Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Inchiriere apartament sistem real
Last Updated: Sep 23 2023 14:53, Started by
cr1s71
, Sep 23 2023 08:49
·
2
#1
Posted 23 September 2023 - 08:49
Salut,
Am un apartament inchiriat cu forme legale si as vrea ca de la anul sa trec in sistem real. Daca mai foloseste cineva aceasta metoda, ati putea sa-mi dati un exemplu de calcul al venitului? M-ar interesa in mod special daca pot deduce:
Orice informatie este binevenita si apreciez ajutorul vostru. Merci, Cristi |
#2
Posted 23 September 2023 - 10:13
In primul rand, ia in calcul cat te costa un contabil pentru asta, apoi daca iti mai convine miscarea.
|
#3
Posted 23 September 2023 - 10:23
Ce sa faci cu un singur apartament bro' ...
Cred ca ai inteles totul pe dos Facilitatile alea de care pomenesti sunt limitate si se aplica in anumite conditii De ex. - contravaloare abonament sala dar in limita a 400 EUR /an Nu (prea) exista facilitati pentru cheltuieli cu impozite, asigurari sau alte asemenea Exista ceva pentru reparatii autoturisme dar se aplica mai mult pentru aia care au mai multe masini Bineinteles ca ai nevoie de contabil si trebuie sa te acoperi cu hartii peste hartii dar, repet, cu un singur apartament nu cred ca merita efortul |
#4
Posted 23 September 2023 - 11:52
cr1s71, on 23 septembrie 2023 - 08:49, said:
Am un apartament inchiriat cu forme legale si as vrea ca de la anul sa trec in sistem real. În primul rînd vezi cît vei plăti de la anul - impozit pe venit 10% în orice caz. CAS, CASS - le vei plăti? Dacă nu, eu zic că nu merită bătaia de cap cu contabil, hîrtii, declarații pentru niște economii din cei 10%. Dacă da, trebui să faci socotelile și vezi dacă merită. Cu toate întrebările te duci la un contabil. Acela știe ce și cum. |
#5
Posted 23 September 2023 - 12:46
Daca s-ar deduce amortizarea apartamentului da, ar merita, ca una peste alta apari ca fiind in pierdere… Altfel nu ai cheltuieli deductibile de nici un fel.
Cunosc pe cineva care, acum cativa ani (nu multi) a incercat sa lamureasca ce trebuie facut, ce se poate deduce (zugraveli, amortizarea, etc) inclusiv cu scrisoare catre ANAF. Nu a reusit sa clarifice nimic desi nu era deloc strain de domeniul contabil (dar nu in Romania). Cel mai des primit sfat, si ce au facut altii, era sa infiinteze o firma si sa treaca apartamentele pe firma cu contract de comodat. Si acum este obligatoriu de trecut la sistem real daca ai minim 6 contracte de inchiriere la 31.XII anul anterior celui de impunere. Ce a facut, ca ar fi avut fix 6, a fost ca unul din contracte unde locuia un student sa il inchida in decembrie si sa faca altul in ianuarie (chriasul NU platea chirie in acest interval, fara a fi nevoit sa elibereze apartamentul, si ii convenea sa iasa mai ieftin ca oricum pleca acasa in vacanta. |
#6
Posted 23 September 2023 - 13:02
Anul asta o sa platesc vreo 4000 lei (2200 pe venit, 1800 cas).
Daca mi-as deduce amortizarea pe cladire (61000 euro / 40 ani), amortizarea electrocasnicelor, mobilei, asigurare apartament, impozit, reparatii as ajunge undeva sub 16.000 venit total, deci impozitul ar ajunge la 1600 de la 4000. Referitor la contabil, trebuie sa platesc o consulatie sa confirm niste lucruri sa nu am probleme. Legea nu ma obliga sa angajez unul. Eram curios daca mai foloseste cineva sistemul real si daca imi poate da un exemplu de calcul. |
#7
Posted 23 September 2023 - 13:28
cr1s71, on 23 septembrie 2023 - 08:49, said:
Salut, Am un apartament inchiriat cu forme legale si as vrea ca de la anul sa trec in sistem real. Daca mai foloseste cineva aceasta metoda, ati putea sa-mi dati un exemplu de calcul al venitului? M-ar interesa in mod special daca pot deduce:
Orice informatie este binevenita si apreciez ajutorul vostru. Merci, Cristi Cheltuieli cu asigurarea, cu impozitul, reparatiile si investitii in mobila si electrocasnice pe anul asta. Faci un tabel in excel cu registru de casa in care inregistrezi incasarile si cheltuielile Asta pe 2023, am inteles ca pe 2024 n-o sa mai fie valabil si impozitul se mareste de la 10 la 20% |
#8
Posted 23 September 2023 - 13:41
Tsunamii s-a renuntat, regimul fiscal pe 2024 ramane acelasi.
Din pacate abia de la anul pot sa trec in sistem real, pentru ca am optat pentru sistem normal anul asta ☹ Stii ceva de amortizarea imobilului? Poate fi scazuta? |
#9
Posted 23 September 2023 - 13:41
@Tsunamii: Dar de amortizarea cladirii ai idee cum e? Ca acolo ar fi cheltuiala/deducerea mare. Iar mobila si electrocasnicele le treci asa deodata la cheltuieli? Nu cumva trebuie amortizare si la ele (ca se ‘consuma’ treptat in cativa ani, nu pe loc precum consumabilele)?
|
#10
Posted 23 September 2023 - 14:53
sags, on 23 septembrie 2023 - 13:41, said:
@Tsunamii: Dar de amortizarea cladirii ai idee cum e? Ca acolo ar fi cheltuiala/deducerea mare. Iar mobila si electrocasnicele le treci asa deodata la cheltuieli? Nu cumva trebuie amortizare si la ele (ca se ‘consuma’ treptat in cativa ani, nu pe loc precum consumabilele)? iti recomand sa discuti cu un contabil. Cladirea e mijlocul cu care tu castigi bani, altfel n-ar mai plati nimeni impozite. Mobila si electrocasnicele folosite in procesul inchirierii le treci pe moment ce le cumperi. Daca le-ai cumparat anul trecut, e "la revedere", functie de factura. Eu de ex am cumparat totul anul trecut si apartamentele si electrocasnicele si... anul asta... canci la deduceri Ce o sa trec la deduceri sunt impozitul pe cladire, asigurarile si comisionul firmei de imobiliare. Si cam gata ca nu am reparatii |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users