cutie automata pro/contra
Last Updated: Aug 08 2008 20:06, Started by
roro74
, Jun 15 2007 09:03
·
0
#19
Posted 18 June 2007 - 20:45
#20
Posted 04 July 2007 - 12:58
masinile care au cutii automate sunt considerate superioare celor care au cutii manuale, insa depinde mult si de stilul de condus, am avut masina cu cutie manuala, am acum masnia cu cutie automata, la drum lung cutia automata e foarte buna, de asemenea in orase unde cnoduci mult mai degajat. e drept ca la inceput calcam frana ca nebunul dar acum nu stiu cum as reveni la o masina cu cutie manuala...
Edited by partyman, 04 July 2007 - 13:01. |
#21
Posted 04 July 2007 - 15:48
Am condus un micra 1L din 06 cu automata (si aceeasi varianta de motor cu manuala). Cu toate ca motorul e mic si intr-adevar se simte diferenta de acceleratie intre automata si manuala (e mai rapida cea manuala), confortul la condus e un avantaj care compenseaza acest aspect. M-am plimbat prin Irlanda cu automata, si eram mult mai relaxat, admiram si eu peisajul etc...
Si asta era o cutie de conceptie mai veche (cred). Ce sa mai zic despre noua DSG, care e mai rapida decat o manuala. Da, e semi-automata in sensul ca e o cutie manuala in care schimbarea vitezelor se face automat, dar confortul e acelasi cu cea de mai sus. Si sa nu uit, la Micra, asa cum era de 1L, cand apasai pedala de acceleratie, in functie de nervozitatea apasarii, schimba 2-3 viteze in jos si crestea in ture ("kickdown"), deci cei care spun ca nu poti 'pregati' o depasire prin turarea motorului se cam inseala. Probabil ca nu poti porni de pe loc cu scrasnet de cauciucuri, dar daca asta e singurul dezavantaj... mi-as lua una oricand (DSG, that is ). |
#22
Posted 10 July 2007 - 13:03
revin in tara dupa un an de condus numai masini automate si tin sa precizez ca a cazut mitul cum ca automatele sunt mai lente chiar daca vrei sa conduci sportiv (kick down si nu te opreste nimeni sa cresti in 8000 rot/min iar retrogradarile in depasiri sunt excelente(uneori chiar 2 trepte instantaneu). ba din contra.actioneaza muuult mai rapid si eficient si mai optim decat omul. automatele sunt viitorul
|
#23
Posted 22 July 2007 - 12:29
__ Ma adresez celor care au / au avut / conduc / au condus mașini (indiferent de care firmă) cu schimbător automat , mașini mai noi de 2001-2002 .
--1-- -->> viteza de aprox. 100 km/h , turația 4000-5000 , mașina nu ar avea probleme de scădere de cuplu sau putere dacă se schimbă viteza în timpul depășirii ? adică duce la bun sfârșit depășirea fără ca viteza să fie scăzută , chiar și dacă se schimbă viteza în timpul ei ?? --2-- -->> În timpul în care schimbătorul (fiind automat) schimbă viteza , șoferul trebuie să lase piciorul de pe accelerație sau poate să țină sau chiar să și ambaleze motorul când viteza este schimbată în una superioară ?? --------- Aștept răspuns la aceste două întrebări , deoarece intenționez să îmi cumpăr o mașină cu schimbător automat , prefer Mercedes , printre ultimele modele , dar nu știu încă chestia cu schimbătoarele automate cum este și am aceste două dileme asupra mașinilor cu schimbător automat...aștept răspunsul vostru . Mulțumesc anticipat . Încă ceva : Merită să îmi cumpăr o mașină cu schimbător automat ?? Merită să îmi cumpăr un Mercedes din 2006-2007 cu schimbător automat ?? Edited by MAK, 22 July 2007 - 12:37. |
#24
Posted 22 July 2007 - 12:40
eXxxx, on Jul 22 2007, 13:29, said: __ Ma adresez celor care au / au avut / conduc / au condus mașini (indiferent de care firmă) cu schimbător automat , mașini mai noi de 2001-2002 . --1-- -->> viteza de aprox. 100 km/h , turația 4000-5000 , mașina nu ar avea probleme de scădere de cuplu sau putere dacă se schimbă viteza în timpul depășirii ? adică duce la bun sfârșit depășirea fără ca viteza să fie scăzută , chiar și dacă se schimbă viteza în timpul ei ?? --2-- -->> În timpul în care schimbătorul (fiind automat) schimbă viteza , șoferul trebuie să lase piciorul de pe accelerație sau poate să țină sau chiar să și ambaleze motorul când viteza este schimbată în una superioară ?? --------- Aștept răspuns la aceste două întrebări , deoarece intenționez să îmi cumpăr o mașină cu schimbător automat , prefer Mercedes , printre ultimele modele , dar nu știu încă chestia cu schimbătoarele automate cum este și am aceste două dileme asupra mașinilor cu schimbător automat...aștept răspunsul vostru . Mulțumesc anticipat . Sper ca ai inteles ce vreeam sa zic 2-->Soferul nu trebuie sa lase de acceleratie niciodata. Dupa cum ti-am explicat mai sus, soferul tine acceleratia dupa cum vrea el. Teoretic nu ar avea sens automata daca trebuie sa lasi piciorul deoarece nu stii momentul exact cand masina are de gand sa schimbe. Daca mai ai intrebari/nelamuriri intreaba |
#25
Posted 22 July 2007 - 13:17
Quote Merită să îmi cumpăr o mașină cu schimbător automat ?? Merită să îmi cumpăr un Mercedes din 2006-2007 cu schimbător automat ?? Cutiile de viteza automate care le gasesti in masinile noi incep sa devina in unele cazuri mai bune ca cele manuale (vezi Mercedes C320 CDI din 2007, 0-100 kmh ii 7,7 secunde la cutia cu 6 viteze manuala si 6,8 secunde la cea cu 7 viteze automata, la care poti sa-i cumperi in plus, sa fie secventiala, schimbi cu doua pedale in spatele volanului). Acuma depinde si de cati bani dispui, una ca asta cu 7 viteze automata si secventiala ar costa 50000-60000 euro (bine, si cu multe alte dotari ar fi in pretul asta). |
#26
Posted 22 July 2007 - 13:49
Mulțumesc BlackDevilOR și bugsiiy !
Despre mașinile cu schimbător automat se pare că nu mai am nicio dilemă Și.......70-80% îmi voi lua un Mercedes cu schimbător automat , dar mai am de văzut cum stau cu bugetul . Dacă îmi merge bine la bursă , etc. cu ce mă ocup și eu , poate , așa cum zice bugsiiy , îmi voi lua un M. clasa C320 CDI de 50.-60.000 E . Dacă nu , voi mai vedea ! Oricum , când îmi iau următoarea mașină , aceasta va fi cu siguranță una cu schimbător automat , și mercedes ! Încăodată , mulțumesc pentru răspunsuri ! |
#29
Posted 07 December 2007 - 17:03
La o masina cu schimbator automat (care are vitezele P R N D 1 2) are cineva idee daca in mers se poate schimba din D in N... sa o scoti la liber cum s-ar zice ?
Sau daca se poate din D schimba in 1 sau 2... cand urci sau cobori o panta ? |
#30
Posted 07 December 2007 - 20:06
Poti face ambele. Prima pentru ca nu e nici o problema, desi la o automata nu prea se schimba in N, se uzeaza mai tare decat in D cu frana calcata stand pe loc, iar a2a pentru ca e pur si simplu e prevazut sa faci asa din fabricatie.
Cielo (sau oricum Daewoo) cu automata aia in 3 trepte, right? |
#31
Posted 07 December 2007 - 20:54
Intradevar se poate numai ca nu este recomandat des. Mai ales din D in 1 sau 2 mai ales cind esti in viteza (de exemplu de la 60km/h rulind in D sa schimbi pe 2 sau mai rau 1 ). Corect este sa schimbi din D in 1 sau 2 cind stationezi. Acelasi lucru este recomandat si pt D ---> N.
|
#32
Posted 16 December 2007 - 00:48
Am o mare nelamurire.E bun un schimbator automat,defapt e super.Conduci mai relaxat.Iarna e de preferat cel manual pentru frana de motor cu toate ca ai abs,esp sau mai stiu eu ce,pentru ca eu am patit-o.Cu 5 metri inainte de semafor s-a schimbat galben fiind gheta mi-am dat seama ca nu pot sa trec si am franat pentru a opri si spre surprinderea mea cu abs si esp am oprit la 5 metri dupa semafor.Bine ca eram primul si nu mai aveam pe cineva in fata.Deci in unele cazuri manualul este vital.Si aici nelamurirea mea.Am auzit de tot felul de nume de schimbatoarea tiptronic.gsd si dreacu sa le ia,nu exista un schimbator semiautomat?Adica vara sau stiu eu cand vreu tu sa il ai automat si iarna sau in diferite conditii sa apesi pe un buton si sa se schimbe pe manual?Daca exista va rog sa imi spuneti cum se numeste si un pret daca stiti.Si daca nu exista ,daca imi iau masina cu schimbator automat cum dreaq fac iarna frana de motor?Pot sa schimb?Va rog sa nu dati cu pietre in mine pentru ca nu ma interesat pana de curand asa ceva eu fiind un mare amator al schimbatoarelor manuale dar m-am decis sa imi schimb masina si m-ar interesa niste opinii.Multumesc Anticipat
|
#33
Posted 16 December 2007 - 08:09
scoti din D in 1 sau 2 si ai un fel de frana de motor. acu nu te astepta sa faca minuni...
|
|
#34
Posted 16 December 2007 - 08:32
XREDX, on Dec 15 2007, 17:48, said: Am o mare nelamurire.E bun un schimbator automat,defapt e super.Conduci mai relaxat.Iarna e de preferat cel manual pentru frana de motor cu toate ca ai abs,esp sau mai stiu eu ce,pentru ca eu am patit-o.Cu 5 metri inainte de semafor s-a schimbat galben fiind gheta mi-am dat seama ca nu pot sa trec si am franat pentru a opri si spre surprinderea mea cu abs si esp am oprit la 5 metri dupa semafor.Bine ca eram primul si nu mai aveam pe cineva in fata.Deci in unele cazuri manualul este vital.Si aici nelamurirea mea.Am auzit de tot felul de nume de schimbatoarea tiptronic.gsd si dreacu sa le ia,nu exista un schimbator semiautomat?Adica vara sau stiu eu cand vreu tu sa il ai automat si iarna sau in diferite conditii sa apesi pe un buton si sa se schimbe pe manual?Daca exista va rog sa imi spuneti cum se numeste si un pret daca stiti.Si daca nu exista ,daca imi iau masina cu schimbator automat cum dreaq fac iarna frana de motor?Pot sa schimb?Va rog sa nu dati cu pietre in mine pentru ca nu ma interesat pana de curand asa ceva eu fiind un mare amator al schimbatoarelor manuale dar m-am decis sa imi schimb masina si m-ar interesa niste opinii.Multumesc Anticipat Si nu, comutand o automata intr-o treapta inferioara la cutia automata, nu obtii frana de motor. Si crede-ma povestea asta ca toti sutem piloti de curse si ne tine "in spate" o cutie automata este atat... o poveste. In realitate o cutie automata buna schima mai bine decat un average Joe. Fara socuri pentru motor, fara sa smuceasca pasagerii, fara sa tureze inutil motorul. Si nu vorbesc de avioane cu 7 trepte de viteza ci chiar de cutii cu 4 trepte. Despre "inteligenta" lor: a mea are 11 ani de zile si stie sa se adapteze la stilul de conducere, "invata" cum imi place sa plec de la stop si asa se comporta. A trecut vremea celor electromecanice, suntem de mult in epoca celor controlate de computer. Iar despre traficul urban cu sute de opriri pana ajungi acasa... numai cine nu a pus piciorul intr-o "automata" mai poate vrea altceva. Sa zici acuma ca "nu imi place sa ma conduca masina pe mine, nu vreau automata" este echivalent cu a zice acum 30 de ani "nu vreau cutie cu sincroane, aia este pentru femei, soferii adevarati fac dublu ambraiaj" sau... putem sa mergem si mai departe in timp. Edited by SuperDuper, 16 December 2007 - 08:45. |
#35
Posted 16 December 2007 - 09:29
Nu e asa complicat sa mergi pe manual iarna, pe zapada cu cutia automatica.E o optiune pe care cutiile automate cat de cat serioase o au.Vezi toate cutiile germane, de exemplu. Si daca vrei sa tii mainile pe volan si sa schimbi de la TASTELE =PADELELE plusminus , ai aceasta optiune lPE VOLAN la cutia DSG si nu numai.
Eu nu am mers pe manual cu DSG-ul din dotare dar e super simplu, si sa faci frana de motor e si mai simplu.Ii dai ce vrei tu din minus si o ia imediat.E mai usor decat sa dai un flash cuiva. Uitati de cutiile de viteze manuale, Sunt anacronice si ar trebui sa dispara . |
#36
Posted 17 December 2007 - 11:29
Multumesc mult de sfaturi.Daca nu am cutie automata as putea sa imi pun?Adica unde,ce fel de si la ce preturi daca stiti?Ca masina asta ii ramane mamei mele si o sa ii fie mai usor.Cat despre mine imi caut cu schimbator automat,m-ati convins
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users