Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Cel mai bun regizor

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#19
hyde

hyde

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,012
  • Înscris: 28.01.2004
:)

ok, fiecare cu punctul lui de vedere

mult succes, cosimo...

#20
Amyd

Amyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 578
  • Înscris: 01.02.2002

Quote

Originally posted by Cosimo
Nu poti spune acelasi lucru despre Bergman, care a facut filme cu 20-30 de oameni cel mult (in general) si unde se vede de la o posta ca filmul e "de Bergman".

Aha, si filmul nu e in nici un caz "de Bergman" si pentru ca a fost filmat de Sven Nykvist, de exemplu? A se vedea diferenta de la cer la pamant intre filmele facute cu Sven si cele filmate de Gunnar Fischer...  :rolleyes:

Salutari,
Andrei

#21
brandonel

brandonel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 09.09.2002
@Cosimo: daca ar fi sa ma port ca tine, ti-as spune ca esti prost pt ca ti s-a parut plictisitor Once Upon A Time In America si ca trebuie sa-ti schimbi gusturile. stii cum e vorba aia: nu te poti kk in gusturile cuiva, trebuie sa te kk in gura lui, ca sa-i schimbi gusturile.

Quote

Originally posted by Cosimo
eu ascult muzica clasica, voi ascultati Pink Floyd - astia sunt supercomerciali

da' cine te-a intrebat ce muzica-ti place? lasa-ne pe noi in pace, si du-te sa-ti asculti muzica ta clasica. ne-am saturat de "parerile" tale.

Quote

Originally posted by Cosimo
trebuie sa va schimbati gusturile... pe bune ca asa ar trebui

io zic ca trebuie sa dispari si sa nu mai postezi p-aici... pe bune!

ps: si de cand sunt Pink Floyd "supercomerciali"?

#22
Cosimo

Cosimo

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 10.03.2004
Da, Andrei, ai dreptate in mare parte. Si Sven Nykvist inseamna foarte mult pentru calitatea filmelor lui Bergman. Dar sa stii ca acelasi Nykvist a mai filmat si Sleepless in Seattle, si Sacrificiul lui Tarkovski, si The Postman Always Rings Twice, si Only You, samd. Niciunul din aceste filme nu are nimic de-a face cu vreun film de Bergman, cred ca esti de acord, nu aduce catusi de putin cu ceea ce noi numim un film "de Bergman". Oricum ar fi insa, Sven Nykvist ramane cel mai mare operator din lume nu pentru ca a filmat Only You sau Sleepless in Seattle, ci pentru filmele lui Bergman in primul rand. Eu am o mare stima pentru el si n-as vrea sa se creada ca incerc sa-l pun in umbra cumva.
Cand am spus ca a facut filme cu 20-30 de oameni m-am gandit in primul rand la Nykvist. Ma intreb daca la Spielberg te poti gandi vreodata la un singur operator. Mai degraba la o armata intreaga, cum am spus deja.

Dar, hei! Mare greseala ai facut ca te-ai luat de Gunnar Fischer fara sa stii de cine te iei. Iti voi spune acum cateva capodopere filmate de el si daca nu te conving astept neaparat o replica aici.

Fragii salbatici (filmul meu preferat, btw), Wild Strawberries (1959)
A Saptea Pecete, Seventh Seal, The (1958)
Magicianul, Magician, The (1959)
Surasul unei nopti de vara, Smiles of a Summer Night (1957)
Ochiul dracului, Devil's Eye, The (1961)

Apropo:
Pe trei dintre acestea le poti gasi traduse de mine pe acest site, daca nu le-ai vazut cumva si vrei sa le intelegi mai bine. Urmeaza si al patrulea, To Joy (1950), care e si el o capodopera, chiar daca lui Brandonel n-o sa-i placa pentru ca e vorba de un dirijor de muzica clasica, nu de pinkfloyd.

Asa ca data viitoare cand mai postezi, ia seama mai bine. E pacat sa le spui unora care nu stiu prea multe despre Bergman (ca Brandonel) ca filmele facute cu Gunnar Fischer n-ar fi mare scofala. Sunt capodopere. Nu pentru Gunnar Fischer, ci pentru ca sunt ale lui Bergman.

Bombonel (sau Brandonel, sau Tampitel, cum te-o fi chemand), vezi ca ai vrut sa citezi din mine si ai citat din Hyde. Citeste si tu forumul mai atent inainte sa postezi, ca te orbeste furia si te faci de ras. Noi incercam sa ducem o discutie civilizata aici, nu prea stiu daca ai ce cauta, nenicule.

Iar Pink Floyd sunt supercomerciali de cand au ajuns in topul vanzarilor, dragutule. Ca nu Biber se vinde ca painea calda, ci Pink Floyd. "Supercomercial" e o definitie, baietas, nu o injuratura. Ca si Spielberg se vinde ca painea calda, nu Bergman. Din pacate.

#23
intrare

intrare

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 411
  • Înscris: 11.01.2003
Titlul threadului e cel putin deplasat in opinia mea. Mi se pare aiurea sa faci clasamente de genul X e mai tare ca Y si ca Z.
Ra_7000xp .... o intrebare ... dintre Tolstoi, Kierkegaard si Kafka care este mai bun? Este acelasi lucru pentru ca si munca de regie implica multa creativitate. Pe langa ragizor la un film ca produs final aritstic se adauga contributia altora. Asta-i marea minune in cazul filmului, ca este o suma de expresii artistice,  imbinate cu arta de regizor. Marturisesc ca pana recent nu aveam criterii de evaluare a unui film (criteriul meu era topul imdb...nu radeti) dar am inceput sa citesc si sa ma documentez ...lol.

In concluzie cum ar putea cineva compara creatia de pionierat a lui Eisenstein cu Chaplin apoi cu Bergman si Federico Fellini sau Luis Bunuel si Akira Kurosawa?! In aceeasi maniera oare poti compara mijloacele de exprimare ale lui Eisenstein in Crucisatorul Potemkin (1925) cu cele ale lui Peter Jackson in seria LOTR? V-ati uitat din curiozitate in topul imdb sa vedeti cate filme de Bergma sunt sau cate filme de Bunuel? Probabil ca multi nu au facut-o pentru ca nici nu au auzit de ei. Dintre cei care preaslavesc seria LOTR cati au vazut Citizen Kane?

Oare "cel mai bun film" e acelasi lucru cu "filmul care mi-a placut cel mai mult" ? Daca este asa nu prea mai are rost nici o discutie. Mie imi plac filmele cu Bruce Lee dar nu cred ca asta le face filme bune.

Dintre cei care au postat aici oare cati au instrumentele si capacitatea de a analiza munca vreunui regizor? Eu cel putin stiu ca nu pot si de aceea era poate mai bine sa nu postez, dar m-au stimulat :) cateva posturi.

Cosimo ... din cate vad te pricepi destul de bine si ai putea sa continui si sa ne mai povestesti ce filme merita vazute.

#24
hyde

hyde

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,012
  • Înscris: 28.01.2004
@intrare: dar nu spune nimeni ca suntem critici de film... nici pe departe, nu o sa am niciodata pretentia asta...

dar asta nu inseamna ca nu ne putem da cu parerea... din punctul meu de vedere, masor calitatea unui film dupa starile/emotiile/gandurile pe care mi le-a provocat... de aceea pot spune ca PENTRU MINE a fost un film bun sau nu...

#25
Amyd

Amyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 578
  • Înscris: 01.02.2002
Presupui cam multe in privinta a ceea ce stiu si ce nu stiu eu, Mr. Cosimo. Nu "m-am luat" de Fischer, reciteste mesajul. Am spus ca filmele lui Bergman filmate de el sunt diferite de cele filmate de Nykvist. Asta o vede pana si un chior (la nivelul cel mai de baza, nici macar nu trebuie sa aiba minime notiuni de estetica cinematografica). Cu alte cuvinte, un "film de Bergman/Fischer" e diferit de un "film de Bergman/Nykvist" si e imposibil sa vorbesti de Bergman fara sa-i creditezi macar intr-o mica masura pe operatori si pe actori.

Filme "de regizor" exista doar cand nenea regizorul regizeaza, scrie scenariul, filmeaza, monteaza si mai trage si dupa colt. Asa, cam ca Rodriguez sau Brakhage.

Chestia cu "cel mai mare operator din lume" e un infantilism bun pentru reviste de barfe, ce naiba. Cand exista Storaro, Montuori, Toll, Khondji, s.a.m.d., e clar ca nu se poate vorbi de asa ceva. E ca si cum ai zice de "cel mai mare pictor din toate timpurile"...

Cat despre Spielberg, ai dat-o in bara cu remarca despre operatori. Intamplarea face ca evident ca te gandesti la un singur nume, mai precis Janusz Kaminski, cu care filmeaza de o multime de ani si care si-a lasat semnatura peste toate capodoperele spielbergiene ("Saving Private Ryan", "Schindler's List", "A.I.", etc.).

Mozart (si nu numai) se "prostitua" mai abitir ca Pink Floyd pe la curtile vremii. Inseamna ca si el e "comercial"? Ah, btw., vinde mai multe discuri decat Pink Floyd, de asemenea, nemernicul naibii...

Salutari,
Andrei

#26
Cosimo

Cosimo

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 10.03.2004
Andrei, cred ca te-ai ambalat mai mult decat era necesar. Si mai cred ca
ar trebui sa lamurim niste confuzii.
Sa o luam pe indelete.


Este evident ca filmele lui Bergman din anii 50 nu seamana cu filmele lui din anii 60-70, sau cu ultimul lui film, Saraband, din 2003. Motivul pentru care
nu seamana unele cu altele nu e din punct de vedere al esteticii imaginii, ci pentru ca Bergman insusi si-a schimbat radical modul de a face film, independent de operatorul cu care a lucrat.
Nu poti filma un scenariu ca "Lacrimi si soapte" cum ai filmat "Surasul unei nopti de vara".

Confuzia ar putea proveni din faptul ca in anii 50 Bergman a lucrat mai mult cu Gunnar Fischer decat cu Sven Nykvist, in timp ce mai tarziu a lucrat mai mult cu Nykvist.

Daca e cum spui tu, atunci te rog sa-mi explici si mie ce diferente enorme (dpv al imaginii) vezi tu intre
Sawdust and Tinsel (O seara vesela) (1953), filmat cu Nykvist
si
Summer with Monika (O vara cu Monika) (1952), filmat cu Fischer

sau intre
Izvorul fecioarei (1959), sau Persona (1966), filmate cu Nykvist
si
A Saptea Pecete (1957), sau Magicianul (1958), sau Ochiul dracului (1960), filmate cu Fischer

sau intre
Ritualul (1969), sau Strigate si soapte (1972), filmate cu Nykvist
si
The Touch (1971), filmat cu Fischer

De asemenea, vezi vreo asemanare intre
Izvorul fecioarei (1959)
si
"Din viata marionetelor" (1980), amandoua filmate de acelasi Sven Nykvist?

Chior nu sunt nici eu, de bunaseama ca exista diferente de imagine de la un film la altul, dar amprenta generala a fiecarui film in parte corespunde amprentei generale a epocii in care Bergman a creat filmul respectiv. Daca "Din viata marionetelor" nu seamana deloc (nu numai dpv al imaginii)
cu Izvorul fecioarei sau cu Fragii salbatici (ca sa aleg doar filme alb-negru)
e pentru ca Bergman scria si regiza filme altfel in acele timpuri. Cand va ajunge si la tine "Saraband" (2003) vei vedea ca imaginea arata cu totul altfel decat in "Scene dintr-o casatorie", filmul a carei continuare e Saraband, dar filmat la 30 de ani distanta, cu acelasi Sven Nykvist!

Sunt de acord ca "e imposibil sa vorbesti de Bergman fara sa-i creditezi macar intr-o mica masura pe operatori si pe actori". Doar sa nu depasesti masura.
Ca si de Niro a jucat in destule porcarii si nu e vina lui, catusi de putin.
Sau, alt exemplu: Max von Sydow si-a castigat faima de mare actor sub mana lui Bergman.
Eu alt mare rol al lui Sydow nu stiu, in afara de filmele lui Bergman.

Aici ai perfecta dreptate: "Chestia cu "cel mai mare operator din lume" e un infantilism". M-a luat scrisul pe dinainte.

Probabil ca nu sunt un mare cunoscator al filmelor lui Spielberg, desi i-am vazut majoritatea filmelor. Pe cele catalogate drept "capodopere" le-am vazut pe toate, asta e sigur.
N-am simtit nevoia sa le aprofundez, pentru ca nu stiu daca e ceva de aprofundat. Filmele lui raspund in general nevoii de entertainment si recunosc ca raspund bine. Distreaza din plin gagiul.
N-am afirmat ca n-a folosit un singur operator, doar mi-am exprimat indoiala. Reciteste-mi formularea.
Sincer, ma indoiesc ca si-a dat Janusz Kaminski osteneala sa filmeze din cine stie ce unghi dinozaurii din Jurassic Parc. Am banuiala ca i-a lasat pe altii mai priceputi s-o faca. Poate pe dresori.
Ideea mea era de fapt ca operatorul principal al filmului (fie el Kaminski) nu e decat un general care comanda o armata de (alti) operatori. Poate m-am inselat. Dar sigur nu e aceeasi situatie la Bergman.

Ce intelegi prin:

"Mozart (si nu numai) se "prostitua" mai abitir ca Pink Floyd pe la curtile vremii." ?

Eu am inteles urmatoarele:
1. Pink Floyd s-a prostituat abitir prin niste curti (caz in care s-ar putea sa se sesizeze Brandonel si sa te faca ciumeg).
2. Tu stii despre viata lui Mozart doar ce ai aflat din "Amadeus" (Milos Forman), care e un film excelent
din toate punctele de vedere, mai putin al adevarului istoric - si nu e vina lui Forman, cat a romanului dupa care a facut filmul. Din acest pdv (doar) filmul e o aberatie.
Ti-as putea scrie trei pagini intregi impotriva aberatiei de mai sus, dar as iesi prea mult din topic si nici nu cred ca te-as convinge. Cand spui o tampenie asa de mare, golul din care o emiti e prea cuprinzator ca sa-l pot umple aici.
Oricum, eu vorbeam de Biber, nu de Mozart. Daca judeci dupa colectia mea personala, e clar ca Biber si Mozart se vand mai bine decat Pink Floyd. Global insa, Pink Floyd ii surclaseaza in vanzari, cel putin procentual (ca Pink Floyd n-au compus nici a suta parte din cat a compus Mozart, desi au avut viata mai lunga si e normal sa existe mai multe CD-uri cu Mozart decat cu PF).
P.S. Sa nu intelegi ca am ceva cu Pink Floyd (nici la propriu, nici la figurat)

Una peste alta, imi cer scuze daca te-am jignit in vreun fel, Andrei. Am scris pe un ton glumet, nu ranchiunos.
In fond, cred ca avem multe in comun. Cel putin bunele intentii.

Spor in toate,
Cosimo

#27
Ra_7000xp

Ra_7000xp

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 15.03.2004
pt intrare

1.intentia thread-ului nu era de a face clasamente ci doar sa aflu cateva opinii in legatura cu cei mai buni regizori pe care ii considerati  ca atare...ideea era ca eu sa aflu despre unii regizori despre care nu am auzit si care totusi sunt considerati cei mai buni.

2.tolstoi este cel mai bun

3.stim cu totii ca la un film ca produs final se adauga si contributia altora si ca e o mare minune suma de expresii artistice imbinate cu arta de regizor...era suficient dc dadeai niste nume de regizori si eventual iti si argumentai opinia

4.cel mai bun film nu e acelasi lucru cu filmul care mi-a placut cel mai mult...

5.ma indoiesc ca cineva de aici are instrumentele si capacitatea de a analiza munca vreunui regizor...dar de cand trebuie sa fii specialist ca sa ai o parere?

In concluzie ar fii grozav daca ati raspunde la thread si nu ati mai "filosofa" aiurea,fara nici un rost.

PS:desi  n-am vrut sa postez neavand legatura directa cu thread-ul,am simtit nevoia sa clarific cateva chestiuni

#28
sepguy

sepguy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 27.12.2002
@Cosmino
Tu esti cumva ruda cu Dan (mitomanul) Alexandrescu sau cum il chema?
Poate ne povestesti si noua din perioada cand l-ai analizat in detaliu pe Mozart in timp ce va beati cafeaua pe strazile Viennei? Nu ca prostii de noi care il stim doar din filme si carti!
Scuza-ma, dar daca tu spui ca "Pink Floyd n-au compus nici a suta parte din cat a compus Mozart" inseamna ca n-ai nici o treaba cu acest capitol unde te dai mare cunoscator si ca trebuie sa te duci sa te culci..urgent!
As spune chiar ca Pink Floyd au avut un rol CEL PUTIN la fel de important in MUZICA ca si Mozart. Da' n-ai tu de unde sa stii.ca tu esti "cult"... asculti numai muzica clasica!
Lucrurile evolueaza, inclusiv muzica; artistii mari raman artisti mari indiferent de perioada. Dupa logica ta Da Vinci e mai "bun" decat Dali doar pt ca trait in alta epoca!
Nu am nimic cu Mozart, sau muzica clasica ba chiar imi place (in f rarele momente in care o ascult) insa nu veni tu sa ne vb de sus doar pt ca la tine predomina acest gen de muzica si ai tu nu stiu ce colectie. Nu esti cu nimic mai special, crede-ma!
Daca ai venit cu impresii de guru..nu ti-ai gasit locul pe acest forum..asa ca..chill !

#29
Ra_7000xp

Ra_7000xp

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 15.03.2004
pt  sepguy si nu numai...

Incep prin a spune ca imi plac foarte mult pink floyd si tarantino,pe care cosimo l-a facut idiot...nu-i nimic,e parerea lui.eu sunt multumit ca si-a spus parerea legata de regizori.am spus asta ca sa nu crezi ca am ceva cu pink floyd sau cu tine.

Ceea ce eu nu inteleg este de ce discutam despre pink floyd sau mozart sau alte lucruri care nu au legatura cu thread-ul.cred ca exista forum si despre muzica in care iti poti spune parerea.intra cineva la acest thread sa citeasca despre regizori si da de pink floyd care au compus mai mult decat mozart...mie nu mi se pare normal...poate gresesc;daca e asa, inseamna ca nu am inteles eu sensul forumului...

#30
sepguy

sepguy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 27.12.2002
scuze pt offtopic..insa nu m-am putut abtine!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate