Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
La ce imi trebuie ABS?
Last Updated: May 14 2007 14:44, Started by
Eri Novis
, Oct 24 2006 10:59
·
0
#37
Posted 03 May 2007 - 14:30
tcaragiu, on May 3 2007, 14:50, said: Pana aici s-a inteles (cel putin eu am facut-o). E clar. Trebuie ABS (daca se poate). Dar am un alt fel de nelamurire: din punctul meu de vedere ABS apare ca o necesitate DUPA introducerea servofranei. De ce nu exista si servofrana ca optiune??? Cel putin la masinile ieftine (gen Logan ). Ca si eu sunt pus acum in postura de a alege un logan cu ABS sau unul fara (dar cu mai multe dotari.... ) Si cum actualmente conduc oltcit, pot spune ca nu m-ar deranja sa nu am la logan servofrana.... PS: sunt tare curios cat de tampit suna intrebarea asta pt cunoscatori... Servo frana nu se mai introdice ca optiune, pentru ca, nu cred ca se mai vinde vreo masina care sa nu aiba asa ceva in standard...de cativa ani buni. Chiar si vechea berlina venea dotata standard cu servo frana de prin anii 90 chiar. Chiar...oare s-or mai vinde masini fara servo frana? Probabil nu te-ar deranja sa nu ai la logan servo frana, dar ...oricum eficienta franarii este mai buna la o masina asistata cu servo. Si pentru ..100-200 de euro in plus sau in minus...chiar nu cred c-ar fi ok sa se introduca doar ca optional. Pana la urma tine de siguranta. |
#38
Posted 03 May 2007 - 14:55
richelieu, on May 3 2007, 15:30, said: Servo frana nu se mai introdice ca optiune, pentru ca, nu cred ca se mai vinde vreo masina care sa nu aiba asa ceva in standard...de cativa ani buni. Chiar si vechea berlina venea dotata standard cu servo frana de prin anii 90 chiar. Chiar...oare s-or mai vinde masini fara servo frana? Probabil nu te-ar deranja sa nu ai la Logan servo frana, dar ...oricum eficienta franarii este mai buna la o masina asistata cu servo. Si pentru ..100-200 de euro in plus sau in minus...chiar nu cred c-ar fi ok sa se introduca doar ca optional. Pana la urma tine de siguranta. In concluzie: daca "bag" piciorul in frana, indiferent ca este sau nu servo, rotile tot ingheata (ma rog, la o frana "clasica" buna). Deci parerea mea e ca servofrana NU tine de siguranta, ci de usurinta de a shofa. Inca o questie: daca cumva "pica" sistemul de servofrana.... ce se-ntampla??? Eu am auzit (sorry ca vorbesc din auzite ) ca ramai cu un sistem de frana "clasic"... este adevarat? Si nu ar fi treaba de 100-200 de euro pentru servofrana, cat (si) de ceilalti 3-4-500 (sau mai mult) pentru ABS, care apare ca un MUST HAVE. Per total.... iese cu destul mai scump. Daca am gresit in cele de mai sus, va rog sa ma corectati. |
#39
Posted 03 May 2007 - 15:21
Nu ai gresit, dar particularizezi. In mare asa e, servofrana are mai mult rol de a ajuta soferul (ca si celelalte de altfel) si tu poate nu simti diferenta. Dar o domnisoara firava, care are si ea permis, o simte. Iar ABS-ul nu este un MUST HAVE, dar este mult mai bine sa-l ai decat sa-ti lipseasca in defavoarea unor gadgeturi. (acum particularizez eu ). O data in viata daca ai nevoie de el, si-a scos banii. La fel zic si eu de ESP...la ce bun, daca nu i-am simtit de loc prezenta? Dar...gandindu-ma mai bine, lasa...mai bine sa nu i-o simt, dar sa fie acolo.
|
#40
Posted 03 May 2007 - 17:11
Voi vorbiti serios? Pai si Dacia berlina din vremurile bunicului are servofrana... chiar am facut test cu si fara servofrana sa vad cum e si diferenta e enorma. Daca aveti un drum in panta, drept si fara circulatie sau masini parcate (sa nu avem surprize) puteti incerca cum e fara... opresti masina in panta, opresti motorul (nu scoti cheile in contact ca blochezi volanul) si o lasi sa curga incet tinand'o din frana. Dupa ce opresti motorul, la berlina servofrana moare dupa cateva zeci de metri si... se simte foarte bine diferenta. Nu stiu daca e la fel si la alte masini... am mai incercat la Ford Fiesta si e la fel.
Chiar nu cred ca Loganul nu are servofrana, am mai pus talpa si in ala ieftin si in ala mai scump un pic si amandoua franeaza (mult prea toporistic dar) cu o apasare normala a pedalei... La cat e magaoaia cred ca taximetristii ar trebui sa aiba un picior mai mare ca celalalt. |
#41
Posted 03 May 2007 - 17:50
AlexIP, on May 3 2007, 18:11, said: Voi vorbiti serios? Pai si Dacia berlina din vremurile bunicului are servofrana... chiar am facut test cu si fara servofrana sa vad cum e si diferenta e enorma. Daca aveti un drum in panta, drept si fara circulatie sau masini parcate (sa nu avem surprize) puteti incerca cum e fara... opresti masina in panta, opresti motorul (nu scoti cheile in contact ca blochezi volanul) si o lasi sa curga incet tinand'o din frana. Dupa ce opresti motorul, la berlina servofrana moare dupa cateva zeci de metri si... se simte foarte bine diferenta. Nu stiu daca e la fel si la alte masini... am mai incercat la Ford Fiesta si e la fel. Chiar nu cred ca Loganul nu are servofrana, am mai pus talpa si in ala ieftin si in ala mai scump un pic si amandoua franeaza (mult prea toporistic dar) cu o apasare normala a pedalei... La cat e magaoaia cred ca taximetristii ar trebui sa aiba un picior mai mare ca celalalt. Ce ai facut tu nu este relevant deloc. Daca ai servo pe masina nu poti transforma niciodata frana servo in una clasica oprind motorul. Este acelasi lucru si cu directa daca ai servodirectie cu motorul oprit nu o transformi in directie clasica care este actionata mecanic. La frana clasica pistonul este actionat direct mecanic la servofrana pistonul este actionat cu ajutorul membranei si depresiunii de la motor, daca opresti motorul nu mai ai depresiune si pistonul nu mai poate fi actionat de membrana decat odata, dupa aia nu mai poti decat sa rupi pedala sau ce vrei da frana nu vei mai avea fara depresiune. Sfatul meu este ca daca aveti servofrana nu opriti niciodata motorul pentru ca nu veti avea frana decat cel mult o singura pedala. |
#42
Posted 03 May 2007 - 19:59
NightShift, on May 3 2007, 15:08, said: Din obisnuinta apesi delicat pedala de frana si masina nici nu te baga in seama. Toata smecheria e sa nu te ia prin surprindere fenomenul, ca te-ai proptit instant in portbagajul celui din fata. Ai mare dreptate. Conducand o masina mai dotata....cu servo, cu abs, plus ceva sisteme electronice ce ajuta la franare ( nu caut prescurtarile acum ca mi-e lene) m-am suit pe un polo care avea doar servo. Apasand delicat ( cam aceiasi forta ca la masina mai dotata ) mi se strangea spatele , parca nu aveam frana.Dupa ce m-am obisnuit un pic calcam mai tare si se simtea. De simplu, e simplu cred pentru toata lumea: servofrana multiplica forta de franare, abs-ul are grija sa nu se blocheze rotile la o franare puternica ( de exemplu o franare de urgenta ). |
#43
Posted 03 May 2007 - 22:02
crazyAlex, on May 3 2007, 18:50, said: La frana clasica pistonul este actionat direct mecanic la servofrana pistonul este actionat cu ajutorul membranei si depresiunii de la motor, daca opresti motorul nu mai ai depresiune si pistonul nu mai poate fi actionat de membrana decat odata, dupa aia nu mai poti decat sa rupi pedala sau ce vrei da frana nu vei mai avea fara depresiune. Sfatul meu este ca daca aveti servofrana nu opriti niciodata motorul pentru ca nu veti avea frana decat cel mult o singura pedala. Mecanicu lu peste prajit... Diferenta dintre o pompa de frana normala si una care are servo e ca la cea cu servo forta de apasare trebuie sa invinga si "un arc" care nu lasa membrana pentru depresiune sa fie "supta" de forta de depresiune. D-aia ti se pare ca ai ramas "fara frane", ca forta de apsare pe pedala e mult mai mare... Crezi ca producatorii de automobile ar fi lasat masinile fara frane daca motorul s-ar opri in mers? La fel e si la servodirectie. Edited by adic95, 03 May 2007 - 22:03. |
#44
Posted 04 May 2007 - 09:33
Nu zice nimeni ca ramai fara frane sau directie daca iti pica sistemele servo. Dar frana sau directia ramase fara asistenta, se actioneaza MUUUULT mai greu decat la masini care nu au asistenta din start. Si in cazul franei poate iesi nasol, pentru ca te ia prin surprindere.
|
#45
Posted 04 May 2007 - 09:52
In multe situatii abilitatea unui sofer poate compensa faptul ca autoturismul nu are ABS insa la un moment dat e posibil sa ai regrete ca nu ai pus si asa ceva pe masina. Eu m-as gandi asa. Presupun ca tin masina 3 ani... Daca macar odata in perioada asta ABS ul ma scoate de la un accident usor (il lovesc pe cel din fata) - atunci se merita. Eu am condus cam 20-25.000 o masina fara ABS si am fost in 2-3 situatii cand am reusit sa o scot basma curata, dar daca aveam ABS pe masina sunt sigur ca as fi fost mult mai linistit.
Oricum, nu degeaba fac astia calcule si cercetari inainte sa lanseze tot felul de sisteme de securitate... Ar fi bine sa valorificam munca altora. Succes! |
#46
Posted 04 May 2007 - 16:15
adic95, on May 3 2007, 23:02, said: Mecanicu lu peste prajit... Diferenta dintre o pompa de frana normala si una care are servo e ca la cea cu servo forta de apasare trebuie sa invinga si "un arc" care nu lasa membrana pentru depresiune sa fie "supta" de forta de depresiune. D-aia ti se pare ca ai ramas "fara frane", ca forta de apsare pe pedala e mult mai mare... Crezi ca producatorii de automobile ar fi lasat masinile fara frane daca motorul s-ar opri in mers? La fel e si la servodirectie. Daca esti arogant nu rezolvi nimic. Eu am zis ca este diferenta intre frana clasica si servofrana cu motorul oprit si nu era relevanta aceea comparatie. La carte zice ca frana se face de 2 ori mai greu insa in realitate este muuuult mai greu. Nu este numai arcul (rolul lui mai este si sa aduca membrana inapoi) mai este si un sertar care da drumu la depresiune si mai multe adica tot mecanismul din interior trebuie sa il impingi si este foarte greu. Eu unu mai bine zic ca nu am frana decat sa consider aia franare si sa ma bazez pe ea. Eu am dat un sfat dar pana la urma fiecare face ce vrea. |
|
#47
Posted 04 May 2007 - 20:29
crazyAlex, on May 4 2007, 17:15, said: Daca esti arogant nu rezolvi nimic. Eu am zis ca este diferenta intre frana clasica si servofrana cu motorul oprit si nu era relevanta aceea comparatie. La carte zice ca frana se face de 2 ori mai greu insa in realitate este muuuult mai greu. Nu este numai arcul (rolul lui mai este si sa aduca membrana inapoi) mai este si un sertar care da drumu la depresiune si mai multe adica tot mecanismul din interior trebuie sa il impingi si este foarte greu. Eu unu mai bine zic ca nu am frana decat sa consider aia franare si sa ma bazez pe ea. Eu am dat un sfat dar pana la urma fiecare face ce vrea. Eu zic sa lasi cuvintele mari la o parte (arogant) Tu dadeai sfaturi unui forumist cum ca ai terminat "mecatronica" adica roboti industriali pe intelesul tuturor... Eu mai zic sa recitesti ce ai scris... (oprit motoare &stuff) |
#48
Posted 04 May 2007 - 20:45
adic95, on May 4 2007, 21:29, said: Eu zic sa lasi cuvintele mari la o parte (arogant) Tu dadeai sfaturi unui forumist cum ca ai terminat "mecatronica" adica roboti industriali pe intelesul tuturor... Eu mai zic sa recitesti ce ai scris... (oprit motoare &stuff) Si tu esti avocatul poporului? In orice caz ma confunzi eu nu am nici o legatura cu terminarea "mecatronica". |
#49
Posted 06 May 2007 - 14:52
Si mie abs-ul asta m-a salvat odata...acum vreo luna.
Sa va zic si cum. Coboram pe banda intai pe un drum cu patru benzi, prin oras, si pe banda a doua era o dacie care semnaliza stanga. In dreapta aveam un parapet de beton de vreun metru, si cand am trecut printre acea masina si parapet (rulam cu aprox. 60km/h), Dacia vireaza brusc dreapta. Am uitat sa precizez eram cu o dubita 8+1 lucuri, deci si masina relativ grea, claxonez si franez, si abs-ul si-a facut pe deplin treaba. M-am dat jos si m-am uita la masina, nu patise nimic, nu-mi venea sa cred, trecusem la milimetru de parapet si dacie. Asta a facut abs-ul pt mine |
#50
Posted 06 May 2007 - 15:23
test_driver, on Dec 13 2006, 14:10, said: mai luciane, ai mai zis tu o prostie la tractiuni integrale, de ce te bagi daca nu stii? TCS este prima denumire pe care a avuto controlul tractiunii, la BMW se cheama ASC, ESP a fost prima denumire a sistemului de stabilitate electronica, la BMW se cheama DSC (Dynamic stabiliti control), DTCam uitat cum s-a chemat prima, inseamna dinamic traction control, si culmea nu DTC include DSC, ci DSC include DTC, daca apesi o secunda pe butonul de DSC de la BMW mai ramai cu DTC care-ti permite mici nebunii, daca tii 3 secunde butonul de DSC apasat se taie ori ce sistem electronic, in afara de ABS. Este ca si Xeroxul, stii ce este ala XEROX? sa nu spui ca este copiator. Si eu am spus TCS ca sa fie pe limba tuturor. de fapt vorbeam de ASC, dar daca spui unui om oare care de ASC nu stie, in schimb daca-i spui de TCS, sau de controlul tractiunii, stie oricine despre ce este vorba, ok? nu o lua ca pe o ofensa. XEROX este o firma care pe langa copiatoare face si monitoare, si televizoare, si computere, etc. dar primul copiator a fost facut de ei, este la fel ca cuvantul gip "jeep", am un Mercedes Jeep. sau am un Xerox samsung. la fel am si ESP pe BMW (DSC) edit: ar trebuii ca la inregistrare sa fii obligat sa spui cati ani ai. evident ca se poate mintii. TCS asta e inventat de tine,nu exista pe nici o masina asa ceva si nici nu a existat vreodata lasa-ma cu mecanica ta si intoarcete la tractoru pardon dieselu tau in 4 cilindri |
#52
Posted 11 May 2007 - 03:23
ABS-ul te salveaza din multe rahaturi.Cred ca in mersul urban e poate cel mai folositor cand mergi bara la bara si o franare brusca poate duce foarte usor la pierderea aderentei.
Si da si eu am fost salvat de cateva ori. |
#53
Posted 14 May 2007 - 10:37
Sa facem un calcul:
total ABS+ESP la o masina noua ar insemna in jur de....800-1000 de euro maxim. Intr-un an se vand aproximativ 400.000 de eutomobile noi in Romania - daca statul ar impune ca obligatorii aceste 2 sisteme extrem de importante pentru siguranta rutiera si ar suporta macar jumate din acest extra-pret ar insemna 400.000*1000*0.5= 200 mil. Euro. Cred ca nu este deloc o suma prea mare, mai ales ca daca e sa ne gandim ...in urma unor accidente grave cu zeci de raniti , statul cheltuie zilnic pe perioade f mari sume care pot incepe chiar de la 500-1000 de euro pe cap de pacient - aici sunt incluse asistenta medicala speciala, medicamente, analize medicale prin procedee f scumpe, eventualitatea realizarii unor operatii de mare complexitate care pot costa si zeci de mii de euro ptr un singur pacient... Totodata privind global: fiecare pacient cu perioada mare de recuperare (adult) inseamna un cotizant mai putin la Produsul Intern Brut anual - deci alte cateva mii de euro pierdute... Cred ca acest cost de un sfert de miliard de euro anual ...nu este ceva extrem- extrem de greu de suportat, iar beneficiile sunt pe termen f lung. E foarte posibil ca in acest pret de 1000 de euro sa fie incluse la anumiti producatori si ceva airbaguri laterale. So?What do you think?! |
#54
Posted 14 May 2007 - 14:44
CT-27-DRM, on May 14 2007, 11:37, said: Sa facem un calcul: total ABS+ESP la o masina noua ar insemna in jur de....800-1000 de euro maxim. Intr-un an se vand aproximativ 400.000 de eutomobile noi in Romania - daca statul ar impune ca obligatorii aceste 2 sisteme extrem de importante pentru siguranta rutiera si ar suporta macar jumate din acest extra-pret ar insemna 400.000*1000*0.5= 200 mil. Euro. Cred ca nu este deloc o suma prea mare, mai ales ca daca e sa ne gandim ...in urma unor accidente grave cu zeci de raniti , statul cheltuie zilnic pe perioade f mari sume care pot incepe chiar de la 500-1000 de euro pe cap de pacient - aici sunt incluse asistenta medicala speciala, medicamente, analize medicale prin procedee f scumpe, eventualitatea realizarii unor operatii de mare complexitate care pot costa si zeci de mii de euro ptr un singur pacient... Totodata privind global: fiecare pacient cu perioada mare de recuperare (adult) inseamna un cotizant mai putin la Produsul Intern Brut anual - deci alte cateva mii de euro pierdute... Cred ca acest cost de un sfert de miliard de euro anual ...nu este ceva extrem- extrem de greu de suportat, iar beneficiile sunt pe termen f lung. E foarte posibil ca in acest pret de 1000 de euro sa fie incluse la anumiti producatori si ceva airbaguri laterale. So?What do you think?! sunt utile, insa cred ca la ce accidente tampite se petrec in tara asta si mama esp-ului nu ii poate ajuta pe multi. Si esp-ul si abs-ul au niste limite fizice peste care nu pot trece, care de multe ori sunt fortate de catre soferi auto inconstienti. Vorba aia degeaba ai tot felul de sisteme pe masina, daca capul si eventual experienta nu te duce sa incerci sa previi si sa eviti accidentele |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users