Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?
 Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 

Inchiriere apartament sistem real

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
cr1s71

cr1s71

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 23.02.2008
Salut,

Am un apartament inchiriat cu forme legale si as vrea ca de la anul sa trec in sistem real.
Daca mai foloseste cineva aceasta metoda, ati putea sa-mi dati un exemplu de calcul al venitului?

M-ar interesa in mod special daca pot deduce:
  • amortizarea apartamentului
  • amortizarea mobilei, electrocasnicelor
  • cheltuieli cu asigurarile
  • cheltuieli cu impozitele
  • cheltuieli cu reparatiile
  • etc
  Pentru acestea este nevoie sa achizitionez si pastrez anumite registre (ex: registrul de evidenta fiscala, fisa de operatiuni diverse, etc)

  Orice informatie este binevenita si apreciez ajutorul vostru.

Merci,
Cristi

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,160
  • Înscris: 22.05.2003
In primul rand, ia in calcul cat te costa un contabil pentru asta, apoi daca iti mai convine miscarea.

#3
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,249
  • Înscris: 13.03.2017
Ce sa faci cu un singur apartament bro' ...
Cred ca ai inteles totul pe dos

Facilitatile alea de care pomenesti sunt limitate si se aplica in anumite conditii
De ex. - contravaloare abonament sala dar in limita a 400 EUR /an

Nu (prea) exista facilitati pentru cheltuieli cu impozite, asigurari sau alte asemenea
Exista ceva pentru reparatii autoturisme dar se aplica mai mult pentru aia care au mai multe masini
Bineinteles ca ai nevoie de contabil si trebuie sa te acoperi cu hartii peste hartii dar, repet, cu un singur apartament nu cred ca merita efortul

#4
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,047
  • Înscris: 09.08.2005

View Postcr1s71, on 23 septembrie 2023 - 08:49, said:

Am un apartament inchiriat cu forme legale si as vrea ca de la anul sa trec in sistem real.

În primul rînd vezi cît vei plăti de la anul - impozit pe venit 10% în orice caz.
CAS, CASS - le vei plăti?
Dacă nu, eu zic că nu merită bătaia de cap cu contabil, hîrtii, declarații pentru niște economii din cei 10%.
Dacă da, trebui să faci socotelile și vezi dacă merită.
Cu toate întrebările te duci la un contabil. Acela știe ce și cum.

#5
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,987
  • Înscris: 24.04.2013
Daca s-ar deduce amortizarea apartamentului da, ar merita, ca una peste alta apari ca fiind in pierdere… Altfel nu ai cheltuieli deductibile de nici un fel.

Cunosc pe cineva care, acum cativa ani (nu multi) a incercat sa lamureasca ce trebuie facut, ce se poate deduce (zugraveli, amortizarea, etc) inclusiv cu scrisoare catre ANAF. Nu a reusit sa clarifice nimic desi nu era deloc strain de domeniul contabil (dar nu in Romania). Cel mai des primit sfat, si ce au facut altii, era sa infiinteze o firma si sa treaca apartamentele pe firma cu contract de comodat.

Si acum este obligatoriu de trecut la sistem real daca ai minim 6 contracte de inchiriere la 31.XII anul anterior celui de impunere. Ce a facut, ca ar fi avut fix 6, a fost ca unul din contracte unde locuia un student sa il inchida in decembrie si sa faca altul in ianuarie (chriasul NU platea chirie in acest interval, fara a fi nevoit sa elibereze apartamentul, si ii convenea sa iasa mai ieftin ca oricum pleca acasa in vacanta.

#6
cr1s71

cr1s71

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 23.02.2008
Anul asta o sa platesc vreo 4000 lei (2200 pe venit, 1800 cas).
Daca mi-as deduce amortizarea pe cladire (61000 euro / 40 ani), amortizarea electrocasnicelor, mobilei, asigurare apartament, impozit, reparatii as ajunge undeva sub 16.000 venit total, deci impozitul ar ajunge la 1600 de la 4000.
Referitor la contabil, trebuie sa platesc o consulatie sa confirm niste lucruri sa nu am probleme. Legea nu ma obliga sa angajez unul.

Eram curios daca mai foloseste cineva sistemul real si daca imi poate da un exemplu de calcul.

#7
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,980
  • Înscris: 20.10.2015

View Postcr1s71, on 23 septembrie 2023 - 08:49, said:

Salut,

Am un apartament inchiriat cu forme legale si as vrea ca de la anul sa trec in sistem real.
Daca mai foloseste cineva aceasta metoda, ati putea sa-mi dati un exemplu de calcul al venitului?

M-ar interesa in mod special daca pot deduce:
  • amortizarea apartamentului
  • amortizarea mobilei, electrocasnicelor
  • cheltuieli cu asigurarile
  • cheltuieli cu impozitele
  • cheltuieli cu reparatiile
  • etc
  Pentru acestea este nevoie sa achizitionez si pastrez anumite registre (ex: registrul de evidenta fiscala, fisa de operatiuni diverse, etc)

  Orice informatie este binevenita si apreciez ajutorul vostru.

Merci,
Cristi

Cheltuieli cu asigurarea, cu impozitul, reparatiile si investitii in mobila si electrocasnice pe anul asta.
Faci un tabel in excel cu registru de casa in care inregistrezi incasarile si cheltuielile

Asta pe 2023, am inteles ca pe 2024 n-o sa mai fie valabil si impozitul se mareste de la 10 la 20%

#8
cr1s71

cr1s71

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 23.02.2008
Tsunamii s-a renuntat, regimul fiscal pe 2024 ramane acelasi.
Din pacate abia de la anul pot sa trec in sistem real, pentru ca am optat pentru sistem normal anul asta ☹
Stii ceva de amortizarea imobilului? Poate fi scazuta?

#9
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,987
  • Înscris: 24.04.2013
@Tsunamii: Dar de amortizarea cladirii ai idee cum e? Ca acolo ar fi cheltuiala/deducerea mare. Iar mobila si electrocasnicele le treci asa deodata la cheltuieli? Nu cumva trebuie amortizare si la ele (ca se ‘consuma’ treptat in cativa ani, nu pe loc precum consumabilele)?

#10
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,980
  • Înscris: 20.10.2015

View Postsags, on 23 septembrie 2023 - 13:41, said:

@Tsunamii: Dar de amortizarea cladirii ai idee cum e? Ca acolo ar fi cheltuiala/deducerea mare. Iar mobila si electrocasnicele le treci asa deodata la cheltuieli? Nu cumva trebuie amortizare si la ele (ca se ‘consuma’ treptat in cativa ani, nu pe loc precum consumabilele)?

iti recomand sa discuti cu un contabil.
Cladirea e mijlocul cu care tu castigi bani, altfel n-ar mai plati nimeni impozite.

Mobila si electrocasnicele folosite in procesul inchirierii le treci pe moment ce le cumperi.
Daca le-ai cumparat anul trecut, e "la revedere", functie de factura.
Eu de ex am cumparat totul anul trecut si apartamentele si electrocasnicele si... anul asta... canci la deduceri
Ce o sa trec la deduceri sunt impozitul pe cladire, asigurarile si comisionul firmei de imobiliare. Si cam gata ca nu am reparatii

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate