Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

Ce stil/tip de motocicleta ii ok pentru un om inalt?

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#19
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
Ia-ti un SUV al motocicletelor, un Adventure/Tourer, modele inalte care imi vin in minte, VStrom 800, AfricaTwin, TransAlp, Tenere 700 (mai ales variantele cu suspensii KYB), KTM890 Adv R, CF Moto 800 MT si tot asa. Sunt motociclete mari cu garda la sol inalta, capabile in teren accidentat si in acelasi timp arati normal pe ele.

Totusi conteaza si bugetul de care dispui, ca ce am listat acolo pleaca de la 10.000 Euro si se opreste la 20.000 pentru AfricaTwin Adventure Sports ES DCT.

#20
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007

View Postfoxbat, on 26 octombrie 2023 - 21:08, said:


un gunoi cu supermarketing.

acum am vazut.
SUV, BMW GS ..
i'm out. spor

Sa bashit mireasa...

Trebuia sa-ti mai arati odata aversiunea fata de o sigla anume,altfel nu te simteai bine.

#21
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
Este mult marketing in spatele GS-ului, dar chiar sunt motoare bune, nu sunt pentru orice, numai prin prisma costurilor de achizitie, accesorizare si intretinere, in rest ai producatori europeni sau asiatici cu motoare competitive la pretul mai normale.

#22
pckmuresan

pckmuresan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 02.10.2019
Omu' inca nu a zis un buget, asa ca putem sa expunem toate modelele de pe lume.

#23
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,829
  • Înscris: 17.12.2019
Multe sfaturi date dar bazate, în mare parte, pe „ce îmi place mie”. Motocicletele Adventure/Tourer sunt, într-adevăr, cele mai căutate în această perioadă pentru că au avantaje de necontestat iar pentru mine (posesor de transalp) restul categoriilor ar putea foarte bine să nu existe. Doar că pentru inițiator nu par char așa de potrivite.
Motocicletele Adventure/Tourer au înălțimea la șa destul de mare dar au și scărițele poziționate destul de sus ceea ce le face puțin incomode pentru cei foarte înalți. De aceea cred că cele Tourer ar fi mai potrivite. Ar mai fi un aspect deloc de neglijat: achiziția unei motociclete cu motorizare medie pentru început. Să iei permisul și să urci direct pe un GSA1250 e sport extrem.

#24
virginu92

virginu92

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 01.01.2014

View Postpckmuresan, on 27 octombrie 2023 - 09:22, said:

Omu' inca nu a zis un buget, asa ca putem sa expunem toate modelele de pe lume.

Eu ma uitam pe la 10-12k lire pe autotrader.co.uk, achizitia va fi in UK si va fi rulata in UK in scop de naveta munca cam 60% si restul plimbareala.
Eu visam la naked dar din poze is micute in draci deci clar nu ma pot urca pe una din aia + nu mi-as cumpara naked/super sport aici in uk din cauza ca asfaltul ii mai tot timpul umed si vreau ceva solid si cu aderenta maxima in curbe, de asta ziceam eu de centru de greutate+unghi atac in curba ca la inaltimea mea pe un super sport pe asfat umed ii clar moarte prin serpentine...
zic eu, acum voi stiti mai bine logic, ma puteti contrazice nu zic nu, eu doar vreau sa fiu sigur cand voi lua motorul sa fie optiunea buna.
Nu sunt genul care viseaza la Isle of TT sau cum ii zice, raliul pe sosea tampenii de genul, eu respect limita de viteza .

edit: mi-ar prinde bine sa aiba un portbagaj, sa pot baga mici echipamente medicale/truse de ajutor ( lucrez in cadre medicale aici , nurse) .
edit2: am facut niste ss-uri sa va faceti idee cam ce imi plac mie, evident la choppere le-as scoate tobele si as baga silentioase.

Attached Files


Edited by virginu92, 27 October 2023 - 10:42.


#25
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
La 10-12K lire te poti uita Tenere 700, TransAlp, Tiger 850 Sport, VStrom 800 RE/DE, cam toate motoarele Adv de talie si putere medie sunt in zona asta de pret.

Trebuie sa ai in vedere perioada de garantie, prezenta reprezentantelor in zona ta, costuri asigurare (clasa), costuri intretinere, disponibilitate piese atat OEM cat si aftermarket. Iar ca si accesorii poti sa te uiti si la producatori 3rd party care sunt mai ieftini decat OEM si mai buni in unele cazuri. Poti sa te consulti cu prieteni/colegi cu experienta in moto, sa urmaresti cat mai multe materiale video si scrise cu teste la motoarele dorite.

Poti face un tur de forta al reprezentantelor din zona ta sa vezi oferte, termene de livrare, optiuni accesorii si echipamente si sa incerci motoarele, macar static pentru inceput si pe urma sa aranjezi ture de test. Nu are rost sa faci test ride daca de la bun inceput nu stai bine pe ea. Vezi ca multe modele au optiune de sa inaltata pentru piloti inalti.

Echipamentul este luat? Geaca, pantaloni, ghete, casca.

LE: Din lista aia imi face cu ochiul Tiger 900. GS-ul si alt motor boxer l-as elimina din schema la inceput, ca am fost sfatuit sa nu ma aventurez la asa ceva decat dupa niste ani de pilotat, avand un comportament diferit de un motor clasic in V sau paralel.

Edited by connectorxp, 27 October 2023 - 10:46.


#26
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,733
  • Înscris: 02.07.2011

View Postvirginu92, on 27 octombrie 2023 - 10:29, said:

Eu ma uitam pe la 10-12k lire pe autotrader.co.uk, achizitia va fi in UK si va fi rulata in UK in scop de naveta munca cam 60% si restul plimbareala.

Mai pune 1000 de squids la bugetul ala si ia un Suzuki V-Strom 1050 nou. Ai linistea ca iei ceva cu garantie, motoreta e relativ simpla si fiabila, vine cam cu toata tehnologia de care ai avea nevoie (inclusiv cornering ABS). II trantesti un topcase Givi de 50L pe spate si ai si spatiu pentru o excursie de WE.

Si nu o sa arati ca ursul pe trotineta pe ea si nici nu o sa stai cu genunchii la gura.

View Postvirginu92, on 27 octombrie 2023 - 10:29, said:

Eu visam la naked dar din poze is micute in draci deci clar nu ma pot urca pe una din aia + nu mi-as cumpara naked/super sport aici in uk din cauza ca asfaltul ii mai tot timpul umed si vreau ceva solid si cu aderenta maxima in curbe, de asta ziceam eu de centru de greutate+unghi atac in curba ca la inaltimea mea pe un super sport pe asfat umed ii clar moarte prin serpentine...
zic eu, acum voi stiti mai bine logic, ma puteti contrazice nu zic nu, eu doar vreau sa fiu sigur cand voi lua motorul sa fie optiunea buna.
Nu sunt genul care viseaza la Isle of TT sau cum ii zice, raliul pe sosea tampenii de genul, eu respect limita de viteza .

Recomand cu caldura cartea asta ca sa inveti macar teoria a ce inseamna motociclitul. Te va ajuta si sa iti alegi motorul mai usor:
https://www.amazon.c...g/dp/1620081199

View Postvirginu92, on 27 octombrie 2023 - 10:29, said:

edit: mi-ar prinde bine sa aiba un portbagaj, sa pot baga mici echipamente medicale/truse de ajutor ( lucrez in cadre medicale aici , nurse) .
edit2: am facut niste ss-uri sa va faceti idee cam ce imi plac mie, evident la choppere le-as scoate tobele si as baga silentioase.

Din alea as scoate choppere-le ca sunt mici pentru cineva 2m+. As elimina si vitezanele si tourerele daca faci naveta ca sunt un pic de durere de cap de manevrat la viteze mici, mai ales daca esti incepator.

Asa ca raman Adventure-urile. BMW-urile sunt misto dar scumpe la intretinere ... Nu stiu cum sunt Triumph-urile ...

Edited by StefanSC, 27 October 2023 - 11:14.


#27
pckmuresan

pckmuresan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 02.10.2019
Ca proprietar de motor la 192 cm, eu zic ca orice iti alegi, o sa trebuiasca sa fie inalt. Eu am KTM 950 cu cea mai inalta suspensie si șaua refacuta ca sa nu stau prea adunat de genunchi. Daca tu esti la 202, eu zic ca o motocicleta din gama ADV e cea mai indicata ca ergonomie. Adica daca nu faci enduro, sa zic ca mai stai in picioare si sunt si aceste aspecte de luat in considerare, atunci mergi la un dealer multimarca si stai pe ele, vezi care e mai ok. Degeaba iei un BMW sau KTM sau orice altceva, daca tu, ca pilot stai fortat si incordat, lucru care o sa duca la o manevrabilitate scazuta si siguranta ta e in joc. Esti usor limitat in alegeri (si eu m--as da pe un z1000 sau orice naked smecher, dar inaltimea...), dar sigur o sa gasesti cateva din care sa o cumperi pe cea buna.

#28
virginu92

virginu92

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 01.01.2014
Citeam asta si am ramas oleaca nedumerit, pai 226kg total cu mine? pai motorul trebuie sa aiba max 126kg in cazul asta, exista asa ceva?.

Attached Files



#29
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
Motoarele au o greutate proprie care fie este dry weight (fara fluide sau doar ulei si alte fluide, dar fara carburant) si wet weight (cu toate fluidele, dar de cele mai multe ori inseamna si un plin de benzina), la care mai toti producatori specifica asta. Iar greutatea maxima este cea data de motor, pilot, pasager si ceva bagaje.

La Yamaha specifica asta la greutate proprie, pentru Tenere 700:

Quote

Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei)
205 kg

BMW sunt mai expliciti pentru GS900 Adventure, model mediu cu motor I2:

Quote

Greutatea fără încărcătură cu rezervorul plin/gata de drum 246 kg
Masa totală admisă 455 kg
Sarcină utilă (la dotarea de serie) 209 kg

Aceste date chiar daca nu sunt listate pe site si in brosura/fisa tehnica le poti afla de la dealer, mai ales ca sunt trecute in cartea motorulul.

#30
virginu92

virginu92

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 01.01.2014
Am aplicat pentru provisional license si cand vine dau de CBT 125cc, cei drept nu am sa-mi iau motor de 125 din cauza ca legal nu ai voie pe motorway cu el fiind mai slab, deci dau de A dupa cbt.
Pentru inceput daca am sanse la un naked/enduro sa incap pe el, am sa merg pe 300-500cc zic eu, pentru ca ii economic la benzina/asigurare ( pt gs1250 doar 1 singur asigurator disponibil pe compare the market....deci sare din schema motor cu CC multi momentan pentru ca ei cereau 280 lire pe luna, la un 600cc ii injur de 75 pe luna ) , usor de manevrat oras pentru delivery, intretinere mai ieftina (cred) .
Am sa ma duc in showroom-uri  sa ma sui pe ele sa vad daca pozitia mea pe ele ii corespunzatoare.
Pana acum mi-a atras privirea modelele astea noi cu 0km sau cel mult 1k km, care culmea nu costa mult , majoritatea sub 7k noi noute.

KTM 390 Adventure (5800£)  . https://www.autotrad...to=7500
BMW G310GS ( 6000£) are abs asta ii bun, dar ii oleaca underpowered zic eu 313cc 34hp. https://www.autotrad...to=7500
Honda CB500X (6800£) nu sunt fan 100% design si culoare sa fiu sincer, dar ii optiune datorita faptului ca ii o Honda https://www.autotrad...to=7500
Suzuki v-strom 250 ( 3700£) ii mana a 2-a cu 756 mile, am auzit lucruri bune despre v-strom dar nu stiu nimic de  versiunea 250cc https://www.autotrad...to=7500
Benelli TRK 502 sau 502x (6000£) , pare interesanta dar nu stiu nimic de Benelli si nu stiu care-i diferenta intre 502 si x https://www.autotrad...to=7500
Cam astea sant versiunile (adventure/naked hybrid) care cred eu ca as putea sta ok pe ele +  care au sens pana in 500cc, sa platesc mai mult pentru un motor de 500cc nu ii vad rostul + nu am nevoie momentan de 600+ incat sa ma duc in bugetul de 10k.
Mentiuni onorabile kawasaki z650, Honda CB650+R , KTM 690Duke, Suzuki SV650X, Yamaha MT-07 (care defapt ii motocicleta mea preferata din toata lista asta si la ea aspir cel mai mult )
Ca pe langa asta traiesc in UK intr-un oras rau famat fix in centru si nu exagerez in fiecare noapte la propriu aud oameni care se bat/urla/ sparg geamurile la magazine, dau cu pumnii in masini etc si daca iau ceva ieftin macar nu plang daca mi-o da pe jos sau o fura, gen asta e ma pis pe ei 5-6k macar nu am pierdut 20k ca pe un gs Posted Image .

#31
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,419
  • Înscris: 27.08.2013

View Postvirginu92, on 29 octombrie 2023 - 10:00, said:

macar nu am pierdut 20k ca pe un gs Posted Image .
Clar. Foarte relevant.
La fel de relevant. Cât de sus ții genunchii. Te poți obișnui te astea înalte dar care au scărițele sus, dar în orie caz, nu se vor compara cu lăfăiala de pe un chopper/cruiser.
Parcă te văd că ajungi la vreun Vulcan de 800 (sau mai mic). Cu parbriz. Și cu centru de greutate jos să te doară la banană pe curbele alea umede.

#32
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
TRK 502X este singura de acolo mare, dar si grea si cu destul de putina putere, dar iti faci treaba cu ea, are un amic una si este multumit de ea, desi poti arunca un ochi la 702X, ca nu este cu mult mai scumpa, dar are mai multa putere. Desi pentru naveta si ici colo toate sunt bune atata timp cat incapi si stai comod pe ele.

Daca toti iti place MT-07, propulsata de motorul CP2, care este si pe Tenere, mergi si o vede in reprezentanta si urca-te pe ea, nu este nimic rau in asta si pe urma o iei la o tura cand iti iei A-ul. Ai tot dreptul sa te uiti la ele si sa iti faci o lista pe baza preferintelor, afinitatii fata de marca, nevoi si buget. Si eu vreau Africa Twin, dar mai realist imi fac treaba cu Tenere 700 stock si pe viitor sa-i umblu la suspensii.

#33
Celtic

Celtic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 828
  • Înscris: 24.12.2004
Da, TRK 502X e mare, o sa stai bine pe ea dar e puturoasa pentru ca este grea si are motor slabut. Greu de manevrat in traficul urban. Cum spunea si colegul mai sus, 702 e o varianta mai buna la buget rezonabil. Trk 502x are roti cu spite, 502 de aliaj. Mai difera niste chestii, toba, roata fata mai mare pe 502x.
KTM 390 e mica pentru fizicul tau.

#34
virginu92

virginu92

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 01.01.2014
Da am observat ca 502x are putini cai putere si nm, m-am uitat la 702x si 702 inteleg ca 702x ii de teren, dar ii mare diferenta intre ele? ca 702 are acelasi pret.

#35
Celtic

Celtic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 828
  • Înscris: 24.12.2004
Cam aceleasi chestii difera, roti 19 si 17 vs 17 si 17 si jante spitate la X.

#36
virginu92

virginu92

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 01.01.2014
La Benelli nici nu gasesc asigurator valabil pe comparethemarket sa ofere servicii de asigurare, abia la KTM  790 adventure gasesc asiguratori si inca la ce preturi :w00t: , de exemplu pentru mine un Ford focus de 1.0 2023 nu as da mai mult de 130 la asigurarea lunara :lol: si asta cu permis tot fresh de sub 1 an.

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate