Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente
 Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute
 Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!
 Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 

Intrebări în legătură cu electricitatea din Romania

* * * * - 13 votes
  • Please log in to reply
13808 replies to this topic

#12835
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
Pe Calea Giulesti a inceput montarea unor corpuri pietonale pe console montate pe stalpii de la strada, deocamdata s-au oprit in dreptul blocului meu dar cred ca vor continua luni.
Corpul se numeste Dabler, fabricat in Grecia dar firma care il importa la noi se numeste Dablerom.
Probabil e mana primariei sector 6 ca nu cred ca punea compania de iluminat asa ceva.
Maine ma voi duce seara sa vad ce lumina fac si sa verific ce fel de echipare au, probabil led dar e posibil sa fie si sodiu sau chiar mercur.

Attached Files



#12836
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,646
  • Înscris: 13.06.2004
Îmi place asepctul retro.   Posted Image
La "Bucur Obor" (imaginea din ultima pagină de la postul anterior), habar nu am ce erau. Puteau fi P.V.B. 7 sau 8, dar parcă şi partea din spate e compactă. Eu habar nu am dacă le-am prins. De la "Bucur Obor" mai luam în anii '000 becuri ("Luxten") şi tuburi fluorescente ("neoane") - că aveau "Tungsram". Am luat şi nişte beculeţe de 30 Volţi, beculeţe Made in China; asta mai recent; foarte proaste... nu iluminau uniform. Până la urmă am găsit din alea de 26 Volţi - 0,1 Amperi - la talcioc, că de produs nu mai sunt în producţie...

Edited by djl, 04 September 2022 - 11:34.


#12837
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,889
  • Înscris: 14.10.2008
Si a fost valirex asta seara la aceste Dabler aparute pe Calea Giulesti, la momentul aprinderii deoarece daca nu prinzi aprinderea, risti sa faci confuzie intre LED si metal halide.

Aceste noi pietonale sunt echipate cu sodiu de 70 W, chiar mai economic decat unele leduri de 90 W care s-ar fi pus in sectorul 4 unde primarul Baluta a exagerat cu numarul de lampi LED puse aproape una de alta sau vis-a vis.

Dar pe Calea Giulesti exista corpuri Mira PX cu sodiu de 250 W, pana acum nu existau deloc pietonale si adaugarea Dableroamelor duce la cresterea consumului, lucru frumos in contextul de neo-ceausism si noua ieconomie facuta prin umflarea tarifelor la energia electrica si gazele naturale.

Pai Slatina, Pitesti si Mioveni vor sa extermine cat mai repede sodiul, pe cand Bucuresti si Craiova vor avea mult si bine sodiu, deci orasele mari sunt avantajate.

Unde se mai monteaza corpuri noi cu sodiu? Doar la Bucuresti.

Ma bucur ca in satul Miesti din comuna Cungrea, judetul Olt, nu au aparut restrictii la programul de iluminat, desi in comune invecinate precum Oporelu acestea au aparut, la Miesti iluminatul se aprinde chiar mai devreme decat la oras, la Oporelu intarzie cu 1 ora fata de caderea noptii.

#12838
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,646
  • Înscris: 13.06.2004
P.V. 1 sau 2? https://www.google.r...l=en&authuser=0

#12839
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,889
  • Înscris: 14.10.2008
Vad un PVA 2 A varianta de tabla a anilor 80.

Am locuit in bloc cu primarul, dar asta nu a adus niciun avantaj.

Nici tata nici fratele nu au dorit sa intre in politica din cauza stresului presupus, dar daca aveam vreun parinte sau ruda politician, sigur veniturile erau mult mai mari.

Am dorit mereu multi bani, dar nu pentru fite, ci pentru a nu fi nevoit deloc sa fac ieconomie la ceva.

#12840
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,646
  • Înscris: 13.06.2004
Mai erau produse așa ceva în anii '80?   Posted Image   Credeam că o dată cu aparația P.V.B.-urilor au fost scoase din producție.
Până în anii '70 erau bune întrerup(ă)toarele și priezele casnice. După aia au tăiat din calitate. Însă ăla al meu de la sonerie, tot original e. Plastic ceva mai bun.
Contor trifazat de producție a anului 1998. "A.E.M." Timișoara. E la o insituție.

Attached File  DSC00437.JPG   218.91K   10 downloads

#12841
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,646
  • Înscris: 13.06.2004
Întrebare mai practică: unde au fost schimbate transformatoare după 2007-2008, acestea au fost adoptate pentru a face un consum mai mare? De exemplu dacă ăla vechi era de 25 k.V.A., cel nou poate duce 27 k.V.A.?
S-o fi apucat să schimbe (măcar parțial) sistemele de comandă și control?
Și cam câtă muncă și ce costuri ar presupune trecere la medie tensiune de 20 k.V., măcar pe o rază de 2 k.m. în jurul unei stații 110 k.V. - medie tensiune?
Rețeaua din București mai e buclată?
Mai există în București aprindere centralizată a iluminatului public sau totul se bazează pe fotocelule?
Un C (probabil de import) pe Calea Victoriei (înainte de a apărea corpurile alea neidentificate încă).  Poză preluată de aici: https://bucuresteanu...acole-frascati/

Attached File  Calea Victoriei - Sala Frascati (azi Teatrul Constantin Tanase - Sala Savoy).jpg   82.31K   6 downloads

Colegilor, în afară de corpuri de iluminat, ce obicete electrice vechi mai colecționați?
Dacă vedeți lifturi ne-I.F.M.A.-tizate sau nemodernizate, adică probabil nefuncționale, da-ți-mi de veste. Vă dați seama după "castea" cu butonul de comandă și beculețele dacă au fost sau nu modificate.

#12842
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,889
  • Înscris: 14.10.2008
Valirex a auzit zgomote metalice intr-o noapte la ora 02 si a surprins nacela CMIPB montand Dabler pietonal sub tensiune, sarind insa nejustificat stalpii din fata lui Vali, au pus doar peste drum de el.

View Postdjl, on 07 septembrie 2022 - 12:05, said:

Întrebare mai practică: unde au fost schimbate transformatoare după 2007-2008, acestea au fost adoptate pentru a face un consum mai mare? De exemplu dacă ăla vechi era de 25 k.V.A., cel nou poate duce 27 k.V.A.?
S-o fi apucat să schimbe (măcar parţial) sistemele de comandă şi control?
Şi cam câtă muncă şi ce costuri ar presupune trecere la medie tensiune de 20 k.V., măcar pe o rază de 2 k.m. în jurul unei staţii 110 k.V. - medie tensiune?
Reţeaua din Bucureşti mai e buclată?
Mai există în Bucureşti aprindere centralizată a iluminatului public sau totul se bazează pe fotocelule?
Un C (probabil de import) pe Calea Victoriei (înainte de a apărea corpurile alea neidentificate încă).  Poză preluată de aici: https://bucuresteanu...acole-frascati/

Attachment Calea Victoriei - Sala Frascati (azi Teatrul Constantin Tanase - Sala Savoy).jpg

Colegilor, în afară de corpuri de iluminat, ce obicete electrice vechi mai colecţionaţi?
Dacă vedeţi lifturi ne-I.F.M.A.-tizate sau nemodernizate, adică probabil nefuncţionale, da-ţi-mi de veste. Vă daţi seama după "castea" cu butonul de comandă şi beculeţele dacă au fost sau nu modificate.
Iluminatul public nu mai e pe fotocelule dupa 2006 in niciun oras. Aprinderile sunt locale pe baza unor ceasuri programatoare. In provincie intarzie aprinderea cat pot de mult.

Modernizari de linii si statii electrice se fac mereu mai ales dupa 2010. Totul se include in sistemul de telegestiune SCADA care ajuta la restabilirea mai rapida a penelor de curent.

Nu stiu de ce nu trec la 20 KV ce a mai ramas pe 10 KV, inclusiv valirex are 10 KV si o tensiune intre 214 si 226 V, pe cand noi avem intre 225 si 245 V.

In Slatina au schimbat trafurile in 2009, apoi in 2020 din nou cu unele mai estetice ca aspect, degeaba ar duce traful mai mult daca mai ales reteaua de joasa si sigurantele MPR de dupa el nu sunt si ele upgradate.

In Slatina vara e ceva aer conditionat (observ ca am mereu peste 238 V de cand s-a racit vremea) dar iarna nu e stres pe electric sarcina incalzirii fiind preluata de gaze.

#12843
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
Hop si tronconica:  https://youtu.be/x03Uev0MXF0?t=161

#12844
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006

View Postdjl, on 07 septembrie 2022 - 12:05, said:

Întrebare mai practică: unde au fost schimbate transformatoare după 2007-2008, acestea au fost adoptate pentru a face un consum mai mare? De exemplu dacă ăla vechi era de 25 k.V.A., cel nou poate duce 27 k.V.A.?
S-o fi apucat să schimbe (măcar parțial) sistemele de comandă și control?
Și cam câtă muncă și ce costuri ar presupune trecere la medie tensiune de 20 k.V., măcar pe o rază de 2 k.m. în jurul unei stații 110 k.V. - medie tensiune?
Rețeaua din București mai e buclată?


- Transformatoare se schimba tot timpul, in urma modernizarilor, am si prins cateva schimbari in actiune, mergand prin oras.
Motivul schimbarii nu e pentru a mari capacitatea postului ci pentru ca multe sunt foarte vechi, unele peste 50 de ani vechime si nu mai prezinta siguranta din cauza uzurii, din cele vechi romanesti majoritatea sunt produse la Filiasi la fabrica de transformatoare si la Craiova la Electroputere.
Mai ales in zonele cu consum mare, au fost suprasolicitate.
Cat despre capacitatea lor, majoritatea transformatoarelor din cartiere sunt de 400 si 630 KVA, mai rar de 1000 KVA.
In zona noastra la Enel, se pun transformatoare italiene marca Newton sau marca Siemens, cele mai multe cu ulei dar si unele uscate, in cazuri mai speciale.
Al doilea motiv al schimbarii, e atunci cand se face trecerea unei zone la 20KV, caz in care se schimba si toate cablurile de medie din zona respectiva, daca nu sunt compatibile cu noua tensiune sau sunt foarte vechi si ele.
2 mari treceri pe care le-am prins si eu, au fost cea care s-a facut odata cu metroul pe Calea Grivitei cand tot au rascolit tot, au profitat si au trecut de la 10 la 20 cu schimbarea tuturor cablurilor si transformatoarelor de pe traseu.
Cealalta trecere a fost cred ca prin 2004 sau 2005 in zona veche Hala traian, Calarasi,Tepes Voda unde la fel s-a schimbat tot de la zero.
Apoi au mai urmat mici treceri in urma diverselor mari lucrari de infrastructura cand se faceau poduri sau pasaje.
Iar din cand in cand se mai fac treceri de un post sau doua cand se intercaleaza in reteaua de 20 existenta in zona dar nu lucrari de mare anvergura.
- Bineinteles ca asemenea lucrari costa mult si e de munca ca se sparg strazi, bulevarde, disconfort, etc. dar am inteles ca acum Enelul nu mai are bani de investitii majore si face doar lucrari de stricta necesitate.
- Da, a fost si este buclata reteaua, atat pe partea de MT cat si de multe ori pe partea de JT, in marile cartiere de blocuri.
Hai ca m-am intins la vorba dar daca intrebarile au fost multe si povestile sunt lungi, iar pe subiectul asta, as putea discuta o viata si nu ne-am plictisiPosted Image
Mai jos, doua poze cu etichete de transformatoare.

Attached Files



#12845
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
Ca sa ramanem tot in domeniu iata aici o situatie pe Calea Giulesti in 2009.
In urma unor lucrari pentru schimbarea unor tevi, au trecut si pe langa postul trafo subteran, observam pe trotuar trapa de acces si ciupercile de aerisire iar in santul sapat observam zidul din caramida al constructiei postului, au ocolit putin cu sapatura ca iesea putin si in sosea incaperea subterana:  https://www.google.r...l=en&authuser=0

#12846
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
Un PVD aprins in acest film:  https://youtu.be/f-gv_jszPIA?t=918

Attached Files



#12847
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,646
  • Înscris: 13.06.2004
valirex, la aia cu cablurile m-am gândit ulterior postării. Deci probabil dacă sunt cabluri mai noi pot rezista şi la 20.000 Volţi, alea vechi trebuiesc schimbate.
Poţi să povesteşti mai mult despre posturile trafo, că sunt curios să aflu. Habar nu aveam că şi la Filiaşi au fost produse transformatoare, eu crezând că "ElectroPutere" Craiova a fost singura fabrică din România care a produs aşa ceva. Păcat că nu se mai folosesc transformatoare Made in Romania.   :(
Dar iluminatul public de pe aleile dintre blocuri, e alimentat din posturile trafo de cartier sau cum?   :huh:

#12848
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,889
  • Înscris: 14.10.2008
Ori are punct de aprindere separat la cel mai apropiat post trafo (PTCZ) ori e alimentat dintr-un tronson de lampi rutiere, cel mai apropiat, care normal ca la randul lui are punct de aprindere undeva pe un PTCZ.

djl, ti-am tot zis ca mi-e frica mai tare de Made in Romania decat de Made in China. Poate si de Made in Turkey, desi ca si chinezii, fac si lucruri calitative.

#12849
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,646
  • Înscris: 13.06.2004
De ce să-ţi fie teamă? Faptul că ai avut de-aface cu unele produse Româneşti proaste nu înseamnă că toate au fost sau sunt proaste.
Ce-i aia P.T.C.Z.? Post Transformare Central-Zonal?
Bănuiesc că unele obiective importante au postul trafo propriu alimentat la 2 sau chia 3 cabluri de medie tensiune, că dacă pică alimentarea pe unul, să intre de pe cealaltă. Mai sunt şi cele cu grupuri generatoare proprii. Pe când eram la A.S.E. visam să fie C.D.E. zonală pe acolo. C.D.E. = Centrală Diesel-Electrică.

#12850
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,889
  • Înscris: 14.10.2008
PTCZ-post de transformare in cabina zidita, cel mai frecvent in orase
PTA-post de transformare aerian, la taranoaia sau in suburbii cu LEA 20 KV
PTAB-tip mai nou, in anvelopa de beton

Obiectivele importante au grupuri diesel ce pornesc automat. Orice spital, orice aeroport, in Antalya toate hotelurile.

#12851
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,751
  • Înscris: 30.07.2006
Ce mai e si ciudatenia asta?   https://www.google.r...l=ro&authuser=0

#12852
Lotusisrael

Lotusisrael

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,715
  • Înscris: 05.01.2020

View Postvalirex, on 09 septembrie 2022 - 05:25, said:

Ce mai e si ciudatenia asta?   https://www.google.r...l=ro&authuser=0

O improvizație artizanală?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate