Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Despre mersul economic
#1189
Posted 14 April 2017 - 05:54
Sa anticipezi traficul nu înseamnă să-l încurci sau să te pui în pericol, ci să nu te urci mereu pe una din pedale, frână sau accelerație. Când o să înveți să anticipezi traficul o sa vezi că nu pui pe nimeni în pericol și nici nu ești ultima găină pe strada. Iar legat de economie, ea nu se rezumă doar la combustibil, ci și la plăcute de frână, la ambreiaj, la încheieturile genunchiului, etc.
|
#1190
Posted 14 April 2017 - 12:53
valitudor, on 14 aprilie 2017 - 05:54, said:
Sa anticipezi traficul nu înseamnă să-l încurci sau să te pui în pericol, ci să nu te urci mereu pe una din pedale, frână sau accelerație. Când o să înveți să anticipezi traficul o sa vezi că nu pui pe nimeni în pericol și nici nu ești ultima găină pe strada. Iar legat de economie, ea nu se rezumă doar la combustibil, ci și la plăcute de frână, la ambreiaj, la încheieturile genunchiului, etc. Deh asta e cu realitatea virtuala... Amice conduc de 40 (patruzeci) de ani. Prin natura meseriei pe care o am, nativ avem capacitatea sa anticipam....destule... De cind locuiesc in Occident nu am auzit NICIODATA de beneficiile acestor economii. Astea sint conceptii de lumea a 3-a care nu iti aduc nimic bun. Iar economia repet; este nesemnificativa. Cred ca mai bine ar fi sa invatati sa conduceti corect ca am vazut cum "anticipati" in Romania. |
#1191
Posted 14 April 2017 - 19:01
Stilul de conducere tine de firea fiecăruia. Oricât ai căuta să înveți un om impulsiv să conducă preventiv, rezultatele vor fi minime. Și reciproc oricât ai căuta să înveți un om calm sa fie racer, vei obține tot rezultate minime
Edited by fortzoso, 14 April 2017 - 19:01. |
#1192
Posted 14 April 2017 - 22:01
TLGTLC, on 13 februarie 2017 - 19:46, said:
Eu te cred că ești încântat dar ai face bine să te documentezi în legătură cu mersul la turații reduse. Nu stau acum să te lămuresc că este bine să o turezi pentru că se depune funingine, zgură în Egr, turbină. Dacă îți permiți să o schimbi când iese din garanție mergi cum îți place dar dacă ești nevoit să o ții mai documentează-te, consulta-te cu alti proprietari pe forumul mărcii, întreabă pe cei care lucrează cu așa ceva! Trebuie să faci un calcul economie vs fiabilitate. Vezi cum ieși mai bine. Ca fapt divers am un prieten care a cumpărat două mașini identice pentru el și pentru soție. Am mers cu amândoi, au temperament și stil de condus identic. Cu mica deosebire că el în afara orașului schimbă și manual, o mai dă și pe sport. Soția lui o ține doar în drive și atât. Amândoi merg mult că au o afacere care îi ține mult pe drumuri. El a avut intervenții la suspensii, frâne, ea la injectoare, egr, turbină. Concluzia o tragi singur. Subturarea tine de sarcina nu de valoarea absoluta a turatiei. Se cheama subturat doar daca sarcina e prea mare (accelerare, deal sau greutate) pt turatia la care se merge. 1200rpm in tr3 sau la vale in tr5 poate fi o turatie normala pe cand 1500 la deal in tr3 (sau) cu pedala la podea poate fi o turatie prea mica. Diferenta dintre o automata si un sofer oarecare e ca automata tine cont de sarcina cand schimba si daca sarcina e prea mare pt turatia la care se ruleaza, retrogradeaza. Pe manuala, atata timp cat pedala e f putin apasata iar masina face ce-ti doresti inseamna ca nu e subturata, indiferent ce valoare vezi pe turometru. Legat de mersul economic, atata timp cat nu mergi mai repede decat ai nevoie, nu faci pauza dupa ce ai depasit o coloana lunga de 10 km de tiruri si masini care merg incet ca apoi sa o iei de la capat cu depasirea aceleiasi coloane si nu iti faci un obicei sa franezi dupa ce ai accelerat, e suficient pt a scoate un consum bun. Din ce am observat, pauzele strica sau fac timpul petrecut pe drum. Daca faci pauze mai dese sau mai lungi nu are rost sa mergi in forta ca nu faci mare branza. Edited by underb, 14 April 2017 - 22:04. |
#1193
Posted 14 April 2017 - 22:01
Cum fac sa scad consumul la matiz sub 7 litri pe autostrada? Merg constant cu 120-130km/h.
|
#1194
Posted 14 April 2017 - 22:45
Skytalker, on 14 aprilie 2017 - 00:09, said: Intotdeuana am avut o mare dezaprobare pentru cei care au pus in pericol siguranta lor si a celor din trafic pentru a economisi 3 creitari. De multe ori auzi fantastica fraza ca a consumat mai putin cu 1 litru/100 km adica economie 1 euro. Ori la 1000km economia este de 10 euro. Dar cit stress, sa frineze, sa nu accelereze, sa nu.... sa nu.... pentru 1 euro. Chiar credeti ca merita sa va puneti siguranta voastra dar mai ales a altora la mezat pentru stilul acela econom fantastic de 1 leu? Deci pentru 0.8l economie ai preferat sa iti transpire coaiele. Si sa ii incurci pe toti la pornire. Mda, asta da economie... 5.2l/100km iti dai seama ce tare e ? 80 centi...!n timp intr-adevar faci ceva economie, 8 euro la 1000, 80 euro la 10.000km, 800 euro la 100.000. Intr-adevar o economie semnificativa !!!! Nu vad nici un avantaj daca merge motorul degeaba la semafor, mai ales daca staincate 1 minut, de mai multe ori. De ce s-a inventat sistemul start stop? De ce are pana si Dacia asa ceva? Nu am incurcat cu nimic traficul, ba chiar am fost mainrapid decat altii. Accelerez pana spre 60-70 si apoi o las pe liber jumate de kilometru. Deci pot zice ca merg mai repede decat ceilalti pe unde se poate. Consumul scade si prin alelgerea unui traseu care desi poate fi cu un km mai lung, ocoleste zonele cu blocaje in trafic. TIRurile merg la consum. Si nu poti spune ca merg incet, uneori ma tin dupa ele cu 80 in localitate, ei au statii, stiu daca se sta la panda. Prin mers constant la 100 se merge economic. Aia care fac multe depasiri anapoda, apoi franeaza puternic ca le vine ceva din fata si cauta sa se replieze in coloana ce au rezolvat? Sunt cu 50 de metri mai in fata? Nu ei ii pun pe ceilalti in pericol? Pe autostrada numar pe degete masinile care ma depasesc, pentru ca merg constant cu 139km/h. |
#1195
Posted 14 April 2017 - 22:48
5w30, on 14 aprilie 2017 - 22:01, said:
Cum fac sa scad consumul la matiz sub 7 litri pe autostrada? Merg constant cu 120-130km/h. |
#1196
Posted 14 April 2017 - 22:48
5w30, on 14 aprilie 2017 - 22:01, said: Cum fac sa scad consumul la matiz sub 7 litri pe autostrada? Merg constant cu 120-130km/h. De la 100km/h in sus creste rezistenta aerodinamica. Pur si simplu, va creste consumul exponential cu viteza. La o masina care poate atinge viteze mari, peste 200km/h, consumul la 200km/h va fi triplu comparativ cu cel de la 100km/h. Edited by tfmercedez, 14 April 2017 - 22:51. |
#1198
Posted 14 April 2017 - 22:57
Skytalker, on 14 aprilie 2017 - 12:53, said: Deh asta e cu realitatea virtuala... Amice conduc de 40 (patruzeci) de ani. Prin natura meseriei pe care o am, nativ avem capacitatea sa anticipam....destule... De cind locuiesc in Occident nu am auzit NICIODATA de beneficiile acestor economii. Astea sint conceptii de lumea a 3-a care nu iti aduc nimic bun. Iar economia repet; este nesemnificativa. Cred ca mai bine ar fi sa invatati sa conduceti corect ca am vazut cum "anticipati" in Romania. Una este sa mergi cu 3,5L/100km si alta e sa ai consum de 6L/100km. Astea sunt consumurile mele, pe drum national respectiv pe autostrada. Pe drum national as putea face cu un plin peste 1000km iar pe autostrada vreo 750-800 cu 50 de litri de motorina. Diferenta de 250 km intr-adevar, este nesemnificativa. |
|
#1199
Posted 15 April 2017 - 08:35
Vă rog să mă lămuriți și pe mine... Stând de vorbă cu mai mulți mecanici, unii dintre ei renumiți, părerea unanimă a fost că pentru a proteja Egr, turbină, filtru de particule, mersul turat este soluția optimă. Prin trecerea cu viteză a aerului, gazelor se produce autocuratarea, dar asta înseamnă un consum mai mare! Am vorbit ieri cu un profesor român de la o Universitate cu profil tehnic din Germania și mi-a argumentat că dacă mergi cu un consum mai mic, mai puțină motorină arsă înseamnă mai puține depuneri. La mașina mea mi-a recomandat sa o țin în zona 1500-1700 ture. Până acum mergeam în zona 2000-2500 . În zona menționată de profesor scot consum de 3,7-4,2 l/100 km. În stilul cultivat de mecanici scot un 5,5 l/100 km. Profesorul spunea că ungerea nu este o problema cu uleiul adecvat și oricum mașinile au fost concepute pentru rularea intr-un astfel de regim.
Întrebarea mea este cine are dreptate? |
#1200
Posted 15 April 2017 - 11:40
Întrebarea este dacă asemenea probleme apar și la benzinarele turbo.
Părerea mea este că nu. Astfel la turații joase nu se înfundă nimic deoarece benzina nu are atâtea reziduuri ca motorina iar arderile sunt mai complete. La turații mari nu are ce sa se strice, motoarele pe benzina funcționând optim de obicei in asemenea regimuri de turație. Deci la motoarele pe benzina turbo, poți merge cum vrei tu : vrei economie mergi la turații joase, vrei sa mergi sportiv, linia roșie te așteaptă! |
#1201
Posted 15 April 2017 - 17:49
tfmercedez, on 14 aprilie 2017 - 22:57, said:
Zici tu ca economia este nesemnificativa? Una este sa mergi cu 3,5L/100km si alta e sa ai consum de 6L/100km. Astea sunt consumurile mele, pe drum national respectiv pe autostrada. Pe drum national as putea face cu un plin peste 1000km iar pe autostrada vreo 750-800 cu 50 de litri de motorina. Diferenta de 250 km intr-adevar, este nesemnificativa. Nu stiu ce mai masina ai, poate ai o bicicleta de consuma 3.5l. In fine la 100km sint 2.5 euro daca consuma 6l in loc de 3.5l, Consumul ala de 250km sint exact 7 euro daca consumi la 1000km, 70 euro la 10.000, 700 euro la 100.000km Sint sigur ca o sa te imbogatesti curind, la atita economie. Mai pe mine ma umfla risul cind va vad. Dar timpul pe care il pierdeti, buna dispozitie pe care o pierdeti, si nervii celorlati care va suporta, alea cit costa? Timpul pe care il pierzi, cit costa sau il ai la liber? Edited by Skytalker, 15 April 2017 - 18:06. |
#1202
Posted 15 April 2017 - 18:21
#1203
Posted 15 April 2017 - 18:32
Solutia de a economisi 2 lei, nu este acest condus aiurea ci o investitie intr-o masina mai economica si mai envinronment friendly.
|
|
#1204
Posted 15 April 2017 - 18:35
Skytalker, on 15 aprilie 2017 - 17:49, said: Nu stiu ce mai masina ai, poate ai o bicicleta de consuma 3.5l. In fine la 100km sint 2.5 euro daca consuma 6l in loc de 3.5l, Consumul ala de 250km sint exact 7 euro daca consumi la 1000km, 70 euro la 10.000, 700 euro la 100.000km Sint sigur ca o sa te imbogatesti curind, la atita economie. Mai pe mine ma umfla risul cind va vad. Dar timpul pe care il pierdeti, buna dispozitie pe care o pierdeti, si nervii celorlati care va suporta, alea cit costa? Timpul pe care il pierzi, cit costa sau il ai la liber? Tu esti un troll. Dar nu te opreste nimeni sa mergi cu taxiul, din moment ce te dau banii din casa. In fond e vorba de placerea de a conduce (cat mai mult) cu fara a realimenta. Ca sa ma adresez ignorantei tale, sa sti ca economia de carburant nu a sarit peste noapte la valorile de azi. Dar daca o sa compari consumul unei masini moderne si consumul unei masini din timpul razboiului , vei observa niste diferente mari. O Dacia 1300 consuma in oras cam 10L de benzina dezvoltand aprox 50CP. Astazi un motor de 1000cmc (Ford, Opel, Dacia, VW etc) dezvolta aprox100cp si consuma 5-6 litri la suta in oras. Iar bicicleta mea este o skoda diesel de 1.6 - euro 6, care are declarat oficial un consum de 3.3L/100km. Asta a si fost unul dintre motivele alegerii. Vezi sa nu te umfle politia pe tine cu atitudinea aia de venit din lumea necivilizata! Prin Londra nu am auzit nici un claxon, fiecare conduce in limitele legale de viteza, nu se enerveaza nimeni, s-au obisnuit demult cu gandul ca este aglomerat si cu asta basta. Pe sosele toti au drepturi egale indiferent de masina, si se supun regulilor stabilite. Skytalker, on 15 aprilie 2017 - 18:32, said: Solutia de a economisi 2 lei, nu este acest condus aiurea ci o investitie intr-o masina mai economica si mai envinronment friendly. |
#1205
Posted 15 April 2017 - 19:09
Ma nene ma...Motorul ala pe benzina consuma 5-6 l/100 in Timisoara?Misto oras...sau masina....
|
#1206
Posted 15 April 2017 - 19:54
tfmercedez, on 15 aprilie 2017 - 18:35, said:
Tu esti un troll. Dar nu te opreste nimeni sa mergi cu taxiul, din moment ce te dau banii din casa. In fond e vorba de placerea de a conduce (cat mai mult) cu fara a realimenta. Ca sa ma adresez ignorantei tale, sa sti ca economia de carburant nu a sarit peste noapte la valorile de azi. Dar daca o sa compari consumul unei masini moderne si consumul unei masini din timpul razboiului , vei observa niste diferente mari. O Dacia 1300 consuma in oras cam 10L de benzina dezvoltand aprox 50CP. Astazi un motor de 1000cmc (Ford, Opel, Dacia, VW etc) dezvolta aprox100cp si consuma 5-6 litri la suta in oras. Iar bicicleta mea este o skoda diesel de 1.6 - euro 6, care are declarat oficial un consum de 3.3L/100km. Asta a si fost unul dintre motivele alegerii. Vezi sa nu te umfle politia pe tine cu atitudinea aia de venit din lumea necivilizata! Prin Londra nu am auzit nici un claxon, fiecare conduce in limitele legale de viteza, nu se enerveaza nimeni, s-au obisnuit demult cu gandul ca este aglomerat si cu asta basta. Pe sosele toti au drepturi egale indiferent de masina, si se supun regulilor stabilite. Afla ca un litru de motorina ultima data costa 5.15lei. La o economie de 2L/100km, ai deja 10 lei. La 200 de km m-am scos de un pachet de tigari si cola. Si deobicei la drum lung consum o gramada de cola si tigari. Asa cum ti-am mai spus chestia asta cu mersul economic este tipic lumii a 3-a. A nu se confunda cu mersul eco, ceea ce este cu totul alta gisca. In lumea civilizata siguranta este pe primul loc. Oamenii nu au timp de rahaturi de care vorbesti tu. Asta este si motivul pentru care de 25 ani cind locuiesc in Occident nu am auzit pe nimeni sa fie mort dupa o economie de 1.5l de motorina. Se prefera sa consumi mai mult cu 2 litri si sa ajungi la destinatie cu 30-45 minute mai repede. Am avut Dacia 1300 si niciodata nu a consumat 10l in oras. Pe vremea aceea aveam o ratie de10 l/luna nu pe 100 de km. Dar eu iti doresc succes in drumul tau spre imbogatire. Daca asta e singura ta sursa...nu te vad bine. In timp ce eu o sa am grija sa nu ma umfle politia, tu ai grija ca nu cumva vreunul sa iti dea peste bot pentru ca obstructionezi circulatia. Mai ales atunci cind "accelerezi pana spre 60-70 si apoi o lasi pe liber jumate de kilometru". Stii ca azi se poate intimpla. Edited by Skytalker, 15 April 2017 - 20:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users