de usi si ferestre din lemn din anul 2000. ... Daca aveti usi celulare mai vechi de 1989 este bine sa le pastrati deoarece ele sunt facute altfel decit cele de acum si sunt mult mai rezistente. in plus le puteti acoperi cu un strat nou de furnir (din lemn si nu autocolant) pe care i-l puteti alege personal dintr-o gama foarte mare. Nu recomand autocolant deoarece se zgirie usor si nu mai poate fi retusat, iar deca doriti sa-l schimbati se da jos foarte greu si ramine acel adeziv pe usa care este si el greu de scos. am dori si noi sa reconditionam usile vechi. Imi poti spune, cu aproximatie, cat costa o usa refacuta? Adresa mea de e-mail este @yahoo.com. Multumesc. Edited by Astra_rullz, 03 February 2008 - 18:26. |
#13
Posted 21 January 2008 - 16:39
Am 10 usi de interior si tocurile aferente de reconditionat. Are cineva vre-o sugestie?
|
#14
Posted 29 January 2008 - 14:46
octav1974, on Jan 21 2008, 16:39, said: Am 10 usi de interior si tocurile aferente de reconditionat. Are cineva vre-o sugestie? Din aceste soutii se alege impreuna cu clientul solutia cea mai potrivita acestuia. In general nu exista un pret anume per usa deoarece diferentele acestea intre usi sunt destul de mari. Fiecare caz in parte este unul particular deoarece si solutiile sunt mai multe pentru acelasi caz. Deci pentru a putea afla nu un pret orientativ ci chiar pretul exact pentru ceea ce se obtine printr-o reconditionare profesionala fara sa va coste nimic ma puteti contacta pe PM. Mentionez ca ma ocup cu asemenea lucrari. |
#15
Posted 29 January 2008 - 14:57
stefasus, on Nov 20 2007, 23:04, said: Exista alte metode de schimbat numai culoarea usilor de interior ? Inafara de folia autocolanta si furnir ...adica ma gindesc la vreo vopsea-lac, sau vreun amestec conceput pentru asa ceva...Usile la care ma refer sunt dintr-acelea celulare si la exterior furniruite. O alta metoda mai simpla dar cu rezultate mai putin spectaculoase ar fi sa slefuiti usor stratul vechi de lac astfel incit sa-l matuiti un pic dupa care sa aplicati un lac colorat in doua straturi. Lacul acesta color este dificil de aplicat pentru un novice. |
|
#16
Posted 03 February 2008 - 17:09
Intrebare de baraj: unde se gaseste furnir de cumparat in Bucuresti. Eu caut de o saptamana si nu am gasit. Ma refer aici la vanzare cu amanuntul ca producatori industriali am gasit dar nu-mi vinde niciunul o foaie....
|
#17
Posted 19 April 2008 - 22:12
ciocris, on Jan 29 2008, 14:46, said: Deci pentru a putea afla nu un pret orientativ ci chiar pretul exact pentru ceea ce se obtine printr-o reconditionare profesionala fara sa va coste nimic ma puteti contacta pe PM. As vrea sa imi reconditionez usile din apartament. Sunt usi vechi, de vreo 35 de ani de cand e aprtamentul. Sunt vopsite cu o vopsea de ulei alba, si sunt cu sticla in mijloc - sticla care as vrea sa o scot. Se poate umple locul unde e sticla, astfel ca usa sa redevina plina, sau ar fi mai bine sa inlocuiesc usa, pastrand doar tocurile care sunt din lemn. Ce sugestii imi dai pentru reconditionare? asa cum am spus usile si tocurile, sunt vopsite, vopsea de care as vrea sa scap, si sa redau lemnului o culorea naturala, pentru tocuri de usi ce recomanzi ? se poate lipi furnir peste ? |
#18
Posted 19 April 2008 - 22:55
alungu, on Apr 19 2008, 22:12, said: As vrea sa imi reconditionez usile din apartament. Sunt usi vechi, de vreo 35 de ani de cand e aprtamentul. Sunt vopsite cu o vopsea de ulei alba, si sunt cu sticla in mijloc - sticla care as vrea sa o scot. Se poate umple locul unde e sticla, astfel ca usa sa redevina plina, sau ar fi mai bine sa inlocuiesc usa, pastrand doar tocurile care sunt din lemn. Ce sugestii imi dai pentru reconditionare? asa cum am spus usile si tocurile, sunt vopsite, vopsea de care as vrea sa scap, si sa redau lemnului o culorea naturala, pentru tocuri de usi ce recomanzi ? se poate lipi furnir peste ? Foile de usa le-am slefuit cu un flex la care am adaptat un disc cu foaie abraziva de 60 si la sfarsit de 120(dar e mai bun un slefuitor cu banda),asa am redat fibra lemnoasa la foaie!sticla a ramas numai am schimbaß sipcile,töcul la-m slefuit cu un slefuitor unghilar si ä iesit la fel de bine.Le-am dat cu lac de vre-o 3 ori si arata impecabil de vre-o 3 ani. in privinta umplerii golului,poti sa pui niste sipci pe interior prinse cu aracet si coltare,de o parte si de alta a foii vii cu placaj astfel incat sa fie la acelas nivel cu foaia,imbinarea o chituiesti cu chit de lemn,dai un baitz sa se vada si fibra si ai usi noi!! Edited by adi_master, 19 April 2008 - 22:59. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users