La rece despre mașinile electrice - EV
#199
Posted 12 October 2022 - 09:27
cata, on 12 octombrie 2022 - 09:22, said:
Aceeasi suspensie? Not exactly rocket science, dacă le-au proiectat cum trebuie. Îmi imaginez că au știut din start că vor folosi aceeași platformă la trei variante diferite de motorizare. Edited by garett, 12 October 2022 - 09:27. |
#200
Posted 12 October 2022 - 09:29
gushpi, on 12 octombrie 2022 - 09:15, said: nu, pt că va trebui să vândă acumulatorii la prețul pieții, indiferent că au fabrică nouă sau veche!!! (mă refer că prețul acumulatorilor nu va crește pt că au deschis ei o nouă fabrică!!!) din moment ce oamenii investesc miliarde in productia de EV (versus ICE unde NU), costul nu se reflecta in productia de EV? atentie...PRODUCTIA de EV, nu asamblarea de EV.. |
#201
Posted 12 October 2022 - 09:35
ne-nvârtim în jurul cozii...
babanii au miliardele celea de investit în EV pt că au făcut profit din ICE!!! or asta arată că ICE-urile s-au amortizat demuuult!!! (așa cum exageram io în alt răspuns ) Edited by gushpi, 12 October 2022 - 09:36. |
#202
Posted 12 October 2022 - 09:40
gushpi, on 12 octombrie 2022 - 09:35, said: babanii au miliardele celea de investit în EV pt că au făcut profit din ICE!!! or asta arată că ICE-urile s-au amortizat demuuult!!! (așa cum exageram io în alt răspuns ) daca nu investesc mereu, mor. deci nu, nu TOT este amortizat. tu crezi ca acele miliarde sunt DOAR profit? sunt linii de credite, sunt calcule facute, nu cash din companie. |
#203
Posted 12 October 2022 - 11:28
linia de credit o obține pt că are bonitate dovedită prin cantitatea de acțiuni deținute pe piață!
(dar ne-ndepărtăm de subiect, scuze!) |
#204
Posted 12 October 2022 - 12:25
garett, on 12 octombrie 2022 - 09:17, said:
Case in point, Kia Niro este fix aceeași mașină indiferent de varianta de motorizare, aceeași caroserie, aceeași structură, etc. Varianta EV costă dublu. Un motor electric este mai ieftin de produs decât unul termic. EV însă costă dublu. garett, on 12 octombrie 2022 - 09:27, said:
În afară de ranforsări punctuale și eventual arcuri mai puternice probabil că da. Edited by cata, 12 October 2022 - 12:26. |
#205
Posted 12 October 2022 - 12:31
r_vlad, on 05 octombrie 2022 - 13:11, said:
BYD e pe val ! SIXT va cumpara 100.000 de EV de la ei si le va adauga flotei de masini de inchiriat din EU. Cateva mii de bucati vor fi disponibile chiar incepand de anul acesta iar toate cele 100.000 de bucati ar trebui sa fie livrate pana in 2028. Primul model livrat va fi BYD Atto 3. Sursa: https://www.autonews...-evs-europe-byd BYD Atto 3: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/SzwDKXHTcNc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] https://www.euroncap...yd/atto 3/46635 S-au miscat repede cu testarea. Bravo lor ! Pretul de lista ((referinta Germania), la lansare, va fi de 38000 euro pentru varianta cu baterie de 60 kWh. Sursa: https://bydeurope.com/article/436 Ca referinta, tot in Germania, Kona cu baterie de 64 kWh, costa 43000 euro. Edited by r_vlad, 12 October 2022 - 12:31. |
#206
Posted 12 October 2022 - 14:04
r_vlad, on 12 octombrie 2022 - 12:31, said:
Pretul de lista ((referinta Germania), la lansare, va fi de 38000 euro pentru varianta cu baterie de 60 kWh. Sursa: https://bydeurope.com/article/436 Ca referinta, tot in Germania, Kona cu baterie de 64 kWh, costa 43000 euro. |
#207
Posted 12 October 2022 - 14:23
cum putem vb la rece, când flutură prețuri de așa nivel...?
|
#208
Posted 12 October 2022 - 14:25
raven75, on 12 octombrie 2022 - 14:04, said:
Ca referinta Kona 64kw varianta de baza incepe de la 37000 de euro si varianta de top urca la 43000 de euro. Edited by r_vlad, 12 October 2022 - 14:25. |
|
#209
Posted 17 October 2022 - 14:39
dacă o companie își permite să vândă o hibridă plug-in cu 35000 de euro (acumulatori 14 kW, motor de 85 CP) , atunci de ce aceeași companie vinde o EV cu 45000 (65 kW + 200 CP)?
sper că realizați că dpdv tehnic e un pic mai complicat să faci să funcționeze optim o hibridă... |
#210
Posted 17 October 2022 - 14:58
gushpi, on 17 octombrie 2022 - 14:39, said:
dacă o companie își permite să vândă o hibridă plug-in cu 35000 de euro (acumulatori 14 kW, motor de 85 CP) , atunci de ce aceeași companie vinde o EV cu 45000 (65 kW + 200 CP)? sper că realizați că dpdv tehnic e un pic mai complicat să faci să funcționeze optim o hibridă... Orice producator care face o masina in varianta plug-in si EV va avea varianta full electrica mai scumpa...din pacate pretul bateriei inca e sus. La Ioniq plugin si EV pretul era cam la fel datorita celor 5000 de euro in plus de la programul rabla + Edited by raven75, 17 October 2022 - 15:00. |
#211
Posted 18 October 2022 - 11:43
păi diferența de preț între 14 kW și 65 kW este de fo' 3000 de euro
cam cât costă DOAR motorul termic? (fără tot ansamblul care face ca hibrida să funcționeze) |
#212
Posted 19 October 2022 - 17:56
Un studiu din Martie 2022 din SUA vizavi de satisfacția clienților de EV arată cam aceleași concluzii pe care le-am văzut la colegii utilizatori de EV de pe acest forum.
Sunt curios vizavi de următorul asemenea studiu anual, având in vedere evoluțiile destul de turbulente fata de acum câteva luni când a fost făcut acest studiu, pe piețele de energie (prețul combustibililor și prețul energiei). EV drivers are very satisfied with their vehicles, with 90% reporting that they are likely or very likely to purchase an EV as their next vehicle. The primary motivation for both owners and intenders to purchase an EV was the environment and air quality, but intenders are more likely to cite cost savings as a motivating factor. The primary economic factor for switching to an EV was access to inexpensive home charging, indicating a need to increase access to charging for residents of apartment and condo buildings. A majority of respondents (59%) considered it vital or very important that EVs charge with renewable energy. Over 80% of owners indicate satisfaction with finding the information they needed to buy or lease an EV; the most common detail lacking was cold-weather performance. EV drivers indicated room for improvement with the shopping experience, with only 15% rating the knowledge of the salesperson about EVs as “very high.” EV owners continue to voice frustration with public charging infrastructure, with the most common issues being broken or nonfunctional chargers or too few charging locations. However, the Tesla Supercharger network scored significantly better than its competitors on every metric. https://pluginameric...vehicle-survey/ |
#213
Posted 20 October 2022 - 07:34
|
#214
Posted 14 December 2022 - 11:45
„...La rece despre mașinile electrice - EV...”
acum să luăm „mot-a-mot” titlul! mai ieri fu un blocaj de 2 ore și 40 minute pe o șosea, pt că un nenorocit a produs un accident monstru... ce naiba fac, dacă-s într-o EV, afară fiind -2*C? singura soluție ar fi să opresc hardughia și să rog șoferul din față/spate să mă găzduiască, că io-i da și io de-un șpriț! PS: plec de la ipoteza că poliția te duce cu zăhărelu' și spune (ca de obicei): mai durează câteva minute...! |
#216
Posted 14 December 2022 - 12:13
Presupunem ca avem o electrica ieftina, fara pompa de caldura si masina cu volum interior mare. Puterea maxima a unei rezistente de incalzire pentru habitaclu este de ~5 kW. Pentru a tine habitaclul la o temperatura rezonabila 20-22 °C timp de 2h40m masina consuma 2.66 x 2 kWh = 5.32 kWh. Am ales 2 kWh consum mediu pentru cele 2h40 si include consumul celorlalti consumatori pe 12 V. La o masina cu capacitatea neta a bateriei de 60 kWh consumi 8.9 % din baterie pentru a stationa, la - 2 °C, pentru 2h40 min.
Cu o termica ai nevoie de 2.66 x 1 l = 2.66 l. Adica 5.2 % din capacitatea unui rezervor de 50 l. Cam asta e diferenta. Probabilistic sunt sanse semnificativ mai mari sa ramai fara curent decat fara benzina intr-o situatie de genul acesta. E asta un criteriu realist in alegerea intre ICE si EV ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users