Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.
 Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India
 Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar

Contestare amenda politia locala
 PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?
 

Peste 1 miliard de anvelope aruncate anual

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#19
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,729
  • Înscris: 15.06.2007

View Postalex342, on 03 octombrie 2023 - 05:19, said:


Cred ca doar biciclete sunt peste un miliard in circulatie.

Deci tind sa cred ca acest numar este real. Statisticle arata o cifra si mai mare, se duce spre 1,8 miliarde de anvelope aruncate anual.
Gumele de pe bicicleta mea sunt din secolul trecut. Chiar daca sunt crapate nu le inlocuiesc.

#20
futurist

futurist

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,793
  • Înscris: 09.05.2008

View Postalex342, on 02 octombrie 2023 - 22:39, said:

Un documentar interesant (ca de altfel toate cele realizate de Insider Business) despre "reciclarea" anvelopelor. Anual se arunca 1-1,8 miliarde de anvelope. Evident ca majoritatea ajung la gropile de gunoi.
1-2 miliarde de anvelope este o cifra imensa. Numarul anual de autovehicule (masini, autobuze, camioane etc) produse este in crestere, deci o sa avem si o crestere de anvelope uzate si implicit aruncate.

Ce solutie vedeti pt acest deseu?
Le pune mucusor ban in loc de borduri.

View PostPunter, on 02 octombrie 2023 - 23:40, said:

solutia: in Romania numai all season cat mai longevive. si tinute pana sar sarmele din ele.
Tine-le tu, da' sa circuli doar la tine in curte.

#21
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,072
  • Înscris: 23.09.2005

View Posttfmercedez, on 03 octombrie 2023 - 06:37, said:

Gumele de pe bicicleta mea sunt din secolul trecut. Chiar daca sunt crapate nu le inlocuiesc.

Imi zicea un vecin mai in varsta, acum multi ani: "mai, tu stii cat tineau inainte gumele la bicicleta? practic n-aveau moarte, tineau cat bicicleta!"

Stiu ca vazusem documentarul cu uzura planificata, cred ca acolo, printre altele, au zis acelasi lucru si despre cauciucul pentru roti, ca initial era foarte durabil, si s-a gasit apoi o metoda sa-i reduca dreacu` durata de viata, ca nu altfel prea faceau vanzari. Posted Image

Eu am mai povestit, am la intrarea in casa o placa de cauciuc groasa de vreo 4-5 cm, gaurita probabil la presa, cu gauri de vreo 7-8 cm diametru, e pe post de gratar de noroi.

Sta acolo de cel putin 50 de ani, si inca nu da semne de uzura, fata de cum il stiam eu cand eram prunc. Si sta in soare, ploaie, ger.

Edited by Phobos, 03 October 2023 - 06:55.


#22
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,729
  • Înscris: 15.06.2007

View PostPhobos, on 03 octombrie 2023 - 06:53, said:



Imi zicea un vecin mai in varsta, acum multi ani: "mai, tu stii cat tineau inainte gumele la bicicleta? practic n-aveau moarte, tineau cat bicicleta!"

Partea trista e ca a aparut acel trend cu cauciucuri ridicol de groase pentru biciclete. Asa ceva ar fi bun eventual la zapada sau nisip, la teren instabil. Exact ca si la SUV uri la masini, lumea le cumpara sa se dea pe piste in oras.. eu  vad doar risipa de cauciuc.

Cu multi ani in urma erau bicicletele  semicursiere,  chiar si comuniste "Ukraina", care aveau gumele mai subtiri decat un deget.

Edited by tfmercedez, 03 October 2023 - 07:04.


#23
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,610
  • Înscris: 23.09.2017

View Posttfmercedez, on 03 octombrie 2023 - 07:02, said:

Partea trista e ca a aparut acel trend cu cauciucuri ridicol de groase pentru biciclete.
lumea le cumpara sa se dea pe piste in oras..

Este si mai anevoios sa dai la pedale. Nu pricep de unde moda Posted Image
edit: ca sa semene cu o motocicleta ?!


Attached File  sc.png   488.39K   7 downloads

Edited by alex342, 03 October 2023 - 07:10.


#24
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,729
  • Înscris: 15.06.2007

View PostPhobos, on 03 octombrie 2023 - 06:53, said:



Imi zicea un vecin mai in varsta, acum multi ani: "mai, tu stii cat tineau inainte gumele la bicicleta? practic n-aveau moarte, tineau cat bicicleta!"

Stiu ca vazusem documentarul cu uzura planificata, cred ca acolo, printre altele, au zis acelasi lucru si despre cauciucul pentru roti, ca initial era foarte durabil, si s-a gasit apoi o metoda sa-i reduca dreacu` durata de viata, ca nu altfel prea faceau vanzari.

tin gumele auto si azi, dar diferenta este la brand.  Toate imbatranesc, dar alea ieftine fac mai degraba gâlme, au ne voie de echilibrari, si au tinuta de drum precara. Cu gumele de marca, top 5 iti faci treaba pana  devin netede.

#25
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,729
  • Înscris: 15.06.2007
Pentru gumele alea mai groase la bicicleta, se plateste mai mult, normal si logic, ca este mai mult material. Dar pretul este cu mult mai mare decat costul cauciucului. E ca la iphone, care are un cost mult mai mic decat pretul de vanzare.

#26
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,392
  • Înscris: 23.04.2007

View PostPunter, on 02 octombrie 2023 - 23:40, said:

solutia: in Romania numai all season cat mai longevive. si tinute pana sar sarmele din ele.
Am avut 2 cauciucuri all-season chinezesti acum multi ani. Se toceau cu viteza luminii, cat am avut masina aia cred ca am consumat 8-10 anvelope insa alea chinezesti s-au dus de 2 ori mai repede=de 2 ori mai mult deseu.

#27
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,729
  • Înscris: 15.06.2007

View PostFreeThinker, on 03 octombrie 2023 - 05:06, said:



Păi da. dar... o mare parte din anvelope este cauciuc sintetic, deci nu mai dezgropăm cărbune, 'dezgropăm' petrol. Deci tot la deșeuri ajungem...

Petrolul se tot extrage  66% este pentru combustibili.

https://www.eia.gov/.../use-of-oil.php

#28
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,578
  • Înscris: 15.06.2004

View Postalex342, on 02 octombrie 2023 - 22:39, said:

Ce solutie vedeti pt acest deseu?

Niciuna. Pe vremuri erau ceva solutii.
In prezent, nu mai exista. Teoretic exista firme de reciclare, dar nu fac nicio reciclare. Si nici nu primesc anvelope, desi zic ca se ocuap cu reciclarea anvelopelor.
M-am chinuit cateva luni de zile sa scap de niste anvelope de la munca - vreo 30 buc. N-am reusit. Zac in continuare in depozit.

#29
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,298
  • Înscris: 24.06.2006

View PostLeo2006, on 03 octombrie 2023 - 06:11, said:

In compozitia asfaltului si in materialele izolatoare.
in cazul de care vorbeam mai sus s-a incercat si asta, chiar au facut o companie care asfalta doar cu adaos de praf de cauciuc
cu toate ca este mai scump, s-a constatat ca asfaltul rezista mai mult in timp si din aceasta cauza nimeni n-a vrut sa lucreze cu asa ceva din motive lesne de inteles

View Posteiffel, on 03 octombrie 2023 - 08:30, said:

In prezent, nu mai exista. Teoretic exista firme de reciclare, dar nu fac nicio reciclare. Si nici nu primesc anvelope, desi zic ca se ocuap cu reciclarea anvelopelor.
M-am chinuit cateva luni de zile sa scap de niste anvelope de la munca - vreo 30 buc. N-am reusit. Zac in continuare in depozit.
in UK le colecteaza, nu stiu ce fac cu ele dupa

#30
futurist

futurist

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,793
  • Înscris: 09.05.2008

View Postdan210, on 03 octombrie 2023 - 08:36, said:

in cazul de care vorbeam mai sus s-a incercat si asta, chiar au facut o companie care asfalta doar cu adaos de praf de cauciuc
cu toate ca este mai scump, s-a constatat ca asfaltul rezista mai mult in timp si din aceasta cauza nimeni n-a vrut sa lucreze cu asa ceva din motive lesne de inteles
Si cu asta la batista, beibi!

#31
Bebestrumf9

Bebestrumf9

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 343
  • Înscris: 28.11.2022

View Postdan210, on 03 octombrie 2023 - 08:36, said:

in cazul de care vorbeam mai sus s-a incercat si asta, chiar au facut o companie care asfalta doar cu adaos de praf de cauciuc
cu toate ca este mai scump, s-a constatat ca asfaltul rezista mai mult in timp si din aceasta cauza nimeni n-a vrut sa lucreze cu asa ceva din motive lesne de inteles

in UK le colecteaza, nu stiu ce fac cu ele dupa

Ce sa faca?Le trimit in Africa,in desert.
Sunt zone vaste in desert unde gasesti munti de anvelope depozitate.
Acolo vor ajunge si milioanele de baterii electrice,dupa ce nu vor mai fi bune pe masini.
Dar ecologistilor de carton nu le pasa unde ajung,atata timp cat au impresia ca fac o fapta buna mergand cu o electrica.
Cureti cateva orase in Europa,poluezi zone vaste in alta parte a lumii.
Ipocrizie de manual.

Edited by Bebestrumf9, 03 October 2023 - 09:04.


#32
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,729
  • Înscris: 15.06.2007
Si tot africanii se inmultesc ca lacustele, si vai mare drama ca din cauza razboiului Rusia-Ucraina, cu exportul de grau urmeaza sa faca aia foamea.. te doare mintea!
Adica in africa unde au si doua sezoane agricole pe an stau aia la mila comunistilor dupa graunțe?

Edited by tfmercedez, 03 October 2023 - 09:23.


#33
Prophecy

Prophecy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 863
  • Înscris: 29.07.2023
Pai sunt putori, da i dracu, decat sa semene un hectar cu grau mai bine isi reduc consumul energetic, aka stau cu burta la soare si asteapta sa se coaca urmatoarea sarja de banane.
I am vazut la munca, in constructii, practic e leneveala nivel superior. Stateau langa 3 rotopercutante iar ei dadeau faianta jos cu dalta si ciocanul la un ritm de 3 lovituri pe minut...

#34
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,273
  • Înscris: 24.07.2022
in F1, inainte sa vina pi..reli, pilotii tineau cauciucul pana la sfarsitul cursei cu riscul de a exploda. acum se face praf inainte sa explodeze si il schimba cat inca mai are carne pe el. :( eu am ramas old school...Posted Image

#35
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,575
  • Înscris: 20.10.2006
Efectul raspandirii masinilor si a prea-accesibilitatii la nivelul prea multor persoane. Si cand ajung aruncate e inca bine, stai sa vezi cand ajung arse pentru a se obtine caldura in case/a se gatii, etc.

#36
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,322
  • Înscris: 27.10.2007

View Postdan210, on 03 octombrie 2023 - 08:36, said:

in cazul de care vorbeam mai sus s-a incercat si asta, chiar au facut o companie care asfalta doar cu adaos de praf de cauciuc
cu toate ca este mai scump, s-a constatat ca asfaltul rezista mai mult in timp si din aceasta cauza nimeni n-a vrut sa lucreze cu asa ceva din motive lesne de inteles

am lucrat mai demult cu o astfel de companie. in afara ca e mai scump, nu rezista deloc la trafic greu. este recomandat doar pentru trotuare si, de fapt, pentru trotuare care nu sunt expuse inghetului. e complicat si transportul lui, nu poti risca sa se raceasca in camion.

In cantitati rezonabile (in jur de 10.000 tone anual), anvelopele uzate se folosesc drept conbustbil in fabricile de ciment, dar cantitatea este mica raportat la cantitatea de cauciucuri introduse pe piata. nu mai spun de importurile de cauciucuri SH, care de fapt sunt o forma mascata prin care vestul trimite deseuri la noi.

Quote

Adica in africa unde au si doua sezoane agricole pe an stau aia la mila comunistilor dupa graunțe?
deset si razboaie civile, doua lucruri incompatibile cu recolta.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate