Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...

Iesirea din coproprietate
 Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...
 Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...
 Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...
 

Vehicul cu daune pe Rarom.ro? Ce înseamnă?

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
omulbunlatoate

omulbunlatoate

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 01.10.2016
Guys, ma bucur ca dezbateti acest subiect cu argumente pertinente si exemple din experiente personale, pentru ca invat de la voi.

Ca sa intelegeti, eu am 0 experienta practica in a vedea, examina, analiza si testa o masina.

Ma gandeam in sinea mea ca daca o masina este inmatriculata si rulata prima oara in Romania, TOT dar ABSOLUT TOT despre reparatii ar trebui sa apara pe RAROM (asa presupuneam, insa constat ca nu-i asa si ma bucur ca am aflat aceste informatii de la voi, fapt pentru care tin sa va multumesc cu aceasta ocazie).
____________________________________________________________________________

Concluzionez ca este mai util sa-l intreb pe vanzator de: 1. carte service si de 2. istoric atestat.

1. Care este acest istoric service? (cel Rarom, AutoDNA, Carvertical etc. am inteles de la voi de mai sus ca ar fi si n-ar fi relevant, nu inteleg asta...)
2. Tocmai ce-am aflat printr-o cautare pe Google ca aceasta carte service poate fi falsificata... Cum evit oamenii care prezinta carte service falsa?

#20
me_iauras

me_iauras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,384
  • Înscris: 08.01.2009
Depinde de tipul de masina pe care o vizionezi ; daca te uiti la istoricul celor foste in flote de automobile pe la firme ( in general varsta cam 3 ani si un pic sub 100K Km asta fiind perioada si numarul de Km prezenti in majoritatea contractelor ) atunci in principiu acestea vor avea cam toate interventiile prezente in rapoartele RAROM fiind facute in perioada leasing-ului in baza CASCO/garantie producator .

In cazul masinilor proprietate individuala e f probabil ca multe interventii cosmetice sa nu fie neaparat prezente in rapoarte ; genul de zgarituri/infundaturi cu care te trezesti pe masina prin parcare vor fi reparate de o buna parte din service-urile auto si fara dovada de incident de la politie necesara teoretic ( acea dovada practic obligand service-ul sa raporteze interventia respectiva la RAROM ).

Interventiile majore ar trebui teoretic sa apara in orice situatie dar asa cum au spus si cei dinaintea mea daca vei cumpara de la samsari cel mai probabil acestia vor lucra cu "service-uri" mai putin legitime care nu vor consemna nimic.
Cu cat vechimea e mai mare ( >5/6 ani ) cu atat sansele sa existe un istoric interventii complet scad ( cu atat mai mult daca masina a trecut prin mai mult de 1-2 proprietari ) si e nevoie de un ochii priceput sa vada defectele potentiale ; ideal ar fi sa te ghidezi dupa motto-ul "if it sounds too good to be true then it probably is " . Nu neg ca exista si adevarate chilipiruri la vanzare insa fara experienta cel mai bine stai departe de cele mai ieftine modele pt. varsta/rulajul/echiparea lor .

Edited by me_iauras, 15 January 2022 - 16:36.


#21
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,801
  • Înscris: 21.03.2020

View Postomulbunlatoate, on 15 ianuarie 2022 - 13:52, said:

Guys, ma bucur ca dezbateti acest subiect cu argumente pertinente si exemple din experiente personale, pentru ca invat de la voi.

Ca sa intelegeti, eu am 0 experienta practica in a vedea, examina, analiza si testa o masina.

Ma gandeam in sinea mea ca daca o masina este inmatriculata si rulata prima oara in Romania, TOT dar ABSOLUT TOT despre reparatii ar trebui sa apara pe RAROM (asa presupuneam, insa constat ca nu-i asa si ma bucur ca am aflat aceste informatii de la voi, fapt pentru care tin sa va multumesc cu aceasta ocazie).
____________________________________________________________________________

Concluzionez ca este mai util sa-l intreb pe vanzator de: 1. carte service si de 2. istoric atestat.

1. Care este acest istoric service? (cel Rarom, AutoDNA, Carvertical etc. am inteles de la voi de mai sus ca ar fi si n-ar fi relevant, nu inteleg asta...)
2. Tocmai ce-am aflat printr-o cautare pe Google ca aceasta carte service poate fi falsificata... Cum evit oamenii care prezinta carte service falsa?
Istoricul atestat inseamna ca omul poate sa-ti prezinte niste facturi bonuri pentru interventiile pe care le-a facut la masina (de exemplu a schimbat distributia, placute frana, alte piese...)
cartea service se verifica sunand la service unde si-a facut proprietarul reviziile la masina!

Edited by GlCA_Contras, 16 January 2022 - 10:08.


#22
omulbunlatoate

omulbunlatoate

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 01.10.2016

View Postme_iauras, on 15 ianuarie 2022 - 16:35, said:

Depinde de tipul de masina pe care o vizionezi ; daca te uiti la istoricul celor foste in flote de automobile pe la firme ( in general varsta cam 3 ani si un pic sub 100K Km asta fiind perioada si numarul de Km prezenti in majoritatea contractelor ) atunci in principiu acestea vor avea cam toate interventiile prezente in rapoartele RAROM fiind facute in perioada leasing-ului in baza CASCO/garantie producator .

In cazul masinilor proprietate individuala e f probabil ca multe interventii cosmetice sa nu fie neaparat prezente in rapoarte ; genul de zgarituri/infundaturi cu care te trezesti pe masina prin parcare vor fi reparate de o buna parte din service-urile auto si fara dovada de incident de la politie necesara teoretic ( acea dovada practic obligand service-ul sa raporteze interventia respectiva la RAROM ).

Interventiile majore ar trebui teoretic sa apara in orice situatie dar asa cum au spus si cei dinaintea mea daca vei cumpara de la samsari cel mai probabil acestia vor lucra cu "service-uri" mai putin legitime care nu vor consemna nimic.
Cu cat vechimea e mai mare ( >5/6 ani ) cu atat sansele sa existe un istoric interventii complet scad ( cu atat mai mult daca masina a trecut prin mai mult de 1-2 proprietari ) si e nevoie de un ochii priceput sa vada defectele potentiale ; ideal ar fi sa te ghidezi dupa motto-ul "if it sounds too good to be true then it probably is " . Nu neg ca exista si adevarate chilipiruri la vanzare insa fara experienta cel mai bine stai departe de cele mai ieftine modele pt. varsta/rulajul/echiparea lor .

Super raspuns! Nu stiam.
Chiar a ajutat mult ceea ce ai ales sa-mi impartasesti din cunostintele tale pentru a intelege mai bine ce se intampla cu masina dupa ce iese din fabrica (una dintre situatii, bineinteles). Acum mi-e mai limpede flow-ul
Sa traiesti!

View PostGlCA_Contras, on 16 ianuarie 2022 - 10:07, said:

Istoricul atestat inseamna ca omul poate sa-ti prezinte niste facturi bonuri pentru interventiile pe care le-a facut la masina (de exemplu a schimbat distributia, placute frana, alte piese...)
cartea service se verifica sunand la service unde si-a facut proprietarul reviziile la masina!

Atunci, voi cere asadar "dosarul masini" iar in lipsa lui voi fi mai sceptic la cele afirmate de catre vanzator.
Ai auzit cazuri ca vanzatorul sa falsifice actele doveditoare ale interventiilor asupra masinii?

Atelierele sunt obligate sa dea explicatii sau sa raporteze reviziile in cazul in care soliciti telefonic acest lucru?
Sa fie cu pardon, insa am multe lacune in domeniul auto si de aceea pun multe intrebari, GICA_Contras
Multam'

#23
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,391
  • Înscris: 29.01.2008
Pentru lucrările făcute la reprezentanță există o bază de date și se mai poate afla istoricul, pentru celelalte ateliere service nu cred că poți afla ceva.

#24
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,801
  • Înscris: 21.03.2020
Orice service autorizat RAR trebuie sa tina evidenta interventiilor... Altfel i se retrage licenta.

#25
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,391
  • Înscris: 29.01.2008
Mai trebuie să aibă și bunăvoință să caute în evidențe și să comunice. Unele nu se deranjează. E posibil ca și la unele reprezentanțe să poată fi obținute informațiile doar de proprietari și după plata unei taxe.

#26
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,801
  • Înscris: 21.03.2020
Eu am cerut de la serviceul meu si nu mi-au cerut taxe...aveti boala cu taxele?

Daca imi refuzau istoricul de service sau imi cereau bani mai calcam pe la ei ia gandeste putin...?

#27
omulbunlatoate

omulbunlatoate

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 01.10.2016
Am cautat prin aceste intrebari si raspunsurile primite sa demontez spusele ca achizitionarea unei masini second hand este o "loterie". Cei care nu stiu ce si cum sa verifice o masina, lasa totul la voia intamplarii (sau cum spun ei la asa-zisul "noroc"), tocmai de aceea eu voiam sa aflu care-s lucrurile care nu pot fi fentate nicidecum in verificarea unei masinii sh atunci cand o cumperi

#28
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,979
  • Înscris: 03.12.2005
Hai sa fim realisti, la bugetul tau si numarul de ani vechime pe care ii presupune vei avea acces numai la masini care si-au trait buna parte din viata utila. Mai important pentru viitor e starea tehnica la momentul achizitiei, pentru ca asta e punctul de plecare pentru cheltuielile tale viitoare.
Sfaturi precum sunat la serviceul unde si-a facut reviziile si dosarul cu cheltuielile masinii sunt relevante daca bugetul ar mai avea un zero in spate sau o alta cifra in fata diferita de 1 si sunt date oarecum in vid, ca e frumos sa visam.

Daca e vreo sansa sa gasesti asa ceva, astea vor fi cu 1-2 mii mai scumpe decat media unui model, si le vei ocoli din start, ca la bugetul tau e o diferenta semnificativa. Doar nu credeai ca cei care au facut genul asta de chestii obsesiv-compulsive nu vor sa isi recupereze banii pe ele.

La 4k vei lua o masina cu revizii facute de ceva ani deja la serviceuri mici, cu impunsaturi si stersaturi retusate sau nu si inceput de rugina pe ici pe colo, si asta e starea de normalitate pentru ceva care costa cat o bicicleta de firma. Sau una ceva mai prezentabila dar cu multi km, vreun accident reparat sau altceva care face pretul sa coboare.

Mai degraba obisnuieste-te cu ideea ca la 10+ ani multe elemente cedeaza prin imbatranire si de acolo incep problemele mici dar enervante indiferent de rulaj.



#29
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 26.06.2009
Nu-ti da nimeni la nici un service, ca e reprezentanta sau nu, nici un istoric. Mai alea la reprezentanta nu sta nimeni la povesti decat cu proprietarul. Ca sa nu mai zic ca un afara de PORO nu prea se poate vedea istoricul intre dealeri.

Un istoric bun reprezinta: facturi/chitante si sa iti spuna pe la ce service-uri a mers. Evident ca in extremis pot fi povesti vanatoresti, dar de asta o achizitie de masina veche (peste 8 ani) este loterie. Pana in 7-8 ani ani poti avea pretentia ca a fost la reprezentanta si poate scoate un istoric.

#30
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,859
  • Înscris: 06.10.2008

View Postalin2pas, on 16 ianuarie 2022 - 13:40, said:

Pentru lucrările făcute la reprezentanță există o bază de date și se mai poate afla istoricul, pentru celelalte ateliere service nu cred că poți afla ceva.

La un Golf5 din 2006 slabe sanse sa mai afli ceva. Si cum zice colegul mai jos nici nu cred ca are sens.



View Postsebulbus, on 18 ianuarie 2022 - 07:36, said:



Daca e vreo sansa sa gasesti asa ceva, astea vor fi cu 1-2 mii mai scumpe decat media unui model, si le vei ocoli din start, ca la bugetul tau e o diferenta semnificativa. Doar nu credeai ca cei care au facut genul asta de chestii obsesiv-compulsive nu vor sa isi recupereze banii pe ele.


Avand in vedere experienta ta, chiar eram curios sa te intreb, fix pe tema asta, doar ca e o intrebare cu raspuns mai dificil. Daca un om vrea o masina ieftina(veche), in intervalul 2000-4000E, si la sumele astea proprietarul se lauda ca a avut grija maxima de masina si fix din cauza asta masina lui costa cu 700E mai mult, cumparatorul cum sa-l creada pe om? Daca respectiva masina e mai "bomba" decat alta care poate nu se prezinta asa de bine?

Si a2a intrebare care rezulta din prima, sa zicem ca un cumparator isi doreste un model anume, asa vrea el, masina veche an 2000-2007, toate masinile de la vanzare costa 2200E, poate 2500E maxim si apare un anunt cu 3500E, fix acelasi model doar ca are ceva dotari in plus, cumparatorul ar trebui sa "sara" pe masina aia pe ideea ca sigur e cea mai buna scoasa la vanzare? ca altfel daca alege una la 2200E o sa aiba de bagat bani in ea pana la 3500?

#31
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 26.06.2009
Intrebarile “e” grele.

In primul rand ca eu personal ma uit la vanzator: daca e samsar sau proprietar. As cumpara la orice ora (de fapt asta am facut) o masina de primul proprietar cumparata si rulata in Romania! Prefer sa achimb bucsaraie si amortizoare, dar sa am siguranta mai mare ca masina nu e samsarita si are sute de mii de km in plus.

In al doilea sa aiba un istoric pastrat. De exemplu la masina sotiei a avut nenea vanzatorul un caietel vechi in care a tinut evidenta servisarilor. La unele mai avea chitante, la altele nu.

In ultimul rand verifici cu mecanicul tau sau la un service de marca daca iei masina din alt oras. Un mecanic bun vede 90% din probleme si mai ales pe cele mari.

Nu m-as simti comfortabil sa cumpar o masina la prima vedere din Germania, dintr-un parc auto unde a stat mult, fara sa vada masina un mecanic pe elevator, sa puna un tester pe ea static si in mers. De aici apar majoritatea “tepelor” pentru ca masina arata bine, dar merge ca porcu’

#32
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,979
  • Înscris: 03.12.2005

View Postsandu222, on 18 ianuarie 2022 - 22:59, said:

Avand in vedere experienta ta, chiar eram curios sa te intreb, fix pe tema asta, doar ca e o intrebare cu raspuns mai dificil. Daca un om vrea o masina ieftina(veche), in intervalul 2000-4000E, si la sumele astea proprietarul se lauda ca a avut grija maxima de masina si fix din cauza asta masina lui costa cu 700E mai mult, cumparatorul cum sa-l creada pe om? Daca respectiva masina e mai "bomba" decat alta care poate nu se prezinta asa de bine?

Si a2a intrebare care rezulta din prima, sa zicem ca un cumparator isi doreste un model anume, asa vrea el, masina veche an 2000-2007, toate masinile de la vanzare costa 2200E, poate 2500E maxim si apare un anunt cu 3500E, fix acelasi model doar ca are ceva dotari in plus, cumparatorul ar trebui sa "sara" pe masina aia pe ideea ca sigur e cea mai buna scoasa la vanzare? ca altfel daca alege una la 2200E o sa aiba de bagat bani in ea pana la 3500?

Nu am un raspuns, pentru ca nu prea imi plac masinile din gama aia de buget. Ce vad, si ce povesteste colaboratorul meu care are un birou de acte auto, e ca de ce-i bugetul mai mic de-aia pretentiile sunt mai absurde la cumparatori si de-aia laudele si aura deseori exagerata la vanzatori.
Asta nu inseamna ca lucrul asta nu se intampla si la preturi mult mai mari. La un moment dat una din masinile mele era cea mai accesibila din EU cu vreo 20-25% si tot strambau din nas diversi porumbei zapaciti care probabil isi inchipuiau ca ii asteapta undeva o masina impecabila cu rulaj foarte mic si depreciata cu >50% in doi-trei ani, mai ales in perioada asta.
De fapt, e complex subiectul. Probleme mici pot avea efecte secundare spectaculoase si asta sa sperie cumparatorii, dar un "samsar" intuieste cauza, o cumpara si are profit. Sau cineva isi doreste foarte tare un model pentru care nu-i ajunge deloc bugetul (chiar daca nu realizeaza), asa ca vede doar partea de jos a gamei de preturi unde se pozitioneaza in mod natural cele cu diverse chestii. Asta va vedea (prin ochii lui) numai tepe si va fi cel mai vocal ca nu gaseste nimic bun, pana da de una care-i suficient de bine camuflata si o musca in plin.

Cel mai constructiv e sa ignori total zgomotul de fond (laudele proprietarului, dosarul cu fituici etc) si sa examinezi starea tehnica a obiectului versus pretul de vanzare. Ideal e sa faci treaba asta cu ajutorul cuiva care se pricepe, dar foarte putini reusesc sa accepte ca habar n-au. Doar suntem romani si le stim pe toate, fotbal, politica, aviatie, medicina, sanatate publica, mai nou.
Pe langa asta, important e sa ai pretentii realiste. La noi majoritatea se duc cu un check list de colectia lui Tiriac la cotete de Uber vechi de 10 ani. Sau de certified preowned din programul marcii si cu 10 mii mai putin in buget.

Oricum, sa nu te mire daca indiferent de buget starea e cam tot aia. Habarnismul care se manifesta cand isi cauta ceva nou loveste si cand evalueaza starea a ceea ce incearca sa vanda. Orice cioara isi lauda puiul.

#33
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
aplicatia nu functioneaza. Primesc mail ca vehiculul nu apare in vaza de date. De ce? Pt ca minunatul program identifica i ca 1, o ca 0 si asa mai departe. Ma intreb daca este intentionat.

#34
me_iauras

me_iauras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,384
  • Înscris: 08.01.2009
@mkscorpion0

Functioneaza fara probleme (am verificat acum cu VIN-ul masini mele) ; daca masina nu a fost inmatriculata in Ro ( sau facuta identifacea RAR macar) inca bineinteles ca nu are de unde sa apara  in baza lor de date .

#35
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,181
  • Înscris: 10.03.2007
Am pățit și eu cu o mașină pe care voiam să o cumpăr să nu apară pe rarom, deși ar fi înmatriculată în România (link către anunț, să vă convingeți si singuri). Nu știu de ce se întâmplă asta, poate anunțul e mincinos și nu e înmatriculată sau e cum zice colegul de mai sus, sunt greșeli la introducerea mașinii în sistem.

#36
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Am interogat cu numar de inmatriculare. Doua numere diferite, are probleme in sensul ca in lco de o preia zero, in loc de i preia 1 etc.
O sa incerc putin mai tarziu, probabil a fost o problema de moment.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate