Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

Despre mersul economic

- - - - -
  • Please log in to reply
1241 replies to this topic

#1225
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007
Probabil ca nu toate modelele au acea optiune de dezactivare a cilindriilor. Plus ca masina aia a iesit pe piata pe vremea cand petrolul era cu mult mai ieftin..
La muscle car chiar nu conteaza cat consuma, cine opteaza pentru asemenea masina, stie de la bun inceput la ce se baga.

#1226
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View Postamtct, on 18 aprilie 2017 - 21:50, said:

Interesant cum masina aia nu dezactiveaza cilindri....puteam sa jur ca aveau sistemul.
Motoarele LS merg in 4 cilindri.Pe youtube parca am vazut pe unu ca a obtinut 28mpg cu Corvette-ul (aia e cam 10-11l/100)...dupa mintea mea 10litri nu este chiar asa mult.E cam 45ron la 100km ,cam cat un bilet de tren.

28 mi/galon sint 8.45l/100 km. Asta ce inseamna ca a facut corvettul ala un consum de 8.5 l /100km sau a facut o economie de 8.5 l/100? Scuza ma dar ambele variante la un calcul aritmetic, nu au sens.
Asta pentru ca e greu de crezut ca poti face economie de 8 l/100 cu orice autoturism, pentru technic este IMPOSIBIL.
Presupunind, prin absurd, ca ar fi posibil, nu iti permit conditiile de traffic.

Edited by Skytalker, 18 April 2017 - 22:48.


#1227
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007


View Postfotbal5, on 18 aprilie 2017 - 11:31, said:

Ma bag si eu cu toate ca nu sunt deloc fan condusului la consum.
Acest forum este unul general.
Clar ca unul cu o masina de =>25 de mii Euro sau care isi permite sa le schimbe la 4-5 ani nu se va gandii la consum! Insa daca abia a adunat omul bani de o masina noua sau second si e stramtorat, se poate sa doreasca sa consume mai putin. Fiecare om are dorinta si placerile proprii.
Personal cred ca daca nu stii sa conduci preventiv, nu are rost sa urci la volan...
Tot personal cred ca condusul la consum fura toata placerea condusului, si asa i-l strica drumurile si soferii...

Gandeste-te ca nu-i chiar cu "stramtoratul banilor". In ideea ca exista MB S 65AMG, care cine stie cat consuma, si in acelasi timp se vinde si versiunea S 250CDI, care chiar consuma putin comparativ cu un AMG.  Nu toata lumea este dispusa sa bage in benzina un sfert din valoarea masinii la 2 ani asa grosier vorbind.   Si pe dincolo sunt multi care fac 60-80000km/an, chiar si cu masini scumpe.  

Condusul meu la consum, se rezuma la mentinerea unei viteze legale pe orice tronson de  drum. Nici o amenda cu noua masina 19200km de cand am luat-o in August 2016. Azi am scos 3.9/100 si o viteza medie de 83km/h de la Cenad pama la Timisoara,  am oprit si la bariere, am traversat si  vreo 5 localitati. Important este consumul specific al masinii.

#1228
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View Posttfmercedez, on 18 aprilie 2017 - 10:36, said:

Avioanele nu o lalaie la altitudine mica. La decolare ii dau  blana la maximum, sa atinga altitudinea si viteza de croaziera- regimul economic.  Prin teste s-a constatat faptul ca cel mai eficient este sa se ajunga in timpul cel mai scurt la acel regim.  
Deci tu cand pleci de pe loc, ar trebui sa schimbi treptele la turatia maxima de cuplu, daca e benzinar , chiar si la 4000. Cabd ai atins viteza care te coafeaza, schimbi in treapta "indicata".

Eu zic sa te abtii sa te bagi la avioane ca zau spui prostii si mai mari.
Faci o confuzie majora intre ROC (rata de urcare maxima) cu ROC optim si cu ROC economic. Conditii in care IAS fluctueaza. Nici un avion nu urca cu viteza maxima.
Asta ca sa nu vorbesc de "noise abatement procedure" in care se reduce viteza imediat dupa decolare.

Deci ai gresit din nou.
Eu iti sugerez vezi-ti tu de cei 10 lei pe care ii economisesti pe drumurile tale fantastice de la Cenad la TImisoara si  lasa-i pe altii care fac drumuri serioase.

Edited by Skytalker, 18 April 2017 - 23:07.


#1229
amtct

amtct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 05.03.2009

View PostSkytalker, on 18 aprilie 2017 - 22:47, said:

28 mi/galon sint 8.45l/100 km. Asta ce inseamna ca a facut corvettul ala un consum de 8.5 l /100km sau a facut o economie de 8.5 l/100? Scuza ma dar ambele variante la un calcul aritmetic, nu au sens.
Asta pentru ca e greu de crezut ca poti face economie de 8 l/100 cu orice autoturism, pentru technic este IMPOSIBIL.
Presupunind, prin absurd, ca ar fi posibil, nu iti permit conditiile de traffic.


Da ai dreptate ,scuze ,am folosit un calculator cu galonul britanic.Mereu uit ca in SUA e 3.7.Era vorba de consum nu economie facuta ,dar tot asa la mers in plimbare.Totusi nu e rau consumul scos de ala ,pana la urma e motor 6.2 V8 pe C7.Am impresia ca Viper-ul din videoul ala are motor V10 ceva mai mare.

Eu cu Chrysler-ul meu pot ajung la consum de 20l/100 daca accelerez ca maimutoiul la fiecare semafor.In oras in mod normal 12.5 scot iar exterior 8.5.Asta inseamna ca pot scoate economie de 8 litri daca calculam condusul in bataie de joc fata de condusul civilizat.


View Posttfmercedez, on 18 aprilie 2017 - 22:43, said:

Probabil ca nu toate modelele au acea optiune de dezactivare a cilindriilor. Plus ca masina aia a iesit pe piata pe vremea cand petrolul era cu mult mai ieftin..
La muscle car chiar nu conteaza cat consuma, cine opteaza pentru asemenea masina, stie de la bun inceput la ce se baga.

Pai stai asa ca C7 nu e muscle car iar motoarele din seria LS au treaba cu consumul pentru ca nu sunt puse doar pe Corvette si Camaro ,le gasesti pe camionete ,ba chiar si la cutie separat pe site la GM.Sunt motoare facute si pentru economie in clasa lor.Ala care isi cumpara camioneta pentru munca il intereseaza si consumul.Clar nu e Tico dar il intereseaza consumul raportat la camioneta veche.Totusi consumul mie nu mi se pare mare.

Si da ai dreptate ,foarte putini am auzit in Romania care sa spuna treaba aia haha .Pana si la Romexpo la expozitia aia de masini americane toti intrebau proprietarii cat consuma Cadillac-ul 8200cc din 72.Exista un obicei in Romania de a trata toate masinile raportat la Tico.Nu conteaza ca poate omul isi cumpara masina sa faca 1,000km pe an.

Edited by amtct, 19 April 2017 - 01:33.


#1230
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007

View PostSkytalker, on 18 aprilie 2017 - 21:22, said:


"Prostul nu-i prost destul daca nu este si fudul". Asta este o veche zicala romaneasca.
... [/b]
Pa.


Si de vorba aia romaneasca "cine zice ala e" nu ai auzit  , nu?  

Mie mi se pare ca te plictisesti al naibii de tare.

Si cu toate astea continui sa te iei de mine. Pe bune, nu ai gasit forumuri occidentale la tine, sau acolo deja ti-a fost  restrictionat accesul?  

Daca te straduiesti putin, se poate rezolva si aici.

Edited by tfmercedez, 19 April 2017 - 09:59.


#1231
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Nu are rost sa va certati, legat de consum si probleme la masina legate de depuneri, dupa cum spunea un coleg pe acest forum (nu citez):
La diesel, chiar daca acel filtru se regenereaza, nu uitati ca acele depuneri nu se fac doar pe filtru, iar intreg motorul nu se regenereaza ceea ce produce depuneri. Fie ca mergi turat fie ca mergi normal, acestea se aduna in timp. Nu discut de mersul subturat, deoarece eu personal nu consider ca acela se poate numi mers la condum, ci mai repede mers la stricat motorul.... Problemele la diesel cu depunerile sunt mai mari ca la benzina datorita arderii mai incomplete a motorinei fata de diesel, dar si datorita faptului ca un produs premium nerafinat (motorina), nu cred ca va fii vreodata mai curata ca cel mai prost produs rafinat (benzina) de la o benzinarie buna (parere personala).

#1232
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015

View Postfotbal5, on 19 aprilie 2017 - 15:00, said:

.... datorita arderii mai incomplete a motorinei fata de diesel,...
Rectific: .... datorita arderii mai incomplete a motorinei fata de benzina,...

#1233
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostTLGTLC, on 15 aprilie 2017 - 08:35, said:

Stând de vorbă cu mai mulți mecanici, unii dintre ei renumiți,
Am vorbit ieri cu un profesor român de la o Universitate cu profil tehnic din Germania și mi-a argumentat că
In primul rand ar trebui sa te gandesti la categoriile de oameni care au acele pareri. Pe de-o parte ai niste mecanici care in cea mai mare parte a lor habar n-au cum functioneaza un motor in detaliu, il repara doar datorita simptomelor, testerelor si experientei acumulate, pe de alta parte ai un profesor care desi nu cred ca este in stare sa-ti repare masina, sunt convins ca stie mult mai multe despre ceea ce se intampla in interiorul unui motor si care sunt motivele pentru care se intampla lucrurile alea. Pentru mine alegerea ar fi foarte simpla Posted Image

View PostTLGTLC, on 15 aprilie 2017 - 08:35, said:

părerea unanimă a fost că pentru a proteja Egr, turbină, filtru de particule, mersul turat este soluția optimă. Prin trecerea cu viteză a aerului,  gazelor se produce autocuratarea,
Data urmatoare intreaba-i pe ilustrii tai mecanici de cate ori au curatat EGR-ul, turbina sau filtrul de particule cu un banal jet de aer comprimat.

Depunerile in EGR se fac pentru ca... asa functioneaza el, nu ai cum sa eviti asta, indiferent cum mergi. O parte din gazele arse si fierbinti sunt intoarse in admisie unde intalneste aerul rece care contine vapori de ulei captati de sistemul de aerisire al carterului.
Daca EGR-ul este excesiv de murdar, nu mersul "subturat" este vinovat, ci mult mai probabil cel putin una din urmatoarele: debitmetru "obosit" sau chiar defect, tubulatura turbinei neetansa, comanda turbinei defecta, injectoare defecte, pompa de injectie dusa, ulei volatil sau slab calitativ, filtru de aer imbacsit, supapa sistemului de aerisire defecta, etc.
Ei, aici intervine maiestria mecanicului, care ar trebui sa gaseasca adevaratul vinovat cat mai repede. Insa el alege urmatorul rationament: asa-i ca mergi subturat cu ea? Mergi mai turat ca altfel infunzi injectoarele, turbina si EGR-ul. Din acest motiv aceasta opinie este atat de raspandita pe la noi. Pentru ca oamanii asculta si nu-si pun intrebari.

Turbina nu poate avea depuneri pentru ca este imposibil sa se depuna ceva pe un lucru care se invarte cu cateva mii de rotatii pe secunda, nu-i asa?. Depunerile se fac pe geometria variabila, iar cauzele sunt cam aceleasi ca la EGR.

Depunerile excesive din filtrul de particule pot avea aceleasi cauze, insa vinovatii ar putea fi si altii, gen: mersul excesiv pe distante scurte (nu-l afecteaza mersul in oras, ci mersul in oras pe distante scurte).

La orice motor (dar cu preponderenta la diesel) daca maresti turatia, inseamna ca micsorezi timpul avut la dispozitie de motorina sa se aprinda. Asadar e pe dos. De unde ideea asta cu ardere mai buna la turatii mai are?
La orice turatie, turbina etse cea responsabila cu introducerea unei cantitati suficiente de aer. Daca ea esueaza din orice motive, de exemplu turatie mult prea mica, atunci debitmetrul si/sau senzorul de presiune masoara cantitatea de aer aspirata de motor, iar calculatorul reduce cantitatea de motorina injectata. Turatiile scazute nu ar trebui sa duca la producerea de fum, iar daca o fac inseamna ca undeva este o problema

View PostTLGTLC, on 15 aprilie 2017 - 08:35, said:

La mașina mea mi-a recomandat sa o țin în zona 1500-1700 ture. Până acum mergeam în zona 2000-2500 . În zona menționată de profesor scot consum de 3,7-4,2 l/100 km. În stilul cultivat de mecanici scot un 5,5 l/100 km. Profesorul spunea că ungerea nu este o problema cu uleiul adecvat și oricum mașinile au fost concepute pentru rularea intr-un astfel de regim.
Întrebarea mea este cine are dreptate?
Cam la orice motor eficienta maxima se atinge atunci cand motorul este fortat catre maxim, nu cand merge mai mult in gol. Asadar, consumul minim este la o turatie cat mai mica => treapta de viteza cat mai mare => motorul este fortat catre maxim. Face mai putin revolutii, insa le face mai eficient.
Asadar, profesorul tau are dreptate, insa e dificil de spus mergi intre 1500-1700 rpm. Depinde de sarcina. Insa daca masina poate merge la 1500 rpm, aproape sigur consuma mai putin decat la 2000-2500 rpm

#1234
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007
O pagina interesanta de citit.

https://en.m.wikiped...Fuel_efficiency


https://en.m.wikiped...uel_consumption


https://en.m.wikiped...#Burn_and_coast

For a turbo diesel too low a gear will move the engine into a high-rpm, low-torque region in which the efficiency drops off rapidly, and thus best efficiency is achieved near the higher gear.[15] In a gasoline engine, efficiency typically drops off more rapidly than in a diesel because of throttling losses.[16]Because cruising at an efficient speed uses much less than the maximum power of the engine, the optimum operating point for cruising at low power is typically at very low engine speed, around or below 1000 rpm. This explains the usefulness of very high "overdrive" gears for highway cruising. For instance, a small car might need only 10–15 horsepower (7.5–11.2 kW) to cruise at 60 mph (97 km/h). It is likely to be geared for 2500 rpm or so at that speed, yet for maximum efficiency the engine should be running at about 1000 rpm to generate that power as efficiently as possible for that engine (although the actual figures will vary by engine and vehicle).



In cazul meu, chiar si la 1500 rpm in treapta a5-a  am cca 70-75km/h, motorul merge la limita inferioara, dar "rotund", fiind deja la turatie de cuplu maxim. Totusi,  diferenta de consum este atat de mica, incat nu se justifica viteza aia pentru acelasi consum..  si doamne fereste sa aibe drumul un pic de inclinatie, ca s-a dus toata smecheria instantaneu, pentru ca motorul scade in turatie si consumul va creste dramatic. In schimb la 1800-2000  rezistenta aerodinamica inca este neglijabila 100km/h, consumul fiind doar cu putin mai mare decat in cazul initial, plus ca mai castigi ceva timp.

Edited by tfmercedez, 19 April 2017 - 22:47.


#1235
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007


View Postfotbal5, on 19 aprilie 2017 - 15:00, said:

. Fie ca mergi turat fie ca mergi normal, acestea se aduna in timp. Nu discut de mersul subturat, deoarece eu personal nu consider ca acela se poate numi mers la condum, ci mai repede mers la stricat motorul.... Problemele la diesel cu depunerile sunt mai mari ca la benzina datorita arderii mai incomplete a motorinei fata de diesel, dar si datorita faptului ca un produs premium nerafinat (motorina), nu cred ca va fii vreodata mai curata ca cel mai prost produs rafinat (benzina) de la o benzinarie buna (parere personala).

Si motorina, este de calitati variabile.  Conteaza si standardele rafinariei.
Conteaza si sursa petrolului (titeiului) , nu toate zacamintele sunt la fel de bune.
Dar din moment ce producatorii isi asuma o garantie de 150000  +km se considera ca indiferent cum conduci, nu prea reusesti sa distrugi motoru, turbina sau altele.

#1236
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,358
  • Înscris: 10.09.2014

View Posttfmercedez, on 18 aprilie 2017 - 10:36, said:


Iti lua o vesnicie, pentru ca  accelerarile le faceai "pe plaja" mai putin eficienta de turatii a motorului.
Cand pleci de pe loc, esti in regim de consum mare.  Prin accelerare lenta, prelungesti   timul de consum mare.
Sa comparam consumul mare cu durerea. Cum preferi? Sa tragi de un fir cu penseta incet si indelungat, sau il smulgi rapid si trece durerea imediat, dar pisca un pic mai tare timp putin?

Avioanele nu o lalaie la altitudine mica. La decolare ii dau  blana la maximum, sa atinga altitudinea si viteza de croaziera- regimul economic.  Prin teste s-a constatat faptul ca cel mai eficient este sa se ajunga in timpul cel mai scurt la acel regim.  
Deci tu cand pleci de pe loc, ar trebui sa schimbi treptele la turatia maxima de cuplu, daca e benzinar , chiar si la 4000. Cabd ai atins viteza care te coafeaza, schimbi in treapta "indicata".
Ca începător școlit în România am fost învățat evident prost. Și la început îmi era efectiv frică să turez prea mult de parcă motorul ar sta să plesnească.

După o vreme am frunzărit forumurile germane și am observat recomandarea turării în zona 2500 și 3500 ca punct de schimbare a primelor trepte care cică ajută inclusiv la economia un mers economic pentru că aici rapid în treapta superioară necesară unde poți merge liniștit cu în jur de 2000 de turații (de obicei a 4-a în oraș și a 5-a pe Landstraße unde limita e 100 km/h).

Acum nu îmi e frică de "supraturare". De fapt la motorul pe care îl am aș considera supraturare de la 5000 în sus, graniță unde simt că nu mai ai ce scoate din el. Zona roșie începe la 6000 la mine.

Cât despre acel consum pe hârtie dat de producător... Povești. Alea sunt condiții ideale. Voi scoate eu 4,5 l pe extraurban dacă șoseaua ar fi perfect plată și fără trafic iar eu aș merge cu 90 km/h in a 5-a (ultima mea treaptă).

Dar asta nu mă interesează. Unui benzinar aspirat chiar îi place pe la 3000-4000. Îmi dau seama de asta în depășiri și pe benzile de accelerație la întrarea pe autostradă.

Edited by LeopardSurd, 23 April 2017 - 23:33.


#1237
sorinachos

sorinachos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 23.12.2006

View Postvalitudor, on 19 aprilie 2017 - 17:05, said:


La orice turatie, turbina etse cea responsabila cu introducerea unei cantitati suficiente de aer. Daca ea esueaza din orice motive, de exemplu turatie mult prea mica, atunci debitmetrul si/sau senzorul de presiune masoara cantitatea de aer aspirata de motor, iar calculatorul reduce cantitatea de motorina injectata. Turatiile scazute nu ar trebui sa duca la producerea de fum, iar daca o fac inseamna ca undeva este o problema


Asta ar insemna ca de la o anumita turatie (mult prea mica) motorul sa nu mai accelereze, prin reducerea cantitatii de motorina injectata, ori motorul accelereaza incepand de la turatia de ralanti. Cum? Prin injectarea unei cantitati mai mari de motorina. Intotdeauna vei avea fum mai mult in sarcina la o turatie mica, decat la o turatie aproape de maxim.

Uite si un exemplu:
http://youtu.be/r3iwTi6y6c4?t=24s

View Postvalitudor, on 19 aprilie 2017 - 17:05, said:



La orice motor (dar cu preponderenta la diesel) daca maresti turatia, inseamna ca micsorezi timpul avut la dispozitie de motorina sa se aprinda. Asadar e pe dos. De unde ideea asta cu ardere mai buna la turatii mai are?


Nu doar motorina se aprinde, ci amestecul aer-combustibil. Daca la o turatie mica accelerezi brusc si nu ai debitul de aer necesar, va rezulta motorina nearsa, respectiv fum. In schimb la turatie mare se schimba datele problemei. Ai prins ideea?

#1238
laur_radu

laur_radu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 11.12.2013
Eu zic ca prezentarea testului facut de mine este destul de concludenta. Masina consuma sigur mai putin cand este turata mai putin, insa ca inteleaga toti trebuie sa ii dai atatia CP cat are nevoie. De ce sa ''alergi '' maxim de CP cand tu nu ai nevoie de atat?!! Si de ce sa ''omori '' motorul  oferind doar cativa cai cand dispui de o herghelie ?!! Masina consuma mult daca mergi mergi cu 2500 de ture de ex , iar tu vrei sa ai demaraj , dar la fel consuma mult si daca ai 2000 de ture , cand mergi constant pe un drum drept , cand ai putea merge cu 1700 rot/min de ex. De precizat ar mai fi si ca motorul in treapta a 5 trage mai greu, si ar trebui ''aruncati'' mai multi cai in joc( cam 100-200 rot/min in plus).

#1239
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
poti schimba la 2500rpm si pana bagi in treapta accelerezi/mentii la 2500rpm si astfel nu pierzi nimic. :)

#1240
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007

View PostSkytalker, on 18 aprilie 2017 - 22:56, said:



Eu zic sa te abtii sa te bagi la avioane ca zau spui prostii si mai mari.
Faci o confuzie majora intre ROC (rata de urcare maxima) cu ROC optim si cu ROC economic. Conditii in care IAS fluctueaza. Nici un avion nu urca cu viteza maxima.
Asta ca sa nu vorbesc de "noise abatement procedure" in care se reduce viteza imediat dupa decolare.

Deci ai gresit din nou.
Eu iti sugerez vezi-ti tu de cei 10 lei pe care ii economisesti pe drumurile tale fantastice de la Cenad la TImisoara si  lasa-i pe altii care fac drumuri serioase.
Na poftim, daca au rezolvat problema decolarilor,  de cand s-a redus traficul in pandemie, au facut testari si la aterizari.  

https://simpleflying...-emissions/amp/


Lufthansa Cuts CO2 Emissions With More Efficient Approaches



While the ongoing pandemic has been devastating to the aviation industry in many ways, it was actually able to help with this trial. The DFS commented that the drastic decline in traffic even created the opportunity to test the idea. Typically Frankfurt and Munich would be far to busy to allow for such trials. However, currently, just one terminal is open at Frankfurt Airport due to the reduced passenger numbers.

The new concept was brought to trial in just five weeks, and it is already yielding results. According to the DFS, During the two-month trial, Lufthansa reduced its CO2 emissions by 2,000 tonnes. Now, remember that Lufthansa was operating a skeleton schedule during these months. One can only imagine how much greater the figure would be if this could be applied to every single flight.

Treaba ta ce faci cu banii, tu stii de la cine ii furi, daca nu-i muncesti, ca daca ii muncesti, inseamna ca esti deacord sa o faci degeaba, doar ca sa-ti permiti risipa.

Mersul economic inseamna in acelasi timp si ecologic.

Edited by tfmercedez, 09 May 2021 - 10:34.


#1241
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007

View Postlaur_radu, on 26 aprilie 2017 - 21:28, said:

Eu zic ca prezentarea testului facut de mine este destul de concludenta. Masina consuma sigur mai putin cand este turata mai putin, insa ca inteleaga toti trebuie sa ii dai atatia CP cat are nevoie. De ce sa ''alergi '' maxim de CP cand tu nu ai nevoie de atat?!! Si de ce sa ''omori '' motorul  oferind doar cativa cai cand dispui de o herghelie ?!! Masina consuma mult daca mergi mergi cu 2500 de ture de ex , iar tu vrei sa ai demaraj , dar la fel consuma mult si daca ai 2000 de ture , cand mergi constant pe un drum drept , cand ai putea merge cu 1700 rot/min de ex. De precizat ar mai fi si ca motorul in treapta a 5 trage mai greu, si ar trebui ''aruncati'' mai multi cai in joc( cam 100-200 rot/min in plus).
acum sunt multe masini automate, cu o gramada de electronica prin ele. Daca mergi constant, unitatea de management va calcula singura de cati CP este nevoie. Am vazut masini care pot afisa pe "tableta" cuplul instantaneu si puterea dezvoltata de motor. Iar la viteze "mici" gen 100km/h, pot urca pana la ultima treapta si sa mentina turatia chiar si la 1100-1200, pentru un consum cat mai mic cu putinta. Am vazut chestia asta si pe BMW.

#1242
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Corect, cel putin la mine la superb cu dsg 7 ii da in drive ultima treapta undeva intre 80-90(rar 100 daca este drumul in rampa) si o tine la 1200-1300 rpm dar ii da si in fct de drum(cred ca si incarcare).
Totul se rezuma la mers cat mai constant si legal, cand trec de 100-110 chiar daca este legal imi scade scorul de condus economic pentru ca pana la aprox 100 consumul instant pe drum drept este sub 3, daca trec incepe sa il creasca.

Ce nu am putut sa inteleg nici o data este plecarea super lenta de la semafor pentru ca pentru o super mica economie ajung sa stea o gramada de masini care nu apuca sa treaca si produc noxe plus ca daca pleci si ajungi repede in trepte mai mari (3-5) si consumul este mai bun decat in in primele.

Edited by geopsi, 27 August 2021 - 08:47.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate