Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 A fost adoptata legea privind alc...

La multi ani Costi

Vreau sa ofer imprumut pentru con...

Usa de garaj la o magazie existenta
 The worst of evil (2023)

Proiect de lege: Romanii vor achi...

Dopuri / casti amortizare zgomot ...

Ce componente trebuie sa schimb d...
 

Achiziție PHEV SH în 2022 și range electric

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#1
bbogdanmircea

bbogdanmircea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,258
  • Înscris: 14.02.2007
Salutare,
Datorită faptului că am un drum relativ scurt până la muncă (15 km) unde există prize
de trifazat la liber (hală industrială) mă bate gândul să schimb dieselul actual care este destul de bătrân (10 ani)
cu un PHEV care să îmi permită să merg gratis la muncă și înapoi.
Din cauză că efectiv nu găsești nimic nou la dealerii pe stoc, și în DE unde locuiesc eu programul
RABLA este o glumă, mă gândeam la un PHEV SH de maxim 3 ani.
Am salvat o căutare pe mobile.de, dar informația pe care nu o găsesc este mărimea bateriei și rangeul electric
pentru modelele de care sunt interesat.
Așa că m-am gândit să pornesc acest topic.
Modelele la care m-am uitat până acum:

Mercedes CLA 250e
Mercedes C 300e (15 kWh - 100 km range maxim)
Skoda Superb iV (13 kWh?)
Passat Variant GTE
Kia Niro PHEV



#2
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,162
  • Înscris: 17.01.2012
diferențele-s minime 13...15...18 kW
consumul îl consideri - în medie - 200 Wh/km, dar calculezi autonomia electrică nu la totalul puterii bateriei, ci la doar 85% - deoarece toate PHEV-urile își păstrează cam 11...15% să poată rula hibrid

dar încărcarea la PHEV nu merge trifazat, ci doar monofazat
cu un cablu bun/dedicat poți încărca cu 7 kWh/h, deci în 3 ore bateria este plină

PS: zic 200 Wh/km deoarece vei avea și AC, și încălzire/ventilație în scaune, volan încălzit, muzica la maxim Posted Image

PPS: vei că-i păcăleală chestia cu 100 km autonomia la 15 kW baterie...
la Tucson am 55 km cu 14 kW - verificat în 13000 km

Edited by gushpi, 27 July 2022 - 08:34.


#3
bbogdanmircea

bbogdanmircea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,258
  • Înscris: 14.02.2007
Unele PHEV au și DC Charge ca extra opțiune.
Un coleg are un V60 PHEV sau poate chiar V90, varianta aia T8 cu putere totală de 392 CP,
și modelul ăsta mă atrage deși nu cred că găsesc ceva sub 40k ...
Mi se par faine modelele PHEV cu cel puțin 200 cai, de exemplu Kia Niro deși are range super bun,
am mers în rest drive peste 60 km electric, motorul ăla pe benzina este moartea pasiunii.
Din ce am văzut până acum C300e modelul anterior ar fi fain, păcat de treapta aia din portbagaj.

#4
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,162
  • Înscris: 17.01.2012

View Postbbogdanmircea, on 27 iulie 2022 - 08:38, said:


Mi se par faine modelele PHEV cu cel puțin 200 cai, de exemplu Kia Niro deși are range super bun,


pt că-s huidume de 2 tone, și pt că au 2 motoare (benzină CP peste 150 CP + electric CP peste 75 CP) toate-s suculente
io am 180+85 = 265CP, care aleargă de numa-numa!
adică numa' să activezi modul „sport” :P

#5
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 12.02.2008
Cu Passat GTE sau Superb iV nu vei avea autonomie in mod electric spre 50 km doar in conditii ideale (nici prea rece, nici prea cald, traseu la viteza cat mai constanta si in zona de 50-70 km/h). Din cei 13 kWh brut pot fi folositi doar ~10 kWh pentru rulat in mod electric. Naveta ta fiind de doar 15 km incape in autonomia reala chiar si in conditii mai putin bune (temperaturi scazute, viteza media putin mai mare etc.). La pasat GTe trebuie sa te orientezi spre facelift, dupa 2019. Din cate imi aduc aminte la lansarea modelului GTE avea bateria cu capacitate mai mica.
C300e e fain dar din cate stiu eu bateria este are capacitate bruta de 13.5 kWh iar din asta vei putea folosi mai putin pentru rulat in mod EV.

#6
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,047
  • Înscris: 08.08.2018
Mai putin importanta este marca PHEV-ului pe care-l vei achizitiona, important este sa ai garantie cat mai mare si sa fie dotat cu pompa de caldura, altfel iarna va folosi la greu motorul termic si nu vei economisi mare lucru.

#7
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 12.02.2008
Nu trebuie nicio pompa de caldura. PHEV-urile listate (inafara de Niro) au incalzire electrica de ~5 kW (varf). Nu folosesc motorul termic pentru incalzire daca mai au suficienta energie in baterie. Bine, ar fi ideal cu pompa de caldura dar optiunile sunt limitate.

#8
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,462
  • Înscris: 28.10.2018

View Postgushpi, on 27 iulie 2022 - 08:34, said:

dar încărcarea la PHEV nu merge trifazat, ci doar monofazat

A avut senzatia ca se incarca trifazat din cauza conectorului type 2 care seamana cu conectorii aia de la prizele trifazice. Multa lume face confuzia asta.

#9
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,687
  • Înscris: 24.11.2015
PHEV-urile ce autonomie au in general ? M-ati facut curios. Exista care au peste 60-70km ?

#10
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,613
  • Înscris: 05.12.2005
Hyundai Ioniq e cel mai eficient PHEV împreună cu sora lui Kia ceed, fac 80km la condus eficient, mai sunt și Peugeot 508 sau taximetrele Prius, vorbind de SH de 2-3 ani, că noi mai sunt și alte variante.

Edited by mihaicozac, 27 July 2022 - 11:14.


#11
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 12.02.2008
In general...de la 12 km pana spre 100 km :). AMG GT S63 E-Performance are 12 km iar Mercedes C300 e (model 2021) tinde catre 100 km.

#12
PIonut24

PIonut24

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 442
  • Înscris: 02.01.2011

View Postgushpi, on 27 iulie 2022 - 08:58, said:


pt că-s huidume de 2 tone, și pt că au 2 motoare (benzină CP peste 150 CP + electric CP peste 75 CP) toate-s suculente
io am 180+85 = 265CP, care aleargă de numa-numa!
adică numa' să activezi modul „sport” Posted Image

Ce consum ai in oras/autostrada in regim de HEV ? (adica cu bateria goala EV)

#13
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,462
  • Înscris: 28.10.2018

View Postr_vlad, on 27 iulie 2022 - 11:13, said:

iar Mercedes C300 e (model 2021) tinde catre 100 km.

Mercedesul are baterie de 26kWh. Adica mare si grea. Sweet spotul la hibride e cam 13kWh, daca e prea mare, deja devine mult prea grea masina, mai bine merita sa o faci direct electrica.

In principiu cu o baterie de 12-13 kWh scoti undeva la 50-60 km la temperaturi de 25 de grade cu un hibrid normal de 1600 de kile si cu aerodinamica nu chiar de sifonier.

Iarna faci undeva intre 25-35km, nu mai mult.

Edited by abac, 27 July 2022 - 11:47.


#14
bbogdanmircea

bbogdanmircea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,258
  • Înscris: 14.02.2007
Dap asta mi s-a parut si mie tare la C300e, bateria foarte mare care ar ajunge 100km la mers normal cu siguranta.

#15
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,162
  • Înscris: 17.01.2012

View PostPIonut24, on 27 iulie 2022 - 11:37, said:


Ce consum ai in oras/autostrada in regim de HEV ? (adica cu bateria goala EV)

oraș = 8/100
dn la 110 pe cruise = 7/100
autostradă la 135 pe cruise = 10/100

dar să știi că greu am putut da o valoare la mersul prin oraș, deoarece acolo merg 99% electric :)

View Postabac, on 27 iulie 2022 - 11:44, said:

Iarna faci undeva intre 25-35km, nu mai mult.

sincer, tucsonu' tot 50...55 km rula electric și iarna!
dar, cred că asta, deoarece încălzirea se face pe motorul termic.

#16
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,462
  • Înscris: 28.10.2018
Incalzirea bateriilor se face electric. Plus pe frig creste rezistenta interna a bateriilor. Deci sincer, cred ca nu ai fost atent. Iarna performanta bateriilor este semnificativ redusa.

#17
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006
cauta si modele din gama PSA, GrandlandX sau 3008 Hybrid (sau Hybrid4).
13kWh, vara 45-55km, iarna 30-35km in conditii normale.
vorbim de preturi platibile, daca vrei mai mult platesti si (disproportional imho) mai mult, gen X5 sau GLC cu ~25kWh.

Edited by zeroice, 27 July 2022 - 14:04.


#18
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,922
  • Înscris: 25.04.2006

View Postbbogdanmircea, on 27 iulie 2022 - 08:15, said:

Salutare,
Datorită faptului că am un drum relativ scurt până la muncă (15 km) unde există prize
de trifazat la liber (hală industrială) mă bate gândul să schimb dieselul actual care este destul de bătrân (10 ani)
cu un PHEV care să îmi permită să merg gratis la muncă și înapoi.
Din cauză că efectiv nu găsești nimic nou la dealerii pe stoc, și în DE unde locuiesc eu programul
RABLA este o glumă, mă gândeam la un PHEV SH de maxim 3 ani.
Am salvat o căutare pe mobile.de, dar informația pe care nu o găsesc este mărimea bateriei și rangeul electric
pentru modelele de care sunt interesat.
Așa că m-am gândit să pornesc acest topic.
Modelele la care m-am uitat până acum:

Mercedes CLA 250e
Mercedes C 300e (15 kWh - 100 km range maxim)
Skoda Superb iV (13 kWh?)
Passat Variant GTE
Kia Niro PHEV
Din variantele tale doar Kia Niro e folosibila pe bune in regim pur electric. Tucsonul mai are performante bune in pur electric, dar nu stiu cate ai putea gasi SH.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate