Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Despre mersul economic

- - - - -
  • Please log in to reply
1241 replies to this topic

#1207
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007
Uite asa cum tu razi de cei care vor sa faca hypermiling-  vezi termen englezesc- o fac si strainii chiar si in America,  eu nu pot sa-i inteleg pe cei care dau zeci de mii de euro in plus pe o masina ca sa accelereze de la 0-100 cu 2-3 secunde mai rapid.  Ca isi permit, fiecare face ce pofteste pe banii lui. Pe mine nu ma impresioneaza cu nimic daca o masina ajunge de la 0-100 in 6 sau 7 secunde, ma lasa rece.  
Cat despre ajuns cu 30-45 de minute mai repede la destinatie, unde? Eu am in oras drumuri de 15 minute, care sunt strict legate de conditiile de trafic.  Cat despre deplasarile extraurbane, in Romania, oricand poti avea surpriza ca este un accident pe traseu si drumul este blocat 3-4 ore.. nu o data am patit. Sa fac 7 ore de la Bucuresti la Timisoara, in conditiile in care nu sunt autostrazi, mi se pare ceva normal, avand in vedere ca uneori din cauza aglomeratiei am facut si 9 ore sau chiar 10.

#1208
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postfortzoso, on 15 aprilie 2017 - 11:40, said:

Întrebarea este dacă asemenea probleme apar și la benzinarele turbo.
Părerea mea este că nu.
Astfel la turații joase nu se înfundă nimic deoarece benzina nu are atâtea reziduuri ca motorina iar arderile sunt mai complete. La turații mari nu are ce sa se strice, motoarele pe benzina funcționând optim de obicei in asemenea regimuri de turație.
Deci la motoarele pe benzina turbo, poți merge cum vrei tu : vrei economie mergi la turații joase, vrei sa mergi sportiv, linia roșie te așteaptă!
Poate la turbo MPI (gen motorul turbo de 1.4 140 de pe Astra J sau cel vechi de pe Megane de 1.4 130). La injectie directa depunerile sunt o mare problema, mai ales daca mergi cum ai chef, mai ales subturat (sarcina prea mare pt turatia la care se tine motorul) pt ca spre deosebire de (turbo) MPI care foloseste raportul stoichiometric la amestecul aer benzina, GDI foloseste amestec bogat in sarcina mare (fara legatura cu valoare turatiei) si face depuneri. Nici amestecul sarac folosit de GDI in sarcina mica nu e foarte fericit ca are o conductivitate electrica mai slaba (scanteie slaba) si sunt solicitate bobinele sau se afuma bujiile(sau carefac depuneri cand se merge mai tare). Daca se intampla asta esti la un pas de uzura rapida a motorului care apare in cazul pornirii greoaie generate de problemele de aprindere (bobina cu probleme, bujii afumate etc). Uzura in cazurile in care motorul porneste greu (de obicei din cauza aprinderii) e determinata de faptul ca la injectia directa injectoare sunt in camera de ardere (nu pe galeria de admisie ca la MPI) si injecteaza benzina cu presiune f mare direct in motor. Daca acea benzina nu ia foc, spala pelicula de ulei de pe cilindru determinand o uzura accentuata a motorului. De multe ori, motoare tinere si sub 100k km au fost distruse in felul asta. Cele mai cunoscute cazuri sunt motoarele TSI, fiind si mai raspandite decat alte motoare GDI. Problema e documentata in detaliu pe forumurile VAG, cu motore uzate prematur la care o simpla segmentare nu mai era de ajuns, fiind necesara inlocuirea.

La fel si la Mitsubishi care a fost unul dintre pionierii GDI. La Pinin de ex care a avut doar motore pe benzina, MPI si GDI, singurele care mai sunt in parametri acum sunt MPIurile.

VAG a rezolvat partial problema dar doar la motorizarile euro 6 mai scumpe, 1.8 si 2.0, combinand injectia directa cu injectie multipunct (8 injectoare in total).

Edited by underb, 15 April 2017 - 23:52.


#1209
amtct

amtct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 05.03.2009

View Postunderb, on 15 aprilie 2017 - 23:52, said:

Poate la turbo MPI (gen motorul turbo de 1.4 140 de pe Astra J sau cel vechi de pe Megane de 1.4 130). La injectie directa depunerile sunt o mare problema, mai ales daca mergi cum ai chef, mai ales subturat (sarcina prea mare pt turatia la care se tine motorul) pt ca spre deosebire de (turbo) MPI care foloseste raportul stoichiometric la amestecul aer benzina, GDI foloseste amestec bogat in sarcina mare (fara legatura cu valoare turatiei) si face depuneri. Nici amestecul sarac folosit de GDI in sarcina mica nu e foarte fericit ca are o conductivitate electrica mai slaba (scanteie slaba) si sunt solicitate bobinele sau se afuma bujiile(sau carefac depuneri cand se merge mai tare). Daca se intampla asta esti la un pas de uzura rapida a motorului care apare in cazul pornirii greoaie generate de problemele de aprindere (bobina cu probleme, bujii afumate etc). Uzura in cazurile in care motorul porneste greu (de obicei din cauza aprinderii) e determinata de faptul ca la injectia directa injectoare sunt in camera de ardere (nu pe galeria de admisie ca la MPI) si injecteaza benzina cu presiune f mare direct in motor. Daca acea benzina nu ia foc, spala pelicula de ulei de pe cilindru determinand o uzura accentuata a motorului. De multe ori, motoare tinere si sub 100k km au fost distruse in felul asta. Cele mai cunoscute cazuri sunt motoarele TSI, fiind si mai raspandite decat alte motoare GDI. Problema e documentata in detaliu pe forumurile VAG, cu motore uzate prematur la care o simpla segmentare nu mai era de ajuns, fiind necesara inlocuirea.

La fel si la Mitsubishi care a fost unul dintre pionierii GDI. La Pinin de ex care a avut doar motore pe benzina, MPI si GDI, singurele care mai sunt in parametri acum sunt MPIurile.

VAG a rezolvat partial problema dar doar la motorizarile euro 6 mai scumpe, 1.8 si 2.0, combinand injectia directa cu injectie multipunct (8 injectoare in total).

Pai alea de la VAG nu au segmenti la cota?Cat de uzat poate fi blocul sa fie nevoie sa il inlocuiesti?
Am vazut motoare ce au invartit cuzineti (implicit stricat arborele) dar blocul a putut fi salvat ,ba chiar am vazut un caz in care a invartit 2 cuzineti de biela si doar a schimbat cuzinetii (adica ciobaneala) dar totusi a dus zeci de mii de km dupa.

#1210
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View Posttfmercedez, on 15 aprilie 2017 - 21:56, said:

Uite asa cum tu razi de cei care vor sa faca hypermiling-  vezi termen englezesc- o fac si strainii chiar si in America,  eu nu pot sa-i inteleg pe cei care dau zeci de mii de euro in plus pe o masina ca sa accelereze de la 0-100 cu 2-3 secunde mai rapid.  Ca isi permit, fiecare face ce pofteste pe banii lui. Pe mine nu ma impresioneaza cu nimic daca o masina ajunge de la 0-100 in 6 sau 7 secunde, ma lasa rece.  
Cat despre ajuns cu 30-45 de minute mai repede la destinatie, unde? Eu am in oras drumuri de 15 minute, care sunt strict legate de conditiile de trafic.  Cat despre deplasarile extraurbane, in Romania, oricand poti avea surpriza ca este un accident pe traseu si drumul este blocat 3-4 ore.. nu o data am patit. Sa fac 7 ore de la Bucuresti la Timisoara, in conditiile in care nu sunt autostrazi, mi se pare ceva normal, avand in vedere ca uneori din cauza aglomeratiei am facut si 9 ore sau chiar 10.


Gasesc amuzant, ca sa nu spun impertinent, cum tu din RO imi spui mie cum e in strainatate cind eu locuiesc aici. Am studiat in SUA si nimeni dar absolut nimeni nu face ceea ce sustii tu, pentru simplul motiv ca a cistiga timp este mai important decit a face economie de 2$. Acesta este motivul pentru care oamenii dau zecii de mii de euro pentru performante mai bune ale masinii: ca sa cisitge timp pe linga placerea de a detine/conduce o asemenea masina. Evident tu nu poti sa intelegi asta asa cum ai spus.

Dar vad ca locuiesti in provincie si la 15 minute cit dureaza drumurile tale nu conteaza. Cind o sa traiesti intr-un oras mare, sint sigur ca o sa te lasi sa propovaduiesti rahaturile astea.

Dar baga la cap: daca nu ai bani de o motorina, cumpara-ti o masina mai mica, foloseste carpooling-ul sau transportul in comun, dar nu ii incurca pe altii.

Edited by Skytalker, 16 April 2017 - 19:07.


#1211
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007

View PostSkytalker, on 16 aprilie 2017 - 19:06, said:



Gasesc amuzant, ca sa nu spun impertinent, cum tu din RO imi spui mie cum e in strainatate cind eu locuiesc aici. Am studiat in SUA si nimeni dar absolut nimeni nu face ceea ce sustii tu, pentru simplul motiv ca a cistiga timp este mai important decit a face economie de 2$. Acesta este motivul pentru care oamenii dau zecii de mii de euro pentru performante mai bune ale masinii: ca sa cisitge timp pe linga placerea de a detine/conduce o asemenea masina. Evident tu nu poti sa intelegi asta asa cum ai spus.

Dar vad ca locuiesti in provincie si la 15 minute cit dureaza drumurile tale nu conteaza. Cind o sa traiesti intr-un oras mare, sint sigur ca o sa te lasi sa propovaduiesti rahaturile astea.

Dar baga la cap: daca nu ai bani de o motorina, cumpara-ti o masina mai mica, foloseste carpooling-ul sau transportul in comun, dar nu ii incurca pe altii.

Pacat ca ai studiat in SUA, manierele nu s-au prea prins..  nu e vina lor.
Nu am ce sa bag la cap.   Nu ma plimb pe banii tai,  mi-am luat un model dintre cele mai spatioase masini economice disponibile pe piata. Nu stiu care masina  mai mare ca octavia consuma mai putin- pentru ca asta am si urmarit.  
Prin faptul ca masina consuma mai putin,  niciodata nu am economisit BANI, dar in schimb am  circulat MAI MULT!
Cand circulam cu Dacia , faceam 10000km pe an. Cand am trecut pe diesel, am facut dublu. Iar in ritmul actual voi ajunge la 30000km /an.
Una alta pe acest topic  tocmai "condusul economic" se discuta, iar daca tie ti se pare o tampenie, atunci tu esti cel  care  ai nimerit unde nu trebuie. Pe nimeni nu intereseaza opiniile tale contrare.  
Daca tot stai in occident, nu au pe acolo forumuri  mai bune pentru tine? Sau inca nu stapanesti scrisul in limba respectiva, asa ca vi pe aici sa faci pe "occidentalul"?  
La tine o fi viata scumpa si lumea alearga ca nemancatii sa munceasca,  problema lor, nu a mea.  Nu esti matale in masura sa judeci pe cine incurc eu.
Primele filmari cu hypermiling le-am vazut pe you tube cu ani in urma facute fix  de  canadieni si americani.
Poftim un american care vrea sa faca hypermiling cu un dodge viper
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/naWlSOPXUTk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

La o cautare pe you tube "hypermiling" se afiseaza mii de  filmulete.

Edited by tfmercedez, 16 April 2017 - 20:14.


#1212
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostTLGTLC, on 15 aprilie 2017 - 08:35, said:

Vă rog să mă lămuriți și pe mine... Stând de vorbă cu mai mulți mecanici, unii dintre ei renumiți, părerea unanimă a fost că pentru a proteja Egr, turbină, filtru de particule, mersul turat este soluția optimă. Prin trecerea cu viteză a aerului,  gazelor se produce autocuratarea, dar asta înseamnă un consum mai mare!  Am vorbit ieri cu un profesor român de la o Universitate cu profil tehnic din Germania și mi-a argumentat că dacă mergi cu un consum mai mic, mai puțină motorină arsă înseamnă mai puține depuneri. La mașina mea mi-a recomandat sa o țin în zona 1500-1700 ture. Până acum mergeam în zona 2000-2500 . În zona menționată de profesor scot consum de 3,7-4,2 l/100 km. În stilul cultivat de mecanici scot un 5,5 l/100 km. Profesorul spunea că ungerea nu este o problema cu uleiul adecvat și oricum mașinile au fost concepute pentru rularea intr-un astfel de regim.
Întrebarea mea este cine are dreptate?
Profesorul ala are dreptate. Ia uite ce ma "invata" pe mine calculatorul masinii pentru un mod de condus ECO, calculator care nu da sfaturi asa de capul sau... niste ingineri au facut ceva calcule.

#1213
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007
Chestiile alea erau mentionate pana si in manualul de la Dacia.  
Vad ca au mai facut update-uri la meniurile din bord. Eu nu am dat peste chestiile alea la octavia- probabil ca este doar la bolero, nu si la swing.  


#1214
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Posttfmercedez, on 16 aprilie 2017 - 20:17, said:

Chestiile alea erau mentionate pana si in manualul de la Dacia.  
Vad ca au mai facut update-uri la meniurile din bord. Eu nu am dat peste chestiile alea la octavia- probabil ca este doar la bolero, nu si la swing.  
Da, Bolero... Nu stiu cum e la Swing insa, daca ai acces la meniul CAR>Selectare>DriveGreen>Apesi pe frunza aia din stinga si ai acces la imaginile alea, apesi pe ele si-ti apar "invataturile"...

Vezi ca nu le poti avea in trafic, cu motorul pornit. Nu te lasa, iti si zice. Dupa ce opresti motorul, pui contactul si faci ce ti-am zis...

Edited by _R_A_D_U, 16 April 2017 - 20:30.


#1215
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007
Nu mi-am batut capul..

#1216
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007

View PostTLGTLC, on 15 aprilie 2017 - 08:35, said:

Vă rog să mă lămuriți și pe mine... Stând de vorbă cu mai mulți mecanici, unii dintre ei renumiți, părerea unanimă a fost că pentru a proteja Egr, turbină, filtru de particule, mersul turat este soluția optimă. Prin trecerea cu viteză a aerului,  gazelor se produce autocuratarea, dar asta înseamnă un consum mai mare!  Am vorbit ieri cu un profesor român de la o Universitate cu profil tehnic din Germania și mi-a argumentat că dacă mergi cu un consum mai mic, mai puțină motorină arsă înseamnă mai puține depuneri. La mașina mea mi-a recomandat sa o țin în zona 1500-1700 ture. Până acum mergeam în zona 2000-2500 . În zona menționată de profesor scot consum de 3,7-4,2 l/100 km. În stilul cultivat de mecanici scot un 5,5 l/100 km. Profesorul spunea că ungerea nu este o problema cu uleiul adecvat și oricum mașinile au fost concepute pentru rularea intr-un astfel de regim.
Întrebarea mea este cine are dreptate?
Profesorii invata de la mecanici?   Mecanicii aia habar n-au sa-si scrie numele.  O scoala n-au fost capabili sa faca, asa ca i-a halit profesionala. Sa stranga niste suruburi,  sa dea cu unsoare, au invatat prin imitatie..  
La mine in zona la mecanici li se mai zice si "dușman".



View PostLeopardSurd, on 05 aprilie 2017 - 23:58, said:

Când am luat-o schimbam cum eram învățat la 2000 de ture și dura o veșnicie până atingeam 50 km/h.Și evident, frâna de motor ajută iar la optimizarea consumului.

Iti lua o vesnicie, pentru ca  accelerarile le faceai "pe plaja" mai putin eficienta de turatii a motorului.
Cand pleci de pe loc, esti in regim de consum mare.  Prin accelerare lenta, prelungesti   timul de consum mare.
Sa comparam consumul mare cu durerea. Cum preferi? Sa tragi de un fir cu penseta incet si indelungat, sau il smulgi rapid si trece durerea imediat, dar pisca un pic mai tare timp putin?

Avioanele nu o lalaie la altitudine mica. La decolare ii dau  blana la maximum, sa atinga altitudinea si viteza de croaziera- regimul economic.  Prin teste s-a constatat faptul ca cel mai eficient este sa se ajunga in timpul cel mai scurt la acel regim.  
Deci tu cand pleci de pe loc, ar trebui sa schimbi treptele la turatia maxima de cuplu, daca e benzinar , chiar si la 4000. Cabd ai atins viteza care te coafeaza, schimbi in treapta "indicata".


#1217
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Ma bag si eu cu toate ca nu sunt deloc fan condusului la consum.
Acest forum este unul general.
Clar ca unul cu o masina de =>25 de mii Euro sau care isi permite sa le schimbe la 4-5 ani nu se va gandii la consum! Insa daca abia a adunat omul bani de o masina noua sau second si e stramtorat, se poate sa doreasca sa consume mai putin. Fiecare om are dorinta si placerile proprii.
Personal cred ca daca nu stii sa conduci preventiv, nu are rost sa urci la volan...
Tot personal cred ca condusul la consum fura toata placerea condusului, si asa i-l strica drumurile si soferii...

#1218
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

View Posttfmercedez, on 18 aprilie 2017 - 10:36, said:

Deci tu cand pleci de pe loc, ar trebui sa schimbi treptele la turatia maxima de cuplu, daca e benzinar , chiar si la 4000.
Corect. In regimul asta se simte bine si motorul, efectiv il simti cum "toarce" si dezvolta puterea necesara. Cand am cale libera la plecare de pe loc, cred ca nu dureaza mai mult de 7-10 secunde si deja sunt in treapta a patra. Dupa ce ajung in momentul ala, hotarasc ce fac mai departe in functie de trafic si de conditii, fie "ne linistim" intr-a patra, unde la 60 km/h turatia e de aprox. 2300, fie urmeaza a cincea daca suntem in afara orasului, la mers intins.

#1219
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,873
  • Înscris: 16.04.2007

View PostTLGTLC, on 15 aprilie 2017 - 08:35, said:

Vă rog să mă lămuriți și pe mine... Stând de vorbă cu mai mulți mecanici, unii dintre ei renumiți, părerea unanimă a fost că pentru a proteja Egr, turbină, filtru de particule, mersul turat este soluția optimă. Prin trecerea cu viteză a aerului,  gazelor se produce autocuratarea, dar asta înseamnă un consum mai mare!  Am vorbit ieri cu un profesor român de la o Universitate cu profil tehnic din Germania și mi-a argumentat că dacă mergi cu un consum mai mic, mai puțină motorină arsă înseamnă mai puține depuneri. La mașina mea mi-a recomandat sa o țin în zona 1500-1700 ture. Până acum mergeam în zona 2000-2500 . În zona menționată de profesor scot consum de 3,7-4,2 l/100 km. În stilul cultivat de mecanici scot un 5,5 l/100 km. Profesorul spunea că ungerea nu este o problema cu uleiul adecvat și oricum mașinile au fost concepute pentru rularea intr-un astfel de regim.
Întrebarea mea este cine are dreptate?
La un consum mai mic apare depunerea, tocmai de aceea este recomandat ca periodic sa mergi supraturat pentru se declansa autocuratarea.
Asa ca ambele afirmatii sunt corecte.

#1220
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007

View Postcristiany, on 18 aprilie 2017 - 12:15, said:

La un consum mai mic apare depunerea, tocmai de aceea este recomandat ca periodic sa mergi supraturat pentru se declansa autocuratarea.
Asa ca ambele afirmatii sunt corecte.
Despre care autocuratare vorbim? Aia se face la ralanti , la turatie de cca 1100rpm, asa-i la mine,  asta am patit dupa ce am venit oe autostrada " blana"  cu viteze constante de peste 140-150.  
Deci la turatii mari , s-ar putea ca arderile sa nu fie  chiar ideale.  
Eu zic ca adevarul "curat" se afla la mijloc.
Adica la un diesel, la turatie de cuplu maxim,   in prima jumatate a palierului de turatii aduca pe la 2000rpm.
(La mine scrie ca pentru regenerarea filtrului de particule  sa merg constant cu 1800-2400rpm  10 minute- sau  sa-l las sa-si faca singur treaba  in stationare  tot vreo 10 minute).

Depunerile apar de la combustibili de rahat, uleiuri mai dubioase si regimul de exploatare.
Deci daca s-ar merge economic  la drum lung, si pe toata plaja de turatii la porniri,  gen mai sportiv, atunci un condus variat ar acoperi toate stilurile si situatiile si nici depuneri nu ar mai fi.

Edited by tfmercedez, 18 April 2017 - 12:30.


#1221
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,873
  • Înscris: 16.04.2007
" Cea mai mare problemă a filtrului de particule este faptul că, la un anumit număr de kilometri parcurși, are nevoie de regenerare. Aceasta se face în mod automat, în general prin creșterea temperaturii din galeria de evacuare prin diferite procedee. Atunci, particulele nocive sunt eliminate, astfel încât filtrul poate funcționa din nou la eficiență maximă. Totuși, din cauza turațiilor reduse din traficul urban, regenerarea nu se poate efectua cu succes în anumite momente. Motorul intra în modul de avarie, puterea este redusă, turația limitată, regenerarea trebuind să fie făcută printr-o procedură destul de complicată. De principiu, procedura este menționată de fiecare producător în parte, însă la bază, șoferul trebuie să meargă cu viteză constantă, la o turație mai ridicată, pentru a ajuta filtrul să se regenereze. Însă, acest lucru este aproape imposibil în traficul din oraș, ceea ce înseamnă că este necesară ieșirea pe un drum mai liber. Timp pierdut, carburant irosit și nervi. În teorie, o mașină cu filtru de particule trebuie condusă la turații mai ridicate, însă, pentru anumiți utilizatori asta nu funcționează mereu. "
Sursa: https://www.auto-bil...-fap-39944.html

P.S. 1.100 rpm la ralanti nu e cam mult ?

#1222
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007
1100 este ralantiul de regenerare. Ala de stationare este defapt 0 (start -stop).

#1223
Skytalker

Skytalker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,711
  • Înscris: 10.11.2007

View Posttfmercedez, on 16 aprilie 2017 - 19:47, said:

Pacat ca ai studiat in SUA, manierele nu s-au prea prins..  nu e vina lor.
Nu am ce sa bag la cap.   Nu ma plimb pe banii tai,  mi-am luat un model dintre cele mai spatioase masini economice disponibile pe piata. Nu stiu care masina  mai mare ca octavia consuma mai putin- pentru ca asta am si urmarit.  
Prin faptul ca masina consuma mai putin,  niciodata nu am economisit BANI, dar in schimb am  circulat MAI MULT!
Cand circulam cu Dacia , faceam 10000km pe an. Cand am trecut pe diesel, am facut dublu. Iar in ritmul actual voi ajunge la 30000km /an.
Una alta pe acest topic  tocmai "condusul economic" se discuta, iar daca tie ti se pare o tampenie, atunci tu esti cel  care  ai nimerit unde nu trebuie. Pe nimeni nu intereseaza opiniile tale contrare.  
Daca tot stai in occident, nu au pe acolo forumuri  mai bune pentru tine? Sau inca nu stapanesti scrisul in limba respectiva, asa ca vi pe aici sa faci pe "occidentalul"?  
La tine o fi viata scumpa si lumea alearga ca nemancatii sa munceasca,  problema lor, nu a mea.  Nu esti matale in masura sa judeci pe cine incurc eu.
Primele filmari cu hypermiling le-am vazut pe you tube cu ani in urma facute fix  de  canadieni si americani.
Poftim un american care vrea sa faca hypermiling cu un dodge viper
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/naWlSOPXUTk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

La o cautare pe you tube "hypermiling" se afiseaza mii de  filmulete.

"Prostul nu-i prost destul daca nu este si fudul". Asta este o veche zicala romaneasca.
Dupa ce mi-ai aratat ca nu stii sa scrii si sa citesti, ca nu stii elemente de aritmetica(adunat, scazut) acum imi demonstrezi ca nu stii nici limba engleza.

Clipul cu care ai vrut sa imi demonstrezi cit de bun este condusul economic, dovedeste exact contrariul.
- In primul rind clipul specifica, ca este un test deci NU este  best practices, adica practica curenta in limba ta.
- Pentru a putea face acest test, conducatorul a inlocuit numerele de inmatriculare normale cu cele de "TEEN DRIVER" , adica echivalentul celor care au LAMIIA in parbriz. Altfel ar fi fost amendat pentru obstructie in circulatie.

- In repriza de condus in oras, in aglomeratie nu a putut obtine nici o economie, deci in loc de 11mile/galon a obtinut 5.5 mile/galon, la min. La 2:59 declarat testul irelevant.  Pe ilimba ta, in oras in aglomeratie NU POTI EFECTUA MERS ECONOMIC- exact ceea ce am afirmat eu mai sus.

In timp ce a facut testul pe autostrada a spus:
min.[3:59]- ca este foarte stresant, ca nu este NIMIC MAI RAU DECIT SA CONDUCI ECONOMIC, pentru ca tot timpul tb sa te gindesti daca esti in treapta care trebuie, la turatia care trebuie, turatie care este sau nu suficient de joasa, EXISTA POSIBILITATEA CA CINEVA SA IL LOVEASCA? "As putea sa ma duc mai incet"?

min. [4:08] Sint cel mai lent Viper din lume
min. [4:31] Sint de-a dreptul rusinat de cum conduc,
min. [4:43] "Toata lumea se holbeaza la mine"- conducea cu 47 mi/h pe Interstate unde viteza legala este de 75 mi/h
min. [5:00] A spus "Acest condus economic este cel mai egoist mod de a conduce pe drumul public, pentru ca ii incurcam pe toti de pe drum"

In final cu tot acest circ la care s-a pretat a obtinut 18.7 mi/galon deci nu a ajuns nicicum la 25mi/galon cit credea.

Concluzia a fost cea pe care ti-am spus-o acum 2 pagini:
- Intr-un oras aglomerat, NU se poate sa conduci economic
- Unde se poate, economia este nesemnificativa si se obtine deranjand toti participantii la traffic
- Cei care vor sa faca economie sa isi cumpere masini mai mici.

Inainte de mai dai clipuri invata limba engleza sau roaga un prieten sa iti traduca, o sa eviti sa te faci de ris...
Pa.

Edited by Skytalker, 18 April 2017 - 21:24.


#1224
amtct

amtct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 05.03.2009
Interesant cum masina aia nu dezactiveaza cilindri....puteam sa jur ca aveau sistemul.
Motoarele LS merg in 4 cilindri.Pe youtube parca am vazut pe unu ca a obtinut 28mpg cu Corvette-ul (aia e cam 10-11l/100)...dupa mintea mea 10litri nu este chiar asa mult.E cam 45ron la 100km ,cam cat un bilet de tren.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate