Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Declaratie venit si siguranta XTB

Comanda laptop Amazon UK

Sfat achizitionare laptop gaming

Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...
 A inviat Mudava

Import china alibaba

Facultate

Vouchere de vacanta
 Cand One United nu mai vand isi v...

Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI
 Ce se intampla cu actualii tineri...

Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion
 

Fisuri anvelope?

- - - - -
  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#19
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,404
  • Înscris: 23.04.2007
Daca ai posibilitatea, te poti uita pe sub masina si pe interiorul anvelopelor? O poza? Tot asa crapate sunt ca si pe interior?

#20
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,975
  • Înscris: 29.07.2017

View Postp243df, on 28 februarie 2024 - 16:19, said:

Reesapate nu as crede, dar orice e posibil.
Oricum vroiam sa le schimb anul asta în toamna ca să iau dot de anul acesta.
S-au schimbat vremurile. Am comandat in toamna niste Nexen care acum ceva timp erau cat de cat ok. Au inceput sa faca economie, adica erau mult mai subtiri in carne. Plus ca aveau puncte galbene si rosii cica sa stie montatorul cum sa le puna. Cica" asa puncte au toate astea noi. Si sunt mai subtiri pentru a fi mai usoare."
Curios ca dupa aia am luat  Vredestein, alea nu erau nici subtiri nici cu puncte de montaj.

#21
realnick

realnick

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,025
  • Înscris: 22.10.2007

View Postp243df, on 28 februarie 2024 - 14:51, said:

Salutare, după cum spune și titlul, sunt acestea fisuri?

Mai țin pana la 1 aprilie? Vroiam sa le schimb la toamna.
Mulțumesc.
taietura aia laterala este ciudata. dar merg lejer anul asta. Pentru siguranta ta, mergi la o vulcanizare mai spalata sa vezi ce-i taietura aia fina. in mod normal la interior ar trebui sa fie foarte ok.Am mai vazut si pe niste Michelin treaba asta.

#22
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,745
  • Înscris: 16.08.2010

View Postandreic, on 28 februarie 2024 - 15:03, said:

Cum sa fie de vara... sunt clar cele de iarna. 4 ani e prea putin pentru oamenii mai amarati, poate 6-7 ani Posted Image
Cele din poza arata ca si cum ar avea stres incorect pe ele (umflate prea putin) sau sunt reesapate si apare desprindere de straturi.

View Postcollina1976, on 28 februarie 2024 - 16:04, said:

si eu cred ca sunt reesapate

Reșapate, fiindcă vine de la shape nu de la eșapament.  Posted Image

Nu cred că Nokian reșapează anvelope, sau nu cred că face asta și apoi să le garanteze la 160-170 km/h. Am lucrat vreo 12 ani într-o uzină de amvelope, știu ce zic. Reșapam și noi dar doar pentru utilaje agricole(care nu merg cu viteză mare).



Inițiator, am avut și eu ceva similar și în plus ceva ciupituri. Mi-a zis cineva de la o vulcanizare că o posibilă cauză ar fi utilizarea lor la temperaturi ridicate, și noi am cam avut ierni blânde în ultima perioadă. Poți termina sezonul rece cu ele dar las-o moale cu viteza, anvelopele alea nu par  de încredere la cum arată.

#23
misu78

misu78

    Din viata scapa cine poate!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,913
  • Înscris: 12.03.2009

View Postraducanu969, on 28 februarie 2024 - 15:00, said:

Mai bine, rupeti de la gura ceva morfturi, si i-ati anvelope noi. Nu merita a iti risca viata
Tu daia ai luat Westlake?

#24
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,809
  • Înscris: 12.08.2008

View Postp243df, on 28 februarie 2024 - 14:51, said:

Salutare, după cum spune și titlul, sunt acestea fisuri?
Le-am observat azi, pe toate 4 anvelope pe exterior. Pe interior o sa vad sâmbăta cum se prezintă.
Nokian wr d3 fabricate februarie 2018, deci 6 ierni cu ele și peste 60 mii km făcuți. 4-5 mm Profil,
Mai țin pana la 1 aprilie? Vroiam sa le schimb la toamna.
Mulțumesc.

6 ani si 60 000km, cam mult ! Ia si aruncale ! Si daca stateau pe raft tot cauciuc imbatranit se chema. Eu am "terminat" niste gume pt. iarna, din aceiasi clasa, in 3 ani si cam 45 000 km, acum am Pirelli, diferenta enorma.
PS eu ma feresc de Nokian ca nu mai e "ala original", de mult timp! Ai alte chinezarii mai ieftine si aceiasi calitate.

Edited by mihaiC1, 28 February 2024 - 18:24.


#25
p243df

p243df

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,880
  • Înscris: 26.10.2021
Pai merg zilnic autostrada, 130-150 km/h.
Dunga aia unde a apărut crăpătura e din fabrica. Mâine o sa dau o roata jos sa vad cum sunt pe interior.
Aș zice că totuși e din cauza presiunii prea mici din ele. Cea recomandata de Dacia asa le-am umflat. Tot la 3-4 săptămâni când alimentez verific și presiunea.

#26
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,745
  • Înscris: 16.08.2010

View Postp243df, on 28 februarie 2024 - 18:14, said:

Pai merg zilnic autostrada, 130-150 km/h.

Ai mare grijă, uite ce am pățit eu (în poză). Data pozei 11.12.2023. Pe DN, aveam 120-130, până am oprit s-a tocat de tot. Nu a fost explozie. Nu m-am răsturnat, era pe spate dreapta. Mi-am făcut o cruce mare, ca un ateu care se respectă Posted Image , am pus rezerva și-am tăiat-o de acolo.

Attached Files



#27
p243df

p243df

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,880
  • Înscris: 26.10.2021
Pff, du-te de-aci!
Mare noroc.

#28
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004

View Postp243df, on 28 februarie 2024 - 16:19, said:

Si eu am impresia ca presiunea nu este ok recomandata de Dacia la aceste dimensiuni, 205/55/r16 91h de doar 2.2 față și 2.1 pe spate.

Este mica presiunea. la Auris TS hibrid cu aceleais anvelope am 2.5 pe portiera si asa le tin si pe masina, am incercat si cu mai putin si tragi de directie ca la raba.

#29
Demerzel

Demerzel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 25.02.2024
Sunt niște microfisuri, nimic groaznic, am venit acum 3 ani din Germania cu o masina echipata cu anvelopele originale, din 2003, n a avut nici pe dracu.

Le am schimbat, erau mult prea vechi, dar  ce e tubeless nu face explozie, doar se dezumfla.

#30
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,089
  • Înscris: 19.12.2012

View Postraducanu969, on 28 februarie 2024 - 15:00, said:

Salut

  4 ani Maxim este recomandat de producator  

Care producator ?
Inainte sa schimb si eu anvelopele de iarna, citisem cred ca la michelin pe site, faptul ca recomanda inlocuirea dupa 5 ani. Adica, 5 ani e durata recomandata de utilizare, dupa care ei nu mai recomanda a fi exploatate deoarece nu mai sunt in stare optima, caiuciuc isi pierde proprietatile. Asta nu inseamna ca dupa 5 ani tre sa le arunci.
Mai e si situatia exceptionala cand parcurgi 20-30000 km pe an caz in care e recomandat sa le inlocuiesti chiar la 2 ani dac atingi nr de kilometrii recomandati de producator si se vede uzura
Eu mi-am schimbat anvelopele de iarna, bridgestone ce aveau 12 Posted Image aratau foarte bine insa erau zgomotoase, se simtea ca isi pierduse din proprietati. Cele noi zici ca erau din burete, mult mai moi si silentioase.
Alea din pozele initiatorului clar au o problema, ale mele nu aratau asa nici dupa 12 ani. Par a fi resapate ori ceva defect de fabricatie

Edited by A10, 28 February 2024 - 20:18.


#31
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,214
  • Înscris: 12.09.2013

View PostAdrianHH, on 28 februarie 2024 - 16:05, said:

Dupa vreo 20/30+seturi de anvelope rulate in ultimii 15 ani pot spune ca dupa 3 ani, mereu s-au simtit anvelopele ca nu mai tin ca noi, fara sa fie mancate. Efectiv, isi pierde din aderenta materialul, am avut Dunlop, Nokian, Bridgestone, Continental, Debita, chinezesti, you-name-it. Am simtit pe pielea mea si anvelope de 10 ani, chiar si vara, efectiv, plastic de lighean, aderenta f slaba.
Pt mers la cumparaturi e una, pt vreme rea, ceva neprevazut nu e de incercat(iti sare un pieton, masina in fata, etc). Nu faci explozie dar te mai duci 1-2-3 metri mai mult si aia pot conta(degeaba conduci precaut restul drumului). O data e suficient sa o dai in bara.
Daca ar fi sa o iau de la zero, mai mult de 6 ani nu e de tinut o anvelopa, indiferent de profil.
daca tu la 15 ani ai rulat 20 de seturi(nu 30 ) inseamna ca ai rulat mai mult de un set pe an...faci 50-60k /an?Daca rulezi 30 seturi la 15 ani inseamna 2 seturi pe an, deci 100k/an.Iti creste covrigul in palma.....te ocupi cu soferia?

#32
Celtic

Celtic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 828
  • Înscris: 24.12.2004
Sau are doua masini in ''administrare'', sotie, copii...

#33
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,404
  • Înscris: 23.04.2007

View Postraducut123, on 28 februarie 2024 - 20:26, said:

daca tu la 15 ani ai rulat 20 de seturi(nu 30 ) inseamna ca ai rulat mai mult de un set pe an...faci 50-60k /an?Daca rulezi 30 seturi la 15 ani inseamna 2 seturi pe an, deci 100k/an.Iti creste covrigul in palma.....te ocupi cu soferia?
Ti-a trecut prin minte ca pot avea 2 masini si la un moment-dat vreo 7 ani(aproximativ) am avut si masina de la firma in paralel? Inmulteste cu 2(set vara-iarna). Unele le-am schimbat dupa 3 ani, altele dupa 6-maxim 7.

#34
popicoo

popicoo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 07.03.2012

View Postraducanu969, on 28 februarie 2024 - 15:00, said:

Salut

Ti-ai incercat mult norocul, sincer iti spun. Un  4 ani Maxim este recomandat de producator ( calitatea si proprietatile cauciucului se pierd in timp ). Mai bine, rupeti de la gura ceva morfturi, si i-ati anvelope noi. Nu merita a iti risca viata

Off topic puternic: N-ai nimerit-o nicicum cu cratima, deși ai încercat ceva variante!!!!

#35
p243df

p243df

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,880
  • Înscris: 26.10.2021
Pentru colegul cârcotaș cu anul fabricației : Attached File  IMG_20240229_100052.jpg   250.06K   25 downloads
Am dat jos față - spate, uzura e doar pe exterior, asta denota ca sunt dezumflate.
Attached File  IMG_20240229_101249.jpg   591.35K   25 downloads
Attached File  IMG_20240229_100003.jpg   393.41K   19 downloads
Aceea linie, dunga este din fabricație, acum la imbatranirea cauciucului sa apară acele fisuri, ca măsură de avertizare.
Attached File  IMG_20240229_101226.jpg   521.35K   20 downloads
Attached File  IMG_20240229_101233.jpg   515.02K   21 downloads
Attached File  IMG_20240229_101220.jpg   434.8K   18 downloads
Attached File  IMG_20240229_100012.jpg   186.05K   20 downloads

#36
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,809
  • Înscris: 12.08.2008
Si mai sustii ca ai rulat cu ele 60 000 km ?! Gumele au imbatranit stand degeaba .
PS eu am tocit Continental in 50 000 km mai ales acum ca nu prea e zapada. Nokian e mult inferior.

Edited by mihaiC1, 29 February 2024 - 12:11.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate