Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Clipboard files copy/paste, filen...

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

Skoda Fabia Avantaj

- - - - -
  • Please log in to reply
369 replies to this topic

#55
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,146
  • Înscris: 09.09.2003
sa fie un lucru clar:

a se defini "consum urban" si "consum in bucuresti"

in functie de masina, asta din urma e cam cu 2 procente mai ridicat.

#56
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003

 quigon, on Sep 13 2006, 10:25, said:

Sa inteleg ca ai condus tot ce era de condus din Skoda si VW de ai ajuns la concluziile astea ? :D


Voi avea tupeul sa spun ca nu am condus nici o masina Vw sau Skoda!  :)

DAR! Conduc o masina din aceeasi clasa cu Fabia, tot pe benzina, am si un Matiz, si am condus peste 7 ani si un Tico. Ori daca cu Tico abia reuseam sa scad putin sub 7% in Bucuresti (iar masina mergea bine, extraurban scoteam frecvent 4% si sub), cum poate o masina care are 400kile mai mult sa faca acelasi lucru, avand si motor mai puternic (55CP vs 41CP).
Pe urma am urmarit si consumurile obtinute de posesori de masini din aceeasi clasa, pe benzina (Fabia, Clio, Albea, Polo, Accent, Cielo, Kalos, Ibiza etc).

Toate astea consider ca imi ofera suficiente argumente pentru a-mi forma o parere realista despre consum.

Unde nu stiu, nu ma bag. De ex, nu ai sa gasesti pe nici un forum ca m-am bagat ca musca in lapte sa contrazic vreun consum dat pt masini diesel, oricat de fantezist mi s-a parut! De ce? N-am condus, nu m-a interesat, n-am studiat, nu-mi dau cu parerea!

Edited by Zetics, 13 September 2006 - 09:43.


#57
horiabg

horiabg

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 13.09.2006

 Zetics, on Sep 13 2006, 10:41, said:

Voi avea tupeul sa spun ca nu am condus nici o masina VW sau Skoda!  :)

DAR! Conduc o masina din aceeasi clasa cu Fabia, tot pe benzina, am si un Matiz, si am condus peste 7 ani si un Tico. Ori daca cu Tico abia reuseam sa scad putin sub 7% in Bucuresti (iar masina mergea bine, extraurban scoteam frecvent 4% si sub), cum poate o masina care are 400kile mai mult sa faca acelasi lucru, avand si motor mai puternic (55CP vs 41CP).
Pe urma am urmarit si consumurile obtinute de posesori de masini din aceeasi clasa, pe benzina (Fabia, Clio, Albea, Polo, Accent, Cielo, Kalos, Ibiza etc).

Toate astea consider ca imi ofera suficiente argumente pentru a-mi forma o parere realista despre consum.

Unde nu stiu, nu ma bag. De ex, nu ai sa gasesti pe nici un forum ca m-am bagat ca musca in lapte sa contrazic vreun consum dat pt masini diesel, oricat de fantezist mi s-a parut! De ce? N-am condus, nu m-a interesat, n-am studiat, nu-mi dau cu parerea!

vreau parerile unor posesori de avantaj 1.2 55cp. nu de tico matiz sau alte marci. iar tico daca n-ai reusit sa-l scoti sub 7%... ori era motorul praf ori da-mi voie sa ma indoiesc de calitatile tale de sofer

#58
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Am anticipat reactiile si am spus ca motorul era super ok, din moment ce consumul extraurban era exceptional.

Rezulta atunci conform teoremei tale ca sint un sofer prost. Oi fi, chiar daca am multi km si multi ani de conducere. Da unii (de ex tu!) nu prea stiu sa citeasca. Nu am spus ca nu am reusit sub 7, ci ca reuseam cu greu. Cel mai mic consum l-am scos 6% in Bucuresti, dar mers mosnegeste, vara, in perioada concediilor. Mers care nu ma caracterizeaza. Am devenit un sofer mai bun?

Probabil nu mai bun decat tine.

Eu am incercat sa-ti dau niste cifre realiste, pe care sa te bazezi si sa nu ai surprize neplacute dupa ce ai luat masina. Dar daca tu esti mai destept, ce nevoie mai ai de sfaturi? Ia-ti o skoda d-aia, are consum 7% (chiar nemtii au spus asta, deci e super real!) si dup-aia iesi pe strazile bucurestiului sa te tarai sa-ti scoti consumul tau Hagi Tudosian si sa te injur ca incurci traficul nepriceputului de mine care nu stie sa conduca! :puke:

#59
costicr

costicr

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 04.05.2006
Cum am mai spus pe la inceputul topic-ului, am o Fabia elite de 64 cp luata anul trecut. Vin cu un exemplu concret: din pantelimon pana in militari (zona pta gorjului) am mers cu un consum mediu de 6,6%. cel putin asa arata pe computerul de bord. In plus, am prins si multe semafoare pe verde de nu-mi venea sa cred ca merg prin bucuresti. Oricum, consumul urban dat de fabricant nu are la baza traficul de genul celui din bucuresti.
Zetics: daca la masini s-ar aplica acea mate-fizica pura de care vorbeai tu, si acum am fi folosit motorul cu aburi. Nu te mai lua dupa consumul de la tico sau matiz ca nu este chiar asa. Cate stii tu despre softul computerului de bord sau despre catalizatorul de la fabia? Parca matiz sau tico nici nu au asa ceva. Cat despre mate-fizica masinilor, iti propun sa o transformi in ceva termotehnica, mai precis este o disciplina mai obscura pe acolo care se numeste teoria arderilor. Citeste cate ceva si o sa vezi de ce fabia sau polo este mai grea dar consuma mai putin decat tico.
ontopic: desi am skoda fabia si ar trebui sa fiu pro, eu personal nu mi-as lua una de 55 cp.

#60
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Sigur ca da, ca motorul de Fabia o fi vreo minunaciune, nu tot cu ardere interna aspirat!

Ciclul Carnot iti da o limita teoretica a randamentului de 34%. Motoarele pe benzina actuale au cam 30% randamentul (da, chiar si Fabia ta, doar nu oi avea vreo turbaciune sub capota si nu stiu eu). Cu alte cuvinte, indiferent ce motor (benzina aspirat) ai pe masina, ca sa misti tona aia de fiare ai nevoie de aceiasi Joule-si, pe care ii obtii din aceeasi cantitate de benzina, plus/minus cateva procente functie de motor (aici abia intra ceva optimizari de la computerul de care pomeneai), dar nu 50% diferente!

For your information, catalizatorul (oricare, nu numai cel de la Fabia! <_< ) are rol in reducerea noxelor, si nu in obtinerea unui randament superior, ci chiar dimpotriva! Asa ca nu amesteca merele cu perele. Si tot FYI, Matizul are si el saracul un calculator, iar consumurile nu le-am calculat bazandu-ma pe cele de Tico si Matiz, alea le-am luat ca niste repere de bun simt (adica ala care vine si imi spune ca el a obtinut cu Fabia un consum mai mic decat cel del a Tico, il fac mincinos si il trimit sa se culce sau sa manance bors in alta parte. Asta inseamna sa iau un reper de bun simt).

Si daca esti asa de tare, spune-mi cat ai consumul in mod curent in Bucuresti, nu cat ai obtinut tu in nu stiu ce a doua zi de paste cand in tot Bucurestiul circulau 2 masini, una in Pantelimon si una cu tine la volan...

#61
costicr

costicr

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 04.05.2006

 Zetics, on Sep 14 2006, 13:47, said:

Sigur ca da, ca motorul de Fabia o fi vreo minunaciune, nu tot cu ardere interna aspirat!

Ciclul Carnot iti da o limita teoretica a randamentului de 34%. Motoarele pe benzina actuale au cam 30% randamentul (da, chiar si Fabia ta, doar nu oi avea vreo turbaciune sub capota si nu stiu eu). Cu alte cuvinte, indiferent ce motor (benzina aspirat) ai pe masina, ca sa misti tona aia de fiare ai nevoie de aceiasi Joule-si, pe care ii obtii din aceeasi cantitate de benzina, plus/minus cateva procente functie de motor (aici abia intra ceva optimizari de la computerul de care pomeneai), dar nu 50% diferente!

For your information, catalizatorul (oricare, nu numai cel de la Fabia! <_< ) are rol in reducerea noxelor, si nu in obtinerea unui randament superior, ci chiar dimpotriva! Asa ca nu amesteca merele cu perele. Si tot FYI, Matizul are si el saracul un calculator, iar consumurile nu le-am calculat bazandu-ma pe cele de Tico si Matiz, alea le-am luat ca niste repere de bun simt (adica ala care vine si imi spune ca el a obtinut cu Fabia un consum mai mic decat cel del a Tico, il fac mincinos si il trimit sa se culce sau sa manance bors in alta parte. Asta inseamna sa iau un reper de bun simt).

Si daca esti asa de tare, spune-mi cat ai consumul in mod curent in Bucuresti, nu cat ai obtinut tu in nu stiu ce a doua zi de paste cand in tot Bucurestiul circulau 2 masini, una in Pantelimon si una cu tine la volan...

In primul rand ar fi bine sa-ti amintesti ca majoritatea masinilor din prezent functioneaza pe injectie ori ciclul Carnot asa cum mi-l amintesc eu nu se referea la asa ceva. In plus tu vorbesti strict de lucrul mecanic necesar miscarii unei greutati oarecare dar nu iei in seama faptul ca un motor cu carburator de exemplu are nevoie de mai multa energie (combustibil) pentru a produce acelasi lucru mecanic ca un motor cu injectie.
Referitor la catalizator, are rol in reducerea noxelor asa cum spui tu si te rog sa dai un quote unde am spus eu ca are rol in obtinerea unui randament superior (desi nu stiu ce notiuni ai tu despre randamentele masinilor daca tii cont doar de ciclul Carnot). Nu spun ca fabia consuma mai putin ca un tico (oricum nu-mi pasa de asa ceva), ci doar am comentat ideea lansata de tine cu ce consumuri minune ai obtinut cu matiz sau cu tico si extindeai acele consumuri la masini despre care chiar tu ai spus ca nu le-ai condus. Exceptand ninsoarea aia de asta iarna cand am facut 3 ore de la birou pana acasa, niciodata nu am depasit in bucuresti un consum de 8% si crede-ma ca nu te impiedicai de mine pe drum. Oricum pe mine nu ma intereseaza consumul in mod deosebit. Daca am avut bani de masina atunci gasesc si bani de benzina.

#62
drgiurgiucv

drgiurgiucv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 06.03.2006
salut,
am si eu aceeasi intrebare? merita Fabia cu motorul acesta de 55cp?
sunt incepator si vreau sa imi iau o masina si dispun de 5500E. as lua un credit pana la 7500E pt fabia junior. dar din cate am citit acest topic m-am cam speriat. singuar probleam a mea se rezuma la traficul extraurban in cazul depasirilor, in rest la banii astia nu stiu ce as putea sa iau mai bun.
va rog dati-mi si alte variante dar nu Logan.
eventual parerea unuia care a condus fabia cu aceasta motorizare. si mai mult decat 7500E sau maxim 8000E nu imi pot permite.
mersi.

#63
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Daca esti asa de sigur ca nu vrei Logan, in banii astia mai poti incerca un kalos in 5 usi, probabil cu motor de 1.2L Preturile, vad ca pe site incep de la 6300E CIP, iar la 7000E CIP ai deja si aer conditionat, si un motor tto de 1.2 ca si skoda, dar cu 72 de cai.

Singura chestie mai naspa e ca trebuie sa o iei in leasing, si nu cu credit, ca sa ai taxa vamala 6%. Dar daca zici ca poti sa o faci un credit, sigur poti sa faci si un leasing, ca astia au conditii ceva mai relaxate.

Poate prinzi si o promotie ceva, e de cautat!

Juniorul de la Skoda pe langa ca e puturos, mai e si complet chel.

#64
ovisod

ovisod

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 28.11.2002
danb1961>>> Du-te si fa test drive cu fiecare versiune de de motor a Logan-ului si cu orice alte masini care ti le permiti ca bani (vezi Skoda, Peugeot, Nissan, Opel, etc), apoi fa o evaluare vizavi de costurile de intretinere, etc.

Nu te baza prea mult pe ce se spune ca impresii aici pe forum. Apoi, vezi ca exista forumuri dedicate multor marci, si acolo poti vedea cu ce probleme se confrunta utilizatorii diverselor marci si modele (http://www.daciaclub.ro/, pejo.ro, http://vwforum.vwforum.ro/, etc). Dupa ce faci aceste lucruri, stai de vorba cu posesori de diverse modele sa iti spuna impresii despre masinile respective, si apoi alege.
Mai tine cont de faptul ca o masina poate fi putin mai ieftina la intretinerea in garantie comparativ cu alte marci sau modele, apoi, dupa iesirea din garantie costurile de intretinere sa fie enorme (o sa te convingi singur care sunt marcile care practica aceasta politica: costuri mai mici la cumparare, multe bribrizuri la masina care sa ia ochii, si costuri enorme de intretinere in perioada de post-garantie). Apoi, mare atentie la garantii, ca multe desi par super cu un numar de ani impresionant, au multe stelute... Vezi si calitatea service-urilor in care ar trebui sa face reviziile.
Tine cont si de valoarea de revenzare a masinii. Fa o analiza in site-urile de SH ca sa vezi aceste lucruri.

Ai mult de analizat pentru a-ti alege masina, multe lucruri de luat in considerare (dar nu lua in considerare prea mult pareri de genul celor in care ti s-a raspuns mai sus pentru ca au o doza cam mare de subiectivism).

Si, inca o data, lucru foarte important, fa test-drive!!!

Edited by ovisod, 26 September 2006 - 07:48.


#65
ovisod

ovisod

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 28.11.2002

 romaximusro, on Sep 26 2006, 12:49, said:

Iar ac-ul pentru unii poate face toate paralale , eu am fara (am preference) si pot sa zic ca pot trai si fara.
Cred ca la caldurile si aglomeratia urbana care sunt acum, plus ca masina va fi folosita preponderent in oras AC-ul este o necesitate. Stiu, te poti descurca, si eu am condus pana mi-a venit masina actuala o amarata de Dacia 1310 si stateam numai cu geamul deschis ca altfel ma sufocam, si tare tanjeam cand vedeam la semafor cum stau altii cu geamurile inchise si AC-ul pornit...

Edited by ovisod, 26 September 2006 - 13:44.


#66
portoland

portoland

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 25.08.2006
nu e vorba de suparare..dar trebuie sa iti dai sema ca sfaturile tale nu sunt intotdeauna cele mai bune. de exemplu> cum ii poti spune omului sa nu ia si AC-ul? se vede ca nu circuli prin bucuresti. cand stai vara cate 20-30 de min la semafor cu soarele in cap si blestemi toti sfintii ce faci fara aer? si ok...vrei sa-ti spun ce ii recomand prietenului meu? sa mai stranga niste bani.. macar daca-i da, sa nu-i arunce pe geam. nu spun ca loganul nu e o masina buna, dar merita sa mai astepti...sunt foarte multe lucruri care nu merg asa cum ar trebui la Dacia... si asta se vede din retusurile pe care ei le ascund in spatele unor mari schimbari. si chiar si asa, ai vazut cat consuma noul motor de 1.6 la logan? seamana cu ce zice Stefan Banica in melodia aia noua> ENORM!

parerea mea> mai bine iei un motor "lesinat"(sa zicem), dar care a fost premiat pe plan international (si nu e jumate de motor, ca loganu tau nu are 6 cilindrii) decat sa arunci banii pe un experiment ieftin gen "francofomie"

#67
portoland

portoland

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 25.08.2006
pentru danb1961>>> asculta-l pe Ovisod.  a avut unul dintre cele mai pertinente sfaturi de pana acum. si eu am cautat indicatii pe forumuri atunci cand mi-am luat masina si am ajuns la concluzia ca cea mai buna cale e sa mergi la dealer si sa vezi cu ochii tai ce-ti place.  pune-le cat mai multe intrebari, pentru ca nu seamana intotdeauna oferta de pe site cu ce gasesti la dealeri. oricum, ar fi interesant sa ne spui la ce concluzie ai ajuns.

sfatul meu (subiectiv)> fa tot posibilul sa o iei cu AC si ABS, orice ai alege. in plus, gandeste-te la posibila revanzare a masini peste cativa ani. conteza ft mult cam ce va fi in standard atunci la masinile noi...

#68
fourmi

fourmi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 587
  • Înscris: 06.11.2004
Hai ca ma bag si io, desi mi-am jurat ca n-o mai fac:
Eu unul NU mi-as lua motorul de 55 cai. Stiu ca ti s-a mai zis, da' chiar incearca sa-l iei pe ala de 64. Am vazut ca pe tine te intereseaza consumul: daca intr-adevar asta e motivul principal, si tii la aspectul asta, ai putea sa faci compromisul si sa-ti iei skoda 1.2, 55 cp; daca nu, mai cauta si alta marca (da' nu frigiderul); ia in calcul si o masina la mana a 2-a; eu mi-am luat fabie 64 cai din 2004, 30k km la 6.900 eu. N-o sa gasesti asa ieftin, da' oricum gasesti ceva daca e sa cauti. Si crede-ma ca aveam bani de Logan nou.

@maximus: in weekend am fost la sibiu, pe valcea; iti dau cuvantul meu de onoare ca la dus (30% mai liber decat la intoarcere) nu m-a depasit decat un 407, iar la intoarcere, un BMW, un vectra si un logan (probabil 1.6). My point is: chiar daca ai masina mai puternica, daca o utilizezi in mod constant sub capacitati, ai dat banii degeaba. PS: 4 persoane in fabie!!! Consum 6.5 l/ 100 km.

Edited by fourmi, 26 September 2006 - 15:16.


#69
portoland

portoland

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 25.08.2006
aici dai singur cu batul in balta. si tu ai folosit mai acum ceva timp, vorbind despre "lesinatura" de Fabia, un argument de genul "abia se tara de la semafor". fourmi ti-a spus doar o realitate traita de la volanul masinii. sa-ti spun sincer, uneori si eu plec intentionat mai lent de la semafor, pentru ca in bucuresti nu poti sa stii peste ce "meseriash" dai in intersectie. ai citit articolul din link? te aisgur ca nu e tampenie

Edited by portoland, 26 September 2006 - 15:36.


#70
portoland

portoland

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 25.08.2006
revenind la topic> repet ceea ce am spus acum cateva saptamani. daca vreti sa cumparati o Fabia avantaj, uitati-va si la varianta elite si comparati-le. daca stai sa calculezi practic iesi mai bine decat cu avantaj. dar pana la urma fiecare cumpara ce vrea.

eu am aproape 5000 cu fabia mea. e drept,  1.2 64CP. sunt foarte multumit. se misca bine, nu consuma mult.  si apropo de service la skoda. tata are o octavia 1 de 1.6l la 35 000 intr-un an. la 15k revizia l-a costat 4 mil. , la 30k - 7 mil. mie nu mi se pare atat de mult pentru o masina de nivelul asta, avand in vedere ca traverseaza zilnic bucurestiul de doua ori pe un traseu destul de aglomerat si care un timp nu a fost foarte bun (otopeni-victoriei-Gara de N-razoare-retur). daca la fabia dau tot atat sunt multumit.

Edited by portoland, 26 September 2006 - 16:22.


#71
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
cum se sta in spate la skoda fabia(adica unul in fata si altul fix in spatele lui)? ca ziceau unii ca stau prost de tot mai ales daca sunt mai corpolenti (peste 1.80 si 90 de kile)

#72
portoland

portoland

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 25.08.2006
si apropo de topic...e normal sa moara la un moment dat, mai ales ca nu se discuta questii care sa fie utile celui care a deschis topicul. daca nu ma insel, omul chiar si-a luat o Fabia avantaj. oricum, eu daca ar fi sa-mi cumpar o masina luandu-ma dupa ce s-a discutat aici, probabil as cauta o fabia cu motor de Logan, care sa faca tot din scurt...  

ar fi fain sa vorbim despre problemele de la fabia...mai putin despre herghelii...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate