Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!
 Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs
 Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#4339
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
il cunosc , a intrebat care ar fi cauza -propietarul banuia doar ( rechemarea din anul 2014 a fost datorita faptului ca au cedat cuzinetii la masini similare ) si i s-a spus ca din informatiile lor s-a gasit in ulei  un continut prea ridicat de combustibil ( ei specifica si in rechemare ca o cauza sarcini mari , conditii grele etc ) Motorul este Renault dci 150 cp ( se regaseste pe laguna 3 ) La renault cu acelasi motor nu au fost rechemari .
uleiul a fost pus de repr . Nissan masina fiind in garantie   Masina lui nu a avut probleme poate si din cauza ca are avut injectie cu apa       ( nu s-a dus el a fost instintat sa mearga la service pentru verificari  - el nu a sesizat batai sau alte probleme dar a intrat la ganduri dupa aceasta interventie cunoscand  ca post injectia dauneaza  , de aceea si-a  pus si injectie cu apa  )

Au rescris injectia dar  habar nu au de ce ; sau nu au vrut sa spuna (eu merg pe prima varianta)  i-au spus sa zica mersi ca s-a facut gratis aceasta rescriere si ca nu a avut inca! probleme .

Or fi din aia care cred ca pe o distanta de 20 cm ( hai 1 metru ) la viteza de propagare ( 1224 km/ ora aer si aprox. 19.000 km/ ora metal ) sunetul  pote fi influentat de mediu , temperatura etc .

Concluzie : Un ulei mai putin aditivat ( cerinte noi norme mediu ) este mai sensibil la contactul cu combustibilul si mai bun pentru noxe dar,  aici fiecare face cum crede el   ( dar este o problema se pare nerezolvata 100 % )

Mentionez ca masina e grea are 7 locuri

#4340
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
revin ca acest propietar urmareste ce se scrie si iata ce mi-a dat :din italia  “Qashqai 2.0 Dci 4wd - richiamo per riprogrammazione ECM (P3230)" ...

comunque io ho notato, subito, rigenerazioni fap molto frequenti e molto "aggressive"
per 70.000km e utilizzo cittadino non ho mai avvertito rigenerazioni (ogni tanto)... notavo soltanto quando, forse si era accumulato troppo nel filtro e quindi faceva una rigenerazione "più violenta"...
detto ciò anche io mi sono e mi sto preoccupando per la cosa perché rigenerazioni così distruggono l'olio motore (infatti credo lo cambierò un po' prima dei 15000 con una manutenzione + frequente o con un olio migliore ( ulei mai bun )

Raspuns din Anglia da nu e sigur ca asta s-a intamplat : “Nissan will reprogram the Engine Control Module to reduce the maximum achievable engine revolutions per minute. As a result, the engine will no longer operate in a high load and high engine speed condition that may cause premature wear. The reduction in maximum achievable engine revolutions per minute will not affect the maximum speed of the vehicle.”

Attached Files



#4341
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Colegul de servici și-a luat Mazda CX-5 2,2 CD175 si cu primul plin de ulei 5w30 are regenerãri la fiecare 250 km ca "ceasul". Diferența intre PETROM Diesel standard sau EfixS 55 e foarte evidentã in cazul transmisiei AT, mai ales in timpul regenerãrilor care nu dureazã mai mult de 8 km. In cazul in care simte ca începe procesul de regenerare nu oprește si continua sa meargã constant cu cca. 40 - 50 km/h in oraș sau 90 - 100 km/h afara, sau dupa caz comuta pe manual si o tine in treptele 3 si 4. Cine spune ca nu are regenerãri mii de km are o problema sau pur si simplu, nu are DPF.

#4342
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 danut101958, on 23 iunie 2015 - 10:29, said:

Concluzie : Un ulei mai putin aditivat ( cerinte noi norme mediu ) este mai sensibil la contactul cu combustibilul si mai bun pentru noxe dar,  aici fiecare face cum crede el   ( dar este o problema se pare nerezolvata 100 % )

Mentionez ca masina e grea are 7 locuri

e invers, astea pt dpf sunt puternic aditivate, bune pt amestecul cu combustibil. dinozaurul "full-saps"  nu inseamna aditivare maxima, de-aia nu-l poti pune la orice motor/combustibil(trebuie sa fie ori pt benzina ori pt motorina, cu anumite norme).

#4343
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
La mașinile noi nu e un fenomen atat de dramatic iar regenerarea in general nu impune nici o intervenție din partea șoferului.  
Pana nu am mers împreuna cu masina, colegul nu sesiza schimbări in comportamentului mașinii. In timpul unei alimentări la pompa am simțit afara amândoi un miros specific si din acel moment i-a rămas fixul sa fie mai atent la acest aspect. Cu motorina EfixS 55, Mazda se simte cel mai bine, la fel si Focus-ul meu.
Problemele sunt la mașinile second hand si nimeni nu-ți spune adevarul; ce ulei a băgat, cum a fost întreținută, si unde.
Cei putini care mai ajung cu revizia la reprezentanta țin de preț la mașini si mi se pare corect dar vai de cei cu mașini noi care au băgat tot felul de uleiuri vai de mama lor crezând ca fac un mare bine...

Problemele mai mari apar dupa 120000 - 140000 km cand filtrul se umple 100% si trebuie înlocuit.

Edited by Speedo, 25 June 2015 - 08:52.


#4344
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

 dorinpetrean, on 23 iunie 2015 - 15:04, said:

Colegul de servici și-a luat Mazda CX-5 2,2 CD175 si cu primul plin de ulei 5w30 are regenerări la fiecare 250 km ca "ceasul". Diferența intre PETROM Diesel standard sau EfixS 55 e foarte evidentă in cazul transmisiei AT, mai ales in timpul regenerărilor care nu durează mai mult de 8 km. In cazul in care simte ca începe procesul de regenerare nu oprește si continua sa meargă constant cu cca. 40 - 50 km/h in oraș sau 90 - 100 km/h afara, sau dupa caz comuta pe manual si o tine in treptele 3 si 4. Cine spune ca nu are regenerări mii de km are o problema sau pur si simplu, nu are DPF.

Eu am si la 1000 km la astra j 2.0 cdti. In general la 800-900 km. Rar la 700 km. Si nu mai plange ala mic de sub capota ca ii dau ulei fara aprobari. RL 5w-30 Euro

Cu ulei GM 5w-30 regenerarile erau la 300km-400km la A20DTH. Cu redline oil si aditiv redline 85 plus in doza de 15ml-20 /10l motorina ... intervalul de mai sus e valabil.

Edited by Speedo, 25 June 2015 - 08:53.


#4345
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
regenerarea DPF duce sau nu duce la contaminare cu combustibil   si la efect asupra uleiului ? (da s-a ajuns la altceva care este desigur interesant si chiar util ) ca :
  -"Contaminarea cu combustibili (benzină sau motorină) are ca efect scăderea vâscozității ceea ce implică lubrifierea precară a pieselor în mișcare. De asemenea, scade temperatura de inflamabilitate a uleiului ceea ce poate produce autoaprinderea acestuia"

si pentru "invers - 41ex ":  Continutul de cenusa sulfatata. Acest parametru indica fractiunea de aditivi din cantitatea totala de ulei si intr-o anumita masura, depinde de gradul de carbonizare. Se calculeaza prin cintarirea reziduului obtinut prin arderea de ulei, in prezenta acidului sulfuric." si inca
Sulfated Ash
Indica concentratia de metale cunoscute din aditivi uleiurilor. Cand Fosforul este absent , borul ,calciu , magneziu , sodiul si potasiu se transforma in sulfati si zincul in oxizi. Sulful si clorul nu intervin in reactie dar cand Fosforul este in prezenta metalelor ramane partial sau total in cenusa sulfatata ca fosfati metalici.
Cantitatea de cenusa care ramane in urma arderii produselor petroliere, reprezinta impuritatile sau ingredientele anorganice pe care le contin

sau in engleza : In motor oils, this value is expressed in sulphated ash content, which determines the quantity of detergent and anti¬wear additives contained in the lubricant.

concluzie  aditivii pentru DPF pot eventual mai calitativi dar nu mai multi

nota : a fost o conferinta de presa la Ploiesti Institutul de petrol si gaze unde s-au prezentat uleiurile pemtru gaz interesant !( Lukoil a prezentat )

#4346
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

 danut101958, on 23 iunie 2015 - 10:29, said:

...a intrebat care ar fi cauza -propietarul banuia doar ( rechemarea din anul 2014 a fost datorita faptului ca au cedat cuzinetii la masini similare ) si i s-a spus ca din informatiile lor s-a gasit in ulei  un continut prea ridicat de combustibil ( ei specifica si in rechemare ca o cauza sarcini mari , conditii grele etc ) Motorul este Renault dci 150 cp ( se regaseste pe laguna 3 ) La renault cu acelasi motor nu au fost rechemari .
uleiul a fost pus de repr . Nissan masina fiind in garantie...

 danut101958, on 23 iunie 2015 - 11:51, said:

“Qashqai 2.0 Dci 4wd - richiamo per riprogrammazione ECM (P3230)" ...

Sunt multe site-uri de verificat recall-uri si nu toate fiseaza acelasi lucru pentru ca sunt populate cu informatii in functie de tara si actiuni pe o anumita regiune.
http://www.dft.gov.u.../default.asp?tx=
http://www.autoservi...ufe-510890.html

Totusi, ca o constanta, la Nissan 2.0dCi nu se mentioneaza o problema legata de contaminarea uleiului cu motorina si nici nu se recomanda schimbarea lubrifiantului.
Proprietarul acelui Nissan nu trebuia sa accepte scaderea de performanta a masinii prin rescriere soft, mai mult, eu nu inteleg logica asta "sa fie multumit ca-i gratis".
Luam foc in secunda 2.


 dorinpetrean, on 23 iunie 2015 - 15:04, said:

Colegul de servici și-a luat Mazda CX-5 2,2 CD175 si cu primul plin de ulei 5w30 are regenerări la fiecare 250 km ca "ceasul"...

Masina are mari probleme, trebuie sa investigheze, ori senzorul de presiune diferentiala...ori ceva.


 danut101958, on 24 iunie 2015 - 13:37, said:

...concluzie  aditivii pentru DPF pot eventual mai calitativi dar nu mai multi...

Exprimare ciudata, ce inseamna mai calitativi? Fata de ce? Cum masori?
De unde stii ca nu sunt mai multi si ca ard fara ash?
Toata industria care se chinuie sa inlocuiasca zinc, phosphor, sulf cu de X ori alte elemente este bagatelizata de tine.



Referitor la regenerare DPF, in Bucuresti este pe la 600-750km, iar in afara la ~1.000Km.
Va vorbeam de parametrul Particle Filter Oil Ash Volume care se poate citi cu VCDS-ul, la mine este 0ml la ~ 35.000Km.
Ulei OE 507.00 si motorina maxim aditivata de la OMV.

Cu acelasi ulei OE dar cu motorina de la Petrom sau OMV (cea slab aditivata), intervalele de regenerari erau la ~450-550Km.
Cat de mult poate sa faca pentru DPF o motorina buna, sau mai bine spus, un aditiv in cantitate corecta.

Edited by Speedo, 25 June 2015 - 08:57.


#4347
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
1  daca sunt sa zicem mai multi sau mai putini aditivi (   sa zicem ca nu stim  )  si ard fara cenusa cum sunt ? iti spun eu : sunt                     aditivi mai calitativi  !
    repet un aditiv cu mai multa cenusa = mai prost
    un aditiv cu mai putina cenusa =  mai bun adica mai calitativ  ( deci daca nu putem masura atunci logic este ca daca  cenusa este           mai  mica logic ar fi sa fie mai putini aditivi daca este mai mare mai multi  )

2. de unde sa stie ca prin rescriearea softului performantele motorului vor scadea la secretomania cu care a fost inconjurat ? Omul apoi     a studiat a gasit fel de fel de interpretari si a ajuns la anumite concluzii . ca urmare a decis sa schimbe uleiul vazand ce se intampla la     regenerare si gata . nu s-a mai dus la Dedeman a mers la Focsani la urmatoarea revizie si la ceea ce a discutat din partea                     serviceului  nu a avut obiectii .   Nota : daca nu facea rescrierea  dupa ce a primit notificarea (  CU CONFIRMARE A VENIT ) in caz
    ca-i cadeau   cuzinetii sau mai rau motorul NU MAI AVEA  GARANTIE !!!
    Da au facut scandal ca de ce are injectie cu apa ! da nu au avut succes sa-l scoata din garantie
    si
    are un an deja  de cand a schimbat uleiul si nu are probleme nici cu DPF nici cu motorul ( si merge zilnic 3 km - 70  % oras ca nu           prea  are timp de concedii sau cand le face merge cu avionul )

    da repet uleiul se contamineaza cu motorina la regenerare ? si daca da atunci se distileaza total si daca da unde gasim asta ? eu am     dat un studiu ca nu !
    si daca uleiul se contamineaza si apar uzuri sa zicem ( eu zic ca pot aparea ) cum crezi ca ar mentiona in scris asa ceva                         Dedeman ! sau Nissan

         Sa nu uit el merge cu motorina normala ( deci nu cea mai buna )

#4348
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Print screen la datele din diagnoza. - Redline 5w-30 Euro.
O sa le pun si pe cele vechi cu GM dar nu acum pentru ca nu am fisierele pe laptopul asta.
Ca sa nu mai existe confuzii. Este vorba despre un Opel Astra J 2.0 CDTI A20DTH cod motor, luat nou in 2013.  M
otorina folosita este Rompetrol Efix 55 cu 20 ml redline 85 plus la 10 litri motorina.
Cu sau fara adittiv diferenta nu este mare. Aditivul in bag pentru a stabiliza CC pentru ca 55 nu are sigur si pentru protectie motor.

Masina este la primul schimb de redline deci uleiul prezinta o oarecare contaminare cu cel vechi.

Attached Files


Edited by Speedo, 25 June 2015 - 08:59.


#4349
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Recitind ceva in urma, constat ca ma framanta o problema. Se distruge sau nu filtrul de ulei (ma rog, hartia filtranta) de la uleiul cu HTHS mare ? Este posibil sa am "lolotei" de hartie prin motor care se plimba ? Caci pe fundul carterului n-am gasit asa ceva, si nici in rampa culbutorilor...

#4350
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Cum comentati urmatorul test la cca. -30°C?

#4351
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
A inversat etichetele :))

#4352
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013
Care ar fi motivul?

#4353
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
sau primele sticle au avut vodka in ele, sau sunt furnizori diferiti in functie de vascozitate chiar daca eticheta e doar una "toyota".

Edited by 41ex, 26 June 2015 - 16:18.


#4354
ionita123

ionita123

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 16.09.2013

 curentelectric, on 26 iunie 2015 - 18:22, said:

Am pus doar o intrebare la care astept un raspuns pertinent, cel putin la fel de serios precum intrebarea insasi, nu invocarea de "parastasuri" si "spontaneitate".

Din experienta mea iti pot spune ca David de la Redline mi-a confirmat ca estericul lor nu solicita filtre de ulei speciale dpdv al mediului de filtrare. Si asa a fost, dupa primul schimb nu am avut problema asta. Acelasi raspuns mi-a dat si Tudor la aceasta intrebare.
Nici tu nu ai gasit asa ceva prin motor. Ce ulei cu hths ridicat ai folosit?

Ai gasit pe alte forumuri useri care folosesc ulei esteric si care sa se planga de asa ceva?

#4355
dorinpetrean

dorinpetrean

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 30.09.2013

 ionita123, on 26 iunie 2015 - 18:40, said:

Din experienta mea iti pot spune ca David de la Redline.....

Pot sa ma îndoiesc de ceea ce ai scris? Mulțumesc!
Am vorbit si eu cu Dave si Tudor si răspunsul a fost quite different: unul recomanda D4 ATF sau D6 pentru manuala iar celălalt MT90. Prin cross searching si cu ajutorul lui _iulius am ajuns la veritabilul MTL.
In plus, unde menționează RL despre sulphated as?
Crede-ma ca nu am nimic cu RL decat ca ma surprinde faptul ca se recomanda singuri la motoare cu filtre de particule. Eu unul nu văd cu ochi buni asta.

Edited by Speedo, 01 July 2015 - 09:10.


#4356
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Uleiul redline euro pus pe un motor cu dpf nu doar ca face motorul mai silentios decât orice alt ulei ci ii lungeste intervalul dintre regenerari.

Vorbesti vorbe din hârtii dar practica ne da cu fundu de pământ.
ita-te si la vestitul 300v ca in urma analizei de ulei rezista mult mai mult in motor si nu mai pute.
Si nu mai pica nici dpfurile.
Ca idee, un dpf se duce de la regenerari dese si nefinalizate. Sau de la nr-ul de km.
Atata timp,cat intervalul dintre regenerari e mai mare filtrul e mai fericit.

Edited by Speedo, 01 July 2015 - 09:10.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate