Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Achiziție PHEV SH în 2022 și range electric

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Cum ai ajuns la concluzia asta mareata alegand fix PHEV-urile care pornesc motorul termic pentru a face caldura in masina ?

#20
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 28.12.2006

View Postr_vlad, on 27 iulie 2022 - 14:48, said:

...PHEV-urile care pornesc motorul termic pentru a face caldura in masina ?

vorbesti din experienta sau din imaginatie?

#21
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
PHEV-urile curente Hyundai/Kia nu au sistem de incalzire a habitaclului electric. Au doar o rezistenta mica, alimentata la 12 V, care poate in cel mai bun caz sa prelungeasca intervalul de timp dintre doua porniri ale motorului. Habitaclul este incalzit folosind agentul termic incazit de motorul termic pe care se pune o sarcina mica folosind generatorul P0.

#22
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postzeroice, on 27 iulie 2022 - 15:01, said:


vorbesti din experienta sau din imaginatie?
Tucsonul phev asa face, din pacate. Atata pentru incalzire cat si pentru racire ...

La subiect, din lista pusa in OP, Mercedes C 300e .

#23
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 28.12.2006

View Postr_vlad, on 27 iulie 2022 - 15:06, said:

PHEV-urile curente Hyundai/Kia nu au sistem de incalzire a habitaclului electric. Au doar o rezistenta mica, alimentata la 12 V, care poate in cel mai bun caz sa prelungeasca intervalul de timp dintre doua porniri ale motorului. Habitaclul este incalzit folosind agentul termic incazit de motorul termic pe care se pune o sarcina mica folosind generatorul P0.

nasol rau, iese din lista.
cele PSA au PTC-uri, nu folosesc termic-ul deloc.

#24
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012
io consider că e bine că pornește termicul iarna!
pt încălzire el pornește cu turație de relanti
astfel termicul ajunge la temp optimă de exploatare

dacă n-ar porni, atunci el ar fi rece, iar dacă ai nevoie de ceva putere pt o depășire sau alt necaz, atunci el va porni direct cu 3000/4000 de ture ... RECE!!!
oricât mi-ați susura la urechi că „n-are nici pe dracu”, io consider că este susceptibil de o uzură mecanică puternică.

exemplu: aleea mea iese direct în DN
DN, la 7 dimineața este plină ochi
pt a prinde o fereastră trebuie să pornesc ca din praștie - pornește termicul imediat!
să fac asta zi de zi de iarnă, cu motorul la -5*C - sigur îl ucid în 50.000 de km... :(

restul e can-can: cât merge termicul la relanti să-ncălzească, nu emite gaze nici măcar să ucidă o gâză :P
(la 15 km, în linie dreaptă, am o oțelărie care fumegă împotriva tuturor acordurilor de mediu ale .RO cu .UE :( )

#25
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
La ralanti poluarea relativă e mai mare, de aceea s-a inventat EGR-ul... dar in rest ai dreptate cu preîncălzirea, deși dacă uleiul este de bună calitate la -5C pornirea bruscă nu e foarte distructivă la benzinare care se încălzesc mai repede ca dieselul.

#26
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Nu e vorba de niciun relanti. In situatia discutata mai sus motorul termic functioneaza la turatie mica si sarcina >0. Este decuplat de la trenul de rulare iar tot sistemul de propulsie functioneaza ca un hibrid in serie. Motorul termic produce energie electrica via generator P0 si caldura pentru a incalzi habitaclul dar bineinteles, exista si pierderi.
Inchei aici cu abaterea de la subiect. Initiatorul topicului vrea sa faca naveta cu costuri zero pentru combustibil. Implementarea PHEV a HMC nu permite asta la temperaturi scazute.

#27
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 28.12.2006

View Postr_vlad, on 28 iulie 2022 - 08:27, said:

Implementarea PHEV a HMC nu permite asta la temperaturi scazute.

exact, stiu ca ma repet, dar implementarea PSA (posibil si VW?) permite asta.
ICE porneste relanti doar cand bateria e sub o anumita limita, pentru a incalzi agregatul, uleiul etc., dar merge in continuare electric.
Nu cupleaza rotile/cutia de viteze decat daca bateria e aproape zero %.

#28
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012
...decât dacă bateria e la limita inferioară stabilită de constructor în computerul mașinii
la Tucson am văzut-o cel mai jos la 11%!

#29
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
La BMW am vazut-o cel mai jos la 2%. Dar BMW-ul are aer conditionat / pompa de caldura si PDC care merg pe bateria de tractiune. Fie iarna fie vara, puteam face casa-servici pur electric, fara macar sa porneasca ICE-ul.

#30
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postro_explorer, on 27 iulie 2022 - 15:16, said:

Tucsonul phev asa face, din pacate. Atata pentru incalzire cat si pentru racire ...

La Tucson ca si la Ioniq Plugin racirea este exclusiv electrica, doar incalzirea e "termica".
Eu avand masina in fata casei m-am invatat iarna sa preincalzesc masina cu un radiator Defa cuplat la o priza inteligenta programabila.

Edited by raven75, 28 July 2022 - 21:13.


#31
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
My bad, aveam informatii gresite in cazul asta.

#32
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Când mă uitam după un PHEV , mă oprisem la 225xe post-2019, care are bateria cea mai mare,  adică 30-35km iarna și 50-55km vara. Cu PDC, pornire căldură de la distanță și un preț decent, 25-30k eur. Spațioasă,  versatilă și nervoasă dacă situația o cere.

#33
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,282
  • Înscris: 22.05.2011
Daca ai buget de 40k nu te incadrezi la o Tesla M3 noua ? Pe site la ei e 50k modelul de baza cu livrare in q1 2023  din care scazi din cate am citit 7500 euro bonusul acordat de statul nemtesc,aici nu sunt sigur,asta imi da la prima cautare pe google.

#34
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postjmek4you, on 30 iulie 2022 - 12:58, said:

Daca ai buget de 40k nu te incadrezi la o Tesla M3 noua ? Pe site la ei e 50k modelul de baza cu livrare in q1 2023  din care scazi din cate am citit 7500 euro bonusul acordat de statul nemtesc,aici nu sunt sigur,asta imi da la prima cautare pe google.
"mă gândeam la un PHEV SH de maxim 3 ani"
Daca se gandea la un PHEV SH cred ca si bugetul nu e la 40k.

#35
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 28.12.2006
daca esti in DE, ia in leasing si nu te incurca cu achizitii.

#36
bbogdanmircea

bbogdanmircea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,254
  • Înscris: 14.02.2007
De ce aș plăti chirie la o mașină când poate fi a mea?
N-am înțeles niciodată leasingul, poate are sens când ai firmă și poți să faci ceva deducere dar ca și persoană fizică practic închiriezi acea mașină la un preț foarte mare.
Totuși aș vrea să revenim on topic, nu prea am aflat exact ce mă interesează adică dimensiunea bateriei la modelele PHEV pe care mă interesează.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate