Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#6103
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
exemplu Havoline ProDS V SAE 5W-30  ptr vw
viscozitate 40grd 67cSt
viscozitate 100grd  12,2cSt
VI    169
PP -47
FP 234
https://cglapps.chev...7&docFormat=PDF
https://cglapps.chev...6&docFormat=PDF

Attached Files


Edited by sctnicu, 13 December 2016 - 11:59.


#6104
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Ati vorbit mai demult despre schimbul de ulei in functie de orele de functionare ale unui motor.
Mi s-a parut interesanta propunerea voastra de a contoriza aceste ore, astfel ca de atunci am inceput sa inregistrez si aceasta valoare.

Am schimbat uleiul dupa 7.200Km, total ore de functionare 363h.
Masina a circulat atat in Bucuresti, cat si in afara orasului, 65%/35%, in regim de mers sustinut, fara menajamente, sau din semafor in semafor in Bucuresti.

Concluzie, daca la 300h se recomanda schimb-ul de ulei pentru vehicule cu conditii de functionare grele sau stationare, iata ca la 7.000Km am depasit semnificativ aceasta limita, in conditiile in care cel mai probabil rulajul in Bucuresti sau la regimuri ridicate de viteza se poate numi "conditii grele de functionare".

Edited by Speedo, 13 December 2016 - 15:43.


#6105
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postsctnicu, on 13 decembrie 2016 - 11:58, said:

exemplu Havoline ProDS V SAE 5W-30  ptr vw
viscozitate 40grd     67cSt
viscozitate 100grd  12,2cSt
VI               169
PP             -47

Pe hartie pare un HC cinstit si solid, cu  ceva VII (polimer styrene)

12.2 cSt ... e aproape un xw-40 (care incepe la 12.5 cSt)

Adica are de unde sa se subtieze in timpul utilizarii, fara sa treaca in gradul inferior (5w-20)

ACEA C3 ...bun, HTHS>=3.5
Compatibil DPF.

MB229.51, Porsche C30... bun.

Incaltea pune si datele (tds, msds) de la 5w-40, sa fie grupate info pt interesati.

Edited by zveroboi78, 13 December 2016 - 17:16.


#6106
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
corecta masuratoarea se vede clar ce se stie ca la gaz vibratiile sunt mai mari 3,8 fata de 3,3 la benzina din cauza ca scade un pic turatia la relanti pe gaz  ;  zgomotul la fel
( oricine are gaz sie asta )
un ulei la 5000 e inca foarte bun

#6107
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
A mai folosit cineva LM Leichtlauf High-tech 5w40?

Ma intereseaza daca si asta devine zgomotos/se subtiaza dupa 5-7000km.

#6108
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016

View Postzveroboi78, on 13 decembrie 2016 - 17:04, said:

Pe hartie pare un HC cinstit si solid, cu  ceva VII (polimer styrene)

12.2 cSt ... e aproape un xw-40 (care incepe la 12.5 cSt)

Adica are de unde sa se subtieze in timpul utilizarii, fara sa treaca in gradul inferior (5w-20)

ACEA C3 ...bun, HTHS>=3.5
Compatibil DPF.

MB229.51, Porsche C30... bun.

Incaltea pune si datele (tds, msds) de la 5w-40, sa fie grupate info pt interesati.
uite aicea
http://www.opieoils....a-5w-40-tds.pdf
http://cdn.opieoils....-5w-40-msds.PDF

http://tdc.ge/wp-con...CT_C3_5W-30.pdf

Attached Files


Edited by sctnicu, 13 December 2016 - 18:03.


#6109
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

View PostSpeedo, on 13 decembrie 2016 - 15:39, said:

Ati vorbit mai demult despre schimbul de ulei in functie de orele de functionare ale unui motor.
Mi s-a parut interesanta propunerea voastra de a contoriza aceste ore, astfel ca de atunci am inceput sa inregistrez si aceasta valoare.

Am schimbat uleiul dupa 7.200Km, total ore de functionare 363h.
Masina a circulat atat in Bucuresti, cat si in afara orasului, 65%/35%, in regim de mers sustinut, fara menajamente, sau din semafor in semafor in Bucuresti.

Concluzie, daca la 300h se recomanda schimb-ul de ulei pentru vehicule cu conditii de functionare grele sau stationare, iata ca la 7.000Km am depasit semnificativ aceasta limita, in conditiile in care cel mai probabil rulajul in Bucuresti sau la regimuri ridicate de viteza se poate numi "conditii grele de functionare".

Eu nu am parte de aglomeratie insa are parte de talpa grea. Schimb la 3k mile sau 100 si un pic de ore de functionare ( de cand am resetat display-ul am facut 2 schimburi de ulei )

Attached Files



#6110
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016

View Postvyo79, on 26 noiembrie 2016 - 18:10, said:

Daca s-ar scurge uleiul din filtru ar trebui sa stea aprins becul din bord mai mult (este ca si atunci cand schimbi filtru cand il pui nou si sta martorul aprins cateva secunde bune), la mine se stinge instant la ponire. Nu am cronometrat in cat timp intra gazul dupa pornire, am ca reper distanta care o parcurg dimineata care este aceeasi de ani. O fi doar placebo referitor la incalzit, o fi un arc slabit sau rupt la discul de ambreiaj care da acelasi tacanit, cert e ca l-am observat dupa ce am schimbat uleiul. Dupa cum am zis acel tacanit nu l-a facut decat de 2 ori pima data nici nu am avut timp sa ridic capota sa vad locatia exacta, in acea dimineata era -2 gr si am zis ca e de la temperatura, uleiul fiind subtire s-a desamorsat un tachet iar a 2-a oara cald afara si s-a auzit 2 secunde dupa pornire. Multumesc  tuturor de sfaturi si pareri.
La diesel te gândești la lagăre, cama... La benzinare te gândești la zona superioara unde uleiul trebuie sa ajungă repede la supape, tacheti, etc.
De acolo si zgomotul tachetilor mai pronunțat in primele secunde dupa pornirea motorului cand folosești 5w-uri si pleci grăbit fara sa aștepți macar 30 secunde.

#6111
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postzveroboi78, on 13 decembrie 2016 - 17:04, said:


Adica are de unde sa se subtieze in timpul utilizarii, fara sa treaca in gradul inferior

Iata de ce prefer uleiurile cu vascozitate mare la 100gr C  (14-15cSt in cazul Xw40, unde "legea " zice ca tre sa se-ncadreze intre 12.5-16.3cSt):

M-am tot uitat pe UOA la Xw-40, pe Bitog si oil-club.ru

Continui sa cred ca au valoare limitata, sunt enorm de multe variabile in joc (stil condus,  temp, porniri, tip motor, km etc)
In plus toti se arunca la TBN restant, metale de uzura.

Dar uitati-va cum evolueaza vascozitatea!

La majoritatea,  scade , sa zicem, de la 13cSt  la 11 (sau chiar 10 in unele cazuri )... btw, de-aia motorul devine zgomotos, cu vibratii  (semn ca uleiul a  obosit )
Sub limita inferioara de  12.5cSt , deci.

Adica torni un 0/5w40, si la sfarsit risti sa te trezesti cu 5w30 in motor.

E un fenomen normal, de aia a aparut cerinta aia cu "Stay in grade".

Acu cred ca intelegeti de ce am batut apa-n piua  in ultimele pagini cu 5w40 "groase ",  si de ce nu-mi plac alea "Fuel economy " cu vascozitati spre limita inferioara (12.8 -- 13si-un pic)
Nu doar de dragul sunetului mai placut.

Asa vad eu problema. Teoria si practica se leaga,  pentru cine a tinut pasul cu nivelul discutiei.


Edited by zveroboi78, 15 December 2016 - 11:39.


#6112
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Sunt oameni care folosesc 5w30 in motoarele PD vag, deci ca sa-ti devina un 5w40  -> 5w30 nu este o problema chiar asa de grava.

Spargerea tachetilor este inevitabila din cauza uzurii, deci axa cu came tot se va macina dupa fisurarea tachetilor, pot sa pun mama uleiurilor. A, ca nu o sa-mi crape la 80 000km ci la 120 000km, putin imi pasa, de crapat tot crapa.


Din toti care ati postat aici, nu s-a plans nici unul de uzura motor pronuntata sa nu-i mai merga masina, deci fabularea asta infinita nu aduce aproape nimic concret, e ca si la vinuri.

Edited by Deenman, 15 December 2016 - 11:59.


#6113
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
40.000 de km inseamna cam 2 ani . pentru cine nu prea are bani e ceva  si cred ca le pasa .  pentru cine are si / sau mai are si o firma poate sparge un motor si la 20.000 km ca baga pe cheluieli reparatia si scade cota TVA de dat la finante  si s-a scos  ; nu isi mai bate capul nici ce ulei sa puna  si ....e ceva bataie de cap cu uleiurile dupa cum vedem deci iar s-a scos .

#6114
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Pai pe cati cunosti tu ca li s-a spart motorul de la ulei? ca eu nu cunosc pe nimeni. A ca li s-a stricat motorul da, insa nu poti sa spui ca a fost de la ulei.

#6115
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
termenul de spart este o denumire improprie si l-am luat din ceea ce ai scris . Era vorba de uzuri care pot fi mai mari din cauza unui ulei mai prost si atunci conteaza ce alegi pentru ca uzurile duc la defectiuni  care pot aparea dupa 80.000 km sau dupa 120.000 km si conteaza pentru multi zic eu deoarece costa si nu putin .

acum nu stiu ce inseamna in acceptiunea ta "ca li s-a stricat un motorul"  d.p.m.d.v. pot fi mai multe cauze de defectiuni dar si uleiul este una din ele

de ex : pui un ester ca asa zice unul si strici garniturile sau pui 0w-50/10w-60  ca asa zice altul  si cu masina asta mergi numai prin oras la turatii mici.  apar sau nu apar defectiuni ?

cunosc pe cineva care a pus  ENEOS SUSTINA 0w-50 in Passat 1.8 T  ca cica e mai bine pentru ca are GPL  si el merge la servici 12  km zilnic . se poate defecta sau nu ?

#6116
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
ca sa nu devina zgomtos motorul, schimbi uleiul la timp, adica 7-8k km. la aceeasi firma intre 5w-40 si 5w-30 as paria ca 5w-40 devine mai zgomotos spre final.

Edited by 41ex, 15 December 2016 - 16:07.


#6117
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Post41ex, on 15 decembrie 2016 - 16:06, said:

ca sa nu devina zgomtos motorul, schimbi uleiul la timp, adica 7-8k km.

Normal.

View Post41ex, on 15 decembrie 2016 - 16:06, said:

la aceeasi firma intre 5w-40 si 5w-30 as paria ca 5w-40 devine mai zgomotos spre final.

Nu ca m-ar interesa in practica (la Fiat manualu zice STRICT 5/10w-40...nici vorba de 5w30)

... dar de ce crezi asta?

#6118
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postzveroboi78, on 15 decembrie 2016 - 11:26, said:



Iata de ce prefer uleiurile cu vascozitate mare la 100gr C  (14-15cSt in cazul Xw40, unde "legea " zice ca tre sa se-ncadreze intre 12.5-16.3cSt):

M-am tot uitat pe UOA la Xw-40, pe Bitog si oil-club.ru

Continui sa cred ca au valoare limitata, sunt enorm de multe variabile in joc (stil condus,  temp, porniri, tip motor, km etc)
In plus toti se arunca la TBN restant, metale de uzura.

Dar uitati-va cum evolueaza vascozitatea!

La majoritatea,  scade , sa zicem, de la 13cSt  la 11 (sau chiar 10 in unele cazuri )... btw, de-aia motorul devine zgomotos, cu vibratii  (semn ca uleiul a  obosit )
Sub limita inferioara de  12.5cSt , deci.

Adica torni un 0/5w40, si la sfarsit risti sa te trezesti cu 5w30 in motor.

E un fenomen normal, de aia a aparut cerinta aia cu "Stay in grade".

Acu cred ca intelegeti de ce am batut apa-n piua  in ultimele pagini cu 5w40 "groase ",  si de ce nu-mi plac alea "Fuel economy " cu vascozitati spre limita inferioara (12.8 -- 13si-un pic)
Nu doar de dragul sunetului mai placut.

Asa vad eu problema. Teoria si practica se leaga,  pentru cine a tinut pasul cu nivelul discutiei.

O ultima precizare,  ca sa nu mai fie confuzii.

Vorbeam de 5w40 pt ca doar asta ma intereseaza pe mine, asta scrie in manualul masinii mele, 5/10w40  si-atat .
Fara 5w30 , 10w60 sau altele.

Daca la altii in manual scrie 5w30 , sa-si respecte manualul.

Edited by zveroboi78, 15 December 2016 - 18:58.


#6119
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
@zveroboi78, se respecta viscozitatile scrise in manual de catre producatorul respectiv de autoturism pentru motorul in cauza.
Fiecare e liber sa isi aleaga uleiul in functie de variantele de viscozitati mentionate in manual pentru climatul din tara noastra.

#6120
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Shell ultra GTL (schimbat la 5k km in europa) vs Mobil 1 ( schimbat la 6.4k km in USA ).
Primele 2 poze sunt de la masina mea care este mai batranica decat cea cu mobil 1. Nu stiu cat de concludent este insa nu am tenta aia de ulei ars pe piese fata de cele 2 poze.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate