Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier
 Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...
 

Trec ITP-ul daca am montat alt motor cu aceeasi cilindree?

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,164
  • Înscris: 19.09.2005
te duci la un itp cunoscut si intrebi, pana sa bage masina in sistem. iti spune nenea ala tot ce trebuie.

imi povesta nenea ca i-au venit unii cu un lupo cu motoru praf... masina de vreo 3ani... respins bla bla.
dupa cateva saptamani apare lupo cu motor ca scos din tipla... tot asa fara serie. din vorba in vorba a aflat ca baietii inchiriasera o masina cu acelasi cod de motor.

#20
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,432
  • Înscris: 01.12.2001

View PostEMPP, on 07 februarie 2023 - 22:24, said:


vinerea după 17 30?
Știi că îs ITP cu program 8-20 și sâmbătă 8-14?
Aia de la RAR oare ce program au?

#21
acvaristul

acvaristul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 27.09.2006

View PostAlexandru_31, on 07 februarie 2023 - 21:07, said:

... Mi-i s-a montat un motor tot de 1.2, insa de pe o Skoda (Fabia parca) din 2011...
Insa, mergând pe ideea ca, (daca) NU mai am același cod motor, pot obtine ITP-ul (care imi expira foarte curand)? ...
Din ce inteleg eu, in CIV scrie "fara serie" la seria motorului... asta inseamna ca poti sa schimbi motorul TAU cu un motor similar luat de pe o alta masina la fel ca a ta (deci tot un Fox din ala) fara sa mai treci pe la RAR... dar TREBUIE sa fie un motor cu acelasi COD! Codul motorului (chiar in cazul motoarelor de aceeasi cilindree) reprezinta un indicator care spune multe despre tipul constructiv, echipare, alimentare, norma de poluare etc.

Pe scurt, legal vorbind, daca montezi pe masina un motor cu ALT cod (chiar daca are aceeasi cilindree) esti obligat sa treci pe la RAR.
Intrebarea legata de ITP este fara raspuns, deoarece totul depinde de "gradul tau de rudenie" cu inspectorul ala. Teoretic, el trebuie sa verifice treaba asta.

#22
cotizo_dacul

cotizo_dacul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 09.01.2009

View PostAlexandru_31, on 07 februarie 2023 - 21:48, said:

Asadar, pot scapa si fara sa ma duc la RAR, in cazul in care nu se pune problema de serie, ci doar de cod motor? Adica, daca nu imi corespunde codul cu cel din carte, am sanse, "impingandu-i" ceva celui de la ITP, sa trec?
Sanse ai dar  sa  vezi cand o sa vrei sa o  vinzi,daca  o sa poti.Sau o  sa  pacalesti pe  vreunul  si  dupa aia o sa alerge ala  dupa  tine   ca  l-ai pacalit.Nu  inteleg  ce  iti este  asa  de  greu?!Ai factura,motorului,ai  factura  de la service  te  duci  la  rar  platesti o taxa  si  iti face modificarea,plus itp-ul.

#23
Alexandru_31

Alexandru_31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 234
  • Înscris: 08.01.2023

View Postcotizo_dacul, on 07 februarie 2023 - 23:41, said:


Sanse ai dar  sa  vezi cand o sa vrei sa o  vinzi,daca  o sa poti.Sau o  sa  pacalesti pe  vreunul  si  dupa aia o sa alerge ala  dupa  tine   ca  l-ai pacalit.Nu  inteleg  ce  iti este  asa  de  greu?!Ai factura,motorului,ai  factura  de la service  te  duci  la  rar  platesti o taxa  si  iti face modificarea,plus itp-ul.
Nu am de gand sa o vand, ci va ramane in familie (daca va funcționa cu acest motor).
Nu stiu daca ai citit ce am mai scris in alt post: daca in carte, la cod motor, imi apare un cod din 3 litere, iar la serie motor imi apare "fara serie", atunci se mai pune problema de RAR? Imi va verifica cel de la ITP codul din carte sa vada daca se regăsește si pe motor?

#24
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,427
  • Înscris: 28.10.2018
La mine se uita doar la seria caroseriei stantata pe aripa sub capota si aia e. Nu cauta nici dracu seria motorului.

#25
acvaristul

acvaristul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 27.09.2006

View PostAlexandru_31, on 07 februarie 2023 - 23:46, said:

... Nu stiu daca ai citit ce am mai scris in alt post: daca in carte, la cod motor, imi apare un cod din 3 litere, iar la serie motor imi apare "fara serie", atunci se mai pune problema de RAR? Imi va verifica cel de la ITP codul din carte sa vada daca se regăsește si pe motor?
Tu faci confuzie intre SERIE si COD.
- codul = ofera detalii constructive despre tipul de motor,
- seria = un numar de identificare al motorului.
In cazul tau, in CIV apare ca masina ta are un motor cu un anume COD... iar tu acum ai pus alt motor, de la alta marca de masina, cu ALT cod.
Inginerul de la ITP (ca de aia e inginer) o sa vada imediat ca este vorba de un ALT tip de motor. Sa nu crezi ca aia sunt niste idioti care nu ridica capota.

#26
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,033
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcotizo_dacul, on 07 februarie 2023 - 23:41, said:

Sanse ai dar  sa  vezi cand o sa vrei sa o  vinzi,daca  o sa poti.
Are 18 ani si e o masina mica ... cam ce valoare de vanzare crezi ca ar mai putea avea? 500-1.000 de euro?

Edited by utopium, 07 February 2023 - 23:56.


#27
Alexandru_31

Alexandru_31

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 234
  • Înscris: 08.01.2023

View Postabac, on 07 februarie 2023 - 23:49, said:

La mine se uita doar la seria caroseriei stantata pe aripa sub capota si aia e. Nu cauta nici dracu seria motorului.
Asa stiam si eu, dar... Stii cum e: atunci cand ti-e frica, nu scapi. La cat stres si problemr am avut cu masina in ultimele saptamani, numai la cod motor nu m-am gandit. Imi pare bine ca funcționează iar. Maine oricum ma uit la motor, sa vad, totusi, daca are cod pe el, si care o fi acela (sper sa nu se vada nicaieri, si, daca are, sa coincida cu cel din carte), iar apoi ma duc la ITP.
Concluzia: tot ce are sâni sau roti, iti mananca banii toti. Dar, parca mai bine bag banii in masina, decat intr-o purtatoare de sâni. :))

View Postacvaristul, on 07 februarie 2023 - 23:55, said:


Tu faci confuzie intre SERIE si COD.
- codul = ofera detalii constructive despre tipul de motor,
- seria = un numar de identificare al motorului.
In cazul tau, in CIV apare ca masina ta are un motor cu un anume COD... iar tu acum ai pus alt motor, de la alta marca de masina, cu ALT cod.
Inginerul de la ITP (ca de aia e inginer) o sa vada imediat ca este vorba de un ALT tip de motor. Sa nu crezi ca aia sunt niste idioti care nu ridica capota.
Da, asa este, ridica capota, insa, daca, pe motor, e acelasi cod (BMD, in cazul meu, va fi totul in regula? E posibil ca, motorul de acum, sa nu aiba ștanțat neapărat acel cod pe el, si, astfel, sa scap de stresul faptului ca nu ar corespunde codul?

View Postacvaristul, on 07 februarie 2023 - 23:55, said:


Tu faci confuzie intre SERIE si COD.
- codul = ofera detalii constructive despre tipul de motor,
- seria = un numar de identificare al motorului.
In cazul tau, in CIV apare ca masina ta are un motor cu un anume COD... iar tu acum ai pus alt motor, de la alta marca de masina, cu ALT cod.
Inginerul de la ITP (ca de aia e inginer) o sa vada imediat ca este vorba de un ALT tip de motor. Sa nu crezi ca aia sunt niste idioti care nu ridica capota.
Stai asa, ca nu ne-am lamurit: in carte, la COD MOTOR scrie "BMD", iar mai jos, la SERIE MOTOR scrie "FARA SERIE". Si, din moment ce, la SERIE MOTOR scrie asa, atunci mai conteaza daca motorul are serie pe el sau nu? Nu ar trebui sa NU mai conteaza, daca in carte scrie "fara serie"?
Și, cealaltă intrebare, legata de COD MOTOR: pe orice motor apare acest cod, adica e ștanțat undeva? Conteaza codul acesta cand faci ITP-ul, adica se uita cineva la el daca corespunde cu codul motor trecut in carte?

#28
acvaristul

acvaristul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 27.09.2006

View PostAlexandru_31, on 08 februarie 2023 - 00:04, said:

Stai asa, ca nu ne-am lamurit...
Teoretic, orice motor trebuie sa poata fi identificat dupa COD si SERIE.
Daca motorul pe care l-ai pus tu acum are acelasi COD ca motorul original, atunci NU conteaza ca asta are serie (si ca ala vechi nu avea).
Daca motorul actual are alt COD, atunci inginerul ITP se va prinde imediat de asta (fara sa stea sa citeasca coduri si serii).

#29
cotizo_dacul

cotizo_dacul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,182
  • Înscris: 09.01.2009

View Postutopium, on 07 februarie 2023 - 23:56, said:

Are 18 ani si e o masina mica ... cam ce valoare de vanzare crezi ca ar mai putea avea? 500-1.000 de euro?
Poate sa   aiba valoare    si  100  de  euro.Stiu pe cineva  care  si-a luat o masina,din  targ(o dacie  1300).Toate  bune si frumoase  numai ca nu  a putut sa o inmatriculeze  pt ca  avea motorul schimbat.Si a  fost nevoit sa  o  dea la  fier   vechi pt ca nu  a putut  sa o inmatriculeze.

#30
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,235
  • Înscris: 24.05.2006
Daca iti scrie in carte 'fara serie', poti sa schimbi motorul de cate ori vrei. Si, oricum gasesti unde sa faci ITP-ul fara probleme. S-au dus vremurile cand conta seria de motor. Bine, atata timp cat n-ai motor de septar pus pe E36.

#31
MrLTN

MrLTN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 258
  • Înscris: 29.01.2020
https://www.rarom.ro/?p=655
Cum să procedez dacă doresc să schimb motorul vehiculului?

Dacă se înlocuieşte motorul unui autovehicul, este necesară prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificării cărţii de identitate. Cel mai simplu este să se monteze un motor identic cu cel anterior, adică unul care are acelaşi cod motor cu cel menţionat în cartea de identitate. În acest caz la R.A.R. se verifică doar aspecte legate de fixarea noului motor, dacă au fost păstrate elementele pentru reducerea poluării (catalizator, sonda lambda etc.) şi se realizează testul de poluare specific unei inspecţii tehnice. Dacă se montează un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar în cazurile în care noul motor are performanţe mult diferite faţă de cel iniţial (putere mai mare, configuraţie diferită care presupune reamplasarea suporţilor motorului etc.) se efectuează probe specifice în cadrul Laboratorului de încercări pentru securitate rutieră al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, în noua configuraţie.
Menţionăm că modificările vehiculelor înmatriculate în România ce determina omologarea acestora se pot efectua numai în ateliere specializate, autorizate conform legislaţiei în vigoare. Lista de ateliere autorizate le găsiţi la sediul oricărei reprezentanţe R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro.

#32
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,489
  • Înscris: 06.01.2014
Initiator, du-te la ITP si , daca nu ai alte probleme, asta nu va fi o problema.
Deoarece in CIV scrie "fara serie" , nu se uita nici dreku la motor.

Si, ca tot se discuta, vreau sa-l vad pe "injineru' " ala care stie toate tipurile de motor cu toate diferentele dintre ele. Si-n plus, sa-l si mai intereseze.

(Acum multi ani, cand mi-am inmatriculat masina "de suflet", am dus masina la RAR. Au bagat-o in hala lor, au inchis usa si ... ei stiu ce au facut. Dupa vreo 15 minute, m-au chemat sa le arat unde este seria de sasiu. Si, ca sa ma intelegeti, cati stiu unde este seria la o broasca din '65 ?)

#33
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,432
  • Înscris: 01.12.2001
Sunt inspectori ITP fara diploma de inginer.

#34
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,164
  • Înscris: 19.09.2005

View Postabac, on 07 februarie 2023 - 23:49, said:

La mine se uita doar la seria caroseriei stantata pe aripa sub capota si aia e. Nu cauta nici dracu seria motorului.
unde merg eu cauta seria.
si probabil daca nu ar corespunde m-ar trimite la cineva care sa o "corecteze".

#35
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,977
  • Înscris: 03.12.2005
In primul rand, ai avut curiozitatea sa intrebi mecanicul daca a fost inlocuit motorul cu acelasi cod?

In al doilea rand, daca ai inlocuit doar motorul, nu si calculator sau alte periferice 90% e acelasi cod motor sau unul derivat cu diferente minime (urmatoarea norma de poluare in sus/jos, schimbari de solutii tehnice la periferice samd) motorul e un subansamblu, nu o componenta. Trebuie sa se potriveasca hardware cu niste lucruri si software cu altele, nu e suficient sa il asezi acolo.

In al treilea rand, daca in carte nu ai serie si sub capota prezinti tot un motor in 3 cilindri sunt sanse minime sa vrea cineva sa vada mai mult de atat.

#36
Sephh

Sephh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 690
  • Înscris: 28.04.2006
Motor nou = ai dat vreo 1500 lei?
Plus rar = 1000 lei ca sa inregistreze motorul nou.
Plus manopera mecanic, luai alta masina.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate