Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#6103
Posted 13 December 2016 - 11:58
exemplu Havoline ProDS V SAE 5W-30 ptr vw
viscozitate 40grd 67cSt viscozitate 100grd 12,2cSt VI 169 PP -47 FP 234 https://cglapps.chev...7&docFormat=PDF https://cglapps.chev...6&docFormat=PDF Attached FilesEdited by sctnicu, 13 December 2016 - 11:59. |
#6104
Posted 13 December 2016 - 15:39
Ati vorbit mai demult despre schimbul de ulei in functie de orele de functionare ale unui motor.
Mi s-a parut interesanta propunerea voastra de a contoriza aceste ore, astfel ca de atunci am inceput sa inregistrez si aceasta valoare. Am schimbat uleiul dupa 7.200Km, total ore de functionare 363h. Masina a circulat atat in Bucuresti, cat si in afara orasului, 65%/35%, in regim de mers sustinut, fara menajamente, sau din semafor in semafor in Bucuresti. Concluzie, daca la 300h se recomanda schimb-ul de ulei pentru vehicule cu conditii de functionare grele sau stationare, iata ca la 7.000Km am depasit semnificativ aceasta limita, in conditiile in care cel mai probabil rulajul in Bucuresti sau la regimuri ridicate de viteza se poate numi "conditii grele de functionare". Edited by Speedo, 13 December 2016 - 15:43. |
#6105
Posted 13 December 2016 - 17:04
sctnicu, on 13 decembrie 2016 - 11:58, said:
exemplu Havoline ProDS V SAE 5W-30 ptr vw viscozitate 40grd 67cSt viscozitate 100grd 12,2cSt VI 169 PP -47 Pe hartie pare un HC cinstit si solid, cu ceva VII (polimer styrene) 12.2 cSt ... e aproape un xw-40 (care incepe la 12.5 cSt) Adica are de unde sa se subtieze in timpul utilizarii, fara sa treaca in gradul inferior (5w-20) ACEA C3 ...bun, HTHS>=3.5 Compatibil DPF. MB229.51, Porsche C30... bun. Incaltea pune si datele (tds, msds) de la 5w-40, sa fie grupate info pt interesati. Edited by zveroboi78, 13 December 2016 - 17:16. |
#6106
Posted 13 December 2016 - 17:34
corecta masuratoarea se vede clar ce se stie ca la gaz vibratiile sunt mai mari 3,8 fata de 3,3 la benzina din cauza ca scade un pic turatia la relanti pe gaz ; zgomotul la fel
( oricine are gaz sie asta ) un ulei la 5000 e inca foarte bun |
#6107
Posted 13 December 2016 - 17:35
A mai folosit cineva LM Leichtlauf High-tech 5w40?
Ma intereseaza daca si asta devine zgomotos/se subtiaza dupa 5-7000km. |
#6108
Posted 13 December 2016 - 17:56
zveroboi78, on 13 decembrie 2016 - 17:04, said:
Pe hartie pare un HC cinstit si solid, cu ceva VII (polimer styrene) 12.2 cSt ... e aproape un xw-40 (care incepe la 12.5 cSt) Adica are de unde sa se subtieze in timpul utilizarii, fara sa treaca in gradul inferior (5w-20) ACEA C3 ...bun, HTHS>=3.5 Compatibil DPF. MB229.51, Porsche C30... bun. Incaltea pune si datele (tds, msds) de la 5w-40, sa fie grupate info pt interesati. http://www.opieoils....a-5w-40-tds.pdf http://cdn.opieoils....-5w-40-msds.PDF http://tdc.ge/wp-con...CT_C3_5W-30.pdf Attached FilesEdited by sctnicu, 13 December 2016 - 18:03. |
#6109
Posted 14 December 2016 - 18:10
Speedo, on 13 decembrie 2016 - 15:39, said:
Ati vorbit mai demult despre schimbul de ulei in functie de orele de functionare ale unui motor. Mi s-a parut interesanta propunerea voastra de a contoriza aceste ore, astfel ca de atunci am inceput sa inregistrez si aceasta valoare. Am schimbat uleiul dupa 7.200Km, total ore de functionare 363h. Masina a circulat atat in Bucuresti, cat si in afara orasului, 65%/35%, in regim de mers sustinut, fara menajamente, sau din semafor in semafor in Bucuresti. Concluzie, daca la 300h se recomanda schimb-ul de ulei pentru vehicule cu conditii de functionare grele sau stationare, iata ca la 7.000Km am depasit semnificativ aceasta limita, in conditiile in care cel mai probabil rulajul in Bucuresti sau la regimuri ridicate de viteza se poate numi "conditii grele de functionare". Eu nu am parte de aglomeratie insa are parte de talpa grea. Schimb la 3k mile sau 100 si un pic de ore de functionare ( de cand am resetat display-ul am facut 2 schimburi de ulei ) Attached Files |
#6110
Posted 14 December 2016 - 20:34
vyo79, on 26 noiembrie 2016 - 18:10, said:
Daca s-ar scurge uleiul din filtru ar trebui sa stea aprins becul din bord mai mult (este ca si atunci cand schimbi filtru cand il pui nou si sta martorul aprins cateva secunde bune), la mine se stinge instant la ponire. Nu am cronometrat in cat timp intra gazul dupa pornire, am ca reper distanta care o parcurg dimineata care este aceeasi de ani. O fi doar placebo referitor la incalzit, o fi un arc slabit sau rupt la discul de ambreiaj care da acelasi tacanit, cert e ca l-am observat dupa ce am schimbat uleiul. Dupa cum am zis acel tacanit nu l-a facut decat de 2 ori pima data nici nu am avut timp sa ridic capota sa vad locatia exacta, in acea dimineata era -2 gr si am zis ca e de la temperatura, uleiul fiind subtire s-a desamorsat un tachet iar a 2-a oara cald afara si s-a auzit 2 secunde dupa pornire. Multumesc tuturor de sfaturi si pareri. De acolo si zgomotul tachetilor mai pronunțat in primele secunde dupa pornirea motorului cand folosești 5w-uri si pleci grăbit fara sa aștepți macar 30 secunde. |
#6111
Posted 15 December 2016 - 11:26
zveroboi78, on 13 decembrie 2016 - 17:04, said: Adica are de unde sa se subtieze in timpul utilizarii, fara sa treaca in gradul inferior Iata de ce prefer uleiurile cu vascozitate mare la 100gr C (14-15cSt in cazul Xw40, unde "legea " zice ca tre sa se-ncadreze intre 12.5-16.3cSt): M-am tot uitat pe UOA la Xw-40, pe Bitog si oil-club.ru Continui sa cred ca au valoare limitata, sunt enorm de multe variabile in joc (stil condus, temp, porniri, tip motor, km etc) In plus toti se arunca la TBN restant, metale de uzura. Dar uitati-va cum evolueaza vascozitatea! La majoritatea, scade , sa zicem, de la 13cSt la 11 (sau chiar 10 in unele cazuri )... btw, de-aia motorul devine zgomotos, cu vibratii (semn ca uleiul a obosit ) Sub limita inferioara de 12.5cSt , deci. Adica torni un 0/5w40, si la sfarsit risti sa te trezesti cu 5w30 in motor. E un fenomen normal, de aia a aparut cerinta aia cu "Stay in grade". Acu cred ca intelegeti de ce am batut apa-n piua in ultimele pagini cu 5w40 "groase ", si de ce nu-mi plac alea "Fuel economy " cu vascozitati spre limita inferioara (12.8 -- 13si-un pic) Nu doar de dragul sunetului mai placut. Asa vad eu problema. Teoria si practica se leaga, pentru cine a tinut pasul cu nivelul discutiei. Edited by zveroboi78, 15 December 2016 - 11:39. |
#6112
Posted 15 December 2016 - 11:58
Sunt oameni care folosesc 5w30 in motoarele PD vag, deci ca sa-ti devina un 5w40 -> 5w30 nu este o problema chiar asa de grava.
Spargerea tachetilor este inevitabila din cauza uzurii, deci axa cu came tot se va macina dupa fisurarea tachetilor, pot sa pun mama uleiurilor. A, ca nu o sa-mi crape la 80 000km ci la 120 000km, putin imi pasa, de crapat tot crapa. Din toti care ati postat aici, nu s-a plans nici unul de uzura motor pronuntata sa nu-i mai merga masina, deci fabularea asta infinita nu aduce aproape nimic concret, e ca si la vinuri. Edited by Deenman, 15 December 2016 - 11:59. |
|
#6113
Posted 15 December 2016 - 13:47
40.000 de km inseamna cam 2 ani . pentru cine nu prea are bani e ceva si cred ca le pasa . pentru cine are si / sau mai are si o firma poate sparge un motor si la 20.000 km ca baga pe cheluieli reparatia si scade cota TVA de dat la finante si s-a scos ; nu isi mai bate capul nici ce ulei sa puna si ....e ceva bataie de cap cu uleiurile dupa cum vedem deci iar s-a scos .
|
#6114
Posted 15 December 2016 - 14:32
Pai pe cati cunosti tu ca li s-a spart motorul de la ulei? ca eu nu cunosc pe nimeni. A ca li s-a stricat motorul da, insa nu poti sa spui ca a fost de la ulei.
|
#6115
Posted 15 December 2016 - 15:54
termenul de spart este o denumire improprie si l-am luat din ceea ce ai scris . Era vorba de uzuri care pot fi mai mari din cauza unui ulei mai prost si atunci conteaza ce alegi pentru ca uzurile duc la defectiuni care pot aparea dupa 80.000 km sau dupa 120.000 km si conteaza pentru multi zic eu deoarece costa si nu putin .
acum nu stiu ce inseamna in acceptiunea ta "ca li s-a stricat un motorul" d.p.m.d.v. pot fi mai multe cauze de defectiuni dar si uleiul este una din ele de ex : pui un ester ca asa zice unul si strici garniturile sau pui 0w-50/10w-60 ca asa zice altul si cu masina asta mergi numai prin oras la turatii mici. apar sau nu apar defectiuni ? cunosc pe cineva care a pus ENEOS SUSTINA 0w-50 in Passat 1.8 T ca cica e mai bine pentru ca are GPL si el merge la servici 12 km zilnic . se poate defecta sau nu ? |
#6116
Posted 15 December 2016 - 16:06
ca sa nu devina zgomtos motorul, schimbi uleiul la timp, adica 7-8k km. la aceeasi firma intre 5w-40 si 5w-30 as paria ca 5w-40 devine mai zgomotos spre final.
Edited by 41ex, 15 December 2016 - 16:07. |
#6117
Posted 15 December 2016 - 17:34
41ex, on 15 decembrie 2016 - 16:06, said:
ca sa nu devina zgomtos motorul, schimbi uleiul la timp, adica 7-8k km. Normal. 41ex, on 15 decembrie 2016 - 16:06, said:
la aceeasi firma intre 5w-40 si 5w-30 as paria ca 5w-40 devine mai zgomotos spre final. Nu ca m-ar interesa in practica (la Fiat manualu zice STRICT 5/10w-40...nici vorba de 5w30) ... dar de ce crezi asta? |
|
#6118
Posted 15 December 2016 - 18:57
zveroboi78, on 15 decembrie 2016 - 11:26, said: Iata de ce prefer uleiurile cu vascozitate mare la 100gr C (14-15cSt in cazul Xw40, unde "legea " zice ca tre sa se-ncadreze intre 12.5-16.3cSt): M-am tot uitat pe UOA la Xw-40, pe Bitog si oil-club.ru Continui sa cred ca au valoare limitata, sunt enorm de multe variabile in joc (stil condus, temp, porniri, tip motor, km etc) In plus toti se arunca la TBN restant, metale de uzura. Dar uitati-va cum evolueaza vascozitatea! La majoritatea, scade , sa zicem, de la 13cSt la 11 (sau chiar 10 in unele cazuri )... btw, de-aia motorul devine zgomotos, cu vibratii (semn ca uleiul a obosit ) Sub limita inferioara de 12.5cSt , deci. Adica torni un 0/5w40, si la sfarsit risti sa te trezesti cu 5w30 in motor. E un fenomen normal, de aia a aparut cerinta aia cu "Stay in grade". Acu cred ca intelegeti de ce am batut apa-n piua in ultimele pagini cu 5w40 "groase ", si de ce nu-mi plac alea "Fuel economy " cu vascozitati spre limita inferioara (12.8 -- 13si-un pic) Nu doar de dragul sunetului mai placut. Asa vad eu problema. Teoria si practica se leaga, pentru cine a tinut pasul cu nivelul discutiei. O ultima precizare, ca sa nu mai fie confuzii. Vorbeam de 5w40 pt ca doar asta ma intereseaza pe mine, asta scrie in manualul masinii mele, 5/10w40 si-atat . Fara 5w30 , 10w60 sau altele. Daca la altii in manual scrie 5w30 , sa-si respecte manualul. Edited by zveroboi78, 15 December 2016 - 18:58. |
#6119
Posted 15 December 2016 - 19:42
@zveroboi78, se respecta viscozitatile scrise in manual de catre producatorul respectiv de autoturism pentru motorul in cauza.
Fiecare e liber sa isi aleaga uleiul in functie de variantele de viscozitati mentionate in manual pentru climatul din tara noastra. |
#6120
Posted 16 December 2016 - 09:40
Shell ultra GTL (schimbat la 5k km in europa) vs Mobil 1 ( schimbat la 6.4k km in USA ).
Primele 2 poze sunt de la masina mea care este mai batranica decat cea cu mobil 1. Nu stiu cat de concludent este insa nu am tenta aia de ulei ars pe piese fata de cele 2 poze. Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users