Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!
 electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...
 Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie
 

TDI - Turbosuflanta moarta

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
coolfrik

coolfrik

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 18.09.2005
Intr`un mesaj trimis catre MAK, acum cateva zile ii promiteam c`o sa`i povestesc o intamplare cu o turbina de pe un motor Ford TDI, fabricatie 2000, dar pana la urma m`am gandit s`o fac publica aceasta poveste.

Acum un an, exact un an, in sambata Pastelui am cumparat un Ford Focus TDI, fabricatie 2000. Am zis c`am facut o afacere. Bun... Simptomele masinii la momentul cumpararii erau urmatoarele: - Un fum negru, ca de locomotiva la peste 1200 rpm.
                    - Motorul tragea de parca ii lipseau trei pistoane....

Investigatii, si rezultate dupa cumparare: Toba de mijloc infundata cu resturile ceramice din catalizatorul spart. Am facut o incizie in toba, am curatat`o, am deskis si cutia catalizatorului si am scos in totalitate ceramica. Dupa operatia asta motorul si`a revenit destul de bine. (mentionez ca mi`am dat seama de problema asta, deoarece se vedea o evacuare foarte slaba a gazelor arse, iar sunetul scos de esapament era mai mult un fasait).

Acum trebuia rezolvata problema cu fumul negru, despre care tot pe acest forum citisem ca apare datorita unui sumbansamlu montat pe galeria de evacuare care ajuta la rearderea a doua oara a gazelor deja arse, pentru scaderea poluarii motoarelor. Nu`mi mai aduc exact aminte numele, ah ba da VALVA EKG, parca asa se numea. Solutia era simpla, obturarea acestei valve care manevreaza cantitatea de gaze retrimise catre camera de ardere a motorului in timpul functionarii, cu o flansa confectionata manual. zis si facut....

Partial s`a rezolvat si aceasta problema, cu toate ca mai scotea fum, dar nu in acelasi mod.

Acum ajung la partea cu turbina. Dupa un drum, Suceava - Otopeni, la intoarcere, imediat dupa iesirea din Roman, privind in oglinda vad un fum alb-albastrui in urma si simt cum masina nu mai are vlaga, apoi fum si mai mult, motorul moare si se aude un zgomot metalic puternic din motor. Opresc, scot joja la ulei (instinctul, de a verifica daca nu cumva am gripat motorul) verific uleiul, pauza ulei in motor, deja uleiul era tras de turbina zdrobita si scos pe evacuare. In cele din urma realizez ca turbina e cea care si`a dat duhul. Tractez masina la service, fac schimbul de turbina, cu una second, n`am reusit s`o recoditionez pe prima, desi am inceract peste tot. Costurile, nu le mai pomenesc.

Acum intrebarea care vine din partea mea. E posibil ca acea obturare a valvei EKG sa fie vina distrugerii turbinei? pentru ca viteza maxima cu care am rulat in momentul distrugerii acesteia era in jur de 120 kmh. Si intreb asta in ideea in care mai sunt si alti posesori de FOCUS diesel sau de alte masini diesel care n`as vrea s`a ajunga in situatia mea.

Edited by coolfrik, 14 April 2007 - 16:57.


#2
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
N-are nici o legatura obturarea EGR-ului cu ruperea axului turbinei. Ghinion de nesansa, desi cred ca turbina dadea semne de oboseala dar nu ai stiut tu sa le interpretezi.

#3
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postcoolfrik, on Apr 14 2007, 17:51, said:

Acum un an, exact un an, in sambata Pastelui am cumparat un Ford FOCUS TDI, fabricatie 2000. Am zis c`am facut o afacere. Bun... Simptomele masinii la momentul cumpararii erau urmatoarele: - Un fum negru, ca de locomotiva la peste 1200 rpm.                    - Motorul tragea de parca ii lipseau trei pistoane....

Acum intrebarea care vine din partea mea. E posibil ca acea obturare a valvei EKG sa fie vina distrugerii turbinei?
Raspunsul este ca ai cumparat o masina cu turbo dus, si de aici toate problemele.
Morala : Daca nu te pricepi la cai(p), nu intri in grajd.   :console:
Am vazut ca ti-ai insusit proverbul romanesc, si ai cumparat un cal vaccinat si garantat.   :coolspeak:

#4
coolfrik

coolfrik

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 18.09.2005

View PostMAK, on Apr 14 2007, 10:44, said:

Raspunsul este ca ai cumparat o masina cu turbo dus, si de aici toate problemele.
Morala : Daca nu te pricepi la cai(p), nu intri in grajd.   :console:
Am vazut ca ti-ai insusit proverbul romanesc, si ai cumparat un cal vaccinat si garantat.   :coolspeak:


Ok! acum acestea fiind spuse, si trecute, ma declar multumit de raspuns, si declar CLOSED topicul, pt ca oricum nu mai am ce face... :) Multumesc pentru lamurire.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate