Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier
 Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...
 Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV
 La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...
 

Bicicleta titan

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.03.2021
O bicicleta normala are cam 14-15 kile.
Suruburile is din otel
Daca le-as schimba pe toate cu suruburi din titan de pe aliexpress cate kg as economisi?

Am gasit si portbagaj din titan de 900 de grame care duce 100kg. Unul normal are 1.5 kg si duce 30 kg, deci si acolo economisesti juma de kil.

Apoi suport ptr bidon din titan de 30 de grame.

Este si cadru complet dar e cam scump si nu cred ca merta 4000 de dolari

Ce alte piese se mai pot schimba  cu variante mai usoare si mai rezistente ?

#2
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,508
  • Înscris: 19.04.2009
Carbon.

#3
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 10.01.2019
Titanul are densitate jumatate cat otelul, deci poti sa faci un calcul functie de ce vrei sa inlocuiesti. Asta daca vrei sa inlocuiesti doar piese. Daca te gandesti la o bicicleta din titan asta e altceva, acolo se pune problema in a corela dimensiunile cu rezistenta la care titanul sta ceva mai bine, cu exceptia sudurilor, care la titan nu sunt foarte rezistente la vibratii.

#4
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006
Nu e chiar jumatate la densitate, e ceva mai greu cu 4.506 g/cmc.

Si nu e nici mai rezistent.
Titanul alfa e chiar penibil fiind comparabil sau mai slab fata de un bronz prost si ieftin, pe la 30 daN/mmp.
Titanul beta rezista de peste 3X atat pe la 100 daN/mmp care insa e ceva submediocru la otel doar putin peste ordinar.
Aliajele de titan beta incrementate sunt de multe feluri si pot avea rezistenta marita.
Maximul - care nu e gasit pe biciclete ci pe SR71, fiind foarte diferit de aliajele uzuale de titan, ajunge la 196 daN care este o rezista de varf similara cu otelul de varf folosit la cursiere profesionale in anii '60-70 sec. 20, dar otelurile speciale inalt aliate si elaborate pot ajunge si la 400 sau chiar 800 daN/mmp, si oricum nu o sa gasesti pt biciclete asa ceva, daca gasesti de 120-140 daN/mmp esti f. norocos.

Dincolo de cadru ai:
-furca spate daca e mobila cu suspensie, gaz in loc de arc dar trebuie si amortizor cu ulei si gaz,
-furca fata si cu si fara suspensie, cele cu suspensie au uzual elastomer care tine loc si de arc si de amortizor, evident corpul din aliaj de titan sau dural e mai usor.
- foi de viteza.
- pinioane spate.
- brate pedale.
- pinioane spate.
- pedale.
- schimbator viteza fata.
- schimbator spate.
- discuri frana si corp frana sau brate pt. frana V.
- spite.
- jante.
- bara prindere sa daca are.
- ghidon.
- sasiu sa.

Aripile pot fi si din plastic sau dural.
Cadrul poate fi si din dural.
Duralul e mai elastic decat otelul, dar oboseste mai repede, are rezistenta mai mica motiv pt care se foloseste mai gros, dar poate oricum reduce semnificativ greutatea cadrului fara ca pretul sa fie prohibitiv.

Carbonul e foarte fragil la lovituri asa ca nu e recomandabil pt. cine nu are buget care sa-i permita schimbarea lui oricand.

Edited by loock, 17 September 2023 - 13:24.


#5
AlexD2

AlexD2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 10.01.2019
Am spus generic 50% (adica pt un calcul aproximativ). In rest teoria ta este cu mari carente. Practica ne spune alceva. De ex aici. Sper ca nu ti-ai inchipuit ca e vorba de titan pur, nu de alta da metale pure/nealitate de nici un fel, nu prea se folosesc.

#6
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.03.2021
Teste la cadru din carbon chinezesc https://video.aliexp...definition=h265

#7
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,416
  • Înscris: 15.12.2009

View Postdtd234, on 17 septembrie 2023 - 12:14, said:

O bicicleta normala are cam 14-15 kile.

Nici vorba. Aia nu-i bicicleta "normala", nu dupa standardele de azi. Poate doar daca-i full suspension.

Cel mai mare impact la reducerea greutatii nu il au suruburile, acolo vorbim deja de chestii de finete, pentru soselistii care se catara pe 23%. Daca vrei sa reduci masa, incepi cu tija de sa, poti lua carbon de pe Aliexpress, exista review-uri despre care produse sunt ok. Dupa, furca, roti, saua in sine.

Eu nu inteleg cum te-ai orientat sa cumperi ditai balena de sa din Decathlon dar cauti sa reduci grame din materialul suruburilor.

#8
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006
Cu un cadru de dural - inclusiv suspensie fata ( si spate daca are), poti ajunge la ~ 8-9 Kg.
Daca pui din titan si dural si restul ( la ce am scris anterior mai poti adauga butuc roti si suruburile tale...), ai putea sa ajungi la 4-7 Kg.
Cred ca foi si pinioane din aliaj de titan sunt scumpe.
La MTB sunt mai grele si anvelopele deci nu prea ai cum sa ajungi la 4Kg decat cu full carbon si fara limita la buget inclusiv pt anvelope speciale usoare.

Edited by loock, 17 September 2023 - 13:48.


#9
romgeo

romgeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 16.12.2003

View Postdtd234, on 17 septembrie 2023 - 12:14, said:

O bicicleta normala are cam 14-15 kile.
Suruburile is din otel
Daca le-as schimba pe toate cu suruburi din titan de pe aliexpress cate kg as economisi?
...
Ce alte piese se mai pot schimba  cu variante mai usoare si mai rezistente ?
Mai poti sa dai jos 5 kg din propria greutate...?

Edited by romgeo, 17 September 2023 - 13:48.


#10
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,631
  • Înscris: 31.01.2010

View Postloock, on 17 septembrie 2023 - 13:09, said:

, dar otelurile speciale inalt aliate si elaborate pot ajunge si la 400 sau chiar 800 daN/mmp, si oricum nu o sa gasesti pt biciclete asa ceva, daca gasesti de 120-140 daN/mmp esti f. norocos.


Ce inseamna 400 sau 800daN/mmp?
Care sint totusi acele oteluri care au aceste cifre? AISI? S? HY?

#11
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,416
  • Înscris: 15.12.2009

View Postloock, on 17 septembrie 2023 - 13:45, said:

Daca pui din titan si dural si restul ( la ce am scris anterior mai poti adauga butuc roti si suruburile tale...), ai putea sa ajungi la 4-7 Kg.

Vorbesti fantasme. Nu poti duce nici macar o bicicleta de sosea sub 5kg decat cu eforturi uriase, d-apoi una cu suspensie si anvelope de teren.

#12
Varonul

Varonul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 02.06.2021
Toate suruburile de pe bicicleta ta au maxim 150gr deci calculeaza tu cate kg sai jos din 150gramePosted Image

#13
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,406
  • Înscris: 06.02.2008
Dă din șuruburi dar e de ajuns să faci un caca/pipi și dai mult mai mult. Sau se tunde, dacă are plete.

#14
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Eu inteleg ca ai ramas fara carnet 3 luni. Dar sa sti ca trec...
Nu e cazul sa-ti iei bicicleta.

#15
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,377
  • Înscris: 11.08.2003
Daca renunti la bicicleta si mergi pe jos 2-3 luni, castigi 20 de kg (14-15 de la bicicleta si restul de la tine)
™calcul de politician

Edited by sorin147, 17 September 2023 - 16:25.


#16
dtd234

dtd234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.03.2021

View Postadip1962, on 17 septembrie 2023 - 16:06, said:

Eu inteleg ca ai ramas fara carnet 3 luni. Dar sa sti ca trec...
Nu e cazul sa-ti iei bicicleta.

Am luat deja si oricum imi iau si permisul inapoi saptamana asta cu contestarea.
Nu am luat bicicleta sa inlocuiesc masina. Dar cat timp am ramas fara masina am scos bitigla veche din beci si mi-am dat seama ca ma ajuta mult la conditie fizica. Eu am picioare care obosesc repede din cauza ca nu prea le folosesc. Apoi am luat una moderna de la decatlon care e misto singura prob e ca ma doare curu daca merg mult cu ea.

#17
Prophecy

Prophecy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 863
  • Înscris: 29.07.2023
Si presupui ca durerea de cur vine de la suruburile de otel ? :D
Intr o vreme voiai sa schimbi prezoanele rotilor de la o masina cu unele de titan, tot pentru greutate.
Numai idei fistichii ai si vad ca ai impresia ca titanul asta e vreun material minune...
Nu merita sa schimbi suruburi, portbagaj sau altceva cu afrermarket de titan, vezi ti de treaba, curul se va obisnui si nu te va mai durea.

#18
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020

View Postdtd234, on 17 septembrie 2023 - 16:41, said:

Apoi am luat una moderna de la decatlon care e misto singura prob e ca ma doare curu daca merg mult cu ea.
I-ai pus saua?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate