Despre mersul economic
Last Updated: Aug 27 2021 08:44, Started by
pcsbebe
, Jun 14 2006 17:17
·
0
#1155
Posted 27 August 2015 - 17:29
#1156
Posted 28 August 2015 - 00:01
Jibraill, on 30 martie 2015 - 21:52, said:
eu am facut un test simplu sa ii demonstrez unei persoane ca nu e bine sa mergi cu masina subturata. Am folosit un Renault Clio cu motor 1.5 DCI si pe o distanta de 10 km am mers cu a 4 la 70 km/h consumul a fost de 2.8l , cand ne-am intors am mers cu a 5 la 70 km/h si masina a scos un consum de 3.1l . Vrei sa scoti consum mic citeste macar odata cartea sa vezi la ce turatii ai cuplu maxim si tot acolo o sa iti scrie cand e bine sa si schimbi vitezele sa fii tot timpul cu masina aproape de cuplul maxim Edited by test_driver, 28 August 2015 - 00:03. |
#1157
Posted 26 February 2016 - 14:50
Si ce ne facem cand o masina are turatia de cuplu maxim intre 1800 si 4000 rpm?
In cazul asta cum trebuie sa mergi? Oare exista acea ardere perfecta in cilindru pe toata aceasta plaja de turatii? Deci teoretic eu ar trebui sa merg intre 2000 si 4000 rpm si sa am acelasi consum, nu? Nu cumva turatia optima de functionare a unui motor este la turatia la care se intersecteaza curba de putere cu cea de cuplu? Dar atunci cum mai merg cu masina mea diesel? Oare nu e prea turata? Daca intru in depasire mai am cuplu? Eu ce ma fac atunci? E ca naiba oricum o iei. Zic si eu... Attached Files |
#1158
Posted 27 February 2016 - 09:09
Mergi cu cea mai mica turatie care-ti permite un dozaj minim la acceleratie. Fc de traseu asta poa' sa fie si 1200 rpm.
Daca ai dozaj mai mare la acc la 1500 rpm decat la 2000 rpm intr-o trepta inferioara, atunci mai economic e la 2000 rpm in tr inferioara. Depinde totul de traseu, lasa curba de cuplu din desene si urmareste mai cu atentie comportamentu masinii pe drum. Tot cuplul motorului e multiplicat/demultiplicat prin transmisie. Daca vezi un motor ca are pe foaie cuplul max la 3800 rpm, asta nu inseamna ca in mers la 2000 rpm e varza, absolut fals. Si asa daca te uiti la aspirate cu cuplu max la 3800-4000 rpm ai sa vezi ca mai bine de 80% din valoarea cuplului max e disponibil inca de la vreo 1800-2000 rpm. Tu confunzi mersul optim cu mersul economic. Mersul economic nu are stransa legatura cu mersul optim, inseamna de multe ori subturare, gestionare proasta a motorului si a intregului ansamblu motor-transmisie. Eu prefer un mers optim, unde rezulta un consum de carburant ceva mai mare, dar motorul e in parametri corecti (sau cat mai aproape) de functionare. |
#1159
Posted 27 February 2016 - 11:18
punktnet, on 26 februarie 2016 - 14:50, said:
Nu cumva turatia optima de functionare a unui motor este la turatia la care se intersecteaza curba de putere cu cea de cuplu? Edited by underb, 27 February 2016 - 11:24. |
#1160
Posted 27 February 2016 - 12:20
underb, on 27 februarie 2016 - 11:18, said:
Nu exista asa ceva. Intersectia aia este arbitrara in functie de cel care face graficul. Nu exista nicio corespondenta intre scalarea din stanga in care e trecuta puterea si cea din dreapta in care e cuplul. Vorbiți în calitate de șofer de duminică. Și pe bună dreptate sunt de acord că "dozajul" fin "din pedală" duce la consum bun, la fel și accelerări lungi și lejere. Dar despre ce vorbim aici? Ia accelerează tu lung și lejer la ora 17.00 de la Victoriei până în Dristor. Sau "dozează" din pedală la 8.00 pe Ștefan cel Mare de luni până vineri. Teoria este fix tabelul de mai sus și nimic mai mult. Nu o zic eu, au calculat mințile luminoase. Practica este dusă pe apa sâmbetei undeva între Urziceni și Buzău pe DN 2 într-un șanț. |
#1161
Posted 27 February 2016 - 13:15
Poti sa te agiti cat vrei ca nu impresionezi pe nimeni. Nu tupeul si nesimtirea te fac sa ai dreptate.
Intre valorile din stanga si cele din dreapta nu e nicio legatura. Sunt alese arbitrar. Valorilor din stanga ale puterii nu le corespund valorile din dreapta ale cuplului. In primul grafic de exemplu unei unitati de putere i s-au atribuit arbitrar 3 unitati de cuplu gen pt 20KW in stanga ai 60Nm in dreapta. Ce vezi sunt de fapt doua grafice suprapuse care au comuna doar turatia dar imtre valorile de pemordonata nu e nicio legatura. La fel de bine i se puteau atribui 2 unitati si turatia la care se intersectau cele doua curbe era alta dar e grele cand nu e scoala iar orice informatie noua este privita cu reticenta. E si normal sa nu evoluezi cand reactionezi in halul ala la informatii noi sau care te depasesc. Eu de obicei intreb, cer mai multe detalii. |
#1162
Posted 27 February 2016 - 13:42
HP = Torque x RPM ÷ 5252
Te prefaci sau e pe bune? |
|
#1163
Posted 27 February 2016 - 15:29
Legatura cu ce ziceam eu fiind? Sustii cumva ca valoare cuplului creste direct proportional cu valoare puterii sau reciproca?
Vad ca n-ai inteles. Gresesc cu ceva daca in primul grafic , al TSIului de ex, pun 40, 80, 120 si asa mai departe in loc de 60, 120, 180 si fac graficul cuplului pe valorile alea de 40, 80,120 etc? Graficul cuplu/turatie va fi corect dar nu va mai arata identic cel pus de tine si nici nu se va mai intersecta la aceeasi turatie cu graficul puterii. Edited by underb, 27 February 2016 - 15:32. |
#1164
Posted 27 February 2016 - 22:36
Păi de ce să pui ce vrei tu când există formulă pentru asta?
Exact asta îți explicam... există o formulă de calcul a puterii în funcție de cuplu. Deci, crește puterea proporțional cu cuplu și turația Pff... |
#1165
Posted 28 February 2016 - 10:26
Cum sa creasca puterea proportional cu valoarea cuplului? Puterea creste si pe fondul scaderii cuplului atata timp cat scaderea cuplului este procentual mai mica decat cresterea turatiei.
Acum mai uita-te odata in graficul ala si zi-mi care e legatura dintre valorile din stanga ale puterii si cele din dreapta ale cuplului. Iti spun eu,niciuna. Sunt doar doua grafice diferite suprapuse, unul pt putere si unul pt cuplu, care au abscisa comuna dar a caror ordonate nu au nicio legatura. De aia nici nu se poate vorbi de intersectia celor doua curbe. Sau poate tu vezi vreo legatura intre valorile din stanga si omoloagele lor din dreapta si ma inveti si pe mine. Aplicand formula puterii, sau ce formula vrei tu. Deci care e legatura dintre 20, 40, 60 etc KW si 60, 120, 180 etc Nm atata timp cat la aceeasi valoare a cuplului puterea variaza fc de turatie? Cu ce ar fi gresit daca in loc de 60, 120, 180 etc Nm ar fi fost 40, 80, 120 etc Nm? In cazul asta graficul cuplului ar fi aratat diferit iar "intersectia" la alta turatie. |
#1166
Posted 29 February 2016 - 11:58
Amandoi gresiti si amandoi aveti dreptate. Dar parca mai multa dreptate ai tu, pentru ca e clar ca tu intelegi...
underb, on 28 februarie 2016 - 10:26, said:
Cum sa creasca puterea proportional cu valoarea cuplului? Puterea este direct proportionala cu cuplul motor. Daca cuplul motor se dubleaza, restul ramanand constant (ex. turatia), puterea va fi dubla. Puterea nu se poate masura, este o marime inventata de fizicieni pentru transformari. Graficul puterii de calculeaza /deseneaqza din cel al cuplului in functie de turatie. In schimb tu ai perfecta dreptate cand spui ca cele doua linii se intersecteaza unde vrea "desenatorul" care alege scala cum doreste. Punctul ala de intersectie este absolut irelevant in discutia legata de consum. Motorul este cu atat de mai eficient cu cat este in sarcina mai mare. Exagerand pentru a se intelege, la turatia minima, in treapta cea mai mare posibila pentru o anumita viteza, cu acceleratia la podea. Este extrem exemplul, dar asta eset principiul. Superdiscutat |
#1167
Posted 29 February 2016 - 12:47
Eu eram curios unde este punctul de consum optim la cele două exemple din grafice. Atât și nimic mai mult
|
|
#1168
Posted 29 February 2016 - 16:39
Graficul ala nu-ti arata punctul de consum minim. Acel punct variaza in functie de sarcina motorului. Daca te intereseaza punctul de consum minim, cauta un grafic despre BSFC.
Probabil punctul de consum minim este intre 1000-1750 rpm, in functie de sarcina motorului. Uite cum arata pentru 1,9 TDI ALH. Cand sarcina este mica este in jur de 1000 rpm, cand sarcina creste pana la maxim, consumul minim este in jurul turatiei de 1750 rpm. [ http://ecomodder.com/wiki/images/d/d4/ALH_BSFC_map_with_power_hyperbolae.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by valitudor, 29 February 2016 - 16:41. |
#1169
Posted 29 February 2016 - 21:06
underb, on 27 februarie 2016 - 11:18, said:
Nu exista asa ceva. Intersectia aia este arbitrara in functie de cel care face graficul. Nu exista nicio corespondenta intre scalarea din stanga in care e trecuta puterea si cea din dreapta in care e cuplul. punktnet, on 27 februarie 2016 - 12:20, said:
Pe bune??? Și atunci de ce sunt raportate la turație motor? Arbitrate de cine? Măcar taci dacă nu ai habar... Vorbiți în calitate de șofer de duminică. ... Teoria este fix tabelul de mai sus și nimic mai mult. Nu o zic eu, au calculat mințile luminoase. Practica este dusă pe apa sâmbetei undeva între Urziceni și Buzău pe DN 2 într-un șanț. punktnet, on 29 februarie 2016 - 12:47, said:
Eu eram curios unde este punctul de consum optim la cele două exemple din grafice. Atât și nimic mai mult Edited by underb, 29 February 2016 - 21:08. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users