Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Huawei pura 70

Notele de subsol sa inceapa de la...

Termoizolare elevație interior

Timpi asteptare in contract de tr...
 Parere amenajare/loc disponibil u...

Producatori/masini care nu sunt f...

Ventilator perete

Simbol "bec aprins" tele...
 Oakley - recomandare site pt oche...

Aer conditionat racire A+++/A++

Problema umiditate AC

Propuneri pentru imbunatatirea pr...
 Conectarea la internet a Centrale...

recomandare ups si surge protector

La multi ani @2Unlimited!

zgomot (bazait) plita gaz Samsung...
 

Un incepator! O intrebare!

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
liviu27

liviu27

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 05.09.2003
Salut tuturor, sunt un nou venit si am nevoie sa stiu parerea voastra...Am cumparat(acum 2 saptamani) o dacie din 1996, 46.000 km de la un prieten din copilarie...Am 2 intrebari la care as vrea sa aflu cateva pareri...
1. El mi-a spus ca masina are 46.000 km reali...pe baza urmatoarelor argumente:a) a fost la un mecanic si acela a bagat mana pe la kilometraj si i-a spus urmatoarele, citez: "bravo domne ai facut o afacere buna...nu s-a umblat la km...exista inca sigiliul deci masina chiar are 46.000 reali deci e ca si noua...felicitari, bravo, ati facut o afacere buna, etc.Precizez ca masina i-a fost lui facuta cadou de ziua lui de catre nevastasa si se pare ca a apartinut a unui politist...Acest individ (politist...) a tinut masina pana la 38.000 km dupa care a cumparat-o el si acum la 46.000 mi-a vandut-o mie...Avand in vedere ca mi-este prieten din copilarie tind foarte mult sa cred ca nu m-a mintit insa as vrea sa va intreb si pe voi:
Cum este treaba cu sigiliul? exista asa ceva la dacie?eu stiam ca la 100.000 se da peste cap automat...Este oare posibil ca masina din 96 sa aiba chiar 46.000 km reali? Chiar daca ar avea mai mult adica 146.000 km acest lucru nu m-ar deranja pt. ca cu Dacia poti s-o iei mereu de la capat...insa am si eu aceasta curiozitate ca doar d-aia am dat 1500 $. In asteptarea rasp. dvs. la aceste intrebari va multumesc anticipat!
2. Sunt cu aceasta masina in faza in care astept numerele preferentiale...Intre timp m-am gandit sa nu stau degeaba si sa-i cumpar ulei cu gandu` sa-i fac schimbu fiindca acest prieten de la care am luat masina nu se pricepea de loc si nu stia ce ulei avea in motor...(credeti-ma ca e adevat...doar v-am spus ca e prieten din copilarie si stiu ce poate...are permis de 1 an si de la 38000 - 46.000 sunt singura lui experienta de sofer). Schimbul de ulei de ulei de ultima data precum si toata intretinerea masinii a facut-o fratele lui. Oricum numai conteaza fiindca masina este acum a mea si sunt decis sa-i fac schimbul...Asa ca ieri am pornit gospodareste catre sellgros si am luat ulei...Texaco Halvoline...15W40...costa vreo 120.000 kilu...(toate astea la sfatul unui coleg care are si el dacie si mi-a zis ca asa e bine...)
As vrea sa va intreb daca am facut bine, ce parere aveti despre acest ulei si sa-mi spuneti daca n-am luat plasa! Credeti ca acest ulei este una dintre cele mai bune optiuni pt. o dacie 96...Multumesc!

#2
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
eu in 99 am luat o Dacie fabricata in 91 cu 45.000 Km asa ca nu vad de ce una din 96 sa nu aiba doar 46.ooo Km.

despre ulei eu zic sa mergi cu ceva made .Ro (20w40) este mult mai ieftin iar la dacie nu prea se vede diferenta. sfatul meu este ca prima data sa cureti bine si baia de ulei si sa faci schimbul si la cutia de viteza, vezi ca este un thread pe forum despre uleiuri, aditivi & staff.

masina in ce stare este la capitolul tablarie, daca aici sta bine sa stii ca ai facut o afacere buna cu 1500$.

#3
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by liviu27
Salut tuturor, sunt un nou venit si am nevoie sa stiu parerea voastra...Am cumparat(acum 2 saptamani) o dacie din 1996, 46.000 km de la un prieten din copilarie...Am 2 intrebari la care as vrea sa aflu cateva pareri...
................................................................................
....................
As vrea sa va intreb daca am facut bine, ce parere aveti despre acest ulei si sa-mi spuneti daca n-am luat plasa! Credeti ca acest ulei este una dintre cele mai bune optiuni pt. o dacie 96...Multumesc!


Salut si bine ai venit pe cel mai meserias forum...:)

Un sofer cat de cat experimentat (ca soferiþã experimentata nu exista) poate sa isi dea seama chiar si dupa aspectul masinii daca aceasta are sau nu 46 000 sau 146 000. Ca sa nu mai vorbim de a conduce acea masina...
La o asemenea diferenta eu mi-as da seama imediat. Poate sa fie samsarul samsarilor ca treaba tot ar pute.

Sa ne gadim ca pt o berlina din '96 oricum ar fi fost prea multi km, 146 000.

Gandindu-ma putin, si citind ceea ce ai scris mai sus, deduc ca mai ai multe de invatat intr-ale Daciei si asa in general. No ofence. Si peste cativa ani cand iti vei citi threadul vei rade.

Ca sa intelegi asta ar insemna sa scriu vreo 2 ore pe aici despre a-ti da seama daca o masina a fost cocosata sau nu.

Quote

Chiar daca ar avea mai mult adica 146.000 km acest lucru nu m-ar deranja pt. ca cu Dacia poti s-o iei mereu de la capat

Crede-ma ca nu ti-as dori ca acea masina sa aiba 146 de mii, ca asta ar insemna ca este intr-o stare nu prea buna. Mai ales ca este vorba despre Dacia.

La faza cu km nu fi asa de sigur in legatura cu acel sigiliu. Eu am pot pronunta sigur pt ca nu stiu exact daca este o treaba valabila sau nu.

In legatura cu uleiul, da, este foarte bun pt masina ta. Si este lege: atunci cand se ia o masina seccond se schimba cam tot ce este consumabil la acea masina. Mai ales daca fostul proprietar nu stie nici macar ce ulei are in motor. Ca sa nu mai vorbim de ultima data cand s-a schimbat acel ulei.  :ciocan:

Consumabile: ulei motor, filtru ulei, ulei cutie, filtru benzina, starea lichidului de frana cum se prezinta, bujii, chiar si placutele de frana etc.
Dar in Romania putina lumea face asta. Din doua motive.
1. "Da-o dreqau! Am dat atatia bani pe ea si acum trebuie sa-i schimb atatea chestii?!"
2. "Pai abia am luat-o, dar ia auzi ce misto merge motorul, si ce frane are...chiar se infige...Pai am tot timpul sa-i schimb toate chestiile astea...Maine trebuie sa mergem la disco, (bani de disco are) si poimaine mergem la Balea Lac."

Halal de soferi cei care gandesc asa!  :ciocan:

Parerea mea?

Daca acea masina are 46 de mii de km reali, inseamna ca ar trebui sa fie in stare buna.
Totusi sa luam la calcul ca amicul tau (daca era prieten trebuia sa-l crezi pe cuvant ci nu sa iti spuna de faza cu sigiliul) a condus aceasta masina putini km si nu a avut timp sa o ditruga...Am o presimtire ca este genul kamikaze pe sosele avand in vedere cele spuse de tine...

Tine-ne la curent.
Eu zic asa: 40 % teapa (adica ar avea mai multi km)
                  60 % masina sa fie bucuroasa ca a scapat de pseudosoferul acela.

#4
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by Tarzy
eu in 99 am luat o Dacie fabricata in 91 cu 45.000 Km asa ca nu vad de ce una din 96 sa nu aiba doar 46.ooo Km.

despre ulei eu zic sa mergi cu ceva made .Ro (20w40) este mult mai ieftin iar la dacie nu prea se vede diferenta. sfatul meu este ca prima data sa cureti bine si baia de ulei si sa faci schimbul si la cutia de viteza, vezi ca este un thread pe forum despre uleiuri, aditivi & staff.

masina in ce stare este la capitolul tablarie, daca aici sta bine sa stii ca ai facut o afacere buna cu 1500$.

"La Dacie nu se vede diferenta". Asta sa crezi tu.

Trebuie inteles ca putini stiu asta. EXISTA MAI MULTI PRODUCATORI DE ULEIURI DE MOTOR ROMANESTI. Unul singur era acum 20-30 de ani.

Astazi intalnim principalii: Petrom (Ro3), Brasov (Lubrifin), Ploiesti (Lubricerp-fostul Petrotel)

Deci la care te referi tu?

Daca pui un Lubirfin Versus super 4 (89 000 lei/ litru) langa un Lubricerp (43 000 lei/litru) este o dieferenta majora de calitate. Si daca ochiu' tau nu vede nimic la motor asta nu inseamna ca masina nu "vede" diferenta.

Lubricerp este un ulei low price and low quality destinat motoarelor care sunt in stare de "putrefactie". Si care urmeaza spre a fi duse la doctor.

Asa ca termina cu faza ulei romanesc ca se duce omul si ia un Lubricerp din-asta si il pune la masina aceea care poate chiar are 46 de mii de km reali.

Fara suparare.

Stiu ca ai dat doar o parere dar aceasta este eronata.

#5
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
Zvastrici - proabil ca ai dreptate,

eu vorbesc din experienta proprie, cand in primul an am pus TEXACO cu 1500000 lei schimbul iar in al doilea am baga Petrom de 400.000 lei, si chiar nu am sesizat nici o schimbare in performantele masinii.

#6
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Ce texaco ai pus cu 1,5 mil lei? :) Ulei sitetic? 0w40 la Dacia? :) Never!

Mergi cu ce vrea muschiul tau, si cum vrea motorul masinii tale. No problem.

Dar daca iei doua berline noi-noute (1310) si intr-una pui Petromu' si in cealalta eu pun Esso, dupa 100 000 de km le desfacem motorul si ne uitam la cele doua motoare, ok?

Eu poate dupa aceea voi face o segmentare, in timp ce tu vei schimba intreg setul motor.

Nici o diferenta. :)

PS. Stai linistit ca este f bun Petromul pt o Dacia din 1991. D-ala cel mai ieftin sa nu-i pui...

Eu vroiam sa se inteleag clar ca nu este un singur ulei in Romania ci mai multe!

#7
liviu27

liviu27

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 05.09.2003
Da, din pacate sunt un novice in ale daciei si nu mi-e rusine s-o spun, mi-e rusine doar de faptul ca nu stiu mai multe despre dacie desi am carnet din 2001 si am avut chiar o dacie din  95 pe care tatal meu a vandut-o (masina lui, ghinionul meu). Si asta pt. ca doar el se ducea la service cu ea, doar el umbla in ea(ma refer la partea mecanica) doar el se ocupa de ea(suporta cheltuielile) eu fiind doar soferul, un ignorant  care credeam ca mi se cuvine totul.
N-are rost sa va mai spun de ce a vandut-o nu cred ca intereseaza...ideea este ca eu, din banii mei mi-am cumparat aceasta masina care este (si sunt mandru) MASINA MEA chiar daca e dacie...
Problema e ca nu stiu prea multe despre mecanica si despre dacie in general...totusi pot spune ca se infige cel putin mai tare (in comparatie cu cea pe care o aveam)insa acesta nu cred ca e un criteriu pt. a afirma ca are doar 46.000 reali nu?. Totusi stiu ca Dacia pe care am vandut-o,cea din 95, s-a vandut la 104.000 km reali anul trecut si s-a mers cu ea...deci de aceea cred ca aceasta din 96, s-ar putea sa nu fi avut timp sa faca suta de mii...cu toate ca raportul intre ani e acelasi...respectiv 95-2002 104.000km, 96  2003 46.000 km...putin cam ciudat nu?. E, in fine, in afara de faptul ca nu stiu cum vine cu acest sigiliu...??? :confused: in rest macar imi pare bine cu uleiul. :yeah baby ..m-am mai linistit...fiindca nu prea aveam incredere in acest coleg insa se pare ca a stiu ce spune...  
De asemenea mai cred ca partea cu pseudosoferul si iti impartasesc opinia..."60 % masina sa fie bucuroasa ca a scapat de pseudosoferul acela..."
In ceea ce priveste starea masini...foarte bine pe interior, fetele interioare arata bine, nu sunt desprinse...are 2 boxe pe fata...bordul nu e crapat...in schimb plafonul este din ala...obisnuit, alb fara tapiterie fara nimic. Scaunele sunt bune, de dacie...si pot spune ca in general interiorul este prezentabil si ingrijit.
Defecte: 1) nu imi merg stergatoarele, cred ca e stricat un motoras pe acolo...2)un stop pe fata este lipit cu scoci...nu farul alb...ci cealalta bucata din plastic, portocalie care se imbina cu farul (nu stiu cum se numeste cred ca stop).3) Exteriorul: pe sub chederul din spate (care acopera geamul din spate) este rugina, am o pata cat o moneda de 1000 lei pe capota de rugina...putin deasupra chederului de pe parbriz o portiune de 10 cm, pe lungime, este mancata de rugina...iar pe cealalta parte, simetrica se poate lua cu mana vopseau pe o portiune de 2-3 cm, la colt. Cam atat, in rest o.k. Tind sa cred totusi ca a fost vopsita insa ...prost si in bataie de joc. In rest pe la usi pe aripi masina este in regula ca tinichgerie si vopsitorie...Cam asta ar fi...Oricum chiar daca am luat teapa e deja prea tarziu pt. regrete...1500$ s-au dus oricum...Mersi tuturor...numai bine!P.S.Are alarma si inchidere centralizata!

#8
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Lampa aceea din fata galbena se numeste "Lampa semnalizare fata". :)

Acum esti putin stresat iar eu te anunt ca nu ai cum sa iei o Dacia care are peste 7 ani si totul sa functioneze perfect. Eu zic sa stai linistit si sa bei o bere cu baietii ca ai facut o achizitie buna. De-a lungul timpului o vei aranja...

In legatura cu experienta este adevarat. Daca nu te lovesti de probleme nu ai cum sa le cunosti rezolvarea. Asa si cu tine. Respectiv, tatal tau se ocupa de intretinerea masinii.

Take care si peste ceva timp mai spune-ne impresiile tale despre aceasta masina.

Ps. Un motor de stergatoare pt Dacia ta este 509.000 lei. :) Cateva beri...:)

#9
BlackD

BlackD

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 03.12.2002
Congrats bine ai venit in clubul (ne)fericitilor posesori de dacii.
Eu am un break din 97 l-am luat cand avea 70k km.
Ulei pun lubrifin + aditiv d'ala de 100 de mii. Il schimb la 5000 km si n-am avut probleme pana acum (am facut 33000 de atunci).
Ce ar mai trebui sa faci, in afara de a schimba toate consumabilele (uleiuri, filtre etc) e sa faci o verificare generala a masinii , in special directia si franele. Nu costa foarte mult si conteaza, mai ales in cazul tau in care masina a fost condusa inainte de un ultra incepator.
De asemenea, daca vrei sa te tina mai mult de 2-3 ani trebuie sa faci CAT MAI curand o antifonare klumea  si eventual si o revopsire. Daciile din perioada 90-2000 au mari probleme cu tabla, e foarte proasta si intra foarte repede rugina in ea.

#10
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Right. Verificarea "pe rampa" este obligatorie.

#11
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Ce tot..."Clubul nefericitilor de Dacia"?!

Eu unul mi-ar placea tare mult sa am o Dacia berlina din 1996 cu 46 de mii de km parcursi.
Decat sa cer masina lui tata..:)

Sa merg numai eu cu ea, sa ii murdaresc interiorul numai eu, numai eu sa-i stiu consumul si butonul de turbo, etc. :) Nose...Alea, alea..

#12
Kugarth

Kugarth

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 402
  • Înscris: 25.06.2003
"Este oare posibil ca masina din 96 sa aiba chiar 46.000 km reali?"



Trebuie sa tii cont de mai multe aspecte:
daca primul proprietar mai avea si alta masina (politistul);
daca avea bani de benzina :P
daca avea rude la tara (si aici mai este si chestia cu troncaneala din cauza drumurilor de tara)
O chestie naspa este ca amicul tau fiind incepator ... si-a cam batut un pic joc de ea ... (disc ambreiaj, placheti frana, cutia de viteze)
Eu de ex. am masina din 2000 si am facut cam 30.000 - deci cam 10.000 pe an. Dar nu am rude la tara (deci nu fac drumuri de sute de km la sfarsit de saptamana), nu prea am banu' de benzina (deh... sunt bugetar)...

#13
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001

Quote

Originally posted by Zvastrici


Dar daca iei doua berline noi-noute (1310) si intr-una pui Petromu' si in cealalta eu pun Esso, dupa 100 000 de km le desfacem motorul si ne uitam la cele doua motoare, ok?

Eu poate dupa aceea voi face o segmentare, in timp ce tu vei schimba intreg setul motor.


pai cam cat costa Esso ala?
daca ptr 100.000 Km trebuie sa dau pe ulei 200 * diferenta este posibil sa fie mai avantajosa o schimbare de motor.


subscriu la indicatia lui BlackD cu antifonarea si revopsirea daca se impune te va scuti de o gramada de bani aruncati mai tarziu.

#14
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Diferenta dintre uleiuri nu reprezinta doar schimbarea setului motor mai devreme sau mai tarziu, ci implica si consum mai mic, mers al motorului mai lin, mai silentios, porniri mai usoare, etc. Diferentele sun mici (de procente f mici) dar conteaza aceste diferente.

De exemplu Esso 20w50 este in jur de 140 000 de mii lei un litru.

Acum, lasa, tu mergi cu ce mergeai inainte, ca daca ii bagi Esso in motor va fi dezorientata putin...:)

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015
treaba cu cablul de kilometraj e funny :)
cate nu am masluit eu... :drac: treaba sta in felul urmator: sigiliul ala este o patiluta de plumb care uneste capetele unui fir destul de solid (nu m-a interesat niciodata materialul) stranse cu un cleste special. se refac destul de usor, asa ca nu baga mana in foc, plus ca acel cablu de kilometraj are 2 capete :D poti sa-ti dai si altfel seama de kilometrii parcursi... de exemplu cat de uzate sunt pedalele de acceleratie/frana/ambreiaj :OK:

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate