Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier
 Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...
 Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV
 La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...
 

Cifra octanica si viteza cu randament maxim

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
boom87

boom87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 464
  • Înscris: 28.06.2004
Daca stai undeva pe la 40-60 de secunde poti opri motorul. Sub 30 nu are rost. Oricum, nu merita sa opresti motorul de fiecare data, ca are si electromotorul ala o viata limitata.

#20
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View Postcrz, on Dec 22 2006, 20:15, said:

Cred ca obtii cel mai bun randament daca mergi la turatia de cuplu maxim in ultima treapta de viteza.

cel mai corect raspuns

#21
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
hmm...ca randament e corect...totusi ceva nu inteleg din intrebarea lui..la un moment dat intreaba daca doua masini parcurg aceeasi distanta, una cu 50 si alta cu 80, care va consuma mai putin in final...
DECI, DACA NU M-AM TAMPIT, el nu vrea randamentul optim (timp / distanta / consum) ci practic vrea o viteza cu care sa consume putin...eu recomand 90 pt motorul de 1,4.
dar cred ca nu stie ce vrea sa afle de fapt...
oprind si pornind motorul aiurea vei distruge electromotorul...in multe tari europene exista indicatoare cand sa opresti motorul (de ex cand astepti la un stop lung, la trecere pe un pod, pe o sosea strangulata din cauza lucrarilor din care cauza a ramas o banda si se foloseste un semafor de asteptare etc)
dar sa te apuci sa opresti motorul la fiecare stop...

Edited by uko, 01 January 2007 - 16:09.


#22
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,976
  • Înscris: 03.12.2005

View PostGeorge_Catean, on Dec 26 2006, 02:47, said:

.care ar fi explicatia la acest fapt ? ... la 130 am 3500 de ture iar la 160 am 5000 de ture...

ai consum instantaneu in bord? invata sa folosesti mai bine vitezele. atunci cand accelerezi din subturat si masina se screme sa accelereze consuma de stinge. o duce mult mai bine cand retrogradezi si pleci cu ea in cuplu.

ca idee, ce va bateti atata capul cu cifra octanica? mai bine cautati statii care au sigur in tancuri benzina de calitate.
eu am una preferata, si s-a intamplat sa vin cu becul aprins din afara orasului numai ca sa alimentez de acolo.

#23
oneill333

oneill333

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 13.03.2006

View Postuko, on Jan 1 2007, 14:06, said:

hmm...ca randament e corect...totusi ceva nu inteleg din intrebarea lui..la un moment dat intreaba daca doua masini parcurg aceeasi distanta, una cu 50 si alta cu 80, care va consuma mai putin in final...
DECI, DACA NU M-AM TAMPIT, el nu vrea randamentul optim (timp / distanta / consum) ci practic vrea o viteza cu care sa consume putin...eu recomand 90 pt motorul de 1,4.
dar cred ca nu stie ce vrea sa afle de fapt...
oprind si pornind motorul aiurea vei distruge electromotorul...in multe tari europene exista indicatoare cand sa opresti motorul (de ex cand astepti la un stop lung, la trecere pe un pod, pe o sosea strangulata din cauza lucrarilor din care cauza a ramas o banda si se foloseste un semafor de asteptare etc)
dar sa te apuci sa opresti motorul la fiecare stop...


recunosc, a fost greseala mea, deoarece in cazul masinilor nu stiu formula randamentului, si nu m-am gandit pe loc si la factorul timp, desi cateodata este important.

Sa lasam cifra octanica la o parte.

Intrebarile la care vreiam raspuns si l-am gasit sunt:

viteza la drum lung la care consum cel mai putin luand in considerare aceeasi distanta. ( si din cate vad mijlocul ceasului pe bordul meu este 100-110km/h) de cand am aflat raspunsu ma limitez la 100, eventual 110.

intrebarea referitor la oprirea motorului in cazul meu, se referea la distribuitor de pizza,  fiind necesar sa opresc minim 3 min. Aici inca nu m-am decis dar cand intuiesc ca pot sa distribui comanda in mai putin de 5min din mom ce ies din masina, nu mai opresc motorul.

#24
JJOne

JJOne

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,021
  • Înscris: 22.08.2006
Din cate am vazut eu pe calculatoare de bord, mentinand o viteza constanta intr-o treapta superiara consumi cel mai putin. Vei consuma mai putin la 50 km/h decat la 90 km/h, si la fel mai putin la 90 km/h fata de 120 sau 160 km/h. Important e sa accelerezi din cuplu, sa nu accelerezi cu masina subturata si sa mergi cat mai constant.
Fiecare trebuie sa-si stabileasca un echilibru propriu timp-risc-consum.

@oneill333: Si nu ti-e frica de furt, daca lasi masina deschisa cu motorul pornit cand pleci sa livrezi pizza?

Edited by JJOne, 22 January 2007 - 11:51.


#25
oneill333

oneill333

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 13.03.2006

View PostJJOne, on Jan 22 2007, 09:50, said:

Din cate am vazut eu pe calculatoare de bord, mentinand o viteza constanta intr-o treapta superiara consumi cel mai putin. Vei consuma mai putin la 50 km/h decat la 90 km/h, si la fel mai putin la 90 km/h fata de 120 sau 160 km/h. Important e sa accelerezi din cuplu, sa nu accelerezi cu masina subturata si sa mergi cat mai constant.
Fiecare trebuie sa-si stabileasca un echilibru propriu timp-risc-consum.

@oneill333: Si nu ti-e frica de furt, daca lasi masina deschisa cu motorul pornit cand pleci sa livrezi pizza?

Cred ca tu nu ai inteles totusi ce intrebasem eu: sa zicem ca avem o distanta fixa pe care trebuie sa o parcurg de 100km. Cu ce viteza trebuie sa o parcurg ca sa consum cel mai putin ? ( in conditii aproape ideale, cat mai putine schimbari de viteza si cat mai putine accelerari, stopuri, opriri , etc)

Din ceea ce mi-au spus colegii am inteles ca trebuie sa parcurg distanta respectiva cu aproximativ 90-100km/h. La asta m-am referit cand am zis 'randament' fara sa iau in considere timpul/sau factorul 'graba'..

#26
Krash23_2006

Krash23_2006

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 19.02.2007
totul depinde de turatie nu de viteza
eu cred 2500 sau 3000 asta este turatia economica

#27
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007

View Postoneill333, on Jan 22 2007, 15:51, said:

Cred ca tu nu ai inteles totusi ce intrebasem eu: sa zicem ca avem o distanta fixa pe care trebuie sa o parcurg de 100km. Cu ce viteza trebuie sa o parcurg ca sa consum cel mai putin ? ( in conditii aproape ideale, cat mai putine schimbari de viteza si cat mai putine accelerari, stopuri, opriri , etc)

Din ceea ce mi-au spus colegii am inteles ca trebuie sa parcurg distanta respectiva cu aproximativ 90-100km/h. La asta m-am referit cand am zis 'randament' fara sa iau in considere timpul/sau factorul 'graba'..

Intradevar cifra octanica crescuta da performanta la motor, dar nu intotdeauna.
Motoarele cu raport de compresie scazut sub 9:1 merg la fel de bine cu orice benzina
Motoarele cu raport de compresie de 9:1 sau mai mare simt daca le bagi benzina mai proasta.
La benzine cu cifra octanica mai mare puterea calorica este mai mare si intradevar ajuta la un
motor cu raport de compresie mai mare. La motoarele cu raport de compresie mai mic nu se simt performante mult mai mari, in schimb creste mult consumul.

In principiu ca sa consumi cat mai putin trebuie sa mergi constant la turatia de cuplu maxim in treapta cea mai mare cu pedala cat mai sus
astfel incat motorul sa primeasca combustibil doar cat sa mentina viteza constanta.

La turatia de cuplu consumul in litri pe ora este acelasi dar pe masura ce viteza creste cel in l/100 Km scade pentru ca se parcurge distanta mult mai repede.

In general cutiile in 5 trepte sunt etajate astfel incat sa ai la turatia de cuplu:
1a aprox. 20 Kph
2a aprox. 40 Kph
3a aprox. 60 Kph
4a aprox. 90 Kph
5a aprox. 130 Kph

Etajarea cutiei depinde foarte mult de puterea motorului tipul cutiei si de destinatia masinii.
Cuplul maxim la motoarele cu asprindere prin scanteie in jur de 2500-3000 Rpm.
Dar poatre ajunge si la 1750-2000 la motoarele turbo pe benzina sau 4500-5500 Rpm la
motoarele aspirate de turatie mare

Cuplul maxim la motoarele cu aprindere prin compresie in jur de 1750-2000 Rpm
De asemenea poate fi chiar 1500 Rpm la motoarele cu turbina cu geometrie fixa
sau chiar 3000 Rpm la motoarele diesel cu injectie indirecta.

Oricum gandestete si la motor nu numai la consum chiar daca e pe benzina.
Vezi in ce treapta sta cel mai aproape de zona de cuplu maxim astfel incat sa
nu stea nici subturat nici prea turat.

Mult noroc. Si sa o conduci cu placere.

#28
fiberspeeder

fiberspeeder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 994
  • Înscris: 09.02.2006
Daca masina nu e turata mult la viteza mare atunci o sa consume mai putin.   Daca insa treci de 4000 o sa pupe mai mult.       Am fost la mare cu masina care consuma 18 in oras si am mers cu 180, am scos 10-11 consum.      Turatia statea la 2000

#29
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007

View Postfiberspeeder, on Mar 2 2007, 11:41, said:

Daca masina nu e turata mult la viteza mare atunci o sa consume mai putin.   Daca insa treci de 4000 o sa pupe mai mult.       Am fost la mare cu masina care consuma 18 in oras si am mers cu 180, am scos 10-11 consum.      Turatia statea la 2000

Teoretic un combustibil de calitate prin ardere degaja o energie mai mare decat aceeasi cantitate dintr-un combustibil normal, si
teoretic la acelasi regim de mers (putere necesara sa injecteze ma putin).

Practic insa la combustibilii cu cifra octanica/cetanica mare este ca densitatea scade astfel incat la acelasi cantitate in litri greutatea e mai mica.
Dozarea in motoare se face la greutate tocmai pentru a ca diferenta de densitate de la diversi carburanti sa nu se faca simtita prea mult.
Totusi faptul ca la aceeasi cantitate in litri greutatea e mai mica face ca respectivul combustibil sa se consume mai repede.

@fiberspeeder: daca masina ta consuma 18 in oras este normal sa consume in jur de 11 la sosea.
Consumul de carburant creste exponnetial cu turatia si cu viteza.
Totusi sa ai la 2000 RPM 180 Kph? Ce masina este, daca nu este cu suparare?

#30
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,749
  • Înscris: 15.09.2004

View Postsetnicgabriel, on Mar 2 2007, 13:15, said:

Practic insa la combustibilii cu cifra octanica/cetanica mare este ca densitatea scade astfel incat la acelasi cantitate in litri greutatea e mai mica.

Ai grija ce spui. Cifra cetanica este opusul cifrei octanice. Cu cat cifra octanica e mai mare, cu atat cifra cetanica e mai mica si invers.
Cifra octanica mare la un combustibil indica un grad mai mare de aditivare si o detonatie mai "mica" si "controlata". Cifra octanica mica inseamna o explozie mai puternica, dar necontrolata.

Uite un referat gasit pe net, care indica si sursa de inspiratie.

Bafta! :peacefingers:

Attached Files



#31
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007

View Postbatman, on Mar 2 2007, 14:01, said:

Ai grija ce spui. Cifra cetanica este opusul cifrei octanice. Cu cat cifra octanica e mai mare, cu atat cifra cetanica e mai mica si invers.
Cifra octanica mare la un combustibil indica un grad mai mare de aditivare si o detonatie mai "mica" si "controlata". Cifra octanica mica inseamna o explozie mai puternica, dar necontrolata.

Uite un referat gasit pe net, care indica si sursa de inspiratie.

Bafta! :peacefingers:

Stiu acest lucru, dar pentru a mari acesti indicatori de obicei se introduc aditivi in cantitate mai mica sau mai mare, aditivi ce au densitate mai mica decat a combustibilului, ducand in final la o densitate mai scazuta a combustibilului. Nu? :)

Week-end placut.

#32
fiberspeeder

fiberspeeder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 994
  • Înscris: 09.02.2006

View Postsetnicgabriel, on Mar 2 2007, 13:15, said:

@fiberspeeder: daca masina ta consuma 18 in oras este normal sa consume in jur de 11 la sosea.
Consumul de carburant creste exponnetial cu turatia si cu viteza.
Totusi sa ai la 2000 RPM 180 Kph? Ce masina este, daca nu este cu suparare?


Era un V10TDI Touareg de 5000cmc, in viteza 6, cutie automata, D mode

#33
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007

View Postfiberspeeder, on Mar 2 2007, 19:07, said:

Era un V10TDI Touareg de 5000cmc, in viteza 6, cutie automata, D mode

Salut,

Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos daca e a ta, eu am un Fiat Stilo Multiwagon si consuma cam 8% in Bucuresti si 5% la sosea la viteze pana in 130 Kph.

Dupa cum vezi proportiile se cam pastreaza eu merg zilnic cu ea la servici fac cel putin 20 Km zilnic.
In weekend si de sarbatori cand e Bucurestiul pustiu scot sub 6% in oras.

Multi kilometri fara incidente.

#34
oneill333

oneill333

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 13.03.2006
Mai am o intrebare pentru experti: daca stau cu motorul pornit pe loc (luam ca exemplu o ora, daca as merge o ora as face 60-80km), cu cate procente aproximativ imi consuma mai putin ?
sa zicem ca are un consum xL/100km.

#35
setnicgabriel

setnicgabriel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 13.02.2007

View Postoneill333, on Mar 5 2007, 16:08, said:

Mai am o intrebare pentru experti: daca stau cu motorul pornit pe loc (luam ca exemplu o ora, daca as merge o ora as face 60-80km), cu cate procente aproximativ imi consuma mai putin ?
sa zicem ca are un consum xL/100km.

Consumul de combustibil la un motor cu ardere interna este este exprimat in l/h (cand se sta pe loc) si el variaza in functie de turatia motorului.
Atunci cand ne deplasam cu o viteza anume exprimata in Km/h putem sa calculam consumul in l/100 km sau Km/l si el variaza in functie de regim (turatie), sarcina, conditiile de drum si viteza.

Oricum nu se poate economisii prin stilul de condus atat cat se poate economisii prin alte metode.

Oricum, mult succes si kilometri fara incidente.

#36
wasabi1948

wasabi1948

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 16.12.2005

View Postoneill333, on Mar 5 2007, 16:08, said:

Mai am o intrebare pentru experti: daca stau cu motorul pornit pe loc (luam ca exemplu o ora, daca as merge o ora as face 60-80km), cu cate procente aproximativ imi consuma mai putin ?
sa zicem ca are un consum xL/100km.

daca tin bine minte am observat la un pasat 1,9 TDI ca la mers in gol afisa 0,5 L/H (cau 1,5 nu mai stiu sigur... ca s-a intamplat demult)... din pacat la Golf-ul meu nu am computer de bord.. deci nu pot sa iti zic sigur.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate