Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 

Renault Megane

- - - - -
  • Please log in to reply
128 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,684
  • Înscris: 26.11.2001
Renault Megane II - by Bogdan GHEORGHE

Cand Renault a lansat modelul Megane in 2002, noul design a fost un pariu socant, care s-a dovedit a fi castigator de-a lungul timpului.
Modelul iesea din tiparele conventionale si era cu un pas inaintea concurentei din clasa sa din punct de vedere tehnologic si al dotarilor.
La lansare concura cu modelele: Skoda Octavia, VW Bora, Peugeot 307, VW Golf, insa acum si concurenta a venit cu modele noi.

Acest articol este scris dupa ce deja a fost realizat un facelift al modelului, deci probabil catre sfarsitul duratei sale de viata.
Succesul inregistrat de Megane II se poate vedea astazi pentru ca tehnologia, elemente de design si functionalitate au fost imprumutate pe aproape toata gama Renault actuala (Clio 3, Modus, Laguna, Scenic etc).

Odata cu Megane II, Renault a inaugurat si seria succeselor in materie de siguranta, iar de atunci cele 5 stele EuroNcap se regasesc pe toate noile modele.

Versiunea initiala a fost modelul hatch (fabricat in Franta), insa destul de repede a aparut si modelul sedan (fabricat in Turcia), care s-a dovedit a fi foarte reusit, in ciuda faptului ca modele sedan provenite din hatch  sunt adesea niste struto-camile agasante vizual.

Megane a castigat piata atat prin design, cat mai ales prin oferirea unor dotari standard, dar si a unor pachete de optionale de calitate care l-au propulsat in fata concurentei din punct de vedere al pretului.

Motorizarile au suferit putine modificari de-a lungul timpului si presupun 2 propulsoare pe benzina si 3 diesel.

1.4 l benzina 100 CP/6000RPM (euro 3 sau 4)
1.6l benzina 110 CP/6000RPM (euro 3 sau 4)
1.5l dCI 80 CP/4000 RPM (euro 3)
1.5l dCI 100 cp/4000 RPM - motorul de 80 cp caruia i s-a montat o turbina cu geometrie variabila (euro 3)
1.9 dCI 120 CP/4000 RPM (euro 3)

Diferenta de pret destul de mare dintre motorizari a facut ca multi  sa se orienteze cate modelul diesel 1.5l dCI, 80 cp.
Din pacate sasiul este greu pentru doar 80 cp, de aceea modelul este submotorizat, insa poate scoate consumuri bune in orasele cu circulatie aglomerata.

Consider ca modelul de 100 CP este un compromis just.

Cutia de viteze manuala necesita schimbari rapide si adesea obositoare pentru a ajuta motorul mic. La ~ 2000 RPM intra in functiunea turbina, iar pe la 3000 RPM nu se mai simte vre-un sport de putere, de aceea este recomandat ca la 3500 RPM sa schimbati viteza.
O schimbare mai jos de 3500 RPM va face ca in momentul in care schimbati viteza motorul deja sa fie subturat.

Acest lucru se intampla foarte des, pentru ca conducatorii auto au impresia ca forteaza motorul peste 2500 RPM. Este o impresie gresita, data de cresterea nivelului sonor in momentul functionarii turbinei.
Din pacate treapta 1 este folositoare doar la plecarea de pe loc, imediat trebuind sa schimbati in treapta 2.
Un sofer sportiv va ajunge rapid ca la ~ 80 Km/h sa se afle in treapta a 4-a.
Treapta a 5-a este recomandat a fi folosita exclusiv pe autostrada la viteze de peste 120 Km/h.

Depasirile "in forta" este recomandat sa fie facute in viteza a 3-a sau a 4-a; viteza a 5-a fiind foarte periculoasa pentru acest tip de actiuni.

Din punctul de vedere al dinamicii, Megane se comporta excelent. Sasiul este greu, centrul de greutate este jos, iar suspensiile sunt tari (chiar prea tari as putea spune). Adesea simti in pedala de acceleratie fiecare denivelare a carosabilului - adesea nesesizabila cu ochiul liber.

Din aceasta cauza si mai ales din cauza "reliefului" caii carosabile din Romania, au existat multe probleme la calea de rulare (reparate adesea in garantie), de aceea producatorul a hotarat ca in Romania sa nu mai fie disponibil dupa facelift decat cu optiunea "pachet de drumuri grele".

Din pacate, odata cu aceeasta "optiune fortata" a disparut pentru o anumita perioada posibilitatea de a avea sistemul ESP pe model, iar ESP-ul era recomandat in special pentru modelul Sedan inainte de facelift, insa consider ca odata cu noile suspensii din pachetul de drumuri grele, aceasta optiune ar trebui sa fie obligatorie.

In acest moment, am inteles ca optiunea ESP va reapare in in oferte in max o luna.

Sistemul de franare integral pe disc, asistenta la franarea de urgenta (AFU) si un ABS agresiv face ca masina sa franeze foarte eficient, insa consider ca sistemul ABS se activeaza mult prea rapid, chiar si atunci cand nu este nevoie, iar acest lucru conteaza foarte mult la "senzatia" de franare eficienta.

Sistemul ASR s-a dovedit in experieanta a fi total inutil, chiar contraproductiv.
Megane este o masina grea (in special in fata), iar iarna ramai rapid pe burta, iar AFU nu face deloc sarcina mai usoara, pentru ca imediat ce simte ca patineaza roata.. ii taie automat puterea. Intai prima roata, apoi ce-a da-a doua si uite asa sapi voios un sant in jurul masinii.

Desigur, sistemul poate fi dezactivat alaturi de ESP, insa nu este recomandat.

Elementele de design si functionalitate din interior s-au propagat in toate noile game Renault (consola, scaune, tetiere etc) cu mici diferente.
De exemplu, scaunele de la Megane se regasesc si pe Scenic, insa pozitia la volan este total diferita. In Megane ai impresia ca stai pe pamant.
Nu este o pozitie foarte confortabila, iar la Scenic stai ca intr-un SUV; as putea spune ca stai chiar mai sus decat un SUV de mici dimensiuni.

Oricum, cel putin scaunele din fata sunt foarte confortabile.

Pozitia de pe bancheta din spate este substantial diferita la hatch fata de sedan. In spate modelul hatch este mai confortabil si beneficiaza de un acces mai facil. La sedan pozitionare stalpului C face accesul mai greoi, dar si pozitia are de suferit.

Portbagajul este clar un mare avantaj la sedan in comparatie cu modelul hatch.
Daca la sedan acesta este generos, la hatch este problematic pentru o familie medie.

In functie de dotari consola de bord difera destul de mult, insa echiparea Expression ofera cel mai bun raport pret/performanta.

Recomand sa alegeti urmatoarele optionale:
- Clima (AC by default)
- ESP
- AIR Bag-uri laterale toracice in spate
- Radio CD cu MP3
- Jenti de aliaj - 16 inch (pentru cei ce apreciaza o dinamica mai buna in curbe)
- Oglinda retrovizoare heliomata (de mare ajutor noaptea)

Desi nu exista ca optionale, recomand montarea unor senzori de parcare pentru modelul sedan, pentru ca portbagajul nu poate fi vazut foarte bine prin luneta, iar masina este destul de lunga si anevoios de parcat cu spatele.

La ~ 30 000 Km si dupa iesirea din garantie am aplicat un ciptuning motorului diesel de 80 cp, care l-a propulsat la 100 CP.
Schimbarea se simte foarte bine in special la turatii mici, iar motorul pare a se comporta ca unul pe benzina, adica creste foarte rapid in turatii. Din cate se poate observa cei 80 CP initiali sunt disponibili la 4000 RPM, deci in mod curent aveti la dispozitie probabil 60-70 CP, mai ales sub 2000 RPM.

Concluzie:
Renault Megane continua sa fie o masina de nivel mediu, care prin dotari, variante (prea multe variante de caroserie) si optionale bate inca concurenta din segmentul sau pentru un pret dat.

#2
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
sefu', iarta-ma ... dar revizia de la Megane II Sedan de 60.000 a fost CEL PUTIN DUBLA fata de cea de la Ford Fusion. In conditiile in care NU am pus la socoteala si kitul de distributie (vreo 700 EU). Reno faci masini ieftine, care - insa - te usuca dupa aia. Lucru pe care uita sa-l precizeze cand spuna ca e "10.000 cu taxe!"

ma rog, cred ca mai curand mi-as lua 307 decat MII ... mai ales ca nici comportamentul rutier nu mi se pare stralucit (cred ca voiai sa spui de ESP la Hatch, nu la Sedan ... )

#3
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
ca tot veni vorba de preturi la revizii & shit. poate ne spun aici proprietarii de Megane cat au dat pe revizii pana acum. Ca cel putin cativa proprietari de megane de pe aici, au mai dat preturi si la revizii mici nu au diferente imense fata de alte marci.

Edited by romaximusro, 01 April 2007 - 06:28.


#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,684
  • Înscris: 26.11.2001
1. Nu am gresit, ESP este recomandat in special la Sedan, care este mai lung si are un moment de forta mai mare in curbe => poate sa derapeze spatele.

2. Reviziile sunt comparabile cu cele de la alte marci, diferenta fiind adesea minora. Nu am ajuns la 60 000 Km, dar pana acum reviziile au fost in jur de 7-800 RON. Din pacate nu mai mai imi amintesc exact pt ca nu mai conduc Megane de mai bine de 2 ani.
Probabil ca daca faci schimbul de ulei & stuff acasa, iesi pe la 2-3 mil !

3. 407.. fii serios ! Ce iti place la masina aia ? Daca citesti nemultumirile utilizatorilor de Peugeot.. ajungi sa iei Renault; in plus pt aceleasi dotari era sensibil mai scupma si adesea omul se uita si la 500 euro optionale.

#5
El-Vis

El-Vis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,073
  • Înscris: 24.11.2004

View PostCourage, on Apr 1 2007, 11:03, said:

1. Nu am gresit, ESP este recomandat in special la Sedan, care este mai lung si are un moment de forta mai mare in curbe => poate sa derapeze spatele.

Daca ajungi in aceasta situatie inseamna ca esti un pericol social!!  :nonobad:

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,684
  • Înscris: 26.11.2001
Ai fi uimit, dar nu este asa. ESP (exista o polemica mai larga pe forum) este o optiune care adesea isi acopera pretul din prima actiune :)

Prima oara cand am vazut in actiune ESP era in curba de dupa Podul Izvor spre Piata Unirii, cand desi nu parea a fi gheata pe jos si nu aveam mai mult de 60 Km/h mi-a derapat spatele. ESP a adus mediat si... miraculos masina pe drumul cel bun.

A doua oara a fost la o denivelare pe DN1 - cand apare varianta spe Campina.
Acolo daca vii in viteza sari peste un damb al asfaltului, care se afla in curba.
Intotdeauna testez acolo ESP-ul, pt ca masina tinde sa iasa din curba in urma acelui damb si ESP-ul sau alternativele (VDC de la Subaru) si-au facut cu brio treaba.

ESP nu este facut neaparat ca o optiune pentru soferii sportivi, ci ca o optiune de siguranta pentru noi toti.

#7
M@nuel

M@nuel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 22.08.2006

View Postromaximusro, on Apr 1 2007, 07:28, said:

poate ne spun aici proprietarii de Megane cat au dat pe revizii pana acum.

Prima revizie, cea de 15.000 km, am facut-o insa mai devreme, la 13.652 km

1. REV 15000 Renault...................................... 49 lei
2. ULEI MOBIL SYNT S. 5W40 4L........................137 LEI
3. ULEI MOBIL SYNT S. 5W40 1L..........................37 LEI
4. RENAULT FILTRU ULEI 7700274177..................18 LEI
5. RENAULT FILTRU BENZINA 7700845961...........36 LEI
6. MEGANE II FILTRU AER 8200371661................75 LEI
7. MEGANE II FILTRU POLEN 7701055109.............95 LEI
8. INLOCUIT FILTRU AER RENAULT.......................9,80 LEI
9. INLOCUIT FILTRU HABITACLU RENAULT...........14,70 LEI
10.INLOCUIT FILTRU COMBUSTIBIL..................... 14,70 LEI

TOTAL...............................................................486,20 LEI

LE

Am uitat sa spun ca filtrul de aer si cel de benzina le-am schimbat din proprie initiativa, inlocuirea lor nu e obligatorie la revizia de 15.000 km. Fara ele, revizia obligatorie ar fi fost 350,70 lei.

Edited by M@nuel, 01 April 2007 - 14:42.


#8
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
Bogdane, spatele prea usor la Hatch il face pasibil de "fenomenul capra" ... motiv pentru care stiu de posesori care pleaca la drum cu un bidon de 20 de apa ... si comportamentul suspensiei se schimba radical. De-aia spuneam ca e ami bine pe Hatch ...

Revizia de 60.000 la sedanul unui client (si prieten bun), 1.6 benzina, a costat ~ 3.600 RON, din care ~ 2.300 a fost partea de kit distributie. Sa nu mai pun si bobinele schimbate pana acum (toate 4), si alte probleme (directie, bucse, esapament, amortizoare). Care se aduna. Nu vreau sa prea-maresc Fordul, ca au si ei bubele lor (17 EU ora de manopera, unele repere scumpe, ceva balmajeala ... etc), insa:

- revizia m-a costat 700 RON (ma rog, ar fi fost 900 cu tot cu bujii)
- distributia se schimba la 90.000 - castigi 50 % din pretul ei practic fata de Reno (cred ca - de altfel - sunt singurii care schimba distributie la 60.000)
- garantie de 4 ani fata de 2 ani la reno (ma rog, aici se discuta, insa am prieteni care au prins garantie de 1.5 ani, si si-au bagat picioarele in reviziile lor, le-au facut in particular, la 50-60% din pretul Reno. Insa daca vrei sa tii garantia, inghiti in sec ...)

Ca drive-feeling, in mine personal nu a trezit nimic. Motorul de 1.6 benzina mi s-a parut sensibil mai puturos decat al meu (desi are 10 cai in plus, dar pare penalizat rau de cutie), iar asta e un lucru confirmat de mai multi posesori. Dieselul de 1.5 / 80 CP mi s-a parut mai just, insa are o cutie orientata catre consum, nu sportivitate .... iar masina e destul de grea. Franele mi s-au parut ineficiente, cu un ABS care intra extrem de repede, cand ti-e lumea mai draga (NU, nu cred ca era limita de pierdere a aderentei, gumele erau noi si bune), iar ambreiajul un chin, asemanator cu cel de la Tico la comportament si cursa.

Masina la 15.000 care troncanea din toate incheieturile (greieri?! :w000t: NU, aia avea MONSTRI, nu greieri! Aro-un meu era parfum pe langa ea). E drept, masina de firma, insa tot nu se justifica halul in care ajunsese.

Ma rog, nu va suparati pe mine, dar mie mi se pare tzeapa sa cumperi un Reno acum. Poate mai putin noul Clio (are acelasi client luat unul de prin toamna, si e ok, utilizatorul e foarte multumit. Insa vine de pe o Felicia veche, si a facut si abia cateva mii cu ea).

PS: ziceam de 307, nu de 407. Chit ca ambele sunt vazute cu "ochi buni" :D

PPS: am zis-o de fiecare data: ESP, ABS & stuff NU au pret. E de ajuns sa-ti salveze curu' o singura data, si au facut toti banii!


Ref. revizie Manuel, mai sus: e OK pretul, doar un pic mai scumpa decat revizia mea de 15.000 (ceea ce e relativ normal, masina din clasa mai mare):

- ca repere, sunt approx. la fel de scumpe: ulei si filtre.
- manopera pare mai ieftina la Reno, insa trece repede bucuria: revizia e tratata separat de schimbarea reperelor de mai sus ... si se ajunge tot acolo, sau chiar un pic mai sus ...

Problema apare insa la reviziile majore (30 , 60, 90 k). O sa facem o statistica aici pe topic, sa vedem ce iese.

Edited by Tyby, 01 April 2007 - 14:45.
completari...


#9
M@nuel

M@nuel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,950
  • Înscris: 22.08.2006

View PostTyby, on Apr 1 2007, 15:39, said:

Problema apare insa la reviziile majore (30 , 60, 90 k). O sa facem o statistica aici pe topic, sa vedem ce iese.

Uite cateva preturi la revizia de 60.000:

valibuzauro, on 27 Oct 2005, 21:15, said:

revizie 60.000 megane1 1,6 16v...aprox 17 mil
filtre benzina,polen,aer
intinzator curea alternator
kit distributie
curele distrib si alternator
ulei elf 5w40 de la ei
bujii

cam atat

locatie buzau dincolo de vestitul pod de la maracineni ;)

View Post



ktmbull, on 3 Nov 2005, 17:56, said:

Megane Classic 1.6 16V, Revizie 60000 KM (la Auto Marcu's in Pantelimon)

Schimbat:
Bujii 4 buc.                45.12
kit distributie             304.10
Curea alternator        44.41
Rola intinzator           132.09
Simering                   27.63
Buson etansare         12.75
Filtru polen                61.63
Filtru benzina             29.59
Filtru                         33.16
Filtru ulei                   92.90
Ulei S10W40              92.90
Antigel Elf                  12.60
Rola Fulie                  193.39
Lavete                       1.95

Total Manopera            559.26
Total Piese+Materiale   1005.72
TVA                            297.32
TOTAL GENERAL          1862.32 RON

View Post



Zoot, on 26 Jul 2006, 18:34, said:

revizie 60 000 km Megane 2 1.9 dci 16Mil TVA inclus

Kit distributie + ulei + toate filtrele.

Mi s-a parut ciudat ca nu mi-au schimbat bujiile, au zis ca nu este necesar, mentionez ca nu s-au schimbat niciodata pana acum. La intrebarea, "cand trebuie schimbate" au raspuns, "cand pica" .

View Post



kebbius, on 9 Jan 2007, 20:24, said:

am facut revizia de 60 000 de km (real in jur de 63 000 km) si a costat 1290 de lei, neasteptat de putin. Schimbat kit distributie, curea alternator, ulei, toate filtrele (aer, habitaclu, ulei, benzina) si bujii. Chiar imi era frica ca o sa coste mai mult. Placutele (fata si spate) am inteles ca ma mai tin circa 10 000 km (pe cele de pe fata le-am mai schimbat o data la 30 000).

View Post



#10
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005

View PostTyby, on Apr 1 2007, 15:39, said:

1)Revizia de 60.000 la sedanul unui client (si prieten bun), 1.6 benzina, a costat ~ 3.600 RON, din care ~ 2.300 a fost partea de kit distributie. Sa nu mai pun si bobinele schimbate pana acum (toate 4), si alte probleme (directie, bucse, esapament, amortizoare). Care se aduna. Nu vreau sa prea-maresc Fordul, ca au si ei bubele lor (17 EU ora de manopera, unele repere scumpe, ceva balmajeala ... etc), insa:

- revizia m-a costat 700 RON (ma rog, ar fi fost 900 cu tot cu bujii)
- distributia se schimba la 90.000 - castigi 50 % din pretul ei practic fata de Reno (cred ca - de altfel - sunt singurii care schimba distributie la 60.000)
- garantie de 4 ani fata de 2 ani la reno (ma rog, aici se discuta, insa am prieteni care au prins garantie de 1.5 ani, si si-au bagat picioarele in reviziile lor, le-au facut in particular, la 50-60% din pretul Reno. Insa daca vrei sa tii garantia, inghiti in sec ...)




2)Problema apare insa la reviziile majore (30 , 60, 90 k). O sa facem o statistica aici pe topic, sa vedem ce iese.


1) uitandu-ma la ce scrie manuel, tind sa cred ca prietenul tau nu si-a facut temele inainte. s-a dus probabil in primul service intalnit sau i s-a tras o tzeapa. Pentru ca vad ca a platit dublu fata de mod obisnuit. Si in plus faci comparatie intre 2 extreme: cat ai dat tu si cat a dat respectivul. Compara cu cat au dat cei citati de manuel.

2) poate s-a facut pe reno.ro o statistica asa cum e pe daciaclub.ro la Logan cu preturile la revizii si la km mari. Din ce am vazut pana acum preturile nu sunt exagerate..


http://www.reno.ro/c...65711-s270.html
parere direct de la sursa despre ce se vinde acum. Vad ca nu sunt foarte multi nemultumiti. ;)

#11
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
preturile date de Manuel sunt juste ... Plata de 35 milioane e confirmata ... chiar o sa ma interesez maine de ce s-a dus asa mult, pentru ca - la 1.600 - 1.800 RON cu tot cu distributie mi se pare corect.

#12
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,215
  • Înscris: 24.04.2007
Am si eu o intrebare. Pina la urma se merita un Megan Sedan sau nu. Precizez ca nu ma pricep la masini. Intre un Renault Megane Sedan (pe motorina) , o Scoda Octavia si un Seat Cordoba care ar fi cel mai fiabil? Va multumesc.

#13
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
toate trei sunt pe acolo (parerea mea). Asta daca vorbesti de megane-ul cu facelift. ;)

#14
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,215
  • Înscris: 24.04.2007

View Postromaximusro, on Apr 30 2007, 23:56, said:

toate trei sunt pe acolo (parerea mea). Asta daca vorbesti de megane-ul cu facelift. ;)


Da vorbesc despre ultimul Megane sedan.

#15
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
in cazul asta (parerea mea) e ca toate tot pe acolo sunt.

#16
catalinache

catalinache

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 343
  • Înscris: 06.05.2006
Vad pe forum pareri MULT diferite in ceea ce priveste costurile reviziilor si ale service-ului.

Va propun ca atunci cand vine vorba de costuri, sa postam si un jpg cu factura respectiva. Nu ne ia cine stie ce timp dar macar avem un argument solid.

#17
crisxx

crisxx

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 07.07.2007
Apropo de revizii.La Serus,de exemplu,revizia a treia(45.000 km) costa undeva la 600 Ron.Acceptabil,zic eu.

#18
T.rac3Er

T.rac3Er

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 08.12.2006
Legat de titlul acestui subiect. cand s-a lansat Megane 2 am fost pur si simplu spulberat. designul era extraordinar (varianta cu 2 usi era si mai misto, prin acel joc de linii al geamurilor laterale diferit de linia capotei)
cand a fost la show-ul auto de la noi si am itnrat in masina expusa, si am simtit mirosul de nou nu stiam cum sa le zic alor mei sa o cumpere (desi era doar un vis anyway). frana de mana ca la avioane si butonul de pornire erau cireasa de pe tort. vizibilitatea spate era sacrificata si minima (raportat la alte modele).
dar nu conta la cum era designul interior (modelul expus era dotat cu ac automat)
partea de fiabilitate e cu dus si intors, dar la noi in tara lasand ca primim loturi auto depreciate de la "vw group" prin intermediul Porsche romania, dealerii se comporta (ne)profesionist si nu te respecta pe tine, clientul...
cand ai probleme cu masina noua (reno, mistrubishi sau bmw) primul instinct e sa iti zica ca esti tu de vina. si nu este vorba de angajatul care iti zice asta, ca o fi el neprofesionist, ci firmele, si politica interna. pt diminuarea cheltuielilor si costurilor neprevazute e mai simplu sa dai vina pe client. sau sa ii spui ca nu e o problema, sau ca in romania asa se intampla, sau chiar ca e normal ca surubul care balanagane prin portbagaj sa nu fi cazut de nicaieri si sa fi fost din fabrica acolo, ca mai lasa producatorii suruburi prin caroserii  :lol:
daca ne uitam bine la lista de rechemari si suntem oameni cu onoare vom recunoaste ca nici o masinarie nu e perfecta, fie ea Mercedes, sau Dacia...
PS: in filme toate navele spatiale nu au probleme. dar la cum arata tehnologia sigur vor exista probleme. ma interb un enterprize in mijlocul bataliei cu borgii ca afiseaza o eroare de genul antipolution fault, si incepe sa mearga haotic. sau i se rupe o nacela din cauza ca la service oamenii de acolo erau proaspat angajati si nu stiau ce fac  :lol:

Edited by MAK, 03 March 2008 - 21:25.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate