cutie automata pro/contra
Last Updated: Aug 08 2008 20:06, Started by
roro74
, Jun 15 2007 09:03
·
0
#37
Posted 17 December 2007 - 11:51
XREDX, on Dec 17 2007, 13:29, said: Daca nu am cutie automata as putea sa imi pun? Sper ca glumesti, nu-i asa? In fine, eu stiu ca nu ai cum, cel putin nu fara niste modificari atat de mari incat sa nu fie mult mai rentabil sa cumperi o cutie automata cu masina cu tot . Adica unde,ce fel de si la ce preturi daca stiti?[...]Cat despre mine imi caut cu schimbator automat,m-ati convins Poate sunt eu prea rautacios, dar n-am auzit vreodata de automata aftermarket. Nu e numai cutia de viteze in sine, mai sunt si niscaiva senzori pe acolo, mai sunt ceva martori in bord pentru indicatii, mai sunt interblocajele la contact (sa nu porneasca motorul decat in "P") si la frana (trecerea in "D" din "P" numai cu frana apasata) si inca altele pe care acum nu mi le mai amintesc. Dar poate a facut totusi cineva treaba asta si mai stii? Poate merge! Bafta! |
#38
Posted 17 December 2007 - 14:30
Daca nu am cutie automata as putea sa imi pun?
Sper ca glumesti, nu-i asa? In fine, eu stiu ca nu ai cum, cel putin nu fara niste modificari atat de mari incat sa nu fie mult mai rentabil sa cumperi o cutie automata cu masina cu tot . Adica unde,ce fel de si la ce preturi daca stiti?[...]Cat despre mine imi caut cu schimbator automat,m-ati convins Poate sunt eu prea rautacios, dar n-am auzit vreodata de automata aftermarket. Nu e numai cutia de viteze in sine, mai sunt si niscaiva senzori pe acolo, mai sunt ceva martori in bord pentru indicatii, mai sunt interblocajele la contact (sa nu porneasca motorul decat in "P") si la frana (trecerea in "D" din "P" numai cu frana apasata) si inca altele pe care acum nu mi le mai amintesc. Dar poate a facut totusi cineva treaba asta si mai stii? Poate merge! Bafta! Asa stiam si eu frate dar am citit intr-o revista de vanzari auto un anunt in care zicea asa:"Montez si repar orice cutie automata pentru orice tip de masina" Nu avea site doar un numar de telefon si parca tipul era din Timisoara daca nu ma insel.De aici si intrebarea mea daca e buna o cutie automata,ca eu oricum imi schimb masina si ma gandeam daca nu cumva ai iesi mai ieftin si eventual sa montez si pe masina cealalta |
#39
Posted 17 December 2007 - 14:59
XREDX, on Dec 17 2007, 16:30, said: Asa stiam si eu frate dar am citit intr-o revista de vanzari auto un anunt in care zicea asa:"Montez si repar orice cutie automata pentru orice tip de masina" Nu avea site doar un numar de telefon si parca tipul era din Timisoara daca nu ma insel.De aici si intrebarea mea daca e buna o cutie automata,ca eu oricum imi schimb masina si ma gandeam daca nu cumva ai iesi mai ieftin si eventual sa montez si pe masina cealalta Cutie automata conduc de un an jumate, si sunt complet de acord cu Sanddy. Pe o masina serioasa, o cutie automata proiectata cu simt de raspundere face toti banii. Vrei sport, dai pe sport sau schimbi manual, vrei comfort o tii pe automat si te doare la briceag. OK, nu ma pronunt la mersul pe zapada cu AT, asta nu am incercat. Spor! |
#40
Posted 17 December 2007 - 18:51
buntzi, on Dec 17 2007, 15:59, said: OK, nu ma pronunt la mersul pe zapada cu AT, asta nu am incercat. Spor! Aaaa, si azi am reusit sa intorc masina la 135 grade fata de directia inainte, cu ajutorul franei de mana! Pacat ca nu era spatiul mai mare si oricum, nu eram singur in masina!A zis fiimea; hai mai tati, ce naiba nu mi-ai zis cum se face ca vreau sa incerc si eu!!Zic: incearca pe Forum, te invata baietii! Edited by sanddy1964, 17 December 2007 - 18:52. |
#41
Posted 25 January 2008 - 00:04
Va rog spuneti-mi si mie - am inteles dintr-unul din posturile de mai sus ca nu poti sa ai frana de motor la o automata - ce faci cand cobori niste serpentine f. abrupte ? Paduchiosul sau Dealu' Negru, sau pe drumul intre Tg. Mures si Brasov (nu stiu cum ii zice) ? O tii numai din frana ? Nu se incing prea tare franele ? Stiu ca nu e recomandabil sa cobori numai cu piciorul pe frana ...
Si inca ceva: stie cineva ce cutie automata are Chevrolet Aveo 1.4 ? Ei spun ca e cu 4 trepte. A condus cineva asa ceva ? Vreau sa iau unul pt. nevasta-mea - si ca s-o invat sa-l conduca va trebui sa invat eu mai intai - n-am mers niciodata cu automata. Va multumesc mult ! |
#42
Posted 25 January 2008 - 10:18
#43
Posted 25 January 2008 - 17:38
La mine in cartea tehnica spune ca daca apas frana cica m-ar ajuta si cutia de viteze prin frana de motor, in fine, m-am intors prin munti si canci, nu ma ajuta nimeni, deci doar pe manual merge. Oricum eu am un Outback A/T care recunosc ca nu are o cutie automata prea stralucita, eu merg pe ea mai mult pe modul manual.
edit: in trafic greu oricat de proasta ar fi o cutie manuala e mult mai lejera, dar e mai greu la parcarile cu spatele lateral in locuri strimte si atunci cand intri in coloana si gasesti o gaurica e greu sa fortezi, cel putin mie asa mi se pare ca nu pot decupla cu ambreiajul, si pana in clipa in care ma infig in frana masina trage si se apropie vertiginos de spatele aluia din fata, brrr stresanta chestie, asa cred ca e la toate indiferent de cat de buna e. Eu prefer mai mult manuala, dar recunosc ca in trafic o automata e sfanta. Edited by test_driver, 25 January 2008 - 17:40. |
#44
Posted 26 January 2008 - 08:01
test_driver, on Jan 25 2008, 19:38, said: La mine in cartea tehnica spune ca daca apas frana cica m-ar ajuta si cutia de viteze prin frana de motor[...] Eu am constatat la a mea ca ajuta. Eram la vreo 100km/h si ma apropiam de semafor, stiam ca semaforul ala tine vreo 5 minute daca l-ai ratat, asa ca am trecut pe N si am lasat-o sa curga. Am simtit clar ca se misca mai repede decat lasata in D, deci e clar ca ajuta cumva si cutia la franare. Dupa faza asta am mai verificat de cateva ori, se confirma. edit: in trafic greu oricat de proasta ar fi o cutie manuala e mult mai lejera, dar e mai greu la parcarile cu spatele lateral in locuri strimte si atunci cand intri in coloana si gasesti o gaurica e greu sa fortezi, cel putin mie asa mi se pare ca nu pot decupla cu ambreiajul, si pana in clipa in care ma infig in frana masina trage si se apropie vertiginos de spatele aluia din fata, brrr stresanta chestie, asa cred ca e la toate indiferent de cat de buna e. Eu prefer mai mult manuala, dar recunosc ca in trafic o automata e sfanta. Aici chiar n-am inteles. Pai la inceput zici ca in trafic greu e naspa cu automata, apoi ca e mai buna. Tocmai la parcarile inghesuite mi se pare mai utila automata, ca o tii numai din frana fara sa te mai ocupi si de ambreiaj, dar in fine, poate e o chestie personala. Mie mi se pare mai buna automata, e drept ca ai un sentiment ciudat cand fuge masina si se apropie de ala din fata, dar te obisnuiesti cu asta, zic eu. Dar e drept, daca am nevoie de ceva foarte rapid, pe mine ma ajuta mult modul sport, inainte (pe yaris si lancer) era naspa tare pana se gandeau sa accelereze. |
#45
Posted 26 January 2008 - 23:31
buna ce ati recomananda unui incepator ,acuma fac sc de soferi iar sincer la primele 3 ore mi sa parut cam greu ) , ambreaj acelaratie, frana , schibator ) prea multe pt mine. Imi plac masinile de mic , nu am crezut ca o sa ma proble la sc de soferi. Acuma parca merge mai bine am deja 5 ore de condus si parca ma impac mai bine cu masnia , dar tot sunt tentat de o masina cu cutie automata , iar daca o sa imi iau masina cu cutie automata probabil va fi Kia ceed , este cea mai acesibila in momentul acesta pentu mine .
|
#46
Posted 17 June 2008 - 15:38
Da, referitor la cutia automata, mai am si eu pana sa ma obisnuiesc cu ea. Cu Audiul A6 allroad quattro 3.0 TDI tiptronic D-PF (240 CP ) era sa o patesc urat din cauza asta. Fugeam pe sosea cu 160 la ora(apropo merge absolut impecabil ), am depasit un Opel Vectra, dupa care, cand am revenit in fata lui am agatat cu stangul frana. Si am apasat din reflex pana la fund "ambreiajul".
Nu stiu cum de nu a intrat Opelul in mine, cred ca ala a calcat frana s-o rupa. Nu mai zic de prietena, care era pe bancheta din spate si nu avea centura. Abia s-a proptit cu mainile in scaunul din fata. |
|
#47
Posted 20 June 2008 - 08:25
Din cate stiu eu la tiptronic care au si manual +/- nu poti face frana de motor cu +/-. De fapt sigur e asa. Daca ai viteza prea mare degeaba dai in - ca nu ti-o schimba. La mine la golf am P R N D 4 3 2 . Frana de mana se face trecand prin 4, 3, 2. 4 inseamna ca nu mai schimba a 5-a, 3 ca nu mai schimba a 4-a si 2 ca nu mai schimba a 3-a. Si de ex cand urci un deal cu a 2-a o pui pe 2 ca sa nu mai schimbe singura a 3-a.
Si inca ceva era cineva aici care spunea ca o scoate din D in N cand are viteza mare si o lasa sa curga, ceea ce nu este recomandat mai ales ca daca faci chestia asta esti obligat s-o lasi sa curga pana se opreste ca altfel nu ai cum sa o mai bagi in D decat fiind oprit si apasand frana. Edited by acatalin, 20 June 2008 - 08:25. |
#48
Posted 20 June 2008 - 11:21
desi nu am carnet de conducere, familia mea are si a avut masini cu cutie automata de ceva timp. Tatal meu conduce un Audi A6 quattro si are cutie de viteze automata Tiptronic. Frana de motor se poate face trecando pe schimbator manual + / - iar in timp ce conducem (sa zicem cu 70 km/h ) trecem pe manual si incepem sa trecem la - pana cand viteza ne multumeste.
Masina incepe sa incetineasca, fiind folosita si putin frana de picior. Referitor la coboratul unei pante: daca avem de a face cu mersul in josul unui deal sa presupunem ca avem viteza de 80 de km/h, cutia de viteze este pe automat setata in treapta D. Din momentul in care incepem sa calcam frana, viteza scade, nemaiurcand la acei 80 km/h daca pedala de acceleratie nu este apasata. Personal as prefera masinile cu cutie automata, dar pentru un incepator sugerez cu fermitate o masina cu cutie de viteze manuala, pana invata si dupaia poate sa treaca si pe cutie automata |
#49
Posted 20 June 2008 - 11:49
Se conduce mult mai lejer pe cutie automata, mie personal imi place, mai ales in locuri aglomerate.
Cred ca este posibil si la cutiile automate sa stie sa faca si frana de motor cand iei piciorul de pe acceleratie??? sau ma insel??? |
#50
Posted 20 June 2008 - 12:41
acatalin, on Jun 20 2008, 02:25, said: Din cate stiu eu la tiptronic care au si manual +/- nu poti face frana de motor cu +/-. De fapt sigur e asa. Daca ai viteza prea mare degeaba dai in - ca nu ti-o schimba. Cutia nu trece intr-o treapta inferioara doar daca se sare peste redline, ceea ce nu e cazul la frana de motor, cand ai luat deja piciorul de pe acceleratie, sau apasarea e foarte slaba. Tiptronic face frana de motor in poarta manuala. E suficient sa treci intr-o treapta suficient de joasa cat sa faci compresia aerului sa aiba loc din cauza vitezei rotilor si nu a arderilor din motor. Atentie, socul franei de motor la trecerea intr-o treapta inferioara, poate bloca rotile ca orice frana!! si e mult mai greu de dozat pentru incepatori (pentru ca se face cu pedala de acceleratie in neutru - revmatching - ceea ce e foarte neintuitiv). Astazi cam toate manualele auto recomanda evitarea folosirii franei de motor. acatalin said: Si inca ceva era cineva aici care spunea ca o scoate din D in N cand are viteza mare si o lasa sa curga, ceea ce nu este recomandat mai ales ca daca faci chestia asta esti obligat s-o lasi sa curga pana se opreste ca altfel nu ai cum sa o mai bagi in D decat fiind oprit si apasand frana. Poate e adevarat la o cutie veche, dar automatele noi nu se mai comporta asa. De destule ori, vrand sa depasesc si crezandu-ma in poarta manuala, am apasat levierul cutiei de viteza inainte, crezand ca dau pe "-" (la Mazda "-" e inainte, invers decat la Tiptronic), dar nimerind in loc pe "neutru". Situatia asta nu e foarte placuta pe autostrada - cand treci pe neutru din greseala, acul turatiei sare spre redline dar viteza masinii scade rapid pentru ca transmisia e pe neutru. Din fericire, se poate trece din mers fara probleme din "neutru" inapoi in "drive", doar muti levierul la loc. tomycta, on Jun 20 2008, 05:49, said: Cred ca este posibil si la cutiile automate sa stie sa faca si frana de motor cand iei piciorul de pe acceleratie??? sau ma insel??? Da si nu. In "Drive", daca se simte frana de motor, cutia va schimba automat intr-o treapta superioara, pentru a proteja motorul si transmisia. In poarta manuala in schimb, daca masina e intr-o treapta suficient de joasa, se poate folosi frana de motor. interes91ant, on Jun 20 2008, 05:21, said: Personal as prefera masinile cu cutie automata, dar pentru un incepator sugerez cu fermitate o masina cu cutie de viteze manuala, pana invata si dupaia poate sa treaca si pe cutie automata Cu siguranta majoritatea incepatorilor ar fi castigati daca ar invata sa conduca pe automata, pentru ca se pot concentra la condus in loc de schimbarea treptelor. In State 10 ore de condus sunt considerate suficiente inainte de examen. Si aici intra si orele de autostrada, care in State sunt obligatorii (in State, pentru incepatori autostrada e un cosmar, pentru ca e foarte aglomerata, iar intrarile pe autostrada sunt foarte periculoase, pana se invata procedura corecta). Singurul dezavantaj al celor care invata pe automata, e ca va trebui sa invete sa conduca pe manuala separat, daca vor avea nevoie. |
#51
Posted 20 June 2008 - 13:45
Dupa ani de zile de teste... am ajuns la niste concluzii personale:
1. cutia manuala e ultra comoda la motoare de 1.2-2.5 litri 2. cutia automata e f cool de la MINIM 3 litri in sus. (zona de 2.5-3 litri ramane la libera alegere) 3. oricat de comoda pare, o cutie automata e un calvar pe o masina cu motor mic. (mic poate fi si 2.5 litri daca nu e plin de caluti) 4. mie mi se pare super jucausa o manuala si din acest motiv am o masina micuta cu MANUALA cu care ma "distrez" copios in oras. DACA iti place sa conduci, NU este adevarat ca te enervezi in oras cu o manuala. E un mit scos de cei ce nu au nici o placere in a conduce. 5. o masina dotata cu manuala va consuma MAI PUTIN decat una cu automata la orice ora din zi si din noapte. (motoare mici) 6. o automata te cam indobitoceste cu timpul Efectiv pierzi din placerea de a conduce. Poate ca eu sunt si de "moda veche". In plus, o manuala iti permite diverse artificii, iti ofera libertatea de a alege cum vrei sa mergi (la consum sau relaxare sau agresiv chiar si cu un motor de maxim 2 litri) Situatia ideala pentru o familie, ar fi: 1. un SUV sau crossover cu automata (iarna, toamna, primavara te scoate din orice rahat si ofera si siguranta sporita la deplasari cu adevarat lungi) 2. un cabrio micut de oras (in functie de cati membri are familia) cu manuala (vara va fi o REALA placere) Recomand calduros SOFT-topul. Cele noi sunt ultra cool si NU sunt inferioare celor cu hard-top. Ambele te vor ajuta sa atingi o oarecare armonie si vor contribui la un nivel de confort ridicat. Enjoy your life tomycta, on Jun 20 2008, 12:49, said: Cred ca este posibil si la cutiile automate sa stie sa faca si frana de motor cand iei piciorul de pe acceleratie??? sau ma insel??? Logic. Cele cat de cat destepte fac orice ai avea nevoie Plus ca in general vin cu asistenta la coborare sau in panta. PS: Evident, pentru cei ce HABAR NU AU sa conduca, intotdeauna o automata e solutia MAI BUNA... Sa nu uitam ca nu toata lumea e disperata sa conduca, sa tureze motorul...etc etc. |
|
#52
Posted 20 June 2008 - 14:31
Monitox, on Jun 20 2008, 14:45, said: 2. cutia automata e f cool de la MINIM 3 litri in sus. (zona de 2.5-3 litri ramane la libera alegere) Ar fi trebuit sa completezi cu "..si e un MUST HAVE la motoare de 1000 de cai cum e ala de pe Veyron " Nu cred ca s-ar risca cineva sa lase atata putere si atata cuplu pe o cutie manuala... |
#53
Posted 20 June 2008 - 14:52
E buna automata si la motoare micute Pe mine nu ma streseaza desi e motorisca de 1.4L.
Nu inteleg de ce o cutie manuala ar fi mai fun decat una cu dublu ambreaj. Gen DSG sau cutia de pe noul M3. Poti face absolut tot ce faci cu manuala.. chiar mai bine si mai comod. Singura diferenta e cum faci. |
#54
Posted 20 June 2008 - 15:05
Monitox, on Jun 20 2008, 14:45, said: intotdeauna o automata e solutia MAI BUNA... Sa nu uitam ca nu toata lumea e disperata sa conduca, sa tureze motorul...etc etc. Sa nu uitam -mai bine-ca de fapt foarte putini sunt cei care se dau mari soferi si se sparg in figuri, fitze cu turat motoare, "pasiune mare domne",..ce mai! ,,talent cu caru', etc 90%+ conduc CU PLACERE dar NU din pasiune si mai ales FARA fitze... cei 10% ramasi sunt cei care de multe ori fac accidentele din teribilism sau din prostie...printre ei, cativa pasionati care sunt o specie aparte.Prea putini, oricum.Desigur, multi se pricep la masini cum se pricepeau la muzica cei care colectionau discuri de vinil, acum vreo 30 de ani...Daca le dadeai o chitara in mana nu stiau nimic.In schimb stiau absolut totul despre formatiile preferate, etc.. Eu sunt la aia 90, la gramada adica...si cutia tiptronic, DSG eventual rullllezzzz. Zicea cineva ca masinile de curse au schimbator cu plus si minus...nu cu facaletz din ala... LE Sunt automate si automate. De exemplu cea de pe X5 e muult sub tiptronicul de pe A8 de exemplu. si da, un DSG schimba datele problemei,,,e "altceva"...din pacate f putine persoane au condus asa ceva si e greu sa-ti dai cu parerea... Edited by sanddy1964, 20 June 2008 - 15:13. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users