Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Modul Shift Control

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
viorelgn

viorelgn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 926
  • Înscris: 07.12.2013
Este o problema daca schimb vitezele conform Shift Control ? afecteaza intr-un fel motorul ? stiu ca Shift Control este folosit pentru modul Eco dar nu tureaza motorul. ! mentionez ca motorul este pe benzina

Attached Files



#2
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,511
  • Înscris: 25.10.2007
Schimba in functie de conditiile de drum si dupa cum simti motorul, nu cum iti indica acolo. De ce ai sta cu ochii in bord sa stii cand sa schimbi viteze? Poate cobori o panta inghetata si el iti spune sa ii dai a 6-a si nu vei avea frana de motor.

#3
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005

View Postviorelgn, on 22 decembrie 2022 - 00:02, said:

Este o problema daca schimb vitezele conform Shift Control ? afecteaza intr-un fel motorul ? stiu ca Shift Control este folosit pentru modul Eco dar nu tureaza motorul. ! mentionez ca motorul este pe benzina

cati ani ai ? permis ce categorie? vechime?

#4
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,904
  • Înscris: 30.08.2006
Poti sa incerci. In cel mai rau caz se va opri motorul si in cel mai fericit caz ramai fara rezerva de putere pentru acceleratie.

#5
Raz0rblade

Raz0rblade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 677
  • Înscris: 18.08.2021
Ignora. Shift Control e un mare BS. La fel ca notele date in aplicatia MyToyota la hibride, nu prea bate realitatea de pe teren cu teoria. Vezi mai sus ca ai primit raspunsuri foarte bune. Plus ca o subturare a motorului numai bine nu o sa-i faca, chiar daca e vreun benzinar aspirat. Depuneri, hachitze ale motorului - se invata subturat si cand ai nevoie de putere si o calci, nu nimereste ECU cum sa dozeze optim amestecul

#6
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,266
  • Înscris: 24.07.2022
ideal ar fi sa poti seta pe modul sport si abia pe urma sa urmezi indicatiile.

#7
viorelgn

viorelgn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 926
  • Înscris: 07.12.2013
Masinile moderne schimba viteza si la 1400 rpm
Motoarele diesel sunt de obicei mai turate
Benzinarele accepta si schimbari la turatie mica
Discutam zilele trecute cu cineva care sustinea ca niciodata, in vecii vecilor, nu trebuie sa schimbi treapta de viteza la mai putin de 2000 de ture. De fapt, ideal este sa schimbi viteza la 3000 de ture, ca daca o faci mai jos, masina este subturata si nu e bine... Si asa s-a nascut aceasta dilema.

Am auzit oameni care spun sa nu mergi cu masina subturata. Dar cine stie ce inseamna subturata, de fapt? Inseamna cand se balbaie si tremura, cand nu se simte bine motorul in acea treapta si face urat? Sau doar asa, daca ne uitam la ce turatie avem putem zice ca este sau nu subturata? Motivul fiind unul singur: daca mergi cu masina la turatie mica o sa ai un consum mare si strici motorul... Asa spun unii.

Subiectul de azi porneste insa de la cateva pareri personale ale unor soferi ce sustin ca, atunci cand pleci pe loc, trebuie sa te duci in prima treapta pe la 3000 de ture, ca atunci cand schimbi a 2-a, sa cobori la 2000 de ture, asadar sa mergi mereu cu masina intre 2000 si 3000 de rotatii pe minut. Cica acolo ar fi turatia optima in care motorul are randament bun si consuma cel mai putin...

Se strica masina daca schimbam vitezele la turatie mica?

Raspunsul este NU. Si luam exemplu modelele noi de automobile pe benzina sau motorina cu transmisie automata. In modul obisnuit, nu in cel ECO, o cutie automata din ziua de azi o sa schimbe treptele de viteza la sub 1500 rpm, uneori chiar si mai jos. Evident, daca nu bagi piciorul ca nebunul, ci pleci normal. Pentru ca masina sa aiba un consum mic si ca sa polueze cat mai putin. Evident, daca asta ar fi insemnat sa dauneze motorului, nu ar fi fost astfel setata electronica... Practic, de exemplu, cu un BMW 320d model nou, poti circula 100% in oras fara sa atingi vreodata 2000 rpm.

Nici masinile cu transmisie manuala nu sunt diferite. Aici insa exista acel 'asistent' la schimbarea treptelor, un mic martor din bord care iti spune cand sa schimbi viteza. O sa vezi ca si in cazul masinilor manuale, acest martor te va indruma sa faci schimbarea de viteza la o turatie extrem de mica, semn ca acolo este consumul optim si acolo masina se simte cel mai bine.

Ce se intampla daca schimbam viteza la turatie mare?

Daca esti genul acela de sofer care accelereaza de nebun in oras, doar ca sa franeze din scurt, sau daca iti place sa pleci primul de la semafor, atunci o sa turezi mereul motorul la peste 2000 rpm inainte sa schimbi treapta de viteza. Sau, poate ca doar ai o masina cu o transmisie pretentioasa care comenteaza daca vrei sa o faci mai jos... In aceste cazuri, cu cat turatia este mai mare, cu atat consumul va fi mai mare. Pentru ca turatia este data de combustibil, evident. Nu degeaba, la ralanti, o masina consuma cel mai putin, nu?

Si, teoretic, asta inseamna si o uzura suplimentara a motorului. Pentru ca turatie mare inseamna frecare mai mare si caldura mai mare in motor, insa daca avem grija si schimbam uleiul la timp cu unul de calitate, o sa ne dam seama ca si daca mergem mai sportiv, nu vom avea probleme in afara de un consum ridicat.

In concluzie, poate ca nu mai trebuie sa spunem de unul sau de altul ca schimba vitezele prea jos sau prea sus. Pentru ca nu este gresit in niciun fel. Doar atunci cand mergem cu cineva care schimba treapta si motorul tremura chinuit din toti suportii, da, atunci putem spune ca este subturat si ca nu e bine. Dar in rest, trebuie sa lasam prejudecatile invatate de bunicii care conduceau Dacii si care ne invatau sa schimbam viteza la peste 2000 de ture sau sa bagam a 5-a doar cand avem peste 60 la ora. Vremurile s-au schimbat, la fel si motoarele, iar orice sofer stie exact cum sa-si conduca masina cel mai eficient.


#8
viorelgn

viorelgn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 926
  • Înscris: 07.12.2013

View PostRaz0rblade, on 22 decembrie 2022 - 10:14, said:

Ignora. Shift Control e un mare BS. La fel ca notele date in aplicatia MyToyota la hibride, nu prea bate realitatea de pe teren cu teoria. Vezi mai sus ca ai primit raspunsuri foarte bune. Plus ca o subturare a motorului numai bine nu o sa-i faca, chiar daca e vreun benzinar aspirat. Depuneri, hachitze ale motorului - se invata subturat si cand ai nevoie de putere si o calci, nu nimereste ECU cum sa dozeze optim amestecul

Atunci de ce mai exista modul asta ? De prosti ?

#9
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,511
  • Înscris: 25.10.2007

View Postviorelgn, on 23 decembrie 2022 - 17:48, said:

Motoarele diesel sunt de obicei mai turate
Benzinarele accepta si schimbari la turatie mica

E chiar invers

#10
botrin

botrin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 01.07.2010
Alt expert care a luat carnetul de un an si da lectii pe net.

#11
M0su

M0su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 20.11.2022
Eu pot sa spun ca pe modul Eco am consum mai mare decat pe restul.
Legat de schimbatul vitezelor mi-am impus sa nu schimb sub 2000 rpm .
Chiar daca la benzinarele moderne ai cuplu foarte jos nu inseamna ca trebuie sa mergi cu 1500 rpm, da merge dar nu e ok pentru motor, apar depuneri , bine daca tii masina 100 de mii de km nu te afecteaza. Daca schimbi la 2000 turatia pica in 1600-1700, cam la limita zic eu .
Nu vad vreun beneficiu real al acestui stil de condus si nici al start stopului.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate