Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Display cu culori neuniforme

Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoțel

Windows 11 si boxa portabila - de...
 Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire

Inlocuit/upgrade placa video Nvid...
 Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii Golf 5

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...
 Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
1012 replies to this topic

#937
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View PostSihas, on 21 noiembrie 2015 - 16:01, said:

Sunt foarte convins ca Stefan Gulas este Austriac din nastere Posted Image, nici nu ma mira ca a dat faliment la pretul pe care-l cerea. Oricum din testele pe care le-am facut si le fac, imi fac si eu o bicicleta cu tractiune electrica fara baterii. Garantez ca la final nu ma va costa 25 - 30 mii de euro, poate cel mult 200.
...Dar nici nu va functiona.Nu trebuie sa ies la pensie ca sa cred ca nu exista perpetuum mobile!...Din cand in cand,apar stiri,inclusiv la TV,cum ca un "inventator" roman,autodidact (unii chiar fara prea multa scoala),lucreaza la un proiect...ceva care merge fara sa consume nimic.De ani si ani de zile apar astfel de stiri,dar pana acum...nimic concret (realizat).
   Asteptam cu interes sa fii tu exceptia.Sincer,m-as bucura daca un roman ar lua premiul Nobel si ar ajunge renumit ca Einstein.

#938
Sihas

Sihas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 12.01.2011
Dragul meu, nu m de gand sa fac o bicicleta care merge singura, cred ca e mai simplu sa invarti un generator la pedale decat sa-ti imaginezi sf-uri ca extrag energie din mediul inconjurator, cam asta a facut Gulas si a mers :)

#939
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,553
  • Înscris: 12.04.2007
Pai din postul tau asa se intelegea. In schimb, felicitari pentru munca si rezultate. In ceea ce priveste ppm, nici nu incerca. Gulas doar "zicea" ca merge, nu tre neaparat crezut.

iar ref la tractiunea electrica fara baterii, nu ar fi decat doua-trei sisteme posibile:
  • picioare - generator - motor ; adica randament subunitar (generator cca 75-80%, motor 75-80%), deci nu ai de ce sa faci asa ceva, muncesti de pomana
  • panou fotovoltaic: ti-ar trebui un panou de 250W, asezat ca o copertina, si un controller MPPT la el, dar sa zicem ca ar merge si fara el. Dezavantaj: bicicleta ar merge bine doar la soare puternic la amiaza. Deci doar intre 15 mai... 30 august, intre orele 11 si 15; si sa nu fie nori pe cer.
  • motor diesel sau pe benzina- generator - motor electric. Din cauza randamentelor (idem mai sus), iese din discutie.


#940
Sihas

Sihas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 12.01.2011
Ai nimerit din prima varianta, trebuie sa explic celor ce mai citesc acest post, ca in momentul de fata exista motoare cu randament foarte crescut, in comparatie cu vechile motoare pe care le cunoaste toata lumea. Am sa explic functionarea motorului pe care il am in dotare si pe care l-am probat pe o bicicleta electrica, dar alimentat pe baterii. Motorul in cauza este cu programare si functioneaza in felul urmator:
Se alimenteaza intre 10 si 40 V, pana in 14 volti merge la o turatie mai mica, la 25 - 26 V ajunge la turatia maxima a lui de 3700 rpm, iar dupa acea tensiune, turatia ramane constanta, la peste 40 V tensiunea este taiata pentru protectie. Curentul consumat de motor este de maxim 16 A, puterea si turatia creste prin impulsuri fara sa depaseasca acei 16 A, deci nu intra in scurt. Daca turatia scade la zero, motorul se opreste si taie alimentarea, pana simte iar miscarea rotorului. Am uitat sa spun, motorul are o putere de 370 W. Am decis sa folosesc doua motoare pe acelasi ax, pentru a mari puterea. Inca ceva, bobinajul pe stator este legat in triunghi, nu in stea cum este legat la majoritatea motoarelor brushless.
Acum am sa incer sa explic cum va functiona bicicleta:
Generatorul va fi amplasat pe cadru aproape de pedale, se va atasa a doua foaie pe pedala stanga pentru angrenare dinam. Motorul il voi monta sub sea, cu tractiune prin lant la roata din spate. Acum imaginati-va ca plecarea de pe loc se va face normal, prin pedalare, in timpul asta si generatorul va incepe sa produca si motorul incepe sa ajute la pedalat. La un moment dat se va ajunge la punctul cand vei pedala numai sa produci curent. Cine intelege, e bine, cine nu, ii urez sanatate :)

PS: Sa nu aud pe careva ca poate sa pedaleze cu 40-50 Km/h cu o bicicleta normala.

#941
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Stii cumva cati W poate sa produca un om normal prin pedalare,si pentru cat timp (Wh)?...Pedalele actionand doar un generator pe o "bicicleta" stationara,ca cele de fitness.Generatorul fiind evident in sarcina...ori incarca o baterie,ori alimenteaza ceva (becuri,motor,orice).
...Bunicul meu avea o vorba:"Vise taica...".Era un om destept.
Succes!

P.S:Poate te ajuta acest grafic...trebuie doar sa convertesti cai putere in W.

Attached Files


Edited by danpet, 30 December 2015 - 21:19.


#942
Sihas

Sihas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 12.01.2011

View Postdanpet, on 30 decembrie 2015 - 21:09, said:

Stii cumva cati W poate sa produca un om normal prin pedalare,si pentru cat timp (Wh)?...Pedalele actionand doar un generator pe o "bicicleta" stationara,ca cele de fitness.Generatorul fiind evident in sarcina...ori incarca o baterie,ori alimenteaza ceva (becuri,motor,orice).
...Bunicul meu avea o vorba:"Vise taica...".Era un om destept.
Succes!

P.S:Poate te ajuta acest grafic...trebuie doar sa convertesti cai putere in W.


Nu ai inteles nimic si este normal. Tu traieste dupa teorie si grafice, cumpara ce-ti servesc astia pe tava. Urmeaza exemplul bunicului, dar incearca sa-i copii si viata, banuiesc, ca in copilarie a trait la lumina lumanarii. O sa puteti vreodata sa treceti peste limitarile pe care vi le impune societatea ?......Sa incercati sa traiti practic, nu teoretic. Am avut acum timp sa raspund, deoarece sunt sarbatorile.....dupa aceea va las cu teoriile voastre.

#943
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008

View PostSihas, on 31 decembrie 2015 - 14:05, said:

O sa puteti vreodata sa treceti peste limitarile pe care vi le impune societatea ?
Limitarile nu le impune societatea ci fizica, nu o sa reusesti veci sa pedalezi atat cat sa porneasca motoru ala, e mai eficient sa pedalezi direct ca sa mergi, ca orice bicicleta normala.

PS: Daca zici ca porneste motorul sa stii ca o face in gol, dar ia pune-l tu in sarcina sa vezi ce n-ai vazut :P

Edited by bogdan_popescu, 31 December 2015 - 14:16.


#944
Sihas

Sihas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 12.01.2011
Limitarile nu le impune fizica, ci teoria scoasa de anumiti "specialisti". Motorul a fost deja probat pe bicicleta, dar pe tine te las sa bati osanale cu capul de pamant .

#945
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,553
  • Înscris: 12.04.2007
Bree, nu mai e loc de-atatia perpetuum-mobilisti corigenti care inca n-au bagat de seama ca fizica explica si da posibilitatea calculului amanuntit al tuturor fenomenelor naturale..

#946
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008
@sihas
Aha, fizica e proasta, nu stie ea ce stii tu Posted Image
Ai probat de n-ai mai putut, bag seama ai fost repetent la fizica, altfel stiai ca niciodata nu ai cum sa scoti mai mult decat bagi in ceva, ba din contra, intotdeauna se va mai pierde, ca nu exista randament la ceva nici macar de 100% dar'mite mai mult de 100%

Edited by bogdan_popescu, 10 January 2016 - 01:04.


#947
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

View Postbogdan_popescu, on 10 ianuarie 2016 - 01:04, said:

...
nu ai cum sa scoti mai mult decat bagi in ceva, ba din contra, intotdeauna se va mai pierde,
...

Sunt de acord cu amandoi, nu exista strict perpetuum mobile PENTRU SISTEME INCHISE, dar nu mai afirma, te rog, ca nu poti sa scoti mai mult decat bagi in ceva. In contextul de mai sus, afirmatia e corecta, in alte situatii, poate fi falsa... :-)))

E o aberatie arrow pedalat - energie mecanica - generator - stocat energie electrica in baterii - motor, DAR poate ca exista situatii particulare unde se poate aplica: de exemplu, in zona mea, in Prahova, concret, din Pacureti la Baltesti sunt 5 km. de coborare / serpentine de panta mare 10 - 20%. Repet, e un exemplu punctual, poti cobora cu bicla pe liber si o mai tii din frane (sa nu depasesti 60 Km/h), sau, cu sistemul anterior, fara efort, produci ceva energie electrica, o stochezi in baterii si o poti folosi (partial) la intoarcere... E vorba de ajutorul suplimentar pe care ti-l poate da o franare regenerativa "desteapta"...

Edited by Scorpionul_Lenes, 10 January 2016 - 09:30.


#948
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
In ultimul caz e mai eficient sa separi frana/tractiunea electrice de tractiunea "animala". Adica pedalezi pe direct in drum drept si te ajuti la deal de tractiunea electrica. Adica bicla electrica clasica.

Legat de aberatiile scrise de celalalt nu are rost sa-si bata cineva capul ca n-ar duce nicaieri. In plus rezultatul practic va fi acelasi indiferent de ce "credem" noi sau de ce "stie" el.

Edited by underb, 10 January 2016 - 09:37.


#949
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

View Postunderb, on 10 ianuarie 2016 - 09:36, said:

In ultimul caz e mai eficient sa separi frana/tractiunea electrice de tractiunea "animala". Adica pedalezi pe direct in drum drept si te ajuti la deal de tractiunea electrica. Adica bicla electrica clasica.

Legat de aberatiile scrise de celalalt nu are rost sa-si bata cineva capul ca n-ar duce nicaieri. In plus rezultatul practic va fi acelasi indiferent de ce "credem" noi sau de ce "stie" el.

Corect.

Cu mentiunea ca se poate folosi bicicleta electrica clasica + sistem franare regenerativa obligatoriu.

#950
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai de aia am si scris frana/tractiune electrice. Evident ca ma refeream la franare regenerativa.

#951
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,553
  • Înscris: 12.04.2007

View PostScorpionul_Lenes, on 10 ianuarie 2016 - 09:25, said:

Sunt de acord cu amandoi, nu exista strict perpetuum mobile PENTRU SISTEME INCHISE, dar nu mai afirma, te rog, ca nu poti sa scoti mai mult decat bagi in ceva. In contextul de mai sus, afirmatia e corecta, in alte situatii, poate fi falsa... :-)))

Perpetuum-ul, conform definitiei, nu exista pentru nici un sistem; ala in care ai aport de energie din exterior nu mai e perpetuum :P
Aerul conditionat, pompele de caldura, nu sunt; deoarece ele nu au randament supraunitar ci muta caldura dintr-un loc in altul...

.....DAR poate ca exista situatii particulare unde se poate aplica: de exemplu, in zona mea, in Prahova, concret, din Pacureti la Baltesti sunt 5 km. de coborare / serpentine de panta mare 10 - 20%. .......cu sistemul anterior, fara efort, produci ceva energie electrica, o stochezi in baterii si o poti folosi (partial) la intoarcere... ...

Si la mine la viitoarea adresa se aplica; plec cu bateriile pe jumatate goale de acasa, ajung la Hunedoara cu ele aproape pline-ochi (pe ultima parte a drumului cativa km panta e zero), apoi ma intorc acasa si le pun la incarcat, ca sunt goale-goale Posted Image ...

Edited by addysoftware, 10 January 2016 - 10:02.


#952
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015
:-) acum serios, in ultimele zile am citit cap-coada topicul, ma intereseaza la maxim, eu chiar fac naveta cu bicicleta (cand se poate), 10 km. dus si 10 km. intors zilnic. Zona e mioritica - dealuri subcarpatice - asa ca ... deal / vale / deal / vale... si nu prea am gasit nimic aici, pe topic, despre configurarea unui sistem cu franare regenerativa... 99% din dezbateri au mers spre partea de angrenare mecanica sau motoare / baterii / viteze maxime si autonomie....

#953
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,553
  • Înscris: 12.04.2007
In marea majoritate a cazurilor franarea regenerativa ar obtine foarte-foarte putin, nejustificabil pentru asa ceva.
Asta nu inseamna ca in cazul unor pante lungi si cu inclinatie mare nu ar fi buna.

Iata care sunt problemele:
  • Cand cobori o panta, in vasta majoritate a cazurilor energia care pune in miscare bicicleta, cea gravitationala, este suficienta abia pentru a mentine bicicleta la viteze de cca 20-30km/h; rareori se ating viteze mai mari.
  • Doar in acele rare cazuri se poate obtine un excedent de energie care sa merite a fi stocat in baterii.
  • Excedentul de energie e mic, dar excedentul de putere poate fi maricel - depinde de panta, dar se poate depasi usor 2-300W in plus fata de puterea necesara miscarii cu 30km/h ! la pante pe care bicicleta ar atinge in coborare libera 45km/h de exemplu.
  • Bateriile cu plumb care se folosesc de obicei au prostul narav de a nu accepta incarcari mai rapide de C/5, adica daca ai baterii de 12Ah, incarcarea maxima este de 2,4A. La un excedent de putere de 300W, un sistem regenerativ la 36V ar livra cam 6-7A spre baterie, si acestia s-ar transforma in buna parte in caldura si gaze (H2 si O2)
  • Motorul folosit pe post de generator are randament de doar 65-75%, din care se mai scad redresarea (80-90%) si conversia (70-90%) (aceasta din urma nu neaparat).
La baterii cu litiu s-ar putea aplica totusi cu succes, si daca ai pante lungi si grele :) ca sa se merite :)

#954
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View PostScorpionul_Lenes, on 10 ianuarie 2016 - 09:25, said:

Repet, e un exemplu punctual, poti cobora cu bicla pe liber si o mai tii din frane (sa nu depasesti 60 Km/h), sau, cu sistemul anterior, fara efort, produci ceva energie electrica, o stochezi in baterii si o poti folosi (partial) la intoarcere... E vorba de ajutorul suplimentar pe care ti-l poate da o franare regenerativa "desteapta"...
Acum nu trebuie sa ai impresia ca franarea regenerativa ar fi za holi grail. Nu este. Doar o parte destul de mica din viteza de coborare va fi transformata in elecricitate. Adica nu vei fi franat de la 60k/h la 20.

View PostScorpionul_Lenes, on 10 ianuarie 2016 - 10:04, said:

:-) acum serios, in ultimele zile am citit cap-coada topicul, ma intereseaza la maxim, eu chiar fac naveta cu bicicleta (cand se poate), 10 km. dus si 10 km. intors zilnic. Zona e mioritica - dealuri subcarpatice - asa ca ... deal / vale / deal / vale...
Pentru doua drumuri de doar 10 km, esti sigur ca merita complicatia? Inteleg, daca era vorba sa urci o singura panta de 10km, era ceva, dar daca traseul este variat, nu ar trebui sa depui prea mult efort intr-o repriza.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate